Προς το περιεχόμενο

Drum mixing & panning


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επειδή για πρώτη μου φορά προσπαθώ να κάνω μια μίξη σε ηχογράφηση τυμπάνων, θα ήθελα τη βοήθειά και τη συμβουλή σας στα εξής 2 θέματα:

 

1) Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένη τεχνική στο compression & το gating της "μπότας" (kick drum) ώστε από το κανάλι της να αφαιρέσω όσο το δυνατόν περισσότερη "άχρηστη" πληροφορία (πχ snare drum κλπ);

 

 

2) Τι είδους panning κάνετε σε ένα drum σετ;

Από ότι παρατηρώ σε μίξεις άλλων, πολλοί επιλέγουν να στήσουν τη στερεοφωνική εικόνα των τυμπάνων, από τη σκοπιά του drummer (πχ Hi-hat στα αριστερά, Ride στα δεξιά).

 

Εμένα αυτό δεν μου φαίνεται και τόσο λογικό, μιας και θεωρώ πιο λογικό το να φτιάξω μια στερεοφωνική εικόνα στον ακροατή, παρόμοια με αυτή που θα άκουγε αν καθότανε απέναντι σε έναν μια μπάντα. Με αυτή την λογική, ο υποτιθέμενος ακροατής θα άκουγε το Hi-hat στα δεξιά του.

 

Εσείς τι panning χρησιμοποιείτε σε ένα standard σετ (Kick, Snare, HH, Tom1, Tom2, Tom3, OH1, OH2);

Επίσης, πόσο "άπλα" δίνετε στη stereo "εικόνα" σας;

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 30
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Για το 1ο θέμα : Χρησιμοποιείς ένα gate για να αφαιρέσεις τυχόν άχρηστη πληροφορία που έχει περάσει στο mic της μπότας κατά την ηχογράφηση, συνήθως παίρνει απο το snare. Το gate το ρυθμίζεις ανάλογα με μικρό attack και χαμηλό release ώστε να παίρνει την ατάκα της μπότας και να κόβει τα υπόλοιπα.Ξεκινάς απο 0 threshold και το μειώνεις σταδιακά μέχρι να πάρεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Compression στην μπότα βάζεις για άλλους λόγους px για να της δώσεις μεγαλύτερο punch ή και όγκο.

 

Σε οτι αφορά το panning στην μίξη του drum set :

Υπάρχουν 2 τεχνικές, είτε στήνεις τη στερεοφωνική εικόνα ως προς τη φυσική διάταξη που στήνεται η drum set, δηλαδή όπως ακούει ο drummer, είτε το ανάποδο, δηλαδή απο τη μεριά του ακροατή. Είναι νομίζω θέμα άποψης, γούστου και συνήθειας.Εγώ προτιμώ τη 2η περίπτωση όπως δηλαδή θα άκουγα τα drums σε ενα live.

 

Σε οτι αφορά το panning, το kick σχεδόν πάντα (99,9 %) το τοποθετείς κέντρο, αν του βάλεις panning είναι σχεδόν σίγουρο η μίξη θα χάσει την ισορροπία της. Snare βάζεις ενα παρα πολύ ελφρύ panning Left ή ακόμα και κέντρο (Right ως προς τον ακροατή σύμφωνα με τα προηγούμενα) . Απο εκει και πέρα ανάλογα πράττεις για τα υπόλοιπα, δηλαδή Tom L panning Left πχ 11 'ο clock, Tom R panning right πχ 1 'o clock, HH ελαφρώς αριστερά , ΟΗ1 hard left, OH2 hard right κοκ. Πειραματίσου και βρες την ισορροπία που χρειάζεται,

ελπίζω να βοήθησα κάπως!  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είμαι ηχολήπτης, αλλά έχω δύο παρατηρήσεις: Απόφυγε αν μπορείς το gate και καθάρισε το σήμα μετά. Είναι μανούρα, αλλά ανάλογα με το είδος της μουσικής και το πώς παίζει ο ντράμερ μπορεί με το gate να χάσεις και χρήσιμη πληροφορία - π.χ. ghost notes ή τους αρμονικούς ("ουρά") του τυμπάνου - και να αλλοιώσεις το τελικό feel. Μπορείς να απομονώσεις όσο γίνεται το μικρόφωνο της κάσας φτιάχνοντας μία εξωτερική μπάφλα μπροστά της. Αν θυμάμαι καλά, σε ένα από τα άρθρα του, ο Νικόδημος αναφέρει ότι γι' αυτό το σκοπό έχει χρησιμοποιήσει το κέλυφος μιας δεύτερης κάσας (χωρίς δέρματα) μπροστά από την κανονική, σκεπασμένο με μία κουβέρτα. Είναι μία καλή και δοκιμασμένη τεχνική για να περιορίσεις τις διαρροές.

 

Επίσης, χρησιμοποίησε με φειδώ το panning. Έχω ακούσει εγγραφές που είναι τελείως αφύσικες με το hard panning δεξιά και αριστερά. Το σετ δεν ακούγεται τόσο διαχωρισμένο στην πραγματικότητα.

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αλλά ανάλογα με το είδος της μουσικής και το πώς παίζει ο ντράμερ μπορεί με το gate να χάσεις και χρήσιμη πληροφορία - π.χ. ghost notes ή τους αρμονικούς ("ουρά") του τυμπάνου - και να αλλοιώσεις το τελικό feel.

 

ναι..παίζει πολύ αυτό...την έχω πατήσει και εγώ ξανά και ξανά έτσι ... σε μίξη μου είχαν φάει τα μισά  ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απόφυγε αν μπορείς το gate και καθάρισε το σήμα μετά.

 

Εννοείς να το καθαρίσω με το χέρι; Όπου δηλαδή δεν ακούγεται μπότα, να σβήσω τα περιττά;

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι αυτό εννοώ, αν και ξέρω ότι είναι πολύ δουλειά, ειδικά στην κάσα που έχει πολλά χτυπήματα μέσα στο κομμάτι. Υπάρχει ενδεχόμενο, αν έχεις χρησιμοποιήσει κάποιο αποτελεσματικό τρόπο να απομονώσεις το μικρόφωνο, να μην χρειάζεται "καθάρισμα". Επίσης, για να μην αφορίζω τελείως το gate, μπορεί το ανάλογα με το είδος της μουσικής να μην δημιουργεί πρόβλημα. Π.χ. σε ένα ροκ κομμάτι, με στακάτη κάσα που παίζει σε δύο επίπεδα δυναμικών, δυνατά και δυνατότερα, μπορεί το gate να δουλέψει μια χαρά. Τέλος, έχεις την επιλογή να το βάλεις μετά την εγγραφή, ούτως ώστε να μπορείς να πειραματιστείς και να μην κολλήσεις με κάτι που δεν μπορείς να αλλάξεις.

Όπως είπα, δεν είμαι ηχολήπτης, και όλα τα παραπάνω είναι καθαρά εμπειρικά. Είμαι σίγουρος ότι αν παρέμβουν οι πιο αρμόδιοι του noiz θα πάρεις σαφέστερες και πιο εμπεριστατωμένες απαντήσεις.

 

Προς το παρόν ρίξε μια ματιά και σε αυτά τα βίντεο. Θα πάρεις μια ιδέα για το τι παίζει.

 

Drum Clean up Part 1 - RecordBetterAudio.com

 

Drum Clean up Part 2 - RecordBetterAudio.com

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με το gate τουλάχιστον για την περίπτωση της μπότας , αν ρυθμιστεί σωστά δεν χάνεις ούτε την ατάκα ούτε το release και ούτε και κάποιο ασθενές χτύπημα φυσικά, dont be afraid to use it :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Π.χ. σε ένα ροκ κομμάτι, με στακάτη κάσα που παίζει σε δύο επίπεδα δυναμικών, δυνατά και δυνατότερα, μπορεί το gate να δουλέψει μια χαρά.

 

That's the case ;)

 

Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες ;)

Θα δω τα video και θα επανέλθω δριμύτερος.

Θα ανεβάσω και μια μίξη για να μου πείτε γνώμες! :)

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ανεβάζω ένα απόσπασμα της μίξης που έκανα σήμερα.

 

Στην αρχή ακούγονται τα τύμπανα μόνα τους και στη συνέχεια με μπάσο και ακουστική κιθάρα.

 

Περιμένω τα σχόλιά σας! :)

river_drums02.mp3

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένη τεχνική στο compression & το gating της "μπότας" (kick drum) ώστε από το κανάλι της να αφαιρέσω όσο το δυνατόν περισσότερη "άχρηστη" πληροφορία (πχ snare drum κλπ);

 

Υπαρχει αλλα εχει να εφαρμοστει απο την εποχη των.....Duran-Duran,ο φυσικος ηχος της ντραμς ειναι αυτος που υπαρχει "διαροη" του ηχου των διαφορετικων τυμπανων και πιατινιων σε ΟΛΑ τα μικροφωνα,αλλοιως ακουγεται εντελως αφυσικο το αποτελεσμα

 

 

2) Τι είδους panning κάνετε σε ένα drum σετ;

Από ότι παρατηρώ σε μίξεις άλλων, πολλοί επιλέγουν να στήσουν τη στερεοφωνική εικόνα των τυμπάνων, από τη σκοπιά του drummer (πχ Hi-hat στα αριστερά, Ride στα δεξιά).

 

τα παντα ΚΕΝΤΡΟ,χρησιμοποιω πλεον 3-4 μικροφωνα για τυμπανα οποτε εχω χρονια να "παιξω" ντραμς σε στερεο.

 

τα ....παλια χρονια εβαζα το ταμπυρο & τη μποτα στο κεντρο και τα υπολοιπα οπως τα ακουει ο θεατης σε μια συναυλια.

 

Περιμένω τα σχόλιά σας!

 

τα ντραμς ακουγονται σαν κατσαρολια αλλα δεν φταιει η μιξη σου για αυτο,φταιει ο ντραμμερ,το κουρδισμα του,τα τυμπανα του & η ηχοληψια... :)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου