Προς το περιεχόμενο

Nos Taylor Ακουστική - Απορίες


riviera

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Το μικροκλίμα της Αττικής είναι ό,τι καλύτερο για ακουστικά όργανα, απ' όσο γνωρίζω.

 

Δεν θέλει και πολύ άγχος, οι Taylor είναι όργανα στιβαρά φτιαγμένα. Ξεφορτώσου (αν έχεις) μέσα από τη θήκη τα σακουλάκια silica και κράτα το όργανο εκτός θήκης, αν έχεις σκοπό να παίζεις συχνά. Λίγη προσοχή θέλει σε υπερβολικά απότομες εναλλαγές συνθηκών(υγρασία-ξηρασία, ζέστη-κρύο).

 

Για τα υπόλοιπα, νομίζω πως οι προηγούμενοι σε κάλυψαν επαρκώς (χαίρομαι για το επίπεδο 'παιδείας' των περισσοτέρων, όσον αφορά το όργανο και τη λειτουργία τους). Η δε επισήμανση του Alter για την αγορά μεταχειρισμένου ακουστικού οργάνου είναι ιδιαιτέρως σημαντική.

 

Όσο για την 'ωρίμανση' του ήχου, αν είναι red cedar το καπάκι, δεν θα δεις ιδιαίτερη διαφορά με το πέρασμα του χρόνου. Απλά θέλει λίγο το χρόνο της για να 'ξαναγνωριστούν' μεταξύ τους τα ξύλα...

 

Συγχαρητήρια για την αγορά και καλά παιξίματα

 

 

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επαγγελματικό setup: Πραγματικά χαλάρωσε. Η κιθάρα σου δεν θέλει 'επαγγελματικό' setup. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα.

 

Mistral ευχαριστώ για τις συμβουλές και την επιμονή σου. Κάθε πράγμα στον καιρό του όμως. Για κάποιο λόγο δεν μου σκάει ακόμα να επέμβω σε ένα τέτοιο όργανο. Στις ηλεκτρικές μου φαίνονται απλά τα πράγματα γιατί σε βοηθούν και τα hardware και ως εκ τούτου δεν υπάρχει περίπτωση να πληρώσω για setup. Φυσικά μου έχει τύχει όργανο που νόμιζα ότι δεν διορθώνεται να το πάω σε τεχνικό και να μου γύρισε σούπερ. Αλλά είμαι φουλ DIY, δεν βγαίνει αλλιώς.

 

Τώρα σε ένα ακριβό ακουστικό όργανο 20 ετών που δεν έχει παίξει ποτέ και που λογικά δεν του έχει γίνει ποτέ setup δεν το θεωρώ κακή ιδέα να απευθυνθώ σε κάποιον ειδικό γιατί υπάρχει περίπτωση να στήσει έτσι το όργανο που να αποδίδει πολύ καλύτερα απ' ότι θα κατάφερνα εγώ. Έτσι το σκέφτομαι.

 

Αρχίζω και ευχαριστιέμαι πολύ την κιθάρα, άλλο επίπεδο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

riviera συμφωνώ μαζί σου αλλά επιμένω σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Σαφέστατα και ούτε εγώ προσωπικά θα ήθελα να επέμβω στην δική μου την Taylor, την οποία παίζω κι ευχαριστιέμαι αλλά ταυτόχρονα προσέχω σαν τα μάτια μου...

 

Επιμένω στο να διαβάσεις τις λεπτομέρεις για την υγρασία - ξηρασία, ώστε να μπορείς να κρίνεις μόνος σου αν συμβαίνει κάτι στην κιθάρα σου (είτε τώρα είτε μελλοντικά) ώστε να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό αν χρειαστεί. Τέλος, η ρύθμιση του truss rod είναι κάτι το πολύ απλό που δεν γίνεται να κάνεις κάτι λάθος (προσέχοντας πάντα τα όρια, ειδικά όταν ασχολείσαι όπως εσύ). Για παράδειγμα, δεν γίνεται να περιμένεις ένας τεχνικός να ρυθμίσει το action της ακουστικής με βάση τα γούστα σου. Επιμένω λοιπόν, πως κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά - σημεία setup της κιθάρας είναι εύκολα, οφείλεις και πρέπει να τα γνωρίζεις. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να κοιτάξεις την κιθάρα σου. Αν διαπιστώσεις μία περίεργη κλίση του μπράτσου, τότε συμφωνούμε. Αφού δεν θέλεις, πήγαινέ την σε μάστορα. Αυτή είναι η μόνη ένστασή μου, για να μην παρεξηγηθώ. Αν διαβάσεις τα tutorials δλδ, απλά κοιτάς την κιθάρα με το 'μάτι' και κρίνεις. Αυτό το σκοπό έχουν. Δεν πειράζεις τπτ (εκτός του Truss Rod) που η λογική ρύθμισής του είναι μία, είτε στις ηλεκτρικές είτε στις ακουστικές.

 

Το τελειώνω εδώ από μεριάς μου, μιας και δεν έχω να προσθέσω τίποτα παραπάνω. Όπως καταλαβαίνεις, στο μουσικό όργανο που υπεραγαπώ (Taylor), θεωρώ πως η γνώση της κατασκευής της πρέπει ν'αποτελεί προτεραιότητα, καθώς σίγουρα δεν θα θελα να την δω 'πληγωμένη' μία μέρα ;)

 

Να είσαι καλά, καλορίζικη και πάλι!

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

 χαιρομαι που ολα πανε καλα. Να διευκρινισω ομως τι εννοω λεγοντας σεταπ για την ακουστικη. Το υψος των χορδων στις ακουστικες (οπως και στις κλασικες), και εν μερει και το intonation (θα επανελθω σ αυτο), καθοριζονται απο το κοκκαλακι του nut, και απο το κοκκαλακι της γεφυρας. Η δουλεια του truss rod ειναι να κρατα το μπρατσο ευθυ, και να κανει χοντρικες ρυθμισεις.

 

 Η επεμβαση στο nut ειναι μικροτερης κλιμακας αποτι στης γεφυρας, γιατι το υψος δεν μπορει να παιζει πολυ αν θελουμε να εχουμε καλο κουρδισμα στο πρωτο ταστο, αλλα παλι εχουμε επιλογες. Εγω εχω χαμηλωσει κιθαρες μονο απο εκει (ελαχιστα δηλαδη) και δεν χρειαστηκε τιποτε αλλο. Οταν ερχονται απο το εργοστασιο, ολες σχεδον οι μαρκες εχουν ψηλοτερο action απο οτι ειναι δυνατον να εχει η κιθαρα, και γιατι λογω γουστου η τεχνικης η του ηχου που θελουμε μπορει να ειναι επιθυμητο (ΣΙΓΟΥΡΑ καλυτερος ηχος, δυναμικες, ευκρινεια και headroom με λιγο ψηλοτερα τις χορδες), αλλα και γιατι αν για οποιοδηποτε λογο θελεις να κατεβασεις (ειτε λογω επιθυμιας ειτε γιατι πηρε με τα χρονια ας πουμε το καπακι η το μπρατσο που παρολο ευθυ ειναι πλεον ψηλο) ειναι πολυ πιο ευκολο απο το να μην ειχες εξτρα υψος.

 

Αν εσυ τελικα θελεις χαμηλοτερα τις χορδες, αυτο γινεται πολυ ευκολα, αλλα πρεπει να γινει σε συνδυασμο με την τεχνικη σου στο παιξιμο. Δεν υπαρχει στανταρτ, γιατι αναλογα ποσο δυνατα παιζεις και τι ηχο θελεις θα δουλεψει και ο μαστορας, κατεβαζοντας λιγο λιγο. Εγω παντα κρατουσα τα αυθεντικα κοκκαλα και δουλευα αλλα, ωστε βγαζοντας τις χορδες και βαζοντας τα παλια εχεις το οργανο οπως ηταν, καμμια μονιμη επεμβαση. Προσοχη χρειαζεται μονο στον πιεζοηλακτρικο κρυσταλλο, αν πειραξεις το κοκκαλο της γεφυρας, να εισαι βεβαιος οτι κανει καλη επαφη.. Σε περιπτωση που το κουρδισμα ειναι λιγο περιεργο (ας πουμε στην ρε χορδη), μια μικρη επεμβαση στη γεφυρα βοηθαει και εκει..

 

Αν τελικα διαπιστωσεις οτι χρειαζεσαι χαμηλοτερη την κιθαρα, ενας καλος μαστορας το κανει πολυ ευκολα, γιατι τοσο καλα οργανα οσο η 510 το υποστηριζουν ανετα. Και θα την ευχαριστηθεις πολυ περισσοτερο. Απλα σε μια μονο κιθαρα, θεωρω καλυτερο εναν συμβιβασμο, γιατι το τελειο σεταπ για fingerstyle (μετριο-η πολυ χαμηλο) δεν ειναι το καλυτερο για strumming (μετριο-ψηλο η ψηλο) και το αντιθετο. Επισης το καθε στυλ και μεγεθος σωματος θελει ιδανικα αλλο σεταπ και τεχνικη (αλλη η ευαισθησια της dreadnaught και αλλη μιας ακουστικης με μικρο σωμα). Νομιζω οτι αυτοι που τα κανουν ολα με μια ακουστικη βρισκουν τη χρυση τομη καπου στη μεση.. Αλλα γενικως στην κιθαρα - Νουμερο 1 - πρεπει να μπορεις να παιζεις ανετα το στυλ που θελεις, χωρις περιπτωση να κανεις ζημια στα χερια

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλή ιδέα αυτή με το νέo saddle, αντί να δουλεύεις με το original.

 

Μάλλον εκεί θέλει δουλειά και η δική μου, ο λαιμός είναι ολόισιος (σχεδον), το nut μια χαρά φαίνεται απλά το action απο το ένατο τάστο και μετά είναι πιο ψηλό απο ότι θα ήθελα κυρίως απο την πάνω πλευρα. Το βλέπω δηλαδή στο ίδιο το saddle οτι η μπάσα πλευρά είναι αισθητά πιο ψηλά και το νιώθω στο παίξιμο. Κατα τα άλλα το μόνο "θέμα" που εχω δει μέχρι στιγμής είναι σε κάποιες περιπτώσεις  μπαρέ ή συνθετα ανοικτά πιασίματα χαμηλά στην ταστιέρα (μετά το 7ο) υπάρχει buzz χορδών πίσω απο τα χέρια μου (απ'την πλευρά του nut), σαν να συντονίζονται οι χορδές και χτυπούν στα τάστα (τα οποία είναι τα πιο μικροσκοπικά που έχω δει ποτέ, ίσως για αυτό)

 

Δεν είμαι κάποιος τρελός εκτελεστής, μουσική έγραφα απο πάντα, δικά μου πράγματα και ποτέ δεν ήμουν σε φάση βιρτουόζος, απλα έπαιρνα απο κάθε όργανο που έβρισκα μπροστά μου αυτό που χρειάζεται η κάθε ηχογράφηση και πάντα ήθελα ο ήχος να ναι καθαρός. Απλά με τις ακουστικές που είχα υπήρχε ένα όριο παιξίματος πέρα απο το οποίο απλά δεν το σήκωνε η κιθάρα, τώρα ξαφνικά συνειδητοποιώ οτι υπάρχουν όργανα που δεν σε περιορίζουν αλλά ίσα ίσα σε προκαλούν να παίξεις το κάτι παραπάνω.

 

Μου την σπάει αυτό το πράγμα, το ίδιο έπαθα με την ηλεκτρική μέχρι που μετά απο πολλά χρόνια άλλαξα σε κάτι καλύτερο. Διαμορφώνεις συνήθως μια ιδέα του πως παίζει ένα όργανο γενικά απο το πρώτο σχετικά καλό στο οποίο θα μάθεις και το στυλ που αναπτύσεις έχει μέσα του τους περιορισμούς ενός "κατώτερου" οργάνου, μέχρι που κάποια στιγμη αλλάζεις όργανο και για πολύ καιρό παίζεις σαν "ανάπηρος". Δηλαδή αν δεν κάνεις σύντομα την αλλαγή υποθηκεύεις πολύ το παίξιμό σου. Εγώ μάλλον σε αυτή την περίπτωση το παράκανα.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Απλά με τις ακουστικές που είχα υπήρχε ένα όριο παιξίματος πέρα απο το οποίο απλά δεν το σήκωνε η κιθάρα, τώρα ξαφνικά συνειδητοποιώ οτι υπάρχουν όργανα που δεν σε περιορίζουν αλλά ίσα ίσα σε προκαλούν να παίξεις το κάτι παραπάνω.

 

Μου την σπάει αυτό το πράγμα, το ίδιο έπαθα με την ηλεκτρική μέχρι που μετά απο πολλά χρόνια άλλαξα σε κάτι καλύτερο. Διαμορφώνεις συνήθως μια ιδέα του πως παίζει ένα όργανο γενικά απο το πρώτο σχετικά καλό στο οποίο θα μάθεις και το στυλ που αναπτύσεις έχει μέσα του τους περιορισμούς ενός "κατώτερου" οργάνου, μέχρι που κάποια στιγμη αλλάζεις όργανο και για πολύ καιρό παίζεις σαν "ανάπηρος". Δηλαδή αν δεν κάνεις σύντομα την αλλαγή υποθηκεύεις πολύ το παίξιμό σου. Εγώ μάλλον σε αυτή την περίπτωση το παράκανα.

 

αυτο ακριβως μου συνεβη κι εμενα οταν πηρα την μικρη taylor (512), απο τον προηγουμενο ιδιοκτητη ειχε 12ρες και επαιζε πιο ευκολα κι απο ηλεκτρικη, απλα αβιαστα παντου. Ανοιξε νεες δυνατοτητες στο παιξιμο, και συντομα εκανα σεταπ σε οτι ακουστικη ειχα, με αξιολογα αποτελεσματα (ειδικα αν σαν εμενα εχει καποιος θεμα στον αυχενα και δυσκολευεται με πολυ σκληρες κιθαρες). Το ιδιο εχουν γραψει πολλοι σε τοσα threads κατα καιρους και για τις ηλεκτρικες, οτι δηλαδη, μπορει να εχεις ενα οργανο χρονια, με ενα σεταπ οχι καταλληλο για σενα, και ξαφνικα σεταρεις την κιθαρα οπως θα επρεπε και εισαι.....   ??? γιατι δεν το εκανα αυτο δεκα χρονια πριν ?? ;D

 

αλλα ειναι δυο δρομοι αυτο που λες, ο ενας εχει να κανει με το στησιμο του οργανου (το πως παιζει δηλαδη), και ο αλλος με την ποιοτητα του (τον ηχο δηλαδη). Και τα δυο πρεπει να σε πηγαινουν μπροστα αντι για πισω.. Και για τις ηλεκτρικες βεβαια αυτα ισχυουν και για τους ενισχυτες, και ολη την αλυσιδα του σηματος γενικα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βάλτε κι εμένα απόλυτα σύμφωνω σε αυτά που λέτε. Μεγάλη υπόθεση το όργανο να σε πηγαίνει μπροστά, ηχητικά και παικτικά. Δεν θα ξεχάσω το ΣΟΚ που έπαθα όταν είχα την taylor και μετά από 3 μήνες ξαναέπιασα την πρώτη μου και μέχρι τότε κύρια ακουστική (μία fender). Τότε κατάλαβα το έγκλημα που έκανα. ;D

 

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα είναι το φοβερό playability χωρίς εκπτώσεις στον ήχο. Το μόνο μείον για μένα είναι πως ενώ έχω 12άρες χορδές, με προκαλεί να παίζω σολο-καταστάσεις, οπότε μετά τo πρώτo μιαμισάωρo αρχίζω και νοιώθω λίγο τα δάχτυλα να πονάνε, ενώ στην ηλεκτρική με τις 10 άρες δεν έχω τέτοια θέματα πριν το 2ωρο-3ωρο. Αλλά οι 11 στην Taylor είναι συμβιβασμός...   

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν θα ξεχάσω το ΣΟΚ που έπαθα όταν είχα την taylor και μετά από 3 μήνες ξαναέπιασα την πρώτη μου και μέχρι τότε κύρια ακουστική (μία fender). Τότε κατάλαβα το έγκλημα που έκανα. ;D

 

 

Εγώ απλά είχα πεθάνει στο γέλιο την πρώτη μέρα που έπιασα την Taylor στα χέρια μου. Είχα και τις άλλες εκεί για σύγκριση και δεν μπορούσα να το πιστέψω. Ήταν αστείο και στενάχωρο ταυτόχρονα μία κιθάρα με την οποία αν μη τι άλλο έκανα την δουλειά μου ξαφνικά να μεταμορφώνεται σε κουπί.

Απ'την άλλη ξέρω τόσο κόσμο που έχει στην κατοχή του hi-end όργανα ή γενικά εξοπλισμό που απλά πάει χαμένος.

 

 

Επίσης,

 

Δεν μπορώ να βρώ τα pdf για το setup ούτε στο site της Taylor ούτε μέσω Google.

Απ'ότι κατάλαβα τα έχουν κατεβάσει, σύμφωνα και με κάποια forum, όταν άλλαξαν το site. Εάν τα έχει κανένας ενημερώνει.

 

Ευχαριστώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ήταν αστείο και στενάχωρο ταυτόχρονα μία κιθάρα με την οποία αν μη τι άλλο έκανα την δουλειά μου ξαφνικά να μεταμορφώνεται σε κουπί. Απ'την άλλη ξέρω τόσο κόσμο που έχει στην κατοχή του hi-end όργανα ή γενικά εξοπλισμό που απλά πάει χαμένος.

 

Ισχύει. Τα καυσόξυλα που λέω κι εγώ. Η αλήθεια είναι πως αρκετοί έχουν hi-end εξοπλισμό, αλλά ο καθένας όπως την βρίσκει. Προσωπικά, θέλω αυτά που έχω να τα χαίρομαι κι όχι να τα κοιτάω. Εντάξει, με εξαίρεση την ακουστική που δεν την παίρνω εύκολα σε ...σπιτο-μαζόξεις μιας κι ο καθένας θέλει να παίξει, να δει πώς είναι ενώ πριν έχει φάει τα παϊδάκια του και φυσικά...δεν έχει πλύνει τα χέρια! Εκεί έρχεται μαζί η παλιά ακουστική (την οποία και πάλι δεν αφήνω να την πιάσει κανείς αδαής! :) )

 

Tutorials

Εδώ για ξηρασία

http://www.taylorguitars.com/sites/default/files/10_SymptomsofaDryGuitar.pdf

 

Εδώ για υγρασία

http://www.taylorguitars.com/sites/default/files/10_SymptomsofaWetGuitar.pdf

(Και τα δύο τα επεξηγούν πολύ ωραία και κατανοητά. Απλά να τα έχεις υπ'όψην).

 

Δεν βρίσκω το pdf για truss rod adjustment αν και το έχω σωσμένο στον υπολογιστή. Το εξηγεί ο τεχνικός όμως της taylor σε αυτό το video από την μέση και μετά. Δείχνει πώς ν'άλλάζεις χορδές και τί να κάνεις γενικότερα ως mini-συντήρηση. Ξεκίνα από αυτό αν θες την γνώμη  μου για να δεις πού βρίσκεσαι και τί ρυθμίσεις παίρνει (αν χρειάζεται) το truss rod. Μην κάνεις τίποτα μόνος σου. Απλά check με το μάτι  ;) ;D

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου