Προς το περιεχόμενο

Ερώτηση για κατασκευή ήχων.


metallicus

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γεία σας όντας νέος γενικά στον κόσμο των synth(αλλά όχι των πλήκτρων), θα ήθελα να ρωτήσω το εξής.Γενικά είναι εύκολο να φτιάξω strings/pads, αλλάζεις λίγο τις κυματομορφές τα φίλτρα συχνότητες αποκοπής κτλ..αλλά τι γίνεται με την κατασκευή ενός grand piano?΄θέλω να πω πως θα πάρω έναν ήχο άσχετο πχ:βιολί ι σιτάρ και θα το κάνω πιάνο?υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες κυματομορφές που πρέπει να κάνουν συμβολή? η ανάλογα το τι θέλεις να δημιουργήσεις?Συγνώμη αν ρωτάω βλακείες απλά θα με βοηθούσε κάποια συμβουλή σας. :) Ευχαριστώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι τόσο δύσκολο να αναπαραστήσεις συνθετικά τα "nuances" τέτοιων οργάνων, που θέλει είτε εξειδεικευμένο software φυσικής μοντελοποίησης, είτε τις -πολλών gigabyte- διάφορες συλλογές που είναι βασισμένες σε ηχογράφηση πραγματικών οργάνων, για να πάρεις κάτι αποδεκτά ρεαλιστικό.

 

Αν θες να το προσπαθήσεις όπως και να'χει, βάλε σε loop μια ηχογραφημένη νότα από το πραγματικό όργανο σε έναν αναλυτή φάσματος, και δοκίμασε να "αντιγράψεις" με κάποιο synth την ίδια "κίνηση" του ήχου πειράζοντας τα pitch, filter και amp envelopes. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις διάφορες κυματομορφές και να τις μειξάρεις για πετύχεις την κατανομή των αρμονικών. Αν δεν έχεις πολλές απαιτήσεις, ίσως πάρεις κάτι ικανοποιητικό. Για μένα -προσπαθούσα να φτιάξω μια συνθετική άρπα- ψιλοδούλεψε, αλλά δεν είναι και ότι πιο ρεαλιστικό μπορείς να βρεις...

Ίσως θα έπρεπε να σκεφτείς την αγορά κάποιου software φυσικής μοντελοποίησης πιάνου, ή κάποιας "sample based" εφαρμογής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τρέχα γύρευε δηλαδή...Δεν αξίζει τον κόπο.. Παρόλ αυτά θα κάνω μια προσπάθεια έτσι για την εμπειρία..Το πολύ πολύ αν δεν βγεί ρεαλιστικό πιάνο να βγεί κανα jd-800 μούφα δλδ. ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα αργότερα...

Αν θέλεις να φτιάξεις ήχο πιάνου από βιολί δεν γίνεται αλλά από ήχο κιθάρας ίιιιιιισως γίνει κάτι!

 

Φόρτωσε τον ήχο κιθάρας που θέλεις, και κατέβασε το attack στο μηδέν,το release πολύ κοντά στο μηδέν ίσως, μείωσε την cut off συχνότητα, μείωσε το decay, αύξησε το sustain του ήχου(όχι πολύ) και διάλεξε το κατάλληλο εφέ.Φυσικά όλα αυτά αναλόγως το synth που χρησιμοποιείς.Και πάντα θα κρίνεις τις ρυθμίσεις από αυτό που ακούς.

 

Αλλά ούτε αυτό θα σου δώσει ρεαλιστικό grand piano.Το πολύ πολύ να φτιάξεις έναν ήχο που να σου αρέσει όχι όμως σαν αυτό που ζητάς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ υπάρχουν μεγάλες εταιρίες που ακόμα δεν έχουνε καταφέρει την ακριβή αντιγραφή μουσικών οργάνων. Δηλαδή, ένα synth που έχει ο,τι ήχο και όργανο θές και πάλι, ένα εμπειρικό αυτι, θα σου πεί, μπάαα.. είναι καλο, ναι μοιάζει με βιολί του φέρνει, αλλα βιολί δεν είναι !

 

Είναι δύσκολο αυτο που ζητάς, αλλά σίγουρα δεν έχεις να χάσει τίποτα, και ίσως κάνεις κάτι με ένα καλό αυτι και με πειραματισμο στα FX.  :)

 

Αμα όμως βλέπεις σοβαρά το θέμα θα σου πρότεινα την csound με την οποία μπορείς να κατασκευάσεις οτι ήχο θέλεις στην κυριολεξία απο το μηδέν.

 

Καλή τύχη !

Lost To The Living

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν έχεις στη διάθεσή σου έναν ήχο βιολιού σίγουρα έχεις στη διάθεσή σου και ένα ήχο πιάνου!... αν, βέβαια, χρησιμοποιείς κάποιο rombler synth...

Αν όμως διαθέτεις μόνο synths που έχουν τις βασικές κυματομορφές (sawtooth, sine κτλ.) τότε τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και το αποτέλεσμα δεν φτάνει με τίποτα τον φυσικό ήχο.

Ως κάτοχος ενός roland jv1010 (παλιό rombler) είχα πάντα το παράπονο οτι τα βιολιά δεν παίζαν σε legato mode όπως θα ήθελα να ακούγονται και όπως είναι στο πραγματικό όργανο, για την ακρίβεια αυτό που με ενοχλούσε ήταν οτι με κάθε αλλαγή νότας η κυματομορφή έπαιζε απο την αρχή (το attack κτλ.) πράγμα που δεν ήταν legato... παρατήρησα όμως οτι η κυματομορφή του πιάνου μπορούσε να παιχτεί έτσι χωρίς να τριγκάρεται κάθε φορά απο την αρχή... αντικατέστησα λοιπόν την κυματομορφή του βιολιού με αυτή του πιάνου χωρίς όμως να αλλάξω τα envelopes του αρχικού ήχου, πρόσθεσα άλλη μία κυματομορφή βιολιού πείραξα λίγο το φίλτρο... και αποφάσισα να μην ξαναπροσπαθήσω να αναπαράγω φυσικό ήχο (εκτός απο πιάνο) με ένα synth...!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεία σας όντας νέος γενικά στον κόσμο των synth(αλλά όχι των πλήκτρων), θα ήθελα να ρωτήσω το εξής.Γενικά είναι εύκολο να φτιάξω strings/pads, αλλάζεις λίγο τις κυματομορφές τα φίλτρα συχνότητες αποκοπής κτλ..αλλά τι γίνεται με την κατασκευή ενός grand piano?΄θέλω να πω πως θα πάρω έναν ήχο άσχετο πχ:βιολί ι σιτάρ και θα το κάνω πιάνο?υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες κυματομορφές που πρέπει να κάνουν συμβολή? η ανάλογα το τι θέλεις να δημιουργήσεις?Συγνώμη αν ρωτάω βλακείες απλά θα με βοηθούσε κάποια συμβουλή σας. :) Ευχαριστώ.

 

Δεν υπάρχει λόγος να κάνεις τη ζωή σου δύσκολη προσπαθώντας να μεταλλάξεις το ένα όργανο σε κάποιο άλλο. Από τη στιγμή που έχεις πρόσβαση σε έναν ήχο βιολιού, σημαίνει ότι έχεις να κάνεις με ένα synth ή ένα VST ROMpler. Και φυσικά ένα τέτοιο synth (hardware ή εικονικό) θα έχει στις τράπεζές του και ένα πολύ καλό πιάνο.

 

Τα φυσικά όργανα συνήθως μπορούν να αναπαραχθούν με δύο μεθόδους, όπως προαναφέρθηκε: ή με βιβλιοθήκες δειγμάτων ή με φυσική μοντελοποίηση. Η όποια εμπειρία μου στον κόσμο των synths μού λέει ότι έναν καλό ήχο πιάνου συνήθως τον πετυχαίνεις με μεγάλες βιβλιοθήκες δειγμάτων (π.χ. Synthogy Ivory, East West Quantum Leap Bosendorfer 290 κλπ). Υπάρχουν βέβαια και νέες απόπειρες στον τομέα της μοντελοποίησης που δίνουν πολύ καλά αποτελέσματα, όπως το νέο piano της Roland, το V-Piano, για δες λίγο εδώ:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και αποφάσισα να μην ξαναπροσπαθήσω να αναπαράγω φυσικό ήχο (εκτός απο πιάνο) με ένα synth...!

 

Τα βιολια που προφανως επελεξες ηταν strings ensemble και ειναι απολυτα φυσιολογικο να μην παιζουν legato, γιατι ειχαν προγραμματιστει να παιζουν πολυφωνικα.

Αν ειχες αλλαξει το key assign απο multi σε solo , και ειχες ενεργοποιησει το legato switch τοτε το envelope δεν γινοταν retrigger, οποτε θα επιτυγχανες αυτο που ηθελες.

 

 

Οσον αφορα την αρχικη ερωτηση  του metallicus, το να εξομειωσεις αληθινους ηχους οργανων ηταν ο απιαστος στοχος ολων των κατασκευαστων synthesizer απο την πρωτη στιγμη της κατασκευης τους. Μετα την επανασταση της ηλεκτρονικης μουσικης  ο στοχος αλλαξε , και αρκετος κοσμος περασε στο ηλεκτρονικο/μη ρεαλιστικο ηχοχρωμα.

 

Πολλα ειδη συνθεσης δημιουργηθηκαν  για αυτη την αναγκη οπως αρχικα ηταν η subtractive ,  modular , frequency modulation, additive, physical modeling, wavetable, sampling, pcm based ktl.

 

Η αναγκη αυτη καλυφθηκε, οταν η τεχνολογια ηταν ικανη να προσφερει αρκετη μνημη και επεξεργαστικη ισχυ ετσι ωστε να ειναι δυνατο να αναπαραχθουν κ να συνδιαστουν αληθινα προηχογραφημενα δειγματα σε πραγματικο χρονο. ( pcm/sampling synthesis)

 

Θεωρω οτι ερωτηση σου δεν απευθυνεται στην  pcm/sampling synthesis αλλα στις προαναφερθεντες παλαιοτερες μεθοδους συνθεσης.

 

Για να μπορεσεις να σχεδιασεις ενα ηχο αληθινου οργανου πρεπει πρωτα να εισαι ικανος να τον αποκωδικοποιησεις. Συνηθως απλοι πραγματικοι ηχοι αποτελουνται απο ενα attack transient  και τo sustaining portion.

 

Πχ ο ηχος του πιανου παραγεται απο το χτυπημα του σφυριου πανω στην χορδη (attack transient)  και την μετεπειτα ταλαντωση της χορδης (sustaining portion). Το ξυλινο περιβλημα και εσωτερικη διαμορφωση των υλικων κατασκευης επιρεαζουν επισης το ηχοχρωμα.

Χρησιμοποιωντας αναλογικη (αφαιρετικη) συνθεση  ειναι πολυ δυσκολο να σχεδιασεις το attack transient του πιανου, οποτε δυσκολα  θα επιτυχεις αληθινη χροια στον ηχο.

H fm  και additive synthesis σου δινει μεγαλυτερη ευχερια στο σχεδιασμο  πολυπλοκων attack transients οπως και sustaining portions.

 

Η καθε μεθοδος συνθεσης εχει τα πλεονεκτηματα κ τα μειονεκτηματα της, οποτε ο συνδιασμος πολλων μεθοδων συνθεσης ειναι η καλυτερη λυση, αλλα αυτο απαιτει αρκετο χρονο προγραμματισμου, γνωσεις οργανογνωσιας/ακουστικης και συνθεσης, πειραματισμο και φυσικα τα καταλληλα εργαλεια.

 

Κλεινω εδω γιατι μαλλον εγινα κουραστικος. ::)

Ελπιζω να βοηθησα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ιδέα των συνθετητών, ξεκίνησε και η χρήση τους διαδόθηκε στα τέλη του 60 και το 70 ακριβώς γιατί οι μουσικοί κατάφεραν να έχουν άλλους ήχους, όχι πραγματικούς και γιατί ήταν χαρά τους να ξεφύγουν από τα γνωστά όργανα που χρησιμοποιούσαν. Η χρήση των συνθετητών τώρα για την προσομείωση, όσο γίνεται καλύτερα, φυσικών ήχων και πόσο αξίζει να το καταφέρει κανείς αυτό, ή πόση σημασία έχει να το πετύχεις την στιγμή που μπορείς να έχεις το αντίστοιχο φυσικό όργανο (αν κάνεις σοβαρή δουλειά), είναι κάτι που δεν πιστεύω ότι μπορεί να θεωρηθεί προσόν για να εκτιμηθεί βάση αυτού η αξία ενός synth. Το να δημιουργήσεις έναν ήχο πιάνου, είναι πρώτα από όλα μια καλή εξάσκηση και ένα δοκίμιο για σένα τον ίδιο και τις ικανότητές σου. Το αποτέλεσμα θα είναι θετικό και θα έχεις ένα κέρδος αν καταλάβεις, μέσα από αυτήν την διαδικασία, πως δουλεύουν τα φίλτρα, τι κάνουν τα envelopes, τι είναι το VCO, VCF, DCO κτλ και όχι αν ο ήχος που έφτιαξες, είναι πραγματικό πιάνο. Όταν το synth, θα αποκαλύψει τις λειτουργίες του, τότε, ελάχιστα θα σε ενδιαφέρει πλέον να πετύχεις το τέλειο αποτέλεσμα προσομείωσης, θα είσαι ήδη αλλού, πολύ πιο μπροστά...

'Ολα είναι ατμός...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

H άποψη πως οι συνθετητές φτιάχτηκαν αρχικά για να εξυπηρετήσουν την προσπάθεια προσομοίωσης φυσικών ήχων είναι διαδεδομένη αλλά εσφαλμένη. Στην πορεία ένας από τους στόχους τους ήταν μεν αυτός, αλλά όχι ο βασικός. Ξεκίνησαν από μια μαθηματική προσέγγιση της additive synthesis. Eπίσης, προϋπήρχαν πολύ πριν από τα τέλη του '60 όπως γράφτηκε παραπάνω, όχι μόνο από το '57 ή το '55 (με δυο θηριώδεις υπολογιστές, τον Univac και τον RCA Electronic Music Synthesizer), ούτε από τα mid '40s με το sackbut, oύτε καν από το '28 με το theremin, αλλά από το 1863 με τους Helmholtz resonators. Μερικές αράδες: http://www.noiz.gr/index.php?topic=166852.msg305329#msg305329

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου