Προς το περιεχόμενο

Αναγκαιο το mic preamp?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Προς nikodemos και Mezzododgy.

Εγώ είπα αυτό: "Η σωστή ηχητική διαμόρφωση του χώρου ηχογράφησης, καλά όργανα και καλά μικρόφωνα προηγούνται."

 

nikodemos είπατε αυτό: ¨...μέτα την πρώτη και σίγουρα πιο σημαντική από όλες, δηλαδή την μετατροπή της πίεσης του αέρα, δηλαδή της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρικό φορτίο, που είναι φυσικά το μικρόφωνο."

 

Εφόσον λοιπόν πιο σημαντική απ όλες είναι φυσικά o ήχος που θα πιάσει το μικρόφωνο και είνα αποτέλεσμα - εκτός απο τον ¨παίκτη" - και του οργάνου και του χώρου, τότε πως λέτε " δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα";

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 26
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

Προς nikodemos και Mezzododgy.

Εγώ είπα αυτό: "Η σωστή ηχητική διαμόρφωση του χώρου ηχογράφησης, καλά όργανα και καλά μικρόφωνα προηγούνται."

 

nikodemos είπατε αυτό: ¨...μέτα την πρώτη και σίγουρα πιο σημαντική από όλες, δηλαδή την μετατροπή της πίεσης του αέρα, δηλαδή της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρικό φορτίο, που είναι φυσικά το μικρόφωνο."

 

Εφόσον λοιπόν πιο σημαντική απ όλες είναι φυσικά o ήχος που θα πιάσει το μικρόφωνο και είνα αποτέλεσμα - εκτός απο τον ¨παίκτη" - και του οργάνου και του χώρου, τότε πως λέτε " δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα";

 

 

 

Θα σου εξηγήσω αγαπητέ astakoume  :)

 

Είναι πολύ φυσικό η πρώτη αυτή μετατροπή ενέργειας που γίνεται από το εκάστοτε transducer , στην περίπτωση μας το μικρόφωνο, να είναι και η πιο καθοριστική...σε αυτό δεν διαφωνούμε επ'ουδενί.

Αναφέρεις όμως την έννοια "καλό μικρόφωνο"....

 

Καλώς ή κακώς σε ότι αφορά την ηχογράφηση το μικρόφωνο και ειδικά κάποιοι συγκεκριμένοι τύποι θα πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε σε συνδυασμό με την προενίσχυση που θα αναλάβει να "ολοκληρώσει" πετυχημένα ή λιγότερο πετυχημένα αυτή την διεργασία. Δηλαδή ένα μικρόφωνο , ειδικά ένα δυναμικό ή ένα ribbon θα είναι τόσο καλό όσο του επιτρέπει το ενισχυτικό στάδιο που ακολουθεί.

Αυτό και όπως είπα ειδικά σε συγκεκριμένους τύπους μικροφώνων με πολύ χαμηλή έξοδο και υψηλή αντίσταση είναι ένα τρομερά καθοριστικό στάδιο, όχι μόνο για την τεχνικά σωστή ενίσχυση του μικροφωνικού σήματος (επαναλαμβάνω ...λόγος σήματος προς θόρυβο, προσθήκη αρμονικής παραμόρφωσης, επιθυμητά επιπεδα ενίσχυσης) αλλά και αισθητικά ως προς την συχνοτική του απόκριση αλλά ακόμη και την διαχείριση των μικροδυναμικών του σήματος.

 

Εκεί λοιπόν πάει το "δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα".....δηλαδή ένα καλό, τουλάχιστον κατά κοινή αποδοχή μικρόφωνο δεν θα ακουστεί όπως πρέπει ή σε τελική ανάλυση όπως το έχει σχεδιάσει να ακούγεται ο κατασκευαστής του....αυτός για παράδειγμα είναι και ο λόγος που οι κατασκευαστές είτε αναγράφουν το προσδοκώμενο loading της προενίσχυσης με βάση την οποία βγάζουν τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε μικροφώνου , είτε προτείνουν το ιδανικό....αν κάτσεις λοιπόν και τα παρατηρήσεις θα διαπιστώσεις ότι σε ότι αφορά το θέμα impedance bridging και ειδικά όταν πρόκειται για ribbon ή συγκεκριμένα δυναμικά μικρόφωνα οι προτεινόμενες τιμές αντίστασης εισόδου  

για την προενίσχυση είναι εξαιρετικά υψηλές και με βάση αυτές υπάρχει η προσδωκώμενη ηχητική συμπεριφορά.

 

Συνεπώς ένα "καλό και ακριβό" μικρόφωνο δεν θα ακουστεί όπως πρέπει με μια κακή ή μέτρια προενίσχυση....αντίστροφα ένα μέτριο μικρόφωνο θα αποδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του με μια σωστή ενίσχυση. Σε μια τέτοια σύγκριση το αποτέλεσμα είναι πολύ πιθανόν να γείρει υπέρ του δεύτερου συνδυασμού.

 

Για να μην παρεξηγηθώ όμως.....αφενός δεν ξέρω καν τι μικρόφωνα χρησιμοποιεί ο φίλος που άνοιξε το θέμα , πως τα χρησιμοποιεί,που και γιατί....και αφετέρου δεν θα πρότεινα ποτέ (όπως και δεν πρότεινα) σε κάποιον να επενδύσει σε κάτι αμφίβολης αξίας και πρακτικού κέρδους...για αυτό λοιπόν και έγραψα ότι σε αυτή την κατηγορία προενισχύσεων, είτε μιλάμε για stand allone είτε μέρος ενός audio interface δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές είτε στην σχεδίαση είτε στο ηχητικό αποτέλεσμα.

Θα πρέπει να ανεβεί κανείς σε πολύ υψηλότερες κατηγορίες τιμής για να μιλάει για high end preamps είτε προς την πλευρά του "χρωματισμένου" ήχου είτε προς την πλευρά του transparent ήχου.

 

Στα μικρόφωνα όμως από την άλλη δεν ισχύει ακριβώς το ίδιο....υπάρχουν πάμφθηνα μικρόφωνα που είναι εξαιρετικά για συγκεκριμένες δουλειές, πανάκριβα μικρόφωνα που είναι εξαιρετικά για άλλες και φυσικά και το αντίστροφο.....ο καθοριστικός παράγωντας όμως θα είναι η επιλογή της κατάλληλης προενίσχυσης.

 

Αυτή φυσικά είναι απλά η άποψη μου και μόνο......βασίζεται όμως σε μια σχετικά μεγάλη εμπειρία και φυσικά σε μια μεγάλη συλλογή από προενισχύσεις και μικρόφωνα....με την εξής σημαντική διαφοροποίηση....η συλλογή μου από μικρόφωνα περιλαμβάνει από κλασσικά vintage tube μικρόφωνα και πανακριβα ribbon έως πάμφθηνα δυναμικά ή ακόμη και ξεχασμένα electret από παλιά μαγνητόφωνα κλπ κλπ......όλα βρίσκουν την κατάλληλη χρήση στην οποία αποδίδουν εξαιρετικά..πάντα όμως και μόνο όταν συνδυαστούν με την κατάλληλη προενίσχυση.

 

ps. συγχώρεσε μου τον ενικό (από όσο κατάλαβα είσαι και μεγαλύτερος μου) απλά νομίζω ότι ο πληθυντικός θα έδινε (από την πλευρά μου τουλάχιστον) μια αίσθηση αντιδικίας ή κάτι τέτοιο....που φυσικά δεν ισχύει από μέρους μου... :)

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια μικρή λεπτομέρεια. Ένας αρκετά καλός προενισχυτής όσον αφορά τις επιδόσεις του σε μεγέθη όπως επίπεδα θορύβου, συχνοτική απόκριση, CMRR, THD κ.α. δεν μπορεί να θεωρηθεί λιγότερο ή περισσότερο καλός ανάλογα την αντίσταση εισόδου. Το μέγεθος αυτό δεν είναι ενδεικτικό ποιότητας όσο ενδεικτικό του τι είδους συνεργασία θα έχει με συγκεκριμένα μικρόφωνα.

 

Ναι μεν ο εκάστοτε κατασκευαστής μικρόφωνων δίνει χαρακτηριστικά με δεδομένο loading στην έξοδό του, όμως η παραβίαση αυτής της συνθήκης δεν είναι απαραίτητο να οδηγήσει σε χειρότερα αποτελέσματα, αλλά σε διαφορετικά.

 

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν χρειάζεται να ασχολείται κανείς με το input impedance. Ανάλογα του τι θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε και πως θέλουμε να πειραματιστούμε, κάνουμε και τις επιλογές μας.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@ nikodemos

Τώρα κατάλαβα καλύτερα κι έχεις δίκιο. Συγγνώμη αν τρολλάρω, χρησιμοποίησα πληθυντικό επειδή το κείμενο κάποιες φορές φαίνεται επιθετικό σε σχέση με τον προφορικό λόγο και δεν ήθελα να δώσω τέτοια εντύπωση ούτε κι εγώ. Ευχαριστώ και πάλι για τις πληροφορίες και τον χρόνο και ευχαρίστως αν συναντηθούμε κάποτε να κεράσω μπύρα  :)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Μια μικρή λεπτομέρεια. Ένας αρκετά καλός προενισχυτής όσον αφορά τις επιδόσεις του σε μεγέθη όπως επίπεδα θορύβου, συχνοτική απόκριση, CMRR, THD κ.α. δεν μπορεί να θεωρηθεί λιγότερο ή περισσότερο καλός ανάλογα την αντίσταση εισόδου. Το μέγεθος αυτό δεν είναι ενδεικτικό ποιότητας όσο ενδεικτικό του τι είδους συνεργασία θα έχει με συγκεκριμένα μικρόφωνα.

 

Δε νομίζω ότι συνέδεσα κάπου τις επιδόσεις ενός προενισχυτή αυτόνομα με την αντίσταση εισόδου....παρ'όλα αυτά ένας προενισχυτής μικροφώνου με μεταβλητή αντίσταση εισόδου μπορεί να πει κάποιος ότι έχει ένα συγκεκριμένο ποιοτικό συγκριτικο πλεονέκτημα σε σχέση με έναν που έχει fixed impedance. Από εκεί και περα όμως αυτό που μετράει φυσικά είναι το αισθητικό κριτήριο και το ζητούμενο κάθε φορά.....έτσι και το proper impedance bridging μπορεί υπό συνθήκες να μην είναι το ζητούμενο ηχητικά αποτέλεσμα

....με αυτή την λογική, δηλαδή την διαχείριση της αντίστασης εισόδου της προενίσχυσης ως ένα πρώτο στάδιο sound shaping , τότε μπορούμε πολύ άνετα να μιλάμε για ένα σχεδιαστικό "συν".

 

@ nikodemos

Τώρα κατάλαβα καλύτερα κι έχεις δίκιο. Συγγνώμη αν τρολλάρω, χρησιμοποίησα πληθυντικό επειδή το κείμενο κάποιες φορές φαίνεται επιθετικό σε σχέση με τον προφορικό λόγο και δεν ήθελα να δώσω τέτοια εντύπωση ούτε κι εγώ. Ευχαριστώ και πάλι για τις πληροφορίες και τον χρόνο και ευχαρίστως αν συναντηθούμε κάποτε να κεράσω μπύρα  :)

 

 

you are welcome  :) ....η πρόταση για κέρασμα ισχύει και από την πλευρά μου όποτε βρεθείς προς τα εδώ

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δε νομίζω ότι συνέδεσα κάπου τις επιδόσεις ενός προενισχυτή αυτόνομα με την αντίσταση εισόδου....

 

Όχι, δεν είπα ότι το συνέδεσες. Απλά το προσθέτω στην κουβέντα.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Όχι, δεν είπα ότι το συνέδεσες. Απλά το προσθέτω στην κουβέντα.

 

ουπς!!...λάθος μου, σόρρυ  :)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Να στε καλα παιδες για την κουβεντα, ξεκαθαρισα καποια πραματακια!

 

Για να μην παρεξηγηθώ όμως.....αφενός δεν ξέρω καν τι μικρόφωνα χρησιμοποιεί ο φίλος που άνοιξε το θέμα , πως τα χρησιμοποιεί,που και γιατί....

 

@nikodemos

 

Φιλε μιας και το αναφερες θα αναφερω καποια πραματακια:

 

Εχω ενα χωρο 355 x 355 x 275 που εκειμεσα σκοπευω να ηχογραφησω ντραμς

 

Σε ολους τους τοιχους και στο ταβανι εχει ρικοφον, και στις γωνιες, custom made μπασοπαγιδες. Εκει βασικα καναμε προβες με την μπαντα

 

Απο βδομαδας περιμενω τον μαστορα να μου βαλει το διαχωριστικο παραθυρο για το control room,  και καινουρια πορτα και εξωτερικο παραθυρο. PVC ειναι η μαρκα,κανει φοβερη ηχομονωση που τις τσεκαρα στο στουντιο ενος φιλου.

 

Οσο αφορα τα ντραμς εδω σας θελω.

 

Επειδη ισως το δωματιο να μην ειναι ΚΑΙ το καταλληλο για σωστη ηχογραφηση ντραμς θα ηχογραφησω τα τυμπανα με triggering mesh heads και εγκεφαλο Roland TD12. Αρα εδω δεν θελουμε ουτε μικροφωνα ουτε μας νοιαζει ο χωρος αφου μετα θα επεξεργαστουν τα midi files μαλλον μεσω του steven slate drums

 

Το θεματακι ειναι ομως με τα πιατινια, που θα γραφτουν κανονικα με μικροφωνα.

 

Θα ηταν καλυτερα νομιζω εκτος απο τα overheads και room mic να εβαζα μικροφωνα και στα hihats και ride. 

ΤΙ ΛΕΤΕ?

 

Τι μικροφωνα θα προτινατε να παρω με με κανα χιλιαρι budget ?? και αν θα ηταν "σωστο" να βαλω τοσα μικροφωνα μονο για πιατινια.  Υποψη οτι η μουσικη ειναι μεταλ.

 

Αυτο ειναι το GEAR  μου τωρα:

 

Saffire Pro 40

 

2x Rode NT1a - που καλως η κακος τα χρησιμοποιουσα για overheads μεχρι τωρα, λεω να παρω ενα σετ καλα overheads και αυτα να μεινουν ξερω γω για room mic. σωστος?

η ακομα να χρησιμοποιηθουν για ride και hihats?

 

2x shure sm57 - ισως αυτα για ride και hihats?

 

1x shure sm58

 

3x senheiser e604

 

1x akg D112

 

και ετοιμαζω παραγγελια απο  thoman με τα εξτρα που θα χρειαστω, σε μικροφωνα και οτι αλλο χρειαστω και με βοηθησετε να το βρω :))

 

Nα στε καλα!

 

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

έχει πολύ μεγάλη σημασία το είδος της μουσικής που πρόκειται να ηχογραφήσεις....στα άρθρα έχω γράψει κάποια πράγματα σχετικά με την ηχογράφηση τυμπάνων....ρίξε μια ματιά ...είναι 3 άρθρα που αναφέροντε σε διαφορετικά είδη μουσικής.

 

Σε ότι αφορά το δωμάτιο.....ο χώρος είναι αρκετά μικρός και το να έχεις βάλει παντού ρικοφόν, ουσιαστικά θα τον μετατρέψει σε ένα boom box....αλλά δεν είναι και τόσο τρεγικό αυτό από την στιγμή που σε ενδιαφέρουν μόνο τα πιάτα....

 

Αφού σε ενδιαφέρουν μόνο τα πιάτα θα πρέπει να προσανατολιστείς είτε σε individual close micing για κάθε cymbal (hihat & ride included) ή σε ένα συνδυαμό από ένα spaced pair overhead pair και close micing για το hihat και ride. Στην πρώτη περίπτωση μικρόφωνα μικρού διαφράγματος με καρδιοειδές ή υπερκαρδιοειδές διάγραμμα και καλό side rejection είναι η καλύτερη επιλογή για να αποφύγεις κατά το δυνατόν το spill από τα υπόλοιπα τύμπανα (ακόμη και τα meshheads μπορεί να ακούγοντε εκνευριστικά) ενώ στην δεύτερη και ανάλογα το είδος της μουσική μπορείς να κινηθείς τόσο σε μικρού ή μεγάλου διαφράγματος για τα over , λόγω ύψους θα σου έλεγα ότι εκ των πραγμάτων και πάλι θα πρέπει να κινηθείς σε καρδιοειδή διαγράμματα.....ενώ για τα ride & hihat τα sm57 μπορούν να δουλέψουν μια χαρά, κυρίως συμπληρωματικά όμως στο να δώσουν το "σώμα" του οργάνου και όχι τον "αέρα" που θα πρέπει να πάρεις από τα over.

 

στο κανάλι μας στο YouTube μπορείς να ακούσεις κάποια δείγματα από διαφορετικά overhead setups www.youtube.com/user/TheSonicArk

 

Ενώ αν έχεις υπομονή, θα σου πρότεινα να περιμένεις το video tutorial που ετοιμάζουμε και θα "βγει" σε λίγες μέρες......

 

Το τελευταίο καταννοώ πως είναι άμεση διαφήμιση , οπότε αν κρίνει σκόπιμο η διαχείριση ας το διαγράψει  :)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Εχω αποφασισει να παρω καινουρια overheads και για ride-hi hat να πειραματιστω με αυτα που ειδη εχω ( RODE NT1A - SM57 )

 

Ειμαι μεταξυ τον  AKG C451 και NEUMANN KM184 . Οπως σου εχω περιγραψει το ολο σκεπτικο ποιο απο τα 2 θα προτεινες?

 

Ενώ αν έχεις υπομονή, θα σου πρότεινα να περιμένεις το video tutorial που ετοιμάζουμε και θα "βγει" σε λίγες μέρες......

 

Περιμενω πως και πως, μπραβο για το youtube channel φιλε!

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου