Προς το περιεχόμενο

Μια εναλλακτική άσκηση για το καλοκαίρι.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η ιδεα πισω από αυτό το thread  ξεκινησε από μια συζήτηση που ειχα με ένα φιλο ηχοληπτη πριν πολλα χρονια..και το πώς αυτος μετα από χρονια ηχογραφησεων, ειχε καταφερει όταν  ακουει  μουσικη  να μπορει να απομονώνει τα οργανα στο μυαλο του σαν να ηταν σε καναλια μιας κονσολας. Περασα σχεδον ένα καλοκαιρι καθισμενος διπλα του στο control , παρατηρωντας τον να δουλευει την μιξη ενός cd που δουλευαμε τοτε ...και σιγα –σιγα ξεκινησα να καταλαβαινω τι εννουσε..

     Λιγο μετα, αποφασισα να το κανω σαν ασκηση σπιτι μου.

Επειδη ξερω ότι η μελετη δεν είναι παντα εφικτη το καλοκαιρι …εχω  να σας προτεινω λοιπον την αγαπημενη μου ασκηση ¨διακοπων¨ .  Προσωπικα  επειδη ειμαι λατρης των ταξιδιων, μου αρεσει να την χρησιμοποιω σε πολυωρα ταξιδια με αεροπλανο - αλλα μπορειτε να την χρησιμοποιησετε στο πισω καθισμα ενός αυτοκινητου  ή στην ξαπλωστρα της παραλιας ή του καταστρωματoς ενός καραβιου .  

    Τα μονα  που απαιτει  είναι ενα mp3 γεματο με μουσικη , ένα ζευγαρι ακουστικα, ένα κομματι χαρτι και  στυλο, και αφθονο χρονο  διαθεσιμο μπροστα μας .Το δυσκολο σε αυτην την ασκηση είναι, ότι αυτην  τη  μιση ή μια ωρα που θα την κανετε - πρεπει να ειστε πληρως συγκεντρωμενος -η…  Μεσα από αυτήν την ασκηση ισως ανακαλυψετε πολλους  ντραμμερ  αλλα και μουσικες που ως τωρα δεν ειχατε εκτιμησει, ή ισως δεν ειχατε βρει το χρονο ως τωρα να εμβαθυνετε.

   Καταρχην ..πριν φυγετε για διακοπες, προσπαθηστε να γεμισετε το Mp3 Player σας με μουσικες που σε άλλες συνθηκες δεν θα ακουγατε ποτε.. Χωρις παρωπιδες και με ανοιχτο μυαλο.. Μην ξεχνατε  ότι ο καλος μουσικος είναι ανοιχτος σε ολα και αφηνει την τεχνη του να επηρεάζεται από όλα. Προσπαθηστε επισης να εκτεθείτε σε γνωστους και καταξιωμενους στο χωρο τους ντραμμερ , ακομα και αν δεν σας κανει το στυλ που ασχολουνται. Ολοι ξερουμε ποιοι είναι αυτοι.

   Αυτό που προσπαθουμε να επιτυχουμε με αυτην την  ασκηση είναι αρχικα να καταφερουμε να “κλειδωσουμε” τα αυτια μας σε ένα μονο συγκεκριμενο μουσικο οργανο του κομματιου που ακουμε.

    Καθιστε αναπαυτικα..βαλτε ένα οποιοδήποτε κομματι να παιζει , κλειστε τα ματια και προσπαθηστε να ¨κλειδωσετε¨ τα αυτια σας , αρχικα στο μπασο.  Αφου το ακουσετε μερικες φορες , προσπαθηστε να το τραγουδησετε και  γραψτε στο περιπου  τι αξιες παιζει..   Βαλτε το κομματι από την αρχη και αυτή τη φορα κλειδωστε στο πιανο και προσπαθηστε να καταλαβετε τις εναλλαγές των συγχορδιων.. Σημειωστε στο χαρτι καθε ποτε αλλαζουν. Καθε ημιση?..Καθε τεταρτο?? Την επομενη φορα  ακουστε την ρυθμικη κιθαρα,  τη μελωδια της φωνης κ.ο.κ  . Αναλυστε τα παντα στο χαρτι αξιακα σαν να ηταν σε καναλια μιας κονσολας.

  Η επομενη κινηση είναι να προσπαθησετε να  κλειδωσετε στο ταμπουρο…μετα στην κασσα και μετα στο Hihat.. Ναι καλα διαβάσατε..Προσπαθηστε να ακουσετε μόνο το Hihat καθ’ ολη τη διαρκεια του κομματιου. {Θα καταλαβετε γιατι τοσος ντορος για τον Stewart Copeland των Police η για τον Buddy Rich με την ορχηστρα του}  

θα δειτε ερωτηματικα  αλλα και νεες διαστασεις να αρχισουν να γεννιουνται σε κομματια που μεχρι τωρα πιθανον να ειχατε ακουσει χιλιες φορες.…

- Γιατι ενώ παιζει 8α ..τονιζει τις αρσεις το bass line??

-  Σε ποιες αξιες του μπασου παταει η κασσα..?                                                              - Αυτό το riff της κιθαρας ποσο εξυπνα δομημενο είναι..θα μπορουσα να το κανω το σχημα που θα παιζω στο hihat.??.  

- Τι οργανο είναι αυτό που ακουγεται στο βαθος.??

- Ποιος είναι αυτος ο σαξοφωνιστας??  

- Γιατι δεν εκανε break εκει….ενώ ειχε χωρο.??

- ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΣΤΙΧΟΣ..???..{Καθοριστικης σημασιας πριν ξεκινησουμε να παιξουμε οποιοδηποτε beat…μιας και σαν ντραμμερ  τείνουμε να κοιταμε μονο το ρυθμικο κομματι ενώ ο τραγουδιστης μπορει να λεει τα σωψυχα του.. }

- Γιατι παιζει τοσο πολλα.. ή.. γιατι παιζει τοσα λιγα.???

- Πανω σε τι αξιες παταει η φωνη…Θα είναι μερικα από τα ερωτηματα που θα αρχισουν να γεννιουνται.

    Τι θα σας δωσει αυτή η ασκηση και για πιο λογο την προτεινω.

Σε παιχτικο επιπεδο , αυτη η ασκηση  με βοηθησε να  μπορω να κανω ¨focus¨ το αυτι μου την ωρα της προβας η του live..οχι πλεον μονο σε εμενα..αλλα και στα υπολοιπα μελη της ορχηστρας. Με βοηθησε να ανακαλυψω τι φταιει ή ποιος φταιει οταν το groove δεν τραβαει..οταν το κομματι πεφτει ή επιταχυνει…{γιατι σιγουρα δεν φταιει παντα και μονο ο drummer}…Με βοηθησε  επισης να διακρινω τον καλο απο τον κακο μουσικο {η σολιστα} μεσα στη μπαντα , που για μενα είναι εξισου σημαντικο.  Τελος  με εκανε να αναθεωρησω και να επαν-ανακαλυψω  κομματια του σετ  που τα θεωρούσα βοηθητικα η δεύτερα , όπως το hihat ή το Ride , κομματια που δεν ειχα δωσει ιδιαιτερη σημασια μεχρι τοτε....

Με βοηθησε επισης να καταλαβω και να συνειδητοποιησω ότι πολλες φορες άλλα επαιζα - άλλα νομιζα ότι ακουγοντουσαν…και άλλα στην ουσια ακουγοντουσαν σε σχεση με την υπολοιπη ορχηστρα.

     Με λιγη περισσοτερη εξασκηση  ανακαλυψα καθοριστικης σημασιας λεπτομερειες μεσα στα κομματια που μεχρι τωρα λογω ταχυτητας ή  εντασεων  της μιξης , δεν ειχα προσεξει ποτε.

    Θεωρω ότι ειναι πολύ σημαντικο σαν drummer να μπορουμε να διασπαμε την μουσικη στον εγκεφαλο μας…και σιγουρα είναι κατι που μπορουμε να τον εκπαιδευσουμε να κανει....Θεωρω οτι η μουσικη σαν ενα φιλικο αλισβερισι , μια συνομιλια μουσικων λεξεων και φρασεων που ανταλλασουμε μεταξυ μας όλα τα μελη της μπαντας.  Όχι ενας  αποστειρωμενος εγκλωβισμος στον εαυτο μας.. Και  πιστευω οτι αυτή η ασκηση θα σας κανει ένα συνειδητο μελος της ορχηστρας ..με αυτια …

Στην μουσικη οπως ξερουμε.. οποιος εχει αυτια…εχει αποψεις  και προτασεις. Σε ένα group , αποψη μου είναι ότι ενώ ΕΝΑΣ  πρεπει να εχει τον τελευταιο λογο.. 5 αποψεις πρεπει να πεφτουν  στο τραπεζι.

 

Ελπιζω να σας βοηθησει οσο βοηθησε και εμενα.

Με εκτιμηση προς ολους τους φιλους που εκαναν το κοπο να διαβασουν αυτό το thread.

Ευχες για καλο καλοκαιρι

Β. Μουλακάκης.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ωραιο θεμα αλλα κατα τη ταπεινη μου γνωμη για μενα καλυτερο ειναι να ακουω μουσικη και να μπορεσω να το παιξω σε μια καρεκλα η σε ενα μαξιλαρι μονο με τα χερια.αυτο πιστευω οτι θα μοθ ανοιξει τα μυαλα(μουσικα)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλή ιδέα!

αρκετές φορές το έχω κάνει άθελά μου θέλοντας να παρατηρήσω ένα συκγκερικένο σημείο που παίζει ένα όργανο και καταλήγω να παρατηρήσω 523423 πράγματα ακόμα.....

;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ωραιο θεμα αλλα κατα τη ταπεινη μου γνωμη για μενα καλυτερο ειναι να ακουω μουσικη και να μπορεσω να το παιξω σε μια καρεκλα η σε ενα μαξιλαρι μονο με τα χερια.αυτο πιστευω οτι θα μοθ ανοιξει τα μυαλα(μουσικα)

 

Το βασικότερο πρόβλημα με αρκετούς ντραμερς είναι ακριβώς αυτό. Νομίζουν ότι παίζουν μόνοι τους. Δηλάδη έχουν το βασικό ρυθμο στο μυαλό και απλά το εκτελούν δεν ακόυνε τα άλλα όργανα.

 

Και εκεί είναι και το πρόβλημα στα σόλο τους. Όταν δεν ''ακούει'' τη φόρμα του τραγουδιού και κάνει σόλο στα κουτουρού ακούγεται άσχετο με το τραγούδι χωρίς ηχητικό ενδιαφέρον μιας και όλοι καταλάβαμε ότι απλά σταμάτησαν οι άλλοι να παίζουν για να κάνει ένα σόλο ο ντράμερ.

 

(Θα εξηγήσω αργότερα τι εννοω ακριβως)

Είστε μουσικός, θέλετε να βλέπετε χέρι??

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

work those ears to death!!!! :D :D :D

 

εξαιρετικο βαγγελη...ειναι ευκολο να κατευθεινει κανεις την οραση του...η ακροαση ομως ειναι μια τελειως διαφορετικη ιστορια...ακουω μουσικη μ'αυτην την προσεγγιση εδω και χρονια και θα πω το εξης...ΤΙΠΟΤΑ δεν με εκανε καλυτερο μουσικο οσο το να ανοιγω τ'αυτια μου και να βλεπω(ακουω)την μεγαλη εικονα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@vaggelism : Δεν θα πω τιποτα για σενα παλι αλλα θα πω στους νεοσσους και μη του οργανου:απο τα καλυτερα μαθηματα που εχετε εισπραξει μεχρι τωρα στην μουσικη ζωη σας μαγκες μου ,ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΕΙΤΕ ΤΟ.

@Κapdrums :Αν δεν εκανες αυτο που δηλωνεις οτι κανεις πιο πανω τοτε δεν θα ησουν απο τους καλυτερους στην πιατσα Μιχαλη .Και παλι προς τους νεους παρτε παραδειγμα τον Kapdrums ειναι η επιβεβαιωση του μαθηματος που σας εκανε ο Βαγγελης (αλληγορικα μιλαω ετσι; προς αποφυγη παρεξηγησεων κλπ,κλπ.)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βαγγέλη, όπως πάντα, μέσα στην ουσία των πραγμάτων. Ενθυμούμενος, έναν αγαπημένο εφηβικό δίσκο, θα έλεγα, STRAIGHT BETWEEN THE EYES!  :)

    Αυτό που γράφεις, όντως έχει μεγάλη εκπαιδευτική και μορφωτική μουσικά αξία και άρχισα να το εφαρμόζω και να καταννοώ την σπουδαιότητά του, απο τότε που ανακάλυψα το transcription. Βάζω άρχικά το κομμάτι στη μισή ταχύτητα, αρχίζω να ανακαλύπτω τί παίζει κάθε όργανο σε σημείο που  να μπορώ να τραγουδάω κάθε όργανο ξεχωριστά και στην συνέχεια ανεβάζω σταδιακά την ταχύτητα μέχρι να φθάσω στην κανονική. Το κομμάτι που ακούω μετά διαφέρει πολύ απο αυτό που άκουγα πριν ( μουσικά )

 

   

ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

- ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΣΤΙΧΟΣ..???..

 

Ωραίο το θεμα, κ.Vagelism, ευχαριστω για αλλη μια φορα !

Περα απο τα οργανα και τις αξιες ενος κομματιου, ενδιαφερομαι ιδιαιτερα και για τον στιχο... "στεκομαι" στα λογια και έτσι νομιζω ότι μπορω να αποδωσω -οσο μπορω-αυτο που θελει να εκφρασει ο "ποιητης".

Συμβαινει και το αντιθετο, να μην υπαρχει στιχος, αλλα ακουγοντας την μουσικη, να φανταζομαι τι στιχοι θα μπορουσαν να μπουν στο κομματι .

Αυτο μου ετυχε προσφατα σε δικο σας track που ανεβασατε: το "16th notes feel".

 

Καλο καλοκαιρι και σε σας.

 

(ολο ασκησεις και ασκησεις!!!... ακομα και ο αγαπημενος σας De Niro παει διακοπες!)

 

de_niro_and_wife_strolling_near_the_beach.jpg.94c7ce764c639ea4de303fc93b1c058d.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραίο το θεμα, κ.Vagelism, ευχαριστω για αλλη μια φορα !

Περα απο τα οργανα και τις αξιες ενος κομματιου, ενδιαφερομαι ιδιαιτερα και για τον στιχο... "στεκομαι" στα λογια και έτσι νομιζω ότι μπορω να αποδωσω -οσο μπορω-αυτο που θελει να εκφρασει ο "ποιητης".

Συμβαινει και το αντιθετο, να μην υπαρχει στιχος, αλλα ακουγοντας την μουσικη, να φανταζομαι τι στιχοι θα μπορουσαν να μπουν στο κομματι .

Αυτο μου ετυχε προσφατα σε δικο σας track που ανεβασατε: το "16th notes feel".

 

Καλο καλοκαιρι και σε σας.

 

(ολο ασκησεις και ασκησεις!!!... ακομα και ο αγαπημενος σας De Niro παει διακοπες!)

 

 

Ευχαριστω ολους για τα καλα σας λογια.

Φιλε December ...σε παρακολουθω εδω και καιρο..και θελω να πω..οτι εισαι σε πολυ καλο δρομο ρε φιλε ;D ;D

Ο στιχος για μενα ειναι καθοριστικης σημασιας στην γεννηση και την αποδοση ενος beat...για αυτο και το αναφερω.

Ειναι μια παραμετρος που καμια φορα οι ντραμμερ παραμελουμε..σκεφτομενοι μονο το ρυθμικο κομματι της μουσικης.

Τοσο σε διασκευες αλλα ιδιαιτερως  σε νεες μουσικες που καλουμαστε εμεις να βαλουμε τα πρωτα Beat...θεωρω απολυτως αναγκαιο μια αναγνωση και κατανοηση των στιχων.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου