Προς το περιεχόμενο

Ανδρικός και γυναικείος τόνος.Βοήθεια...


panosdk

Προτεινόμενες αναρτήσεις

και γελούσε γιατί όπως λέει "πρωτη φορά συναντάω συνθέτη να μην μπορει να γυρίσει τόνο ευκολα."

 

Καλα εκανε και γελουσε,ειχε δικιο.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 36
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Τις λέω είναι απο ντο αλλά δεν ξέρω αν είναι ο τόνος σου. Και μου λεει σιγά αλλαξέ τον. Τις είπα οτι δεν αλλάζει έυκολα γιατί τα έγχορδα είναι γραμμένα με audio εγγραφή

 

 

Καλά εσύ πρώτα ηχογραφείς και μετά αποφασίζεις... από τι τόνο θα παίξεις;  ;D ;D ;D Δεν στέκει αυτό. 'Η θα το πάρεις απόφαση ότι θα πρέπει να είσαι στο φτου και από την αρχή κάθε φορά που θα αλλάζει η φωνή, ή θα γράφεις μόνο τα MIDI και τίποτα πρόχειρα audio, και τις τελικές- λουστραρισμένες εγγραφές θα τις κάνεις ΑΦΟΥ αποφασίσεις την κατάλληλη τονικότητα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ή θα γράφεις μόνο τα MIDI και τίποτα πρόχειρα audio, και τις τελικές- λουστραρισμένες εγγραφές θα τις κάνεις ΑΦΟΥ αποφασίσεις την κατάλληλη τονικότητα.

 

Αυτή μάλλον είναι κι η καλύτερη λύση.

ο χρόνος αρκετός 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

superfunk έσυ πως θα έγραφες για έναν άνθρωπο που έχεις ακούσει 2 τραγούδια του απο youtube; Τι κάνω λάθος δηλαδή; Όπως προείπα δεν είμαι κανένας συνθέτης με τρελές μουσικές γνώσεις. Εγώ γράφω κάποια κομμάτια που μου ακούγονται καλά, απλά τα τελευταία χρόνια χρειάζεται να δίνω κομμάτια. Και γιαυτό ρώτησα εσάς που είστε πιο έμπειροι.

 

manosx αυτό κάνω. Γράφω πρόχειρα και μετά ξαναγράφω. Άλλο τρόπο δεν ξέρω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

manosx αυτό κάνω. Γράφω πρόχειρα και μετά ξαναγράφω. Άλλο τρόπο δεν ξέρω.

 

Αρα κακώς είπες στην τραγουδιάρα ότι δεν αλλάζει ο τόνος εύκολα, σωστά;

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι εννοείτε.Απλά ήθελα να της εξηγήσω οτι δεν αλλάζει εύκολα ο τόνος αν γραφτεί το τραγούδι. Πολλές φορές μου ζητάνε διάφορες αλλαγές όταν έχω ήδη τελειώσει τα πάντα, και έχω αρχίσει και βαριέμαι γιατί μου παίρνει ένα 3ημερο να ολοκληρώσω το κομμάτι και ξέρεις δε έχω και κανα κέρδος, εκτός απο την εμπειρία της διαδικασιας σε αυτές τις περιπτώσεις.

 

Επίσης για να στείλεις ένα κομμάτι, πρέπει η πρώτη εντύπωση να είναι καλή. Που σημαινει οτι παλι θα γράψω και audio tracks.

 

Επειδή τώρα συνεργάζομαι συχνά με ανθρώπους που ακούω μόνο ένα μικρό δείγμα πριν γράψουμε, με απασχολεί πολύ το θέμα του τόνου. Γιαυτό και σας ρώτησα. Τέσπα να μην σας κουράζω τσάμπα. Το μονο που θα θελα ειναι να ξέρω πώς εσείς θα πλησιάζατε ένα τέτοιο σενάριο. Δηλαδή να έχετε δυο τραγούδια σαν δείγμα απο έναν ανθρωπο και να πρέπει να γραψετε κάτι γιαυτόν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχήν να πώ οτι είστε και μαμω τα παιδιά εδώ μέσα. Χάνω πολλά που άργησα να γραφτώ.

 

Το θέμα το έβαλα γιατί μου την ψιλοείπε μια τραγουδίστρια χθές όταν τις έδωσα ένα τραγούδι. Τις λέω είναι απο ντο αλλά δεν ξέρω αν είναι ο τόνος σου. Και μου λεει σιγά αλλαξέ τον. Τις είπα οτι δεν αλλάζει έυκολα γιατί τα έγχορδα είναι γραμμένα με audio εγγραφή και γελούσε γιατί όπως λέει "πρωτη φορά συναντάω συνθέτη να μην μπορει να γυρίσει τόνο ευκολα." Εκτός οτι μου κανε την ζωή μου πιο εύκολη (γιατί είναι σημαντικό η έπαρση που έχει κάθε λακαμάς "καλλιτέχνης" να φαίνεται απο την αρχή) και τελικά δεν θα της δώσω τίποτα, είπα να ρωτήσω μήπως οντως υπάρχει κάποιος εύκολος τρόπος να γυρνάω τόνο.

 

Η όλη φάση γίνεται γιατί το κομμάτι θα το γράψω και θα το ενορχηστρώσω εγω. Είναι για το youtube μόνο και έτσι δεν παίζει ενορχηστρωτής.

 

Παρα το οτι εγινε κουρειο το θεμα και παλι  ;D, γραφτηκαν χρησιμες πληροφοριες,

 

Σιγουρα, αν γραφεις "Ελληνικο τραγουδι" θα πρεπει να λαμβανεις υποψη σου την εκταση της φωνης αυτου που γραφεις (το ειδες και μονος σου απο την αντιδραση της καλλιτεχνιδος), και επισης οτι οι Ελληνες συνηθως δεν εχουν μεγαλη εκταση (ευτυχια να εχεις 1 1/2 οκταβα) και αυτο σε περιοριζει ακομα περισσοτερο.

 

Σιγουρα, παιζει ρολο η τονικοτητα που γραφτηκε το τραγουδι.,

Πολλα οργανα δεν θα ακουστουν το ιδιο καλα σε αλλες τονικοτητες. Ασε που μπορει να φυγουν απο την εκταση τους και να πρεπει να τους αλλαξεις οκταβα.

Ακομα και στα ψευτικα (midi) ακουγεται ασχημα να παιζουν εκτος πραγματικης εκτασης.

Πχ ο Μικης εγραφε ενα τραγουδι, κι οποιος δεν μπορουσε να το πει, τον εδιωχνε και φωναζε αλλον. Αλλα ηξερε απο πριν οτι το εγραφε πχ για τενορο. Αν δεν ηταν (τουλαχιστον) τενορος ο τραγουδιστης, δεν εφταιγε ο Μικης.

Εδω ομως επαιζε ρολο ο συνθετης, κι οχι ο τραγουδιστης.

Βεβαια οταν καποιος τραγουδιστης θελει να πει οπωσδηποτε ενα τραγουδι, δεν θα το παιξει "φιρμα" αν θεσεις βετο στην αλλαγη τονικοτητας, και θα ζορισει λιγακι το λαιμο του για μια δυο νοτες για να το πει.

(εχω παραδειγμα, απο καλη μαλιστα τραγουδιστρια αλλα κακομαθημενη στα "μαγαζια", που το εκανα σε προγραμμα live, οταν της ειπα οτι δεν παιζεται το κομματι απο Ebm στην κιθαρα που ηταν το "μπροστινο" οργανο και θα βγει απο το προγραμμα, αν δεν μπορει να το πει απο Em. Για ποτε μπορεσε να το πει απο Em, δεν λεγεται)

 

Αυτο που μου προκαλει εντυπωση ειναι οτι οπως φαινεται, ετοιμαζεις το τραγουδι που θα δειγματισεις, οπως θα ειναι στην τελικη μορφη του, ετοιμο για κυκλοφορια.

Αυτο ειναι μεγαλο ρισκο.

Οικονομικο ρισκο εννοω, αν δεν παιζεις ο ιδιος τα φυσικα οργανα και πληρωνεις session, αλλα και απο θεμα χρονου εργασιας.

Παιζει ρολο βεβαια και το ειδος του τραγουδιου αλλα και σε ποιον απευθυνεσαι να δωσεις το τραγουδι.

Αν πχ βασιζεται πολυ στην ενορχηστρωση το τραγουδι, αναποφευκτα πρεπει να το κανεις.

Ομως αν ειναι εμπορικο τραγουδι, δεν χρειαζεται να γραψεις φυσικα οργανα στο demo, αφου συνηθως σε αυτα τα ειδη .... δεν χρειαζονταi ουτε καν στην τελικη μορφη, παρα μονο στις "μεγαλες παραγωγες", για να δικαιολογησουν ... διάφορα.

 

Αν ομως ειναι τραγουδι που βασιζεται στο στιχο και τη μελωδια, μια κιθαρα ή ενα πιανο με μια φωνη φτανει για να γινει demo.

Mη σου πω οτι και καποιοι που θελουν τετοια τραγουδια, θα προτιμησουν τετοιο demo (για να μη πω live αν γινεται), γιατι τους αφηνεις ανοιχτη τη φαντασια να το "ακουσουν" στο μυαλο τους με την ενορχηστρωση που θελουν, και που τις περισσοτερες φορες μπορει να μην ειναι αυτη που εχεις κανει ο ιδιος.

Ασε που δεν θα επιτρεψουν με τιποτα στην τελικη μιξη, φυσικα οργανα με "πειραγμενο" κουρδισμα.

 

Γενικοτερα δεν ξερουμε τι ειδος μουσικης γραφεις, ενορχηστρωνεις, με τι οργανα, ποιους παιχτες, και βασικα σε ποιον καλλιτεχνη απευθυνεσαι, και αν αξιζει ολο αυτος ο κοπος (πχ αν ειναι το τραγουδι μαπα .... και τη συμφωνικη του βερολινου να βαλεις να το παιξει, δεν θα το παρει κανεις ... που ξερει απο μουσικη).

Ολα παιζουν ρολο στις επιλογες σου.

 

Εαν μπορουσε να ακουστει ενα δειγμα της δουλειας σου, ισως λεγαμε πιο συγκεκριμενες αποψεις.

Φυσικα θα αρχισει η κριτικη κατι που ισως δεν θα θελεις προκαταβολικα (απο ενα εξιδεικευμενο μουσικα κοινο, οπως τα μελη του φορουμ) αν προοριζεται να κυκλοφορησει στην αγορα.

 

Σορυ για το σεντονι που απλωσα, αλλα το ενα εφερνε το αλλο.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μονο που θα θελα ειναι να ξέρω πώς εσείς θα πλησιάζατε ένα τέτοιο σενάριο. Δηλαδή να έχετε δυο τραγούδια σαν δείγμα απο έναν ανθρωπο και να πρέπει να γραψετε κάτι γιαυτόν.

Ψαχνεις να βρεις στα τραγουδια του, τις  πιο χαμηλες και πιο ψηλες νοτες που λεει (και φυσικα αν τις περναει περαστικες ή τις "καρφωνει") και γραφεις μεσα σε αυτην την εκταση.

Αλλα κι αυτο δυσκολα δικαιολογει, την ηχογραφηση φυσικων οργανων, σε demo. Μπορει να μη τα παρει αυτος και να τα δωσεις σε αλλον, με αλλη εκταση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οχι δεν υπάρχει πρόβλημα για το "σεντόνι". Ισα ισα που μου αρέσει να διαβάζω πράγματα από έμπειρους ανθρώπους. Εγώ για να καταλάβεις έπαιζα και έγραφα για metal συγκροτήματα. Πρόπερσι κουράστηκα, γιατί ως γνωστόν σε αυτή την φάση μόνο βάζεις λέφτα. Πάντα έγραφα πολλά είδη μουσικής, αλλά στα κρυφά χαχαχα. Ε και πλέον το κάνω στα φανερά. Γράφω μπαλάντες,ποπ,ελαφρολαικό ισως. Τέτοια πράγματα. Πρόσφατα έδωσα κάποια κομμάτια σε κάποιο παιδί που βγάζει τώρα δίσκο. Αυτό ήταν το εύκολο. Η δύσκολη φάση είναι οτι δουλεύω με διάφορα παιδιά που τραγουδάνε (ερασιτεχνικά) και το κάνω ωστε να αποκτήσω εμπειρία. Εκεί πρέπει να τα κάνω όλα μόνος. Να γράφω όλα τα όργανα, να κάθομαι να διαβάζω για μίξη και να κάνω οτι καλύτερο μπορώ για να βγάλουμε ένα ερασιτεχνικό βέβαια τραγούδι, αλλά να μην είναι εντελώς ερασιτεχνικό. Καταλαβαίνεις.

 

Τώρα για δείγμα άκου ένα προηγούμενο κομμάτι αν και οκ καθε κομμάτι είναι άλλη ίστορια και άλλη διαδικασία εγγραφής. Μην με κανιβαλίσετε όμως.Μαθαίνω όσο μπορώ. Αν θέλετε να κρίνετε την σύνθεση πολύ ευχαρίστως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου