Προς το περιεχόμενο

Προσθήκη αρμονικών σε κυματομορφή;


IxNiLaTiS

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα και από μένα.

 

Ο συνηθισμένος τρόπος για να εμπλουτιστεί ένας ήχος είναι να "λυώσουμε" έναν ακόμη ήχο από πάνω του. Στο "λύωσιμο" εννοούμε τη χρήση χαμηλότερης έντασης, φίλτρων κλπ. ώστε να γίνει πιο λεπτός και να είναι απλά μια "φλούδα" πάνω στον παλιό και όχι να τον σκεπάζει.

 

Οι δυσκολίες σε αυτή την περίπτωση είναι ότι πρέπει να προσέξουμε όλες (και είναι πάρα πολλές) τις σχετικές περιβάλλουσες του νέου ήχου : κατανομή στο εύρος των πλήκτρων, κατανομή στη δύναμη του πλήκτρου, επηρεασμός από Controllers (wheels κλπ.), περιβάλλουσα χρόνου, φίλτρων συναρτήσει του χρόνου κλπ. κλπ. κλπ. = ΔΥΣΚΟΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ! Και για να μη "χαθεί" ο αρχικός ήχος θέλει προσεκτική ρύθμιση.

 

Συμφωνώ ότι η απλή χρήση FM synthesis ακούγεται απλά "κρυστάλλινη" (αυτές είναι οι ψηλές αρμονικές από τη χρήση των βασικών κυματομορφών της FM synthesis).

 

Εξάλλου, αν κάποιος απλά προσθέσει αρχικές στατικές αρμονικές σε έναν ήχο, ακούγεται κάτι σαν αρμόνιο, είναι φτωχό το αποτέλεσμα - γι' αυτό βολεύει να χρησιμοποιούμε έναν αναλογικό ήχο που τον επεξεργαζόμαστε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδη ειχα παλια το EPS 16+ και μαλιστα με φουλ μνημη, scsi controler κλπ. (το εχω και τωρα και καθεται με χαλασμενο drive) και επειδη υποστηριζει multisampling γιατι δεν κανεις το απλο:

Κοψε πολλες κυματομορφες τουλαχιστον μια ανα οκταβα, επεξεργασου τες στον υπολογιστη σου, προσθεσε και αλλες μεχρι να παρεις τον ηχο πουθελεις, περασε τες απο eq, compression και οτι αλλο θελεις και τελος περασε τες στο EPS 16+ και κανε εκει μονο το λουπαρισμα.... εκτος και αν ο λογος που χρησιμοποιεις ενα μονο δειγμα ειναι η λιγη μνημη του οργανου σου οποτε πασο.

Γιώργος, μόνο με μηδέν λιπαρά please

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόνον ο  SF με κατάλαβε.  ;D

 

Και εγώ σε κατάλαβα.

 

Εν' τούτοις αυτό που θέλεις, ή δεν λέγεται έτσι όπως το λες, ή απλά δεν γίνεται.

 

Στην πρώτη περίπτωση, ρίξε μία (καλή) ματιά στα εφέ της Voxengo. Έχει τρία-τέσσερα που θα εμπλουτίσουν τον ήχο σου με "αρμονικές".

 

Στην δεύτερη περίπτωση (και αυτός είναι ο λόγος που έβαλα το "αρμονικές" σε εισαγωγικά), δεν μπορείς να αποκαταστήσεις τις χαμένες αρμονικές από ένα δείγμα, μπορείς μόνο να προσθέσεις συχνότητες υπολογισμένες από έναν (λιγότερο ή περισσότερο) επιτυχημένο μαθηματικό τύπο.

 

Τα καλά νέα είναι ότι θα έχεις ενδιαφέροντα (ηχητικώς) αποτελέσματα, με οποιαδήποτε από τις παραπάνω διαδικασίες.

 

Hardware, EPS16+. Αλλά δεν νομίζω να έχει σημασία αν είναι hard ή soft.

 

Έχει μεγάλη σημασία το αν είναι hard η soft. Κατ' αρχήν (επειδή κάποτε είχα το ίδιο sampler) να εξηγήσουμε σε όσους δεν το πρόλαβαν ότι είναι πραγματικά παλιό, 16μπιτο, χωρίς μεγάλη οθόνη για να βλέπεις κυμματομορφές.

 

Επίσης, έχει πάνω του τα εφέ της Ensoniq εκείνης της περιόδου, τα οποία έχουν ένα πολύ συγκεκριμένο (ωραίο όμως) χαρακτήρα.

 

Εσύ, θέλεις να εμπλουτίσεις τον ήχο που έχει προκύψει από την αρχική επεξεργασία των δειγμάτων ΜΕΣΑ στο όργανο, και απλώς δεν σου δίνει τα εργαλεία για να το κάνεις αυτό. Αν είχες ένα δεύτερο, θα μπορούσες να βάλεις το πρώτο να παίζει ένα δείγμα, να το περάσεις από οποιαδήποτε ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ αλυσίδα εφέ ή επεξεργαστών ήχου και να το ξανάσαμπλάρεις με το δεύτερο EPS16+.

 

Ακόμη και έτσι, θα έκανα το δεύτερο σαμπλάρισμα στο Kontakt (το καλύτερο software sampler πλέον), οπότε πάλι θα κατέληγες με ένα software όργανο και όχι με ένα hardware.

 

--

 

Ελπίζω να βοήθησα.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δοκίμασε το Οvertone GEQ της voxengo, όπως είπε ο φίλος παραπάνω, ή αν βρεις κάποιο analog saturation plugin.

Επίσης, αν πρόκειται για sample, δοκίμασε να το clipαρεις ελαφρά και ξαναηχογράφησέ το. Το αποτέλεσμα δεν είναι σίγουρο ότι θα είναι "μουσικό", αλλά δεν χάνεις και τίποτα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φτιάχνω κυματομορφές σε sampler χρησιμοποιώντας την τεχνική της Single Cycle Loop. Δηλαδή παίρνω ένα πολύ μικρό τμήμα ένας δείγματος και το λουπάρω ώστε να βγει ένας συνεχόμενος ήχος. Τέτοιου είδους ήχοι θυμίζουν πολύ τις κυματομορφές  αναλογικού ή και παλαιού υβριδικού συνθεσάιζερ. Χρησιμοποιώ τέτοιες κυματομορφές για να προσομοιώσω ήχους εγχόρδων και πνευστών, και μπορώ να πώ ότι με έχουν καλύψει αρκετά.

 

Αλλά, υπάρχει πάντα το "αλλά"!

 

Στις χαμηλές οκτάβες όπου ο ήχος αναπαράγεται με μικρότερη ταχύτητα, γίνεται πιο πλαδαρός – πιο άδειος. Αυτό είναι γενικά ένα μειονέκτημα των samplers.  Αν όμως μπορούσα να προσθέσω στον ήχο μερικές αρμονικές όχι μόνον θα γέμιζε τον ήχο, αλλά θα άνοιγε και ένας δρόμος προς περεταίρω πειραματισμό.

 

Έχω δοκιμάσει το Distortion, δηλαδή περνάω την κυματομορφή από παραμόρφωση και μετά ξαναλουπάρω. Το αποτέλεσμα είναι όμως υπερβολικό, δηλαδή ναι μεν μένω με μια σφικτή κυματομορφή, έχει όμως χάσει το αρχικό ηχόχρωμα και από έγχορδο ή πνευστό καταλήγει να θυμίζει γυάλινο ήχο σαν τα ηλ. πιάνα του DX7.

 

Γνωρίζει κανείς κάποιο τρόπο να προσθέσω στην κυματομορφή μερικές  αρμονικές ή γενικά να την κάνω πιο μεστή – σφικτή – συμπαγή, χωρίς όμως να χάσει το αρχικό της χρώμα;

Ευχαριστώ.

 

 

Αντλείς εις πίθο Δαναϊδων.

 

Οι ήχοι πνευστών και εγχόρδων που προσπαθείς να φτιάξεις χαρακτηρίζονται από την ύπαρξη περιοχών υψηλής ενεργειακής συγκέντρωσης στο φάσμα τους, και αυτές οι περιοχές δεν είναι ανάλογες προς την συχνότητα που αναπαράγεις κάθε φορά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ενώ μπορεί το ηχητικό αποτέλεσμα να θυμίζει το αντίστοιχο όργανο που προσπαθείς να εξομοιώσεις σε μία μικρή περιοχή του κλαβιέ, εν τούτοις, όταν μετακινηθείς στις χαμηλές οκτάβες αυτές οι προαναφερθείσες περιοχές (στα αγγλικά ονομάζονται formants) μετακινούνται ΟΧΙ ανάλογα.

 

Άρα το πρώτο σφάλμα εντοπίζεται στο ότι χρησιμοποιείς τυπικές κυματομορφές, που δεν έχουν καν formants. Αν υπάρχει κάποια ομοιότητα με τους original ήχους που θες, αυτή θα οφείλεται σε φιλτράρισμα και όχι στην αρχική κυματομορφή.

 

Το δεύτερο σφάλμα είναι ότι ακόμη και να μπορούσες να βρεις την μία και μοναδική, μη τυπική κυματομορφή, από την στιγμή που χρησιμοποιείς single cycle sampling για το loop, ο ήχος είναι καταδικασμένος σε στατικότητα γιατί τα formants μετακινούνται όχι μόνο μη γραμμικά σε σχέση με την συχνότητα αλλά και μη γραμμικά σε σχέση με την δυναμική (εννοώ playing dynamics). Π.χ. αν σε μία τρομπέτα φυσήξεις πολύ δυνατά, τα formants εκτοξεύονται αρκετά ψηλά για να δημιουργήσουν peaks στο ηχητικό φάσμα και παράλληλα πολύ μεγάλη παραμόρφωση που να αλλοιώσει αρκετά το αρχικό ηχόχρωμα.

 

Όλα τα παραπάνω είναι εγγενείς αδυναμίες του sampling, καθότι το sampling σου παρέχει μία στατική φωτογραφία ή αν θες ένα άψογο στιγμιότυπο του εκάστοτε ήχου αλλά ΜΟΝΟ για πολύ μικρή περιοχή και ΜΟΝΟ με συγκεκριμένη δυναμική (velocity). Ως εκ τούτου καταλαβαίνεις ότι τεχνικές distortion, compression κ.λ.π. δεν θα έχουν κάποιο αποτέλεσμα ή και να έχουν αυτό θα είναι κατά τύχη και σε μικρό βαθμό.

 

Η μόνη πιθανότητα να έχεις κάποιο καλό αποτέλεσμα είναι να χρησιμοποιείς bandpass φίλτρα συντονισμένα στις formant συχνότητες του οργάνου που θες να εξομοιώσεις και να είναι σε παράλληλη τοπολογία. Όσο περισσότερα τόσο καλύτερα. Επίσης τα φίλτρα θα πρέπει να είναι σχεδόν σε ιδιοταλάντωση (δηλαδή με αρκετό resonance) έτσι ώστε να φιλτραριστούν οι περιοχές εκατέρωθεν της συχνότητας αποκοπής και να μείνει η formant συχνότητα. Επίσης θα πρέπει η ένταση και η συχνότητα αποκοπής του εκάστοτε φίλτρου να ελέγχεται από το κλαβιέ, και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο με το sampler.

 

...ή εναλλακτικά καλύτερα να ασχοληθείς με την φυσική μοντελοποίηση (physical modeling) που είναι και η σύνθεση που ενδείκνειται περισσότερο για αυτό που θέλεις να κάνεις.

 

:)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 μήνες αργότερα...
Το δεύτερο σφάλμα είναι ότι ακόμη και να μπορούσες να βρεις την μία και μοναδική, μη τυπική κυματομορφή, από την στιγμή που χρησιμοποιείς single cycle sampling για το loop, ο ήχος είναι καταδικασμένος σε στατικότητα γιατί τα formants μετακινούνται όχι μόνο μη γραμμικά σε σχέση με την συχνότητα αλλά και μη γραμμικά σε σχέση με την δυναμική (εννοώ playing dynamics). Π.χ. αν σε μία τρομπέτα φυσήξεις πολύ δυνατά, τα formants εκτοξεύονται αρκετά ψηλά για να δημιουργήσουν peaks στο ηχητικό φάσμα και παράλληλα πολύ μεγάλη παραμόρφωση που να αλλοιώσει αρκετά το αρχικό ηχόχρωμα.

 

Αυτό! Εκεί είναι το πρόβλημα.

 

Αντλείς εις πίθο Δαναϊδων.

;D

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου