Προς το περιεχόμενο

Ηχομόνωση σε καμπίνα κιθάρας open-back (tweed). Σκέψεις...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Με αφορμή μία συζήτηση που έγινε σε μία πρόβα μας, θα ήθελα την άποψή σας σχετικά με την εφαρμογή ηχομόνωσης σε καμπίνα κιθάρας ανοιχτού τύπου.

 

Η αφορμή ήταν η έλευση ενός ενισχυτή (κόπια tweed deluxe) και η σύγκρισή του με την δική μου (και της καθοριστικής συμβολής του Marillion) παρόμοια ιδιοκατασκευή.

 

Καταλαβαίνω και αντιλαμβάνομαι ότι ακόμα και αν η τοπολογία είναι η ίδια, οι διαφορές σε μεγάφωνα, λάμπες η ακόμα και πυκνωτές διαφοροποιούν το τελικό αποτέλεσμα. Το ζητούμενο όμως είναι η διάχυση του ήχου.

 

Προσωπικά, έχοντας μια μικρή πείρα σε ιδιοκατασκευές ηχείων audio, επέλεξα να έχω μία ηχομόνωση (χοντρό ρικοφόν) στα πλάγια του ενισχυτή. Στη μπάφλα δεν βάζουμε τίποτα (αν και υπάρχει το audio τρύκ της τσόχας στο εξωτερικό της μπάφλας που βοηθάει στα πρίμα). Το ξύλο είναι καλό κόντρα πλακέ θαλάσσης (όχι Βαλτικής μεν αλλά προσέχθηκε να μην έχει κενά στο sandwich).

 

Ο ενισχυτής προοριζόταν για σπίτι (living room guitar player model :) ) οπότε και το σκεπτικό είναι ότι θέλω μικρή διασπορά και κατευθυντικότητα και ταυτόχρονα έναν περιορισμό στα ενίοτε υπερβολικά (για το γούστο μου) πρίμα του tweed. Στα θέματα στάσιμων και κούρδισμα μπάσων, η ηχομόνωση στη παρούσα φάση, όντας ανοιχτή καμπίνα, δεν παίζει κανένα ρόλο.

 

Φαίνεται ότι μάλλον κάτι τέτοιο λειτουργεί, καθότι σε σύγκριση με τον άλλον, όντως τα δύο αυτά στοιχεία είναι προφανή. Επειδή όμως οι λειτουργικές ανάγκες του συγκεκριμένου ενισχυτή έχουν αλλάξει ;) σκεφτόμουν να βγάλω το ρικόφον. Δεν είμαι οπαδός της συνέργειας της ταλάντωσης της καμπίνας στο ηχητικό αποτέλεσμα (μόνο οι μαγκιόροι του BBC τα ξέρουν καλά τα κόλπα αυτά) ως ένας παράγοντας που δεν ελέγχεται εύκολα, όπερ και σκέφτηκα να αφαιρέσω (πριν την επόμενη πρόβα) το ρικοφόν και να το αντικαταστήσω στα πλάγια με 3Μ bitumen (ποιοτικό ασφαλτόπανο) βοηθώντας μεν την αδράνεια των πλευρών αλλά χωρίς το «στέγνωμα» του ρικοφόν.

 

Έχετε κάποια γνώση/άποψη/εμπειρία επ’ αυτού;

Σκέφτομαι κάτι λάθος;

 

Ξέρω, θα μου πείτε κάντο, βλέπεις και μας λες αλλά είπα κουβέντα να κάνουμε…….

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σκέφτομαι κάτι λάθος;

 

ΝΑΙ.

 

Αντιμετωπιζεις τον ενισχυτη/ηχειο κιθαρας σαν ηχειο ΣΤΕΡΟΦΩΝΙΚΟΥ HI-FI (και ισως μπασου).

 

Αστο να ζησει ...ελευθερο (δεν εχω δει ποτε μου μονωση σε καμπινα ανοιχτου κομπο) :)

 

Ετσι κι αλλοιως μια κατασκευη απο  κοντρα πλακε  "σκοτωνει" την ηχητικη επιδραση της καμπινας στον ηχο σε σχεση με το solid pine που εχουν οι κανονικοι tweed deluxe,κανοντας την να παιζει λιγοτερο ρολο στον ηχο.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια χαρα, ειμαι ο Ανδρέας που έφτιαξα τον Deluxe που ήρθε στις πρόβες σας.

Εχουμε γνωριστεί και απο κοντά.

 

Εγώ θα έβγαζα το ρυκοφόν.

Δεν υπάρχει λόγος να "ρουφάς" τον ηχο απο πίσω. Αν ειναι κανε τη καμπίνα κλειστού τύπου.

Για τα πριμα του tweed άλλαξε ίσως πυκνωτές.

Θεωρώ οτι ήδη η καμπίνα από κοντρα πλακέ ειναι αρκετά "σφιχτή" και "σκληρή" για tweed.

Εγω δεί κοντρα πλακέ θαλάσσης σε καμπινες τύπου Marshall.

 

Πάντως τον έχεις κάνει πολύ ωραίο.

 

Φιλικά

Ανδρέας

 

www.colorsound.gr - Hand made, All Tube Amplifiers, Effects, Accessories

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αντιμετωπιζεις τον ενισχυτη/ηχειο κιθαρας σαν ηχειο ΣΤΕΡΟΦΩΝΙΚΟΥ HI-FI (και ισως μπασου).

 

Αστο να ζησει ...ελευθερο (δεν εχω δει ποτε μου μονωση σε καμπινα ανοιχτου κομπο) :)

 

Ετσι κι αλλοιως μια κατασκευη απο  κοντρα πλακε  "σκοτωνει" την ηχητικη επιδραση της καμπινας στον ηχο σε σχεση με το solid pine που εχουν οι κανονικοι tweed deluxe.

α) Οι νόμοι της Φυσικής δεν αναιρούνται επειδή είναι καμπίνα κιθάρας. Το ζητούμενο είναι τι ψάχνεις. Το ότι έγινε έτσι στην αρχή, δεν σημαίνει ότι δεν αγγίζουμε. Μη λέμε τα ίδια.

 

Αν και στο audio υπάρχουν τα full range open baffle ηχεία ;) δεν το αντμετωπίζω σαν ηχείο audio ή μπάσου καθότι όπως εξήγησα παραπάνω, ούτε στάσιμα με ενδιαφέρουν, ούτε κούρδισμα reflex με ενδιαφέρει, ούτε compensation όγκου καμπίνας μέσω μόνωσης με ενδιαφέρει.

 

Εξάλλου οι απαιτήσεις και η τεχνολογία στο audio είναι μακράν πιο προχωρημένες....

 

β) Το ότι ο τσίπης έβαζε ότι φτηνόξυλο έβρισκε, δεν σημαίνει ότι πρέπει να ακολουθούμε. Το pine προσωπικά (γιατί έτσι μου αρέσει) για καμπίνες (αλλά και για μπάσα) το θεωρώ για τον ......

Από την άλλη συμφωνώ ότι οι solid wood καμπίνες έχουν ένα ιδιαίτερο χρωματισμό που πολλές φορές λειτουργεί όμορφα. Το καλό κόντρα πλακέ (υπάρχουν πολλές ποικιλίες) δεν είναι τόσο "συνλειτουργικό" με το μεγάφωνο όπως τα solid αλλά ούτε και τόσο αδρανές όσο το MDF. Θεωρώ όμως ότι είναι όμως η χρυσή τομή στην αντοχή, βάρος και "ήχο".

 

Τώρα που το λες έχουμε έναν Fender vintage που θα μπορούσα να δοκίμαζα λίγο padding (μη φοβάσαι Γιώργο, αφαιρείται εύκολα, αμέσως και χωρίς σημάδια ;D ) για να κόψει εκείνο το εκνευριστικό ξύρισμα που έχει......

 

Εγώ θα έβγαζα το ρυκοφόν.

Δεν υπάρχει λόγος να "ρουφάς" τον ηχο απο πίσω. Αν ειναι κανε τη καμπίνα κλειστού τύπου.

Για τα πριμα του tweed άλλαξε ίσως πυκνωτές.

Θεωρώ οτι ήδη η καμπίνα από κοντρα πλακέ ειναι αρκετά "σφιχτή" και "σκληρή" για tweed.

Εγω δεί κοντρα πλακέ θαλάσσης σε καμπινες τύπου Marshall.

 

Πάντως τον έχεις κάνει πολύ ωραίο.

Γειά σου Αντρέα. Πολύ ωραίο το μηχάνημά σου. Είδα έβαλες και συ 5V4 για slow start (και ωραίους sprague atoms αλλά για αυτά και τις άλλες παρατηρήσεις του personal tuning υποθέτω τα λες με τον Παύλο).

 

Το είπα εξαρχής γιατί έβαλα το ρικοφόν και προφανώς απέδωσε για τον χώρο που προσαρμόστηκε να δουλεύει. Τώρα τα πράγματα αλλάζουν....

Σαφώς η κλειστή καμπίνα θα έδινε τελείως άλλο πράγμα και δεν ήθελα να

μπλέξω με τέτοιες μετρήσεις και πειράματα.

 

Για το κόντρα πλακέ (και δεν μιλάω για χοντρό) Ι beg to differ όπως προείπα.

Βέβαια το έβαλαν σε Marshall καθότι το pine θα έτρεμε / συντόνιζε σαν παλαβό.

 

Θα τα πούμε και από κοντά. Σε ευχαριστώ.

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο 5V4 ειναι ο ιδανικότερος για tweed deluxe.

Εχω ένα σωρό Vintage/NOS 5Y3 που μάλλον θα τους βάλω *&%&^) ή για πούλημα και πηγαίνω μόνο για 5V4.

 

..αλλά ειναι εκτός thread.

 

Χαιρετω, και τα λέμε απο κοντά.

www.colorsound.gr - Hand made, All Tube Amplifiers, Effects, Accessories

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου