Προς το περιεχόμενο

Βοήθεια με τα διαστήματα και τις ονομασίες τους.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα! Πρόσφατα που έπιασα να κάνω επανάληψη τα διαστήματα μου δημιουργήθηκε η απορία για το πώς βγαίνουν τα ονόματά τους και αν υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να τα θυμάμαι χωρίς να χρειάζεται να τα παπαγαλίζω. Επίσης παρατήρησα ότι υπάρχουν κάποιες διαφορές με τις Αγγλικές/Αμερικάνικες/Παγκόσμιες και τις δικές μας αντιλήψεις πάνω στα διαστήματα, για παράδειγμα εκείνοι τα λένε μείζονα και ελάσσονα ενώ εμείς τα λέμε μικρά ή μεγάλα κλπ. Μερικές φορές ακόμα παραλείπονται κάποιες ονομασίες διαστημάτων (όπως π.χ. εδώ http://www.musicalintervalstutor.info/listenpg.html) οι οποίες μπορούν να καλυφθούν από άλλα διαστήματα, για παράδειγμα δεν υπάρχει δευτέρας αυξημένο γιατί είναι το "ίδιο" με το τρίτης μικρό, όπως επίσης δεν υπάρχει και τρίτης ελαττωμένο επειδή είναι το ίδιο με το δευτέρας μεγάλο, όπως επίσης δεν υπάρχει και τρίτης αυξημένο επειδή είναι ίδιο με το τετάρτης καθαρό όπως σε κάποιες περιπτώσεις καλύπτεται η διπλή αλλοίωση μιας νότας (π.χ. τρίτης ελαττωμένο -> Ντο - Μιbb) και σε άλλες όχι (π.χ. δεν υπάρχει ονομασία για το Ντο - Ρε##). Γενικά διακρίνω ένα μεγάλο μπέρδεμα από το οποίο έχω μπερδευτεί και εγώ μπορεί κάποιος να με διαφωτήσει; Επίσης αν διακρίνετε ότι τα έχω λάθος στο μυαλό μου θα σας παρακαλούσα να με διορθώσετε. Ευχαριστώ πολύ! :)

'Cause I was Raised on Rock...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 21
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Καλησπέρα! Πρόσφατα που έπιασα να κάνω επανάληψη τα διαστήματα μου δημιουργήθηκε η απορία για το πώς βγαίνουν τα ονόματά τους και αν υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να τα θυμάμαι χωρίς να χρειάζεται να τα παπαγαλίζω. Επίσης παρατήρησα ότι υπάρχουν κάποιες διαφορές με τις Αγγλικές/Αμερικάνικες/Παγκόσμιες και τις δικές μας αντιλήψεις πάνω στα διαστήματα, για παράδειγμα εκείνοι τα λένε μείζονα και ελάσσονα ενώ εμείς τα λέμε μικρά ή μεγάλα κλπ. Μερικές φορές ακόμα παραλείπονται κάποιες ονομασίες διαστημάτων (όπως π.χ. εδώ http://www.musicalintervalstutor.info/listenpg.html) οι οποίες μπορούν να καλυφθούν από άλλα διαστήματα, για παράδειγμα δεν υπάρχει δευτέρας αυξημένο γιατί είναι το "ίδιο" με το τρίτης μικρό, όπως επίσης δεν υπάρχει και τρίτης ελαττωμένο επειδή είναι το ίδιο με το δευτέρας μεγάλο, όπως επίσης δεν υπάρχει και τρίτης αυξημένο επειδή είναι ίδιο με το τετάρτης καθαρό όπως σε κάποιες περιπτώσεις καλύπτεται η διπλή αλλοίωση μιας νότας (π.χ. τρίτης ελαττωμένο -> Ντο - Μιbb) και σε άλλες όχι (π.χ. δεν υπάρχει ονομασία για το Ντο - Ρε##). Γενικά διακρίνω ένα μεγάλο μπέρδεμα από το οποίο έχω μπερδευτεί και εγώ μπορεί κάποιος να με διαφωτήσει; Επίσης αν διακρίνετε ότι τα έχω λάθος στο μυαλό μου θα σας παρακαλούσα να με διορθώσετε. Ευχαριστώ πολύ! :)

 

Όσον αφορά τα bolded, πιστεύω πως είναι λάθος να "συγχωνεύονται" ονομασίες χάριν οικονομίας χώρου ή συντομίας.

Το αν μια νότα είναι πχ μι ή φα ύφεση καθορίζει την κλίμακα, στην οποία θα κινηθούμε.

Δεν έχει να κάνει με το πρακτικό πως, αφού "πατάμε" την ίδια νότα ας έχουμε και μια μόνο ονομασία.

 

imho,πάντα.. :-\

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσον αφορά τα bolded, πιστεύω πως είναι λάθος να "συγχωνεύονται" ονομασίες χάριν οικονομίας χώρου ή συντομίας.

Το αν μια νότα είναι πχ μι ή φα ύφεση καθορίζει την κλίμακα, στην οποία θα κινηθούμε.

Δεν έχει να κάνει με το πρακτικό πως, αφού "πατάμε" την ίδια νότα ας έχουμε και μια μόνο ονομασία.

 

imho,πάντα.. :-\

 

Συμφωνώ μαζί σου, και εγώ πιστεύω πως είναι λάθος κάτι τέτοιο και παρατήρησα ότι γίνεται σε μεγάλο βαθμό στον τρόπο με τον οποίο διδάσκονται τα διαστήματα στο διαδίκτυο. Το θέμα όμως είναι πως παρατήρησα ότι αυτό το φαινόμενο υπάρχει και στον τρόπο με τον οποίο διδάσκονται τα διαστήματα στα ωδεία..  ???

'Cause I was Raised on Rock...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

για παράδειγμα εκείνοι τα λένε μείζονα και ελάσσονα ενώ εμείς τα λέμε μικρά ή μεγάλα κλπ.

 

Ελληνικές λέξεις είναι .... τι σε μπερδεύει ?  ::)

www.facebook.com/kostas.antonakopoulos

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ μαζί σου, και εγώ πιστεύω πως είναι λάθος κάτι τέτοιο και παρατήρησα ότι γίνεται σε μεγάλο βαθμό στον τρόπο με τον οποίο διδάσκονται τα διαστήματα στο διαδίκτυο. Το θέμα όμως είναι πως παρατήρησα ότι αυτό το φαινόμενο υπάρχει και στον τρόπο με τον οποίο διδάσκονται τα διαστήματα στα ωδεία..  ???

 

    Για τη διαδικτυακή "μόρφωση", εφόσον παρέχεται και δωρεάν, μέσω youtube κτλ, δε μπορείς να έχεις ιδιαίτερες απαιτήσεις.Απλά, παίρνεις μια πρώτη ιδέα.

    Από τη στιγμή,όμως, που γράφεσαι σε ένα ωδείο, πληρώνεις τα δίδακτρά σου και επενδύεις το χρόνο σου, απαιτείς οι θεωρητικές γνώσεις, που σου παρέχονται, να είναι σωστές και τεκμηριωμένες,να έχουν βάση και να μη στηρίζονται σε πρακτικά κολπάκια.

    Τα τελευταία, μπορεί να σου τα πει στο περιθώριο ο καθηγητής, ως έναν εύκολο τρόπο, για να θυμάσαι κάτι που σε παιδεύει και όχι με τη νοοτροπία "έλα,μωρέ,δε βαριέσαι...το ίδιο πράγμα είναι".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας, οι οποίες με βρίσκουν όλες σύμφωνο. Δεν μου απαντήσατε όμως σε ένα από τα αρχικά μου ερωτήματα: Με ποιό σκεπτικό σήμερα υπάρχει ονομασία για το Ντο - Μι διπλή ύφεση αλλά δεν υπάρχει για το Ντο - Ρε διπλή δίεση (απλό παράδειγμα είναι, γενικά για όλες αυτές τις περιπτώσεις μιλάω). Ευχαριστώ!

'Cause I was Raised on Rock...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με ποιό σκεπτικό σήμερα υπάρχει ονομασία για το Ντο - Μι διπλή ύφεση αλλά δεν υπάρχει για το Ντο - Ρε διπλή δίεση (απλό παράδειγμα είναι, γενικά για όλες αυτές τις περιπτώσεις μιλάω). Ευχαριστώ!

 

Χωρίς να έχω ιδιαίτερες θεωρητικές γνώσεις (οπότε αυτό που θα γράψω είναι περισσότερο η δική μου εντύπωση, παρά εμπεριστατωμένη γνώση) ενδεχομένως κάποια διαστήματα να μην ορίζονται/ονομάζονται με έναν τρόπο, γιατί δεν περιέχονται αυτούσια σε μια κλίμακα,αλλά προκύπτουν από αλλοιώσεις αυτής (πχ στο παράδειγμα, που αναφέρεις, αναίρεση στη ντο, που κανονικά θα είχε δίεση κτλ)  :-\ ???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένας εύκολος τρόπος να τα θυμάσαι είναi:

- Tέλεια: ομoφωνιά, 8η(οκτάβα), 5η και 4η

- Μεγάλα/μείζωνα: όλα τα υπόλοιπα διαστήματα της ματζόρε κλίμακας

- Μικρά/ελάσσονα : όλα τα υπόλοιπα διαστήματα (εκτός τριτόνου) της λόκριας κλίμακας (ή τρόπου)

- Τρίτονο

 

Το τρίτονο είναι ιδιάζουσα περίπτωση γιατί δεν συμφωνούν όλοι ότι είναι δυσαρμόνιο διάστημα. Αν ρωτήσεις μερικούς τζαζίστες, θα σου πουν πως είναι ένα αρκετό σταθερό διάστημα.

 

Προσωπικά διαφωνώ με τις πολλές ονομασίες για το ίδιο διάστημα. Αν και υπηρετούν τον σκοπό της γρήγορης αναγνώρισης της κίνησης (π.χ. τα ελλατωμένα και αυξημένα). Εκτός άμα πάιξεις κλασσικά κομμάτια, τα παραπάνω ονόματα είναι επαρκή για να συνεννοηθείς σε μία μπάντα.

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικά διαφωνώ με τις πολλές ονομασίες για το ίδιο διάστημα. Αν και υπηρετούν τον σκοπό της γρήγορης αναγνώρισης της κίνησης (π.χ. τα ελλατωμένα και αυξημένα). Εκτός άμα πάιξεις κλασσικά κομμάτια, τα παραπάνω ονόματα είναι επαρκή για να συνεννοηθείς σε μία μπάντα.

 

Και πορεία στο σύνταγμα να κάναμε διαφωνώντας μαζί σου .... πάλι μια τρύπα στο νερό θα κάναμε .Γιατί πολύ απλά θα είχαμε άδικο .

Η μουσική είναι μία και οι κανόνες της εφαρμόζονται σε όλα τα είδη .

www.facebook.com/kostas.antonakopoulos

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου