Προς το περιεχόμενο

Ποιο μικρόφωνο για φωνή υψίφωνου σε studio;;;


reverbfun

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα φίλοι μου.

Έχω την εξής απορία:

Θέλω να ηχογραφήσω στο home studio μου βυζαντινούς ύμνους.

Η αντρική φωνή που θα ηχογραφήσω είναι οξύς υψίφωνος (λυρικός - λετζέρος τενόρος), με πολύ δυνατή ένταση. 

Έχω στην κατοχή μου το πυκνωτικό Rode Nt1a, το οποίο όμως είναι ως γνωστόν  αρκετά bright με τονισμένες τις ψηλές συχνότητες.

Φοβάμαι λοιπόν ότι το άκουσμα θα παραμορφωθεί  λόγω  της φύσης της φωνής και της φύσης του μικροφώνου που είναι και τα δύο αρκετά bright ως σύνολο.

Τι να κάνω;;;

Να χρησιμοποιήσω ένα άλλο πυκνωτικό μικρόφωνο δηλαδή το Se Electronics X1, που είναι λιγότερο bright ή το πρώτο μικρόφωνο και να παίξω με το equalizer;;

Η κάρτα ήχου είναι μία focusrite 2i2 scarlett και λογισμικό cubase 5.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την όποια βοήθεια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Αν ο σκοπός σου είναι να γράψεις πιστά, το Rode μια χαρά θα τα καταφέρει. Αν όμως έχεις δεύτερο μικρόφωνο μεγάλου διαφράγματος μπορείς να το συγκρίνεις επι τόπου. Το αν υπάρξει πρόβλημα θα το δεις στην πράξη. Προσωπικά δεν το πιστεύω. Δες και το σχετικό βοηθητικό διάγραμμα.

 

index.php?action=dlattach;topic=212949.0;attach=57535;image

freq_range.thumb.jpg.490b2ec5ce6f6aa4f573b1a5ec129d73.jpg

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα!!Ευχαριστώ για την απάντηση.

Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλω να δώσω τόσο την "πιστή" αποτύπωση της φωνής του η οποία είναι πολύ τσιριχτή!!

Θα ήθελα λίγο να την "επιτηδεύσω", να την αναδείξω χωρίς να τονίσω  τις ψηλές της.

Αυτό είναι το δεύτερο πυκνωτικό μεγάλου διαγράμματος:

https://www.gearslutz.com/board/reviews/675022-se-electronics-x1.html

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλω να δώσω τόσο την "πιστή" αποτύπωση της φωνής του η οποία είναι πολύ τσιριχτή!!

Θα ήθελα λίγο να την "επιτηδεύσω", να την αναδείξω χωρίς να τονίσω  τις ψηλές της.

 

Eq και compressor είναι φίλοι σου. :)

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Είναι προτιμότερο να έχεις μια πιστή καταγραφή της πηγής (όταν μιλάμε για φωνή) και μετά να επέμβεις "δημιουργικά" με EQ κ.α. Αρα το αυτί σου είναι ο "φίλος" σου.

2 μικρόφωνα έχεις, βάλε τα δίπλα και κρίνε επι τόπου ποιο ή γιατί όχι και τα δύο.

Δεν είναι πως έχεις κάποια συλλογή για να έχεις διλήμματα.

Happy recording!

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Καλημέρα!!Ευχαριστώ για την απάντηση.

Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλω να δώσω τόσο την "πιστή" αποτύπωση της φωνής του η οποία είναι πολύ τσιριχτή!!

Θα ήθελα λίγο να την "επιτηδεύσω", να την αναδείξω χωρίς να τονίσω  τις ψηλές της.

 

για την περίπτωσή σου και για τα μέσα που διαθέτεις οι φίλοι μου σε κάλυψαν ως προς τις επιλογές σου...

 

καθαρά εγκυκλοπαιδικά τώρα , αν βρισκόσουν σε ένα studio, για να "λειάνεις" με φυσικό τρόπο τα artifacts που αναφέρεις η πρώτη σου επιλογή θα ήταν να δοκιμάσεις κάποια "λαμπάτα" μικρόφωνα από τη "συλλογή" σου... μια καλή και σχετικά φθηνή λύση το κλασικό πια K2 της Rode...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σίγουρα αν είχα ένα λαμπάτο όπως αυτό που αναφέρεις θα είχε πολύ καλύτερο αποτέλεσμα σε μία τέτοια φωνή.

Να ρωτήσω κάτι, δεδομένου ότι έχουμε μία οξεία με ένταση φωνή, θα ήταν καλό να τον είχα μακριά από το μικρόφωνο για να μην παραμορφωθεί η ηχογράφηση ή θα χάσω σε όγκο;;;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Να ρωτήσω κάτι, δεδομένου ότι έχουμε μία οξεία με ένταση φωνή, θα ήταν καλό να τον είχα μακριά από το μικρόφωνο για να μην παραμορφωθεί η ηχογράφηση ή θα χάσω σε όγκο;;;

Ο όγκος δεν προέρχεται απο παραμόρφωση στην ηχογράφηση, εκτός και αν είναι κάποιος κακώς εννοούμενος όγκος.

Πρώτο μέλημα και υποχρέωση του ηχολήπτη είναι να γράψει χωρίς παραμόρφωση.

Αυτή είναι η δική μου τακτική φυσικά.

Η σωστή τοποθέτηση απέναντι στο μικρόφωνο είναι το Α και το Ω.

Μικρή κλίση για να μην χτυπά το διάφραγμα ο αέρας και pop shield αλλά και απόσταση ανάλογα με την ένταση του τραγουδιστή. Με μεγάλο διάφραγμα και πυκνωτικό μικρόφωνο δεν πας για proximity effect σαν αυτό που θα σου έδινε ένα δυναμικό Shure SM58.

 

 

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δοκίμασε και πειραματίσου με το ύψος του μικροφώνου, για τον όγκο που αναφέρεσαι στήσε το λιγο πιο ψηλά από το ύψος του στόματος, για τονισμό στα πρίμα-χαμηλότερα.

Μπάσα-ψηλά, πρίμα-χαμηλά, έχει να κάνει με το πως ανακλάται η φωνή στην κοιλότητα του στόματος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου