Προς το περιεχόμενο

Διαχυτές.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 64
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μπορείς να μας περιγράψεις πως άλλαξε ηχητικά ο χώρος σου? Τι κέρδισες δηλαδή ηχητικά με την προσθήκη των διαχυτών?

 

Ειλικρινά, δεν μπορώ (εγώ, με τα δικά μου αυτιά), να καταλάβω κάποια "χειροπιαστή" διαφορά.

Ίσως να φταίει, το ότι ο χώρος, μετά απ' όλες τις κατασκευές στο ταβάνι, κατέληξε να είναι αρκετά χαμηλοτάβανος. Ίσως.

 

Πάντως, ίσως να μειώθηκε (ανεπαίσθητα), ο ήχος που "διέφευγε" προς τα πάνω. Στο χώρο δηλαδή, που βρίσκεται πάνω από το studio. Ίσως.

 

Όμως, νομίζω, ότι τουλάχιστον αισθητικά, προσφέρει στο χώρο. Ειδικά αν βαφτεί κιόλας με κάποιο πιο χαρούμενο χρώμα.

 

Αναμένω και την "επαγγελματική" άποψη του PJ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι διαχυτές σε αντίθεση με τους απορροφητές δεν "καταναλώνουν" την ενέργεια που προσκρούει σε αυτούς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα πρίμα που διαχέονται να παραμένουν στο δωμάτιο άρα η αίσθηση που έχουμε είναι ότι δεν συνέβησαν και πολλά πράγματα. Στην πραγματικότητα έχουν συμβεί πράγματα που αφορούν την ομοιόμορφη διασπορά των πρίμων σε όλο το δωμάτιο. Ένας τρόπος που μπορείς να το διαπιστώσεις αυτό είναι αν χρησιμοποιήσεις ένα μικρόφωνο. Ο τρόπος που ένα μικρόφωνο καταγράφει τον χώρο είναι πολύ πιο "έντονος" και "δραματικός" από ότι τον καταγράφει το ανθρώπινο αυτί. Για αυτό το λόγο αν ηχογραφήσεις πχ μια φωνή σε ένα δωμάτιο θα διαπιστώσεις ότι το δωμάτιο αυτό υπάρχει στην εγγραφή πιο έντονο από όταν το άκουγες όταν μιλούσες.

Θα σου πρότεινα λοιπόν να χρησιμοποιήσεις ένα μικρόφωνο και ακουστικά και να βάλεις κάτι να παίζει από κάποιο ηχείο. Έπειτα πλησίασε το μικρόφωνο στον διαχυτή και μετά σε ένα κομμάτι της οροφής που είναι γυμνό. Θα παρατηρήσεις ότι στον διαχυτή τα πρίμα είναι μειωμένα και το άκουσμα είναι πιο "μαλακό". Αντίθετα στο γυμνό ταβάνι ο ήχος είναι "σκληρότερος".

Οι διαχυτές πάντως εν γένη είναι κατασκευές όπως έχω ξαναπεί που αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα. Ένας χώρος για να έχει καλή ακουστική θα πρέπει να έχει πρώτα μπασοπαγίδες έπειτα απορροφητές για χαμηλομεσαίες και τέλος καλή διασπορά των πρίμων. Είναι όμως όμορφες κατασκευές και συνήθως κερδίζουν έτσι πάντα κάποια θέση στην σειρά πρωτεραιότητας. Δεν λέω πως αυτό έχει συμβεί και σε αυτή την περίπτωση αλλά το έχω δει πολλές φορές να συμβαίνει.

Πάντως καμία άλλη κατασκευή δεν μπορεί να σου φτιάξει τον ήχο χωρίς να χάσεις ενέργεια και έτσι σίγουρα ο χώρος δεν είναι μουντός, κάτι που δεν θα σου άρεσε σε καμία περίπτωση και αν έχεις λάβει γενικά τα μέτρα σου ο "ήχος" του δωματίου δεν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα εμφανής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε Lost_Highway, είναι εντάξει τώρα η φωτογραφία ή χρειάζεται κι άλλη "μείωση" ?

 

Ωραιότατη... :wink: 8)

Μη φεύγεις θηρίο,

θηρίο με τα σιδερένια δόντια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι διαχυτές σε αντίθεση με τους απορροφητές δεν "καταναλώνουν" την ενέργεια που προσκρούει σε αυτούς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα πρίμα που διαχέονται να παραμένουν στο δωμάτιο άρα η αίσθηση που έχουμε είναι ότι δεν συνέβησαν και πολλά πράγματα. Στην πραγματικότητα έχουν συμβεί πράγματα που αφορούν την ομοιόμορφη διασπορά των πρίμων σε όλο το δωμάτιο. Ένας τρόπος που μπορείς να το διαπιστώσεις αυτό είναι αν χρησιμοποιήσεις ένα μικρόφωνο. Ο τρόπος που ένα μικρόφωνο καταγράφει τον χώρο είναι πολύ πιο "έντονος" και "δραματικός" από ότι τον καταγράφει το ανθρώπινο αυτί. Για αυτό το λόγο αν ηχογραφήσεις πχ μια φωνή σε ένα δωμάτιο θα διαπιστώσεις ότι το δωμάτιο αυτό υπάρχει στην εγγραφή πιο έντονο από όταν το άκουγες όταν μιλούσες.

Θα σου πρότεινα λοιπόν να χρησιμοποιήσεις ένα μικρόφωνο και ακουστικά και να βάλεις κάτι να παίζει από κάποιο ηχείο. Έπειτα πλησίασε το μικρόφωνο στον διαχυτή και μετά σε ένα κομμάτι της οροφής που είναι γυμνό. Θα παρατηρήσεις ότι στον διαχυτή τα πρίμα είναι μειωμένα και το άκουσμα είναι πιο "μαλακό". Αντίθετα στο γυμνό ταβάνι ο ήχος είναι "σκληρότερος".

Οι διαχυτές πάντως εν γένη είναι κατασκευές όπως έχω ξαναπεί που αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα. Ένας χώρος για να έχει καλή ακουστική θα πρέπει να έχει πρώτα μπασοπαγίδες έπειτα απορροφητές για χαμηλομεσαίες και τέλος καλή διασπορά των πρίμων. Είναι όμως όμορφες κατασκευές και συνήθως κερδίζουν έτσι πάντα κάποια θέση στην σειρά πρωτεραιότητας. Δεν λέω πως αυτό έχει συμβεί και σε αυτή την περίπτωση αλλά το έχω δει πολλές φορές να συμβαίνει.

Πάντως καμία άλλη κατασκευή δεν μπορεί να σου φτιάξει τον ήχο χωρίς να χάσεις ενέργεια και έτσι σίγουρα ο χώρος δεν είναι μουντός' date=' κάτι που δεν θα σου άρεσε σε καμία περίπτωση και αν έχεις λάβει γενικά τα μέτρα σου ο "ήχος" του δωματίου δεν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα εμφανής.[/quote']

 

 

Ας πούμε ο διαχυτής στο στούντιό σου,μέχρι ποιά συχνότητα διαχέει?

Επίσης,φαντάζομαι πως το αποτέλεσμα θα είναι πιο ομοιόμορφος ήχος σε περισσότερα σημεία του control,αλλά ήθελα να σε ρωτήσω αν "σπάει" και τα στάσιμα κύματα ως ένα σημείο,ειδικά τα πρώτα που είναι και τα πιο ενοχλητικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για τον διαχυτή στο πίσω μέρος του control έχουμε 1888 Hz - 4250 Ηz και για την οροφή 1307Hz - 8500Ηz. Τώρα όσον αφορά τα στάσιμα αυτό είναι μεγάλη κουβέντα και δεν βλέπω γιατί τα πρώτα στάσιμα είναι τα χειρότερα. Θα μπορούσα να πω με βεβαιότητα ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει με τις πρώτες ανακλάσεις αλλά όχι για τα στάσιμα. Αυτά μπορεί να είναι καλά ή κακά ανεξάρτητα αν είναι οι θεμελιώδης συχνότητες ή οι αρμονικές. Εν πάση περιπτώση η απάντηση είναι ότι δεν μπορούν οι διαχυτές με το μέγεθος που έχουν να κάνουν κάτι για τα στάσιμα. Για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να έχουμε βάθη πάνω από ένα μέτρο και όχι 18 και 26 πόντους.

Βέβαια ένας διαχυτής επενεργεί σε πολύ μεγαλύτερο εύρος από το εύρος των συχνοτήτων που δυαχέει. Αυτό συμβαίνει γιατί ένα κύμα που προσπίπτει πάνω του επιστρέφει στον ακροατή σε διαφορετικούς χρόνους λόγω των διαφορετικών υψων των modules. Έτσι ακόμα και αν δεν διαχέεται μια συχνότητα κατακερματίζεται χρονικά και αυτό συμβάλει στην ελαχιστοποίηση της αίσθησης του ήχου από το δωμάτιο και βέβαια το βασικό ατού είναι το wider sweet spot.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Evvoούσα τα στάσιμα που δημιουργούνται από πρώτες ανακλάσεις ότι είναι χειρότερα (περισσότερο ακουστά σε εμάς) από τα στάσιμα που δημιουργούνται από δεύτερες,τρίτες κτλ,και όχι ότι είναι ο χειρότερος παράγοντας κακής ακουστικής μέσα σε ένα χώρο.

Όσο για τις πρώτες ανακλάσεις αν φτάνουν στο αυτί μας μέσα στο όριο 15-30ms (αν θυμάμαι καλά) σε σχέση με τον απευθείας ήχο,τότε ενισχύουν την καταληπτότητα του ήχου και δεν τον υποβαθμίζουν (έτσι λέει ο Haas τουλάχιστον).

 

Το συχνοτικό φάσμα που δουλεύουν οι διαχυτές πάντως,είναι όντως πολύ ψηλό για να σπάσει τα στάσιμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ok. Κατάλαβα αναφέρεσαι στα axial modes τα οποία είναι όντως πιο δυνατά δεν είναι όμως κατ' ανάγκη και παράγοντας κακής ακουστικής. Αν τα modes είναι ομοιόμορφα κατανεμημένα τότε μπορούν να βοηθήσουν, αν αποδεχθούμε ότι εμείς και αυτοί που θα ακούσουν την μουσική μας δεν θα το κάνουν στο ύπαιθρο.

Όσο για το φαινόμενο haas μας λέει οτι το αυτί δεν έχει την δυνατότητα να αναγνωρίζει σαν διαφορετικά δυο σήματα υπο κάποια σχέση έντασης και καθυστέρησης, οπως αυτά αναπαρίστανται στο διάγραμμά του.

Το control που είναι κατασκευασμένο υπό την συνθήκη LEDE νεκρώνει τις πρώιμες ανακλάσεις ή τις κατευθήνει στο πίσω μέρος για δυο λόγους. 1) γιατί παρατηρήθηκε ότι όλες οι καλές αίθουσες έχουν initial time gap πάνω από 20 ms και δεν είναι καλό να υπάρχει τίποτα όταν θα πάρουμε την πρώτη ανάκλαση αν θέλουμε να έχουμε μια σωστή εποπτεία και 2) επειδή ακριβώς υπο προυποθέσεις έντασης και delay το ανθρώπινο μυαλό δεν μπορεί να διαχωρίσει την ανάκλαση από τον απ' ευθείας ήχο οι πρώτες αυτές ανακλάσεις έχουν σαν αποτέλεσμα ένα κακής ποιότητας ήχο λόγω φαινόμενου χτένας (comp filter). Σε όλες τις περιπτώσεις τα αποτελέσματα από την παρατήρηση του φαινομένου haas δεν ενισχύουν την άποψη πως βελτιώνεται η καταληπτότητα αλλά οτι δίνουν η αίσθηση ενός πιο πλούσιου και 3D αποτελέσματος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...Σε όλες τις περιπτώσεις τα αποτελέσματα από την παρατήρηση του φαινομένου haas δεν ενισχύουν την άποψη πως βελτιώνεται η καταληπτότητα αλλά οτι δίνουν η αίσθηση ενός πιο πλούσιου και 3D αποτελέσματος.

 

Bασικά νομίζω ότι λέμε το ίδιο πράγμα.Η ενίσχυση της καταληπτότητας συμβαίνει:α) γιατί διατηρείται η προέλευση του ήχου.Όταν οι ανακλάσεις φτάνουν στον ακροατή -10db τουλάχιστον σε σχεση με τον απευθείας ήχο,και σε χρονική καθυστέρηση 15-30ms (τα όρια είναι λίγο ασαφή),τότε αυτές θα ενισχύσουν την προέλευση του αρχικού ήχου ανεξαρτήτως από που αυτές προέρχονται (δεξιά,αριστερά,πάνω,κάτω,μπροστά,πίσω) και β) ενισχύουν την ένταση του αρχικού ήχου και τον κάνουν να ακούγεται ευχάριστα στον ακροατή.(<-η αίσθηση ενός πιο πλούσιου και 3D αποτελέσματος)

Μην διαφωνούμε συμφωνώντας!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου