Προς το περιεχόμενο

Room Acoustics 101 by Mr.Rode - Ερώτηση


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χαιρετώ όλους.

 

Σκέφτηκα να μετατρέψω μια αποθήκη (2Χ2 και 3μ ύψος) σε vocal booth.

 

Είδα το παρακάτω video και μου φάνηκε σαν καλή, φθηνή και πιθανότατα αποτελεσματική λύση ηχοαπορρόφησης.

 

http://www.youtube.com/watch?v=1CrxuWbTdl4

 

Η άλλη επιλογή προφανώς είναι η χρήση ricofon.Η αποθήκη δεν έχει παράθυρα. Μήπως το ricofon (στην περίπτωση μειωμένου εξαερισμού) δεν είναι και η πιο ενδεδειγμένη λύση (δεν γνωρίζω αν είναι επιβλαβές υλικό κλπ);

 

Τι από τα δύο προτείνετε;

 

Ευχαριστώ προκαταβολικά για τις αποντήσεις σας!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα. Όπως ανέφερε και ο τύπος στο video, αυτές οι κατασκευές έχουν απορροφητικές ιδιότητες (όπως και τα ρικοφόν/χαλιά/κουρτίνες) στις μεσαίες και τις ψηλές συχνότητες. Όποιο και αν διαλέξεις, θα έχεις ακόμα πρόβλημα στις χαμηλές, και το γεγονός ότι το δωμάτιο είναι πολύ μικρό (και το πάτωμά τετράγωνο) δεν βοηθάει και πολύ. Το αντίθετο μάλιστα...

 

Απ'ότι ξέρω, το ξύλο έχει καλούτσικες απορροφητικές ιδιότητες στα χαμηλά, αλλά δεν ξέρω αν απλές λεπτές τάβλες κάνουν τη δουλειά, ή αν χρειάζεται αρκετό βάθος (πχ. 4-5 πόντους) Διασταύρωσέ το από κάπου, και αν μπορείς να αντέξεις το κόστος (δεν θα είναι πάνω από 30τ.μ. για τοίχους και ταβάνι) σκέψου το να "ντύσεις" τους τοίχους με ξύλο, ή τουλάχιστον τα σημεία ακριβώς μπρος-πίσω και δεξιά-αριστερά, απ'το μικρόφωνο.

Βέβαια το ξύλο είναι αρκετά ανακλαστικό στις ψηλές, και σε ένα τόσο μικρό χώρο ίσως γίνει χαμός. Αν το κάνεις, θα πρέπει να ισορροπήσεις την εξτρά ανάκλαση με απορρόφηση από χαλιά/κουρτίνες ή ρικοφόν. Για χαλιά προτίμησε όσο πιο χοντρά γίνεται, με επίστρωση από κάτω, ή/και για κουρτίνες βαμβακερό βαρύ ύφασμα με πολλές πτυχώσεις.

 

Επίσης τα τσιμεντότουβλα έχουν καλές απορροφητικές ιδιότητες στις χαμηλές συχνότητες. Δες αν μπορείς να στοιβάξεις μερικά σε 3-4 στήλες, μήκους το πολύ ενός μέτρου και ύψους λίγο πιο πάνω απ'το μικρόφωνο, στα σημεία που ανέφερα και προηγουμένως. Δεν είναι ότι πιο καλαίσθητο στο μάτι, αλλά λογικά κάνουν καλή δουλειά.

 

 

Να έχεις στο νου σου ότι στα vocal booth, το ζητούμενο δεν είναι μόνο να εξισορροπήσεις τη συχνοτική απόκριση του δωματίου, αλλά και να μειώσεις δραστικά τον χρόνο αντήχησης του.

Εφ'όσον έχεις ένα σχετικά "flat" μικρόφωνο, μπορείς να κάνεις μετρήσεις της αντήχησης του χώρου σου, ηχογραφώντας πχ. ένα μπαλόνι να σκάει, ώστε να μελετήσεις το χρόνο της αντήχησης και το φάσμα της για να ξέρεις πώς να "κινηθείς". Αν σε ενδιαφέρει κάτι τέτοιο, πες μου να το αναλύσω περισσότερο.

 

Επίσης, δεν υπάρχει καμιά μαγική συνταγή που να δουλεύει πάντα. Παίξε δοκιμαστικούς τόνους σε κάθε νότα και πρόσεξε μήπως κάποιες ακούγονται ασυνήθιστα δυνατά ή χαμηλά, ή μήπως κάποιες "σβήνουν" πολύ πιο αργά. Αν υπάρχει έντονο πρόβλημα, ίσως χρειαστεί ειδική αντιμετώπιση σε αυτές τις συχνότητες, αλλά αυτό εξαρτάται απ'το πόσο "καλή" δουλειά θες να κάνεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε ευχαριστώ για την απάντησή σου.

 

Σε vocal booth προφανώς θέλουμε να "μειώσουμε" τις μεσαίες και ψηλές συχνότητες για να εξαλειφθεί το spring των αντηχήσεων.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο χώρος θα χρησιμοποιείται μόνο για φωνητικά και το βασικό μου ενδιαφέρον δεν είναι τόσο η συχνοτική απόκριση όσο η μείωση του χρόνου αντήχησης με ηχοαπορρόφηση.Η προσπάθειά μου δηλαδή είναι να κάνω το χώρο τελείως "dry".

 

Απλά δεν ξέρω ποια από τις δύο λύσεις (ricofon ή η πατέντα του video) είναι καλύτερη.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε ευχαριστώ για την απάντησή σου.

 

Σε vocal booth προφανώς θέλουμε να "μειώσουμε" τις μεσαίες και ψηλές συχνότητες για να εξαλειφθεί το spring των αντηχήσεων.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο χώρος θα χρησιμοποιείται μόνο για φωνητικά και το βασικό μου ενδιαφέρον δεν είναι τόσο η συχνοτική απόκριση όσο η μείωση του χρόνου αντήχησης με ηχοαπορρόφηση.Η προσπάθειά μου δηλαδή είναι να κάνω το χώρο τελείως "dry".

 

Απλά δεν ξέρω ποια από τις δύο λύσεις (ricofon ή η πατέντα του video) είναι καλύτερη.

 

 

"Dry" δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να κόψεις τις μεσαίες και ψηλές, και να αφήσεις τις μπάσες συχνότητες. Dry σημαίνει να ακούγεται μόνο ο "απ'ευθείας" ήχος χωρίς αντανακλάσεις, δηλαδή να μην υπάρχει ηχητικό πεδίο αντηχήσεων στο χώρο.

 

Αν δεν δώσεις σημασία στις χαμηλές, δεν περιορίζεις καθόλου φαινόμενα comb filtering (που λογικά θα είναι έντονα, λόγω εγγύτητας στους τοίχους) ούτε περιορίζεις καθόλου τους ανεξέλεγκτους συντονισμούς (που είναι συνήθως ο ήχος που ακούμε να "σβήνει" στα μικρά δωμάτια, παρά ένα πραγματικό πεδίο αντηχήσεων που υπάρχει "φυσικά" σε μεγάλους χώρους) ούτε λαμβάνεις υπ'όψιν ότι μεγάλος χρόνος αντηχήσεων στην περιοχή των φωνητικών (μπάσα) μπορεί να προκαλεί "θολά", μη καταληπτά φωνητικά.

Δεν θα συνιστούσα να αγνοήσεις τελείως τις χαμηλές συχνότητες.

 

Όσο για το δίλημμά σου, θα συνιστούσα τα βαριά υφάσματα γιατί είναι "ευέλικτα" στο να τα "ρυθμίσεις" και να τα στήσεις/ξεστήσεις. Το ρικοφόν δεν είναι επιβλαβές για την υγεία, αλλά με τα χρόνια και σε μη αεριζόμενους χώρους, μπορεί να μαζέψει αρκετή μπίχλα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου