Προς το περιεχόμενο

Distortion for Dummies - 101 guide


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Βρηκα στο ιντερνετι αυτο το εξαιρετικο αρθρο σχετικα με το distortion και πως αυτο το κατα τα αλλα ανεπιθυμητο φαινομενο χρησιμοποιειται για μουσικους σκοπους (απο κιθαριστες κυριως). Καθοτι δεν το εγραψα εγω, λαμβανω τουλαχιστον την τιμη να σας το παρουσιασω.

 

Το αρθρο εξηγει τι ακριβως ειναι το distortion, αναφερει τις διαφορες μεθοδους που πετυχαινουν αυτο το φαινομενο καθως και τα χαρακτηριστικα τους, συχνα φερνοντας παραδειγματα απο γνωστα πεταλια. Το ωραιο με το αρθρο ειναι οτι, παρολο που αναφερεται σε ενα θεμα απο καθαρα ηλεκτρολογικη-επιστημονικη σκοπια το κανει ετσι ωστε να μπορει να παρακολουθησει και να κατανοησει ο καθε μουσικος. Εν ολιγοις, αυτο δεν ειναι ενα αρθρο που θα το διαβασουν και καταλαβουν 5 ατομα εδω μεσα ενω στους υπολοιπους θα φανουν κινεζικα. Εστω και σε γενικες γραμμες, μπορεις να μαθεις πολλα πραγματα για το τι ακριβως ειναι ο ηχος που ακουμε σε καθημερινη βαση.

 

Ιδου!

 

http://www.geofex.com/effxfaq/distn101.htm

 

Μερικα πραγματα στα οποια θα ηθελα να σταθω:

 

Intermodulation distortion is the bane of fuzzbox technology. If you take any two pure sine waves and intermodulate them, you get not only the two sine waves, but two other frequencies - the sum of the two originals, and the difference.

... if we take A-440 and the note an octave and a third up, 1467 Hz, we get the original notes plus 1026 Hz, and 1907 Hz. These frequencies are NOT related to the original note and sound harsh or out of tune. Very unmusical.

 

Να γιατι πολλα αγρια fuzz ακουγονται τελειως μαπα σε συγχορδιες και χρησιμοποιουνται κυριως για single not playing (ασχετως που σε πολλους αρεσει και ο χαωδης ηχος ενος full chord με τιγκα το fuzz gain).

 

 

 

Anderton used this principle in designing his "QuadraFuzz", which split the incoming signal into four frequency bands and distorted each band separately, then mixed them back together. This method gives a much lower intermodulation distortion by avoiding having more than one frequency distorted together.

 

Πανω σε αυτη τη μεθοδο βασιζεται η λειτουργια ενος απο τα πιο (imho) ενδιαφεροντα και πρωτοποριακα distortion πεταλια που κυκλοφορουν αυτη τη στιγμη στην αγορα, του Source Audio Soundblox Multiwave Distortion

 

http://www.sourceaudio.net/products/soundblox/multiwave_distortion.php

 

 

Voltage feedback/biased bipolar - Germanium

"Fuzz Face" distortion. Single high gain stage saturates with guitar signal, is biased in a way that can not hard saturate, but can swing a long way towards cutoff without distortion. Low input impedance loads guitar and pre-filters out highs. Asymmetrical clipping, with prominent second harmonic. Prominent third, and noticeable fourth and fifth harmonics. This is the basic circuit in several vintage fuzzes,  including the Vox Tone Bender.

 

Common emitter bipolar - Silicon

"transistor sound". Nominally well designed CE stages clip symmetrically and hard. No noticeable even order harmonics, prominent fifth, seventh, and higher harmonics. Widely held to be an example of what is wrong with transistors for musical instruments. It can be a useful effect, as the Big Muff Pi from Electro-Harmonix used a variation of this circuit with limiting diodes from collector to emitter.

 

Common Source MOSFET

The common source MOSFET is the basic circuit in Anderton's Tube Sound Fuzz. A similar circuit is used in Fender's Stage Lead, and EH "Hot Tubes" pedals. This circuit can produce very convincing tube-like distortion if it is carefully designed. The commonest way to do this circuit is with the CD4049 or CD4069 CMOS logic (yes, logic) IC. It can be misapplied by biasing it into its linear region and to function as an amplifier.

 

Eνας απο τους καλυτερους τροπους να μιμηθουμε tube distortion ειναι η τελειως λανθασμενη χρηση ενος ψηφιακου κυκλωματος (χοντρα χοντρα).

 

 

Back to back diodes

Silicon, Zener, Germanium, LED

This and the back to back feedback op amp are the basis for a lot of effects, such as the Ibanez Sonic Distortion 9, Proco Ratt, MXR Distortion +, and the DOD Overdrive.

Silicon is reputed to clip abruptly, causing a harsh sound. Germanium clips at about half the voltage of a silicon diode, but is reputed to turn on more slowly in its smaller range. LEDs turn on at about two silicon diode drops, and are also reputed to be slower turn on, with it and germanium giving more "tube like" sounds.

 

Το γνωστο μας noiz overdrive χρησιμοποιει αυτη τη μεθοδο clipping

 

 

Oddly enough, the Marshall JCM800 uses a set of two pairs of silicon diodes back to back as clippers. This seems strange in a Marshall, but it is there. When I looked at the schematic, I first thought it was a protective clamp for a tube grid, but the circuit doesn't work that way. They are there for the distortion.

 

Τα λαμπατα γκαζια ενος απο τους πιο διαδεδομενους ενισχυτες προερχονται (εν μερει) και απο 2 διοδους, οπως στο απλουστερο πεταλακι που μπορει να φτιαχτει. Αυτα ειναι  ;D ;D ;D

 

 

Σταματαω πριν παραθεσω-σχολιασω ολοκληρο το αρθρο.

 

 

Enjoy !

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγχαρητήρια odis13!

Πραγματικά χρήσιμο και κατανοητό.

Πραγματικά ποτέ δεν είχα αναρωτηθεί για όλα αυτά...

Τέεεεεελειαα.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ καλό!  :)

 

Να γιατι πολλα αγρια fuzz ακουγονται τελειως μαπα σε συγχορδιες και χρησιμοποιουνται κυριως για single not playing (ασχετως που σε πολλους αρεσει και ο χαωδης ηχος ενος full chord με τιγκα το fuzz gain).

 

Δεν συμφωνώ... είμαι λάτρης τους κι έχω παίξει με πολλά και διαφορετικά. Τα μόνα by default που ακούγονται σαν να σουβλίζεις γάτα όταν παίζεις πχ. powerchords είναι τα octave fuzzes. Τα υπόλοιπα το παλεύουν έως παίζουν καταπληκτικά, και το αποτέλεσμα βελτιώνεται κατακόρυφα αν ο παίκτης έχει τη στοιχειώδη αντίληψη να πειραματιστεί με διαφορετικές κιθάρες και μαγνήτες, ενισχυτές και καμπίνες για να δει σε ποια ταιριάζει περισσότερο το συχνοτικό του περιεχόμενο (πχ. άλλα λειτουργούν καλύτερα σε Πλέξι, άλλα σε λαμπερούς Fender style κλπ κλπ). Άπειρα αριστουργήματα του φαζ ήχου έχουν γραφτεί με powerchords...

 

Παλιότερα είχαμε συζητήσει και ένα άρθρο από την ίδια σελίδα του Geofex για τα fuzz faces: http://www.noiz.gr/index.php?topic=10476.0 Αντιγράφω και από το καινούργιο τεύχος του Guitarist μια σπάνια και πολύτιμη πληροφορία για αυτά: το κύκλωμα του Fuzz Face ήταν μια παλιά & απλούστατη διάταξη με το όνομα "Schmitt trigger" από έναν Γερμανό ονόματι Schmitt, και είχε σαν σκοπό να παίρνει ένα σήμα AC και να δίνει ένα square wave.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ καλό!  :)

το κύκλωμα του Fuzz Face ήταν μια παλιά & απλούστατη διάταξη με το όνομα "Schmitt trigger" από έναν Γερμανό ονόματι Schmitt, και είχε σαν σκοπό να παίρνει ένα σήμα AC και να δίνει ένα square wave.

 

Αυτο δε το ηξερα και τολμω να πω οτι οταν το διαβασα κατι μου εκατσε περιεργα...κατι μου θυμηζε το ονομα Schmitt. Μετα θυμηθηκα, οτι σε ενα εργαστηριο περσι οπου επρεπε να σχεδιασουμε ενα ultrasonic bottle counter το κομματι Schmitt Trigger αποτελουσε ολοκληρο κεφαλαιο! Ποιος θα φανταζοταν οτι το Fuzz Face θα εβρισκε και εφαρμογες σε εργοστασια εμφιαλωσεως ;D ;D ;D

 

 

Oσο για τα powerchords που ανεφερες bloody, θα παρατηρησεις οτι οταν παιζουμε οκταβες και πεμπτες οι εξτρα νοτες που δημιουργουνται απο το fuzz (αθροισμα και διαφορα ) δεν ειναι και τοσο ασχετες με τις αρχικες νοτες. Οταν παιζουμε τριτες ομως...Για αυτο και σε full chords με 6 (5, 4) χορδες παρα πολλα fuzz ακουγονται σαν βαβουρα (btw, εμενα μου αρεσει πολυ αυτη η βαβουρα, αλλα εγω παλι ειμαι ψιλοανωμαλος).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

A, όντως είναι πολύ σπάνιο έως αδύνατο να ακούγεται μια μπαρέ καλά σε φουλ γκέιν φαζ... αν υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να ακουστεί καλά θα είναι σε πολύ gentle φαζ, κι εκεί με προσοχή... εγώ μιλούσα για πέμπτες. Οι τρίτες και πάλι με πολύ μικρό gain... πχ. άκου τα θαύματα που παίζει ο Eric Johnson - ο ήχος "βιολί" προέρχεται από silicon Fuzz Face (συνήθως πιο άγριο από τα germanium). To πώς θα βγει όμως έτσι είναι πολύ μεγάλη ιστορία... (πολύ χαμηλά πρίμα σε Πλέξι, πολύ χαμηλό setting στο tone knob ψιλοψόφιων μαγνητών στρατ, η γλύκα από τη λάμπα των Echoplex κλπ κλπ κλπ).

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eίσαι σε καλό δρόμο... ;D  Να και δυο κλασσικά παραδείγματα του amp about to explode ήχου με φαζ:

 

fumanchuinsearchof.jpg

 

fu-manchu_eatin-dust-front.jpg

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Oλη νυχτα σκεφτομουν διαφορα περι clipping κλπ κλπ και σημερα ξυπνησα με μια τελειως αρωστημενη ιδεα σχετικη με το Schmitt Trigger. Οταν με το καλο βρω τα υλικα και το χρονο θα δοκιμασω μια νεα πρωτοποριακη υλοποιηση fuzz η οποια (αν τελικα δουλεψει) παιζει να ειναι οτι καλυτερο βγηκε μετα το Zvex Fuzz Factory. Η οχι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κι εγώ έτσι πίστευα όταν πιτσιρίκι νόμιζα ότι είχα βρει μια πρωτοποριακή ιδέα για distortion, αλλά δυστυχώς δε μου βγήκε distortion.

 

Εκτός αν θεωρούμε το ring modulator είδος distortion... Ε τότε ναι, έφτιαξα πρωτοποριακό distortion! ;D

Αρβύλες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πιστευω καταλαβες περιπου τι σκεφτηκα. Νομιζω ομως οτι θα τα καταφερω να βγει fuzzy ηχος. Νομιζω λεω, οποτε μη με παιρνετε και πολυ τις μετρητοις ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου