Προς το περιεχόμενο

Φόρα λαμα "Δεν αξίζει"


elmatsuko

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα!!Αν κατάλαβα σωστά,εννοείς ότι σε κομμάτια με γρήγορο ρυθμό είναι προτιμότερο ο στίχος να είναι πυκνός και "ξερός",ώστε να πατάει καλύτερα στο ρυθμό και να τον ενισχύει?Α και για να απαντήσω επιτέλους και στην ερώτηση σου,ο τραγουδιστής μας γράφει τους στίχους :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Ναι εννοώ σε γενικές γραμμές αυτό, χωρίς να σημαίνει βέβαια ότι ο τραγουδιστής πρέπει να μετατραπεί σε έναν τύπο που φτύνει ξύλινες συλλαβές. Υπάρχει μία χρυσή ισορροπία που πρέπει να τη βρείτε. Απλώς όταν όλη η μπάντα παίζει σε τρεχάτο ρυθμό, πρέπει αντίστοιχα να τρέχει και η φωνή (και το μέτρο των στίχων).

 

Η επιτυχημένη εκδοχή αυτού που λέω είναι σε όλα αυτά κομμάτια που ανέφερα πριν αλλά και σε άπειρα άλλα. Τα περισσότερα γρήγορα ποστ πανκ κομμάτια, ελληνόφωνα ή αγγλόφωνα, έχουν αυτό το χαρακτηριστικό.

 

Υπάρχουν εξαιρέσεις. Κάποιες φορές η φωνή λέει "κοντούς στίχους". Τότε όμως συμπληρώνουν τα όργανα με μία φράση-απάντηση ώστε να υπάρχει η αίσθηση της ροής και να διατηρείται το ενδιαφέρον του ακροατή. Παράδειγμα η Μάσκα από Τρύπες. Στο κουπλέ υπάρχει ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο με φράση του Αγγελάκα και απάντηση από κιθάρες. Και το κομμάτι κλιμακώνεται στο ρεφρέν με πυκνότερους στίχους. Στο κομμάτι σας αυτό πάτε περίπου να κάνετε αλλά θέλει περισσότερη κλιμάκωση.

 

Άλλες φορές πάλι υπάρχει μία πολύ γκρουβάτη ριφάρα που τρέχει από κάτω και κρατάει τον ακροατή σε ένταση. Αν έχεις ακούσει ας πούμε το Close your eyes they burn like fire των Dubrovniks, έχει κοντούς στίχους, αλλά η μπάντα από κάτω δέρνει, οπότε το τραγούδι δεν κρεμάει πουθενά. Θεωρώ πάντως ότι οι τόσο κοντοί στίχοι είναι η εξαίρεση.

 

Αν θέλετε μία συμβουλή, παράλληλα με το δικό σας υλικό (που πολύ καλά κάνετε και το αναζητάτε) να παίζετε στις πρόβες σας αγαπημένα κομμάτια από άλες μπάντες, για εσωτερική-εκπαιδευτική χρήση. Σε αρχική φάση μάλιστα ίσως πρέπει να δώσετε περισσότερο βάρος σε αυτό. Ο στόχος δεν είναι απλώς να βγάλετε πολύ καλά τα κομμάτια αλλά να μάθετε μέσα από αυτά και να βρείτε καλύτερα το ιδίωμα. Θα μπορείτε να συγκεντρωθείτε απερίσπαστα στην τεχνική του είδους σας, ενώ παίζοντας τα δικά σας έχετε δύο καρπούζια στη μασχάλη (και την τεχνική, και τη σύνθεση-ενορχήστρωση). Άσε που πολλές φορές όταν παίζουμε μόνο δικά μας κομμάτια προοδεύουμε πιο αργά, γιατί οι συνθέσεις μας περιέχουν στοιχεία απειρίας, που μας οδηγούν σε λάθος παιξίματα και φαίνεται ότι πάσχουμε από τεχνική, ενώ κάπου πάσχει η σύνθεση ή ο στίχος (δηλαδή η ιδέα). Αν αποκτήσετε καλύτερα την εμπειρία του είδους παίζοντας πολύ χαρακτηριστικά κομμάτια, θα βλέπετε πιο ξεκάθαρα και τις ατέλειες στα δικά σας κομμάτια και θα τις διορθώνετε.

 

Τέλος στην περίπτωση που ο τραγουδιστής σας δεν παίζει κάποιο όργανο, καιρός να αρχίσετε να του δείχνετε τα βασικά περί μουσικής, ώστε να καταλαβαίνει τι είναι αυτά τα όγδοα κ.λπ. (και φυσικά θα τον βοηθήσει πολύ και στη φωνή).

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου