Προς το περιεχόμενο

Βοήθεια με τα διαστήματα και τις ονομασίες τους.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Με ποιό σκεπτικό σήμερα υπάρχει ονομασία για το Ντο - Μι διπλή ύφεση αλλά δεν υπάρχει για το Ντο - Ρε διπλή δίεση

Μια χαρα υπαρχουν και τα 2...Η απαντηση σου ειναι...Διατωνικος τοπος σκεψης...Πχ...

εστω μια Λα whole tone(dream scale)....

παει ως εξης...

A B C# D# E# F## G##

Σε αλλες κλιμακες οπως πχ η altered συναντουμε 2 ειδων τριτες 2 ειδων τεταρτες 2 ειδων πεμπτες...διαλεξε και παρε...

Απλα τα σκεφτεσαι κλασικα...ο τζαζ τροπος σκεψης σε αυτα τα θεματα βοηθαει...

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 21
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας, οι οποίες με βρίσκουν όλες σύμφωνο. Δεν μου απαντήσατε όμως σε ένα από τα αρχικά μου ερωτήματα: Με ποιό σκεπτικό σήμερα υπάρχει ονομασία για το Ντο - Μι διπλή ύφεση αλλά δεν υπάρχει για το Ντο - Ρε διπλή δίεση (απλό παράδειγμα είναι, γενικά για όλες αυτές τις περιπτώσεις μιλάω). Ευχαριστώ!

 

Υποτιθεται οτι ολες οι κλιμακες εχουν και τις 7 νοτες ασχετα αν (παικτικα δεν τις εχουν)

ομως κατα την μεταφορα τους σε καποιες δεν γινεται να εχει απλα μια διεση και ετσι <<ανακαλυψαν>> την διπλη διεση, η οποια συμβολιζεται με το x

π.χ.

 

Εχεις μια Σολ# ελασονα (αρμονικη)

 

Παικτικα ειναι

 

Σολ#,Λα#,Σι,Ντο#,Ρε#,Μι,Σολ,Σολ#

 

οπως βλεπεις λειπει το Φα οποτε το εκαναν

 

Σολ#,Λα#,Σι,Ντο#,Ρε#,Μι,Φα(x),Σολ#.

 

Ελπιζω να σε καλυψα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υποτιθεται οτι ολες οι κλιμακες εχουν και τις 7 νοτες ασχετα αν (παικτικα δεν τις εχουν)

 

Αυτό δεν ισχύει. Υπάρχουν κλίμακες με πέντε νότες (πεντατονικές), με έξι νότες (whole tone) και άλλες με παραπάνω από 7 (π.χ diminished) κ.α.

 

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας, οι οποίες με βρίσκουν όλες σύμφωνο. Δεν μου απαντήσατε όμως σε ένα από τα αρχικά μου ερωτήματα: Με ποιό σκεπτικό σήμερα υπάρχει ονομασία για το Ντο - Μι διπλή ύφεση αλλά δεν υπάρχει για το Ντο - Ρε διπλή δίεση (απλό παράδειγμα είναι, γενικά για όλες αυτές τις περιπτώσεις μιλάω). Ευχαριστώ!

 

Το διάστημα ντο-ρε διπλή δίεση δεν ξέρω αν υπάρχει σε κάποια "εδραιωμένη" κλίμακα. Εν ολίγοις δηλαδή η απόσταση 2 τόνων σε συνεχόμενες νότες. Υπάρχει σίγουρα σε "custom" συμμετρικές κλίμακες του τύπου "2 τόνοι - ημιτόνιο - τόνος" π.χ. Επειδή όμως οι ονομασίες των διαστημάτων βασίζονται σε διατονική αρμονία, αν ένα διάστημα δε βρίσκεται σε κάποια γνωστή κλίμακα δεν ονοματίζεται.

 

Αν θες να μιλήσουμε σε πολύ θεωρητικό επίπεδο, παρουσίασέ μου μια συμμετρική κλίμακα δικής σου επινόησης που να περιέχει αυτό το διάστημα και τότε μπορούμε να βρούμε και το όνομά του.

 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το διάστημα ντο-ρε διπλή δίεση δεν ξέρω αν υπάρχει σε κάποια "εδραιωμένη" κλίμακα

Μια χαρα υπαρχει..εκτος τροπος αρμονικης μινορες

Λυδιος #9

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια χαρα υπαρχει..εκτος τροπος αρμονικης μινορες

Λυδιος #9

 

Αυτό που λες εσύ είναι 3 ημιτόνια και όχι 2 τόνοι. Π.χ ντο Lydian #9: Ντο - Ρε#

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που λες εσύ είναι 3 ημιτόνια και όχι 2 τόνοι. Π.χ ντο Lydian #9: Ντο - Ρε#

ναι τωρα μπηκα να αναθεωρησω την απαντηση!λαθος μετρημα...!!!

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα! Πρόσφατα που έπιασα να κάνω επανάληψη τα διαστήματα μου δημιουργήθηκε η απορία για το πώς βγαίνουν τα ονόματά τους και αν υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να τα θυμάμαι χωρίς να χρειάζεται να τα παπαγαλίζω. Επίσης παρατήρησα ότι υπάρχουν κάποιες διαφορές με τις Αγγλικές/Αμερικάνικες/Παγκόσμιες και τις δικές μας αντιλήψεις πάνω στα διαστήματα, για παράδειγμα εκείνοι τα λένε μείζονα και ελάσσονα ενώ εμείς τα λέμε μικρά ή μεγάλα κλπ. Μερικές φορές ακόμα παραλείπονται κάποιες ονομασίες διαστημάτων (όπως π.χ. εδώ http://www.musicalintervalstutor.info/listenpg.html) οι οποίες μπορούν να καλυφθούν από άλλα διαστήματα, για παράδειγμα δεν υπάρχει δευτέρας αυξημένο γιατί είναι το "ίδιο" με το τρίτης μικρό, όπως επίσης δεν υπάρχει και τρίτης ελαττωμένο επειδή είναι το ίδιο με το δευτέρας μεγάλο, όπως επίσης δεν υπάρχει και τρίτης αυξημένο επειδή είναι ίδιο με το τετάρτης καθαρό όπως σε κάποιες περιπτώσεις καλύπτεται η διπλή αλλοίωση μιας νότας (π.χ. τρίτης ελαττωμένο -> Ντο - Μιbb) και σε άλλες όχι (π.χ. δεν υπάρχει ονομασία για το Ντο - Ρε##). Γενικά διακρίνω ένα μεγάλο μπέρδεμα από το οποίο έχω μπερδευτεί και εγώ μπορεί κάποιος να με διαφωτήσει; Επίσης αν διακρίνετε ότι τα έχω λάθος στο μυαλό μου θα σας παρακαλούσα να με διορθώσετε. Ευχαριστώ πολύ! :)

 

Καταρχήν δεύτερη αυξημένη υπάρχει και αλλιώς λέγεται τριημιτόνιο.

Τώρα η λογική είναι όπως είπαν και άλλοι να μετράς βαθμίδες και ανάλογα να ονομάζεις,

Π.χ. αν έχεις την κλίμακα Λα - Σι - Ντο - Ρεb κλπ (λα σαμπάχ συγκερασμένη)

το Ρεb είναι η τέταρτη βαθμίδα  ελαττωμένη (και όχι μεγάλη τρίτη)

 

Επίσης όταν φτιάχνεις συγχορδίες ισχύουν τα ίδια

π.χ. η συγχορδία Μι - Σολ#  -Σι -Ρε - Φα##

ονομάζεται Μι 7 #9 αφού η τρίτη είναι Σολ#

Η διπλή διέση έχει νόημα για να δείξεις ότι οξύνεις την 9η (που είναι Φα#)

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισης υπαρχουν καποιες τζαζ κλιμακες(Bebop scales) οι οποιες περιεχουν τις κλιμακες ως εχουν καθως και τις χρωματικες προσεγκισεις τους...

Οσο για το C-D## δεν ξερω πως να το χαρακτηρισω...Δευτερας δις αυξυμενο?γιατι οχι...σε μια δικια μου κλιμακα μπορει....

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχήν δεύτερη αυξημένη υπάρχει και αλλιώς λέγεται τριημιτόνιο.

Τώρα η λογική είναι όπως είπαν και άλλοι να μετράς βαθμίδες και ανάλογα να ονομάζεις,

Π.χ. αν έχεις την κλίμακα Λα - Σι - Ντο - Ρεb κλπ (λα σαμπάχ συγκερασμένη)

το Ρεb είναι η τέταρτη βαθμίδα  ελαττωμένη (και όχι μεγάλη τρίτη)

 

Επίσης όταν φτιάχνεις συγχορδίες ισχύουν τα ίδια

π.χ. η συγχορδία Μι - Σολ#  -Σι -Ρε - Φα##

ονομάζεται Μι 7 #9 αφού η τρίτη είναι Σολ#

Η διπλή διέση έχει νόημα για να δείξεις ότι οξύνεις την 9η (που είναι Φα#)

 

Πολύ σωστός. Όταν στην Ντο 7 9# έχω ήδη τη μι στο ακόρντο, αντί για μιb στην κορυφή της συγχορδίας το 9# εννοείται ρε#. Συγχορδίες με μι και μιb έχω συναντήσει (ίσως) μόνο σε ατονική ή δωδεκάφθογγη μουσική.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οσο για το C-D## δεν ξερω πως να το χαρακτηρισω...Δευτερας δις αυξυμενο?γιατι οχι...σε μια δικια μου κλιμακα μπορει....

 

  Αυτη ακριβως ειναι η σωστη ονομασια. Τουλαχιστον με βαση την κλασικη αρμονια.

.... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου