Προς το περιεχόμενο

Απορίες σχετικά με λαμπες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Marshall δεν θα γινει σε καμια περιπτωση, ο ενισχυτης εχει ωραια χροια  για rock-hard rock που με ενδιαφερει. Τα καθαρα του αυτη τη στιγμη (με τις 6L6) ειναι υπερβολικα καλα (ωστε να ανταποκρινονται στα πεταλια που βαζω). Αυτο που θα ηθελα να πετυχω ειναι να βγαλω λιγο πιο crunch ηχο "αν γινομαι αντιλειπτος" αν εβαζα EL34 θα εφερνε εστω και λιγο ειτε σε jcm800 ειτε σε 900;

 

Δεν το έχω δοκιμάσει (δεν έχω τον ενισχυτή σου) αλλά κατά πάσα πιθανότητα όχι επειδή είναι ένας χαρακτηριστικός ήχος που δημιουργείται από πολλές παραμέτρους κι όχι μόνο τις EL34 (χώρια που μερικοί τις αλλάζουν σε εκείνους τους ενισχυτές, χωρίς όμως να χάνουν την JCM-άδα τους  ;D). Ένα κατάλληλο πεταλάκι θα βοηθούσε πολύ περισσότερο, όμως αν ο ενισχυτής σου το επιτρέπει με κάποιο διακόπτη θα έκανα την αλλαγή οπωσδήποτε στα πλαίσια του πειραματισμού, και από κει θα πορευόμουν ανάλογα.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 27
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μια διόρθωση σχετικά με το bias, όλοι οι ενισχυτές χρειάζονται rebias, είτε το τελικό στάδιο χρησιμοποιεί fixed biasing είτε cathode biasing. Rebias χρειάζεται ένας ενισχυτής ακόμη και κατά την γήρανση των τελικών. Οι λυχνίες κατά την γήρανση αλλάζουν χαρακτηριστικά με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και το bias άρα και το ηχόχρωμα του ενισχυτή.

 

Βέβαια αν έχουμε ένα ενισχυτή και είμαστε ευχαριστημένοι με τον ήχο του μπορούμε απλά να τον αφήσουμε ως έχει. Αν αλλάξουμε τελικές και πάλι είμαστε ευχαριστημένοι τότε μπορούμε πάλι να τον αφήσουμε ως έχει.

 

Τώρα αν το bias είναι σε ασφαλή όρια ή όχι εξαρτάται από τον κάθε κατασκευαστή. Εννοείται ότι οι κατασκευαστές συνηθίζουν να έχουν το bias σε ασφαλή όρια ώστε ο κάθε χρήστης να μπορεί να αλλάζει μόνος του λυχνίες χωρίς να βρίσκεται σε κίνδυνο ο ενισχυτής αλλά και ο ίδιος ο χρήστης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια διόρθωση σχετικά με το bias, όλοι οι ενισχυτές χρειάζονται rebias, είτε το τελικό στάδιο χρησιμοποιεί fixed biasing είτε cathode biasing. Rebias χρειάζεται ένας ενισχυτής ακόμη και κατά την γήρανση των τελικών. Οι λυχνίες κατά την γήρανση αλλάζουν χαρακτηριστικά με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και το bias άρα και το ηχόχρωμα του ενισχυτή.

 

Βέβαια αν έχουμε ένα ενισχυτή και είμαστε ευχαριστημένοι με τον ήχο του μπορούμε απλά να τον αφήσουμε ως έχει. Αν αλλάξουμε τελικές και πάλι είμαστε ευχαριστημένοι τότε μπορούμε πάλι να τον αφήσουμε ως έχει.

 

Τώρα αν το bias είναι σε ασφαλή όρια ή όχι εξαρτάται από τον κάθε κατασκευαστή. Εννοείται ότι οι κατασκευαστές συνηθίζουν να έχουν το bias σε ασφαλή όρια ώστε ο κάθε χρήστης να μπορεί να αλλάζει μόνος του λυχνίες χωρίς να βρίσκεται σε κίνδυνο ο ενισχυτής αλλά και ο ίδιος ο χρήστης.

 

Bεβαια. Απλα νομιζω ορισμενοι ενισχυτες (οπως οι Boogie) ειναι πιο "δεκτικοι" στο να κανεις αντικατασταση των τελικων χωρις να πειραξεις το bias απο οτι αλλοι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να προσθέσω πως έχουν αρχίσει να βγαίνουν ενισχυτές που κάνουν αυτόματο bias με ηλεκτρονική μέθοδο, όπως ο νέος Fender Supersonic 100, επιτρέποντας την αλλαγή του ηχητικού χαρακτήρα με colder ή hotter bias με το πάτημα ενός κουμπιού:

 

automatic%20bias%202edited.jpg

 

To μηχανηματάκι της Orange το είχε πάρει κάπου το μάτι μου (ονλάιν) αλλά δεν έχω ιδέα πώς δουλεύει. Δεν πρέπει να αλλαχθεί εσωτερικά το bias? Επομένως πρέπει να το συνδέσεις σε κάποια σημεία στο κύκλωμα (με τις υψηλές τάσεις, βέβαια)... άρα δεν είναι τόσο "τακτική" και hassle-free μέθοδος.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδια καλησπερα.

Sorry αλλα για να μην ανοιγω νεο θεμα....Μηπως ξερει κανεις ποιες τελικες λαμπες ειναι οι ιδανικοτερες   για twin reverb reissue 65 και με ποια σειρα τις τοποθετουμε ???

Thnx

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδια καλησπερα.

Sorry αλλα για να μην ανοιγω νεο θεμα....Μηπως ξερει κανεις ποιες τελικες λαμπες ειναι οι ιδανικοτερες  για twin reverb reissue 65 και με ποια σειρα τις τοποθετουμε ???

Thnx

TungSol RI 6L6G! Με όποια σειρά θες!  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πάντως στους ενισχυτές μου ,έχω αλλάξει δεκάδες ζευγάρια και τετράδες λυχνίες χωρίς να κάνω ποτέ biasing.Ολοι τους ακούγονται και γαμ@.Δε μπήκα ποτέ σε αυτό το τριπάκι!Απλώς χρησιμοποιώ τον σωστό τύπο λυχνίας ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια διόρθωση σχετικά με το bias, όλοι οι ενισχυτές χρειάζονται rebias, είτε το τελικό στάδιο χρησιμοποιεί fixed biasing είτε cathode biasing.

 

Ναι υποτιθεται πως πρεπει αλλα μια και πρεπει να αλλαχθει το cathode resistor για να αλλαξει το bias μια και δεν ξερω καποιον cathode biased ενισχυτη παραγωγης (VΟΧ,KOCH,BAD CAT κτλ) που να εχει adjustable cathode bias....οποτε λεμε οτι δεν χρειαζεται και ειμαστε μια χαρα.... ;D

 

....Μηπως ξερει κανεις ποιες τελικες λαμπες ειναι οι ιδανικοτερες  για twin reverb reissue 65 και με ποια σειρα τις τοποθετουμε

 

φυσικα και ξερω:PHILIPS 7581A δεκαετιας 60-70...κανουν περιπου 130 ευρω Η ΜΙΑ.... ;D (Οποτε βαλε αυτες που λεει ο Maze ή τις εξαιρετικες TAD 6L6 STR)   

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το biasing στο χωρο των ηλεκτρονικων αναφερεται στη διαδικασια οπου προσπαθεις να επιτυχεις συγκεκριμενες τιμες Βολταζ και ρευματος σε συγκεκριμενα σημεια ενος κυκλωματος.

 

Ολιγον μπακαλικα, ειναι δηλαδη η διαδικασια με την οποια επιλεγεις το Voltage/Current με το οποιο θα λειτουργουν οι λυχνιες στον ενισχυτη σου. Ετσι μπορεις να βεβαιωθεις οτι οι λυχνιες σου λειτουργουν ακριβως οπως πρεπει. Η αναγκη υπαρξης ενος biasing mechanism σε πολλα σχεδια ενισχυτων οφειλεται στο οτι υπαρχουν διαφορες μεταξυ λυχνιων, ακομα και μεταξυ 2 λυχνιων ιδιας μαρκας. Με το biasing μπορεις να κανεις αυτες τις μικροαλλαγες ωστε να βεβαιωθεις οτι οι λυχνιες που εχεις εκεινη τη στιγμη στον ενισχυτη σου δουλευουν με το βελτιστο τροπο.

 

Θεωρητικα ενας σωστα biased ενισχυτης ακουγεται "καλυτερα". Βεβαια επειδη ο ηχος ειναι καθαρα υποκειμενικο θεμα, αυτο επαφιεται στο γουστο του καθενος - μπορει σε καποιον να αρεσει ο ηχος του ενισχυτη του με το bias οπου να ναι. Ειδικα σε παλαιοτερες εποχες, ελαχιστοι εμπαιναν στον κοπο να το τσεκαρουν/ρυθμισουν.

Αυτο που σιγουρα ομως καταφερνει ειναι να μεγιστοποιει το χρονο ζωης των λυχνιων - ενας badly biased ενισχυτης μπορει να "φαει" τις λαμπες σχετικα γρηγορα.

 

 

Αναλογα με τον ενισχυτη η διαδικασια με την οποια γινεται το biasing μπορει να διαφερει ή να ειναι μεχρι και αχρειαστη.

δηλαδη τις λαμπες πρεπει να τις αλλαζει καποιος τεχνικος.Νομιζα οτι ειναι κατι απλο.

'Η αναγκη υπαρξης ενος biasing mechanism σε πολλα σχεδια ενισχυτων "Δηλαδη δεν υπαρχει σε ολους τους ενισχυτες

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου