Προς το περιεχόμενο

Μουσική Έκφραση


STEFANOS604

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μπαρδόν?!?!?!  ;) Αντιθέτως θα έλεγα ότι το πιάνο με τις 88 χορδές είναι πολύ πλούσιο σε αρμονικές (ειδικά όταν πατάς το πεντάλ), γιατί έχεις πολλές χορδές να δονείς, που αυτές με τη σειρά τους παράγουν άλλες αρμονικές...

 

Η έκφραση παράγεται με πολλούς τρόπους, και βέβαια συμφωνώ με τον Μάνο. :)

 

Αν μπορούσε κανείς να βάλει σε λόγια (ή μαθηματικά) την ανθρώπινη έκφραση στη μουσική, θα είχαμε και ρομπότ να παίζουν μουσική, που για την ώρα είναι ολίγον μάπα... Απ'την άλλη η τεχνικές δυνατότητες του Midi είναι αρκετές για να φτιάξουν πολύ ωραία πράγματα, οπότε η έκφραση ούτε στη τεχνική βρίσκεται...

δεν ισχυει ακριβως γιατι για να δημιουργησουν το συγκερασμενο κοψανε καποιους αρμονικους πχ απο τη ρε διεση και τη μι υφεση για να ταιριαξουν . βασικα κοψανε λιγο απο ολες τις νοτες. αλλα δεν ισχυει το ιδιο σε οργανα που παραγουν τις νοτες φυσικα οπως τα πνευστα ή η φωνη.το ειχα διαβασει σε ενα βιβλιο του χιντεμιτ αμα θες σου λεω και πιο αναλυτικα αλλα ελπιζω να μην θες γιατι ειναι μεγαλος κοπος  :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 47
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

 

Μου κάνει εντύπωση πάντως που αναφέρεσαι στη φυσαρμονικά σε ό,τι αφορά το bend, και όχι στο βιολί πχ ή στην...ηλεκτρική κιθάρα φυσικά!! :) :)

 

Αναφέρομαι στη φυσαρμόνικα επειδή σ' αυτή βρήκα ότι μπορώ να την ελέγξω μέσω του bending.

Αυτό ακριβώς ζητάω να μάθω από σας για όλα τα υπόλοιπα όργανα.

ευχαριστώ για την μέχρι τώρα ανταπόκριση σας

Στέφανος

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Οπότε, τα 2 και 3 είναι (πολύ) λάθος. Αυτό που έχει σημασία είναι το κατά πόσο μπορεί ο μουσικός να ελέγξει αυτές τις 2 παραμέτρους : αυτό που λένε εμπειρικά οι κιθαρίστες "ο ήχος είναι στα δάχτυλα" ισχύει 100% ...

 

Στην αρχή του thread λέω: ''Η μουσική έκφραση είναι στενά συνδεδεμένη με την αναπνοή...."

Η φυσαρμόνικα είναι το κατ' εξοχήν όργανο που ελέγχεται από την αναπνοή και ένα καλό παίξιμο εξαρτάται στην αναπνοή από το διάφραγμα (Διαφραγματική αναπνοή) και είναι ένα από τα ελάχιστα (?)πνευστά που παίζεται εισπνέοντας και εκπνέοντας ενώ η πλειονότητα των πνευστών παίζονται εκπνέοντας.

 

Στέφανος

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η μουσική έκφραση είναι στενά συνδεδεμένη με την αναπνοή...."

Η φυσαρμόνικα είναι το κατ' εξοχήν όργανο που ελέγχεται από την αναπνοή και ένα καλό παίξιμο εξαρτάται στην αναπνοή από το διάφραγμα (Διαφραγματική αναπνοή) και είναι ένα από τα ελάχιστα (πνευστά που παίζεται εισπνέοντας και εκπνέοντας ενώ η πλειονότητα των πνευστών παίζονται εκπνέοντας.

 

Ιστορικά και φιλοσοφικά η απάντηση είναι "περίπου ίσως" (και είναι οριακά αποδεκτή μόνο αν πούμε οτι η μουσική φτιάχτηκε αρχικά ΜΟΝΟ από ανθρώπινες φωνές). Μετά τα βάλαμε κάτω και τα μετρήσαμε και είδαμε οτι αυτό το "πράμα" που κάνει την έκφραση είναι η άνοδος και η κάθοδος μιας νότας (attack και release). To σταθερό μέρος της νότας, παρότι είναι το πιο μεγάλο σε διάρκεια (αν δεχτούμε οτι η νότα είναι σταθερή, σε 1η ανάλυση) δεν έχει και τόση σημασία. Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός οτι αν αφαιρέσουμε τα πρώτα ελάχιστα ms μιας παιγμένης νότας, τότε δεν καταλαβαίνουμε καν τι όργανο την έχει παίξει.

 

 

ΔΕΝ είναι η αναπνοή αυτό που κάνει την έκφραση, απλά στα πνευστά η αναπνοή καθορίζει την άνοδο και την κάθοδο της νότας. Αντίστοιχα (κατά ΠΛΗΡΗ αντιστοιχία) οι ίδιες ΔΥΟ παράμετροι καθορίζονται από τον τρόπο έλξης της χορδής (στην κιθάρα) και στο πιάνο ΑΥΤΑ καθορίζονται από τον τρόπο που θα πατήσουμε το πλήκτρο).

 

ΥΓ. Εισπνέοντας και εκπνέοντας παίζει και το πληκτροφόρο ακκορντεόν. Όπως και στη φυσαρμόνικα ο αέρας εισέρχεται σε ένα έλασμα για να το ταλαντώσει (διεγείρει/θέσει σε κίνηση) είτε από τη μια μεριά είτε από την άλλη, ομοια μπορεί να πει ο κιθαρίστας οτι έχει  ακόμα περισσότερα εκφραστικά μεσα δηλώνοντας οτι θα χτυπάει τη χορδή κάθε φορά σε διαφορετικό σημείο (ναι, άλλος ήχος βγαίνει). Αλλά ΔΕΝ μιλάμε για αυτό : Το πώς διεγείρεται το κάθε όργανο είναι καθαρή φυσική ακουστική, η οποία ΔΕΝ ασχολείται με το πόσο ωραίο θα είναι αυτό που θα βγάλεις (μουσική έκφραση). Στη φυσαρμόνικα είναι σκέτη φυσική το γεγονός οτι ο αέρας μπαίνει και κάνει μια δουλειά, ενώ για τη μουσική έκφραση μας νοιάζει το ΤΙ αέρα θα στείλεις.

 

ΥΓ2. Αυτά τα θέματα δεν λύνονται σε συζήτηση, και ΒΕΒΑΙΑ δεν λύνονται στο ίντερνετ. Με μερικά βιβλία θα τα ξεκαθαρίσεις ΟΛΑ. Σε άλλο θέμα σου έγραψα για το science of sound. Είναι καλό, πίστεψέ με, χάνεις χρόνο στο ίντερνετ. Για το θέμα των οργάνων σου προτείνω άλλο : http://www.amazon.com/Physics-Musical-Instruments-Neville-Fletcher/dp/0387983740

 

ΥΓ3. Κάνοντας κάτι πολύχρωμο δεν γίνεται πιο ευανάγνωστο ούτε πιο σημαντικό. Σε παρακαλώ σταμάτα τους χρωματισμούς : ένα τεχνικό κείμενο δεν μπορεί να μοιάζει με διαφήμιση. :)

.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός οτι αν αφαιρέσουμε τα πρώτα ελάχιστα ms μιας παιγμένης νότας, τότε δεν καταλαβαίνουμε καν τι όργανο την έχει παίξει.

Πως γινεται αυτο?

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πως γινεται αυτο?

 

έχει δειχθεί με ψυχοακουστικά πειράματα : έκοψαν την ατάκα και ρώταγαν τι όργανο έπαιξε τη νότα. Οι περισσότεροι αστόχησαν. Το γιατί γίνεται (αν ρωτάς αυτό) έχει να κάνει με το γεγονός οτι ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται (percepts) καλύτερα διαφορές παρά απόλυτα μεγέθη.

 

Στην απλή εκδοχή οτι όταν χτυπάμε μια νότα έχουμε :

σιωπή ->απότομη άνοδο->σταθερό τμήμα νότας->κάθοδο->σιωπή,

αυτό που μεταβάλλεται πιο πολύ και πιο γρήγορα είναι η ατάκα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν το βλεπω λογικο αυτο.

Αν δηλαδη παρουμε 10 κυματομορφες/νοτες απο 10 διαφορετικα οργανα, τα βαλουμε σε ενα sound editor, κοψουμε τα attack τους και ακουσουμε τους ηχους

(ή απλα αν ακουσουμε την καθε κυματομορφη/νοτα αρχιζοντας απο καποιο σημειο του ηχου περα απ'το attack)

δεν θα καταλαβουμε τι οργανα εχουν παιξει τις νοτες αυτες?

Χλωμο το βρισκω να ισχυει....

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Tότε να διαβάσεις το Acoustics & Psychoacoustics που είναι και η πηγή μου :

 

http://www.amazon.co.uk/Acoustics-Psychoacoustics-Music-Technology-Howard/dp/0240516095

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

έχει δειχθεί με ψυχοακουστικά πειράματα : έκοψαν την ατάκα και ρώταγαν τι όργανο έπαιξε τη νότα. Οι περισσότεροι αστόχησαν. Το γιατί γίνεται (αν ρωτάς αυτό) έχει να κάνει με το γεγονός οτι ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται (percepts) καλύτερα διαφορές παρά απόλυτα μεγέθη.

 

Το βρίσκω απολύτως λογικό και μόνο που το φαντάζομαι. Μια νότα χωρίς να έχουμε ακούσει το χρονικό σημείο στο οποίο ξεκίνησε.

 

Επειδή μπορεί να μπερδέψει, μην σκέφτεστε π.χ. βιολί με δοξάρι, αλλά χορδή βιολιού αφού έχει τραβηχτεί από δάχτυλο.

 

Είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξεχωρίσει κάποιος το όργανο απ' το οποίο μπορεί να προέρχεται ο ήχος νομίζω. Η ταυτότητα του οργάνου, όπως πολύ σωστά λέει ο blue, είναι στο attack.

 

Να και μια συγχορδία με (πετσο)κομμένο το attack της:

no_attack.mp3

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολυ σωστα τα λεει o blue. Οριστε κ ενα παραδειγμα...

Στο συγκεκριμενο ο malmsteen ανοιγωκλεινει το knob του volume ακριβως πριν παιξει καθε νοτα, κοβει το attack δλδ κ ιδου τι πετυχαινει....

Ο ηχος ειναι λες και παιζει βιολι....

Yngwie Malmsteen - Echo Etude

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου