Προς το περιεχόμενο

100+ χρόνια ηχογραφήσεων... εξέλιξη, στασιμότητα και οπισθοδρόμηση


nikodemos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

....τον τελευταίο καιρό σκεφτόμουν πόσο ωραίο θέμα για συζήτηση σε ένα φόρουμ σαν το νόιζ θα ήταν μια επισκόπηση και συνόλική προσέγγιση στην εξέλιξη της τέχνης της καταγραφής του ήχου....πως δηλαδή από την μηχανική καταγραφή του ήχου περάσαμε στην μαγνητική, στην μετατροπή του σε ηλεκτρισμό και από εκεί σε δυαδικό κώδικα, πως από την ζωντανή καταγραφή του ηχητικού συμβάντος φτάσαμε στην πολυκάναλη ηχογράφηση και επεξεργασία με διάρκεια μηνών.....και κυρίως τι προσθέσαν αλλά και τι ίσως αφαίρεσαν όλες αυτές οι διεργασίες στην πορεία από την ποιότητα του αποτελέσματος.

 

Δεν μιλάω για συγκρίσεις ανάμεσα σε τεχνολογίες....κάτι τέτοιο θα ήταν εξαιρετικά βαρετό και ανούσιο (και έχει γίνει αλλες 45000 φορές στο νόιζ μόνο ;D). Μιλάω για διαφορές στην μεθοδολογία, στις τεχνικές, στην διαχείριση κλπ κλπ....

 

Φυσικά το κέντρο του ενδιαφέροντος είναι τα τελευταία 30-40 χρόνια για τα οποία πιθανότατα μπορούμε να έχουμε ιδία άποψη αλλά και που σε αυτή την περίοδο συντελέστηκαν κοσμογονικές αλλαγές σε όλους τους τομείς που προανέφερα (έκρηξη και εδραίωση του πολυκάναλου recording, ψηφιακός ήχος και cd, άνοδος και πτώση της μουσικής βιομηχανίας κλπ κλπ). Εννοείται πως η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί τρομερά μεγάλο κεφάλαιο σε μια τέτοια συζήτηση αλλά ελπίζω όχι απλά ως θέμα πιστότητας και ποιότητας ήχου αλλά και κυρίως στο πως επηρέασε θετικά ή αρνητικά την μεθοδολογία των ηχογραφήσεων αλλά και την πορεία της μουσικής βιομηχανίας, του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των recording studios και πολλά ακόμη.

 

Θα φέρω ως παραδείγματα και θέματα προς συζήτηση για αρχή τα εξής και ελπίζω να συμπληρώσετε εσείς πολύ περισσότερα ;).....

 

- η εμμονή στην πολυκάναλη - σταδιακή ηχογράφηση και τις περισσότερες φορές χωρίς την ταυτόχρονη φυσική παρουσία του συνόλου των εκτελεστών επηρέασε την αντίληψη και προσέγγιση των συντελεστών (δημιουργών και εκτελεστών) σε ότι αφορά την προσέγγιση της μουσικής δημιουργίας?...έχει ακουστά αποτελέσματα?....τι βελτίωσε και τι επιδείνωσε αυτή η λογική?

 

- η ανικανότητα (?) της μουσικής βιομηχανίας τα τελευταία 30 σχεδόν χρόνια να υιοθετήσει ένα νέο ψηφιακό μέσο μαζικής αποθήκευσης και αναπαραγωγής ήχου στην θέση του cd το οποίο παραμένει το ίδιο ακριβώς από την πρώτη μέρα που εμφανίστηκε ενώ η τεχνολογία των ψηφιακών ηχογραφήσεων έχει προχωρήσει πολύ παραπέρα (σε όλους τους τομείς) πόσο πιστεύετε ότι επηρεάζει όχι μόνο την πορεία της ίδιας της μουσικής βιομηχανίας (σε οικονομικό επίπεδο) αλλά και τον τρόπο που προσεγγίζουν την μουσική παραγωγή οι επίδοξοι αλλά και οι καταξιωμένοι συντελεστές της (δημιουργοί, παραγωγοί, εκτελεστές, τεχνικοί)?

 

- Για πολλά χρόνια τα recording studios ήταν αποκλειστικό (σχεδόν) προνόμιο των δισκογραφικών εταιριών.....πόσο πιστεύετε ότι επηρέασε (θετικά και αρνητικά) η απελευθέρωση της "αγοράς" και η έκρηξη των project studios?...Σίγουρα δώθηκε η ευκαιρία σε πολλούς δημιουργούς να υλοποιήσουν το όνειρο τους κάτι που διαφορετικά ίσως θα ήταν αδύνατο.....μήπως όμως ταυτόχρονα "έπεσε" το επίπεδο και αντίστοιχα σιγά σιγά μειώθηκαν (μετριάστηκαν) οι αντίστοιχες προσδοκίες και απαιτήσεις του κοινού?.....σίγουρα πάντως η μουσική βιομηχανία το εκμεταλεύτηκε προς ώφελος της (μείωση του κόστους παραγωγής, εξάλειψη της ανάγκης για ιδιόκτητα στούντιο των δισκογραφικών).....

 

- η εμμονή στην τεχνολογία και στις , καθημερινές πλέον, ευκολίες της (editing, απεριόριστα tracks , επεξεργασία κλπ) μήπως αποπροσανατολίζει τους εμπλεκόμενους από το πραγματικό(?) ζητούμενο δηλαδή την αποτύπωση της δημιουργίας ώς συμβάν?....είναι πλέον η ηχογράφηση κομμάτι της δημιουργίας (ακόμα και σε πρωτογενές επίπεδο-σύνθεσης) και ώς ποιο βαθμό?.....και αυτό είναι θετικό ή αρνητικό? 

 

 

 

....περιμένω απόψεις και φυσικά προσθήκες....η συμμετοχή είναι υποχρεωτική ;D ;D ;D 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 95
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ωραιο θεμα!

 

 

- η εμμονή στην πολυκάναλη - σταδιακή ηχογράφηση και τις περισσότερες φορές χωρίς την ταυτόχρονη φυσική παρουσία του συνόλου των εκτελεστών επηρέασε την αντίληψη και προσέγγιση των συντελεστών (δημιουργών και εκτελεστών) σε ότι αφορά την προσέγγιση της μουσικής δημιουργίας?...έχει ακουστά αποτελέσματα?....τι βελτίωσε και τι επιδείνωσε αυτή η λογική?

 

Φυσικα και εχει ακουστα αποτελεσματα,αν συγκρινουμε τον ηχο των παραγωγων των 50s & 60s με τον ηχο των σημερινών παραγωγων,σε οτιδηποτε ειδος μουσικης, ευκολα θα ακουσουμε "λαθη" & "ατελειες" αλλα φυσικα και εναν πιο "αληθινο","μουσικό" & "δυναμικο" ηχο.

Κακά τα ψέμματα..ΤΙΠΟΤΑ δεν μπορει να συγκριθει με μια μπαντα που παιζει ζωντανα και ηχογραφειται ταυτοχρονα...το προβλημα ειναι οτι ολο και λιγοτερες μπάντες μπορουν να παιξουν ζωντανα στο στουντιο :-[ 

 

Απο την αλλη βεβαια η δυνατοτητα προσθηκης δεκαδων καναλιών εχει κανει τη μουσικη πιο "πλουσια" και βεβαια πιο "περιπετειωδη"

 

- η ανικανότητα (?) της μουσικής βιομηχανίας τα τελευταία 30 σχεδόν χρόνια να υιοθετήσει ένα νέο ψηφιακό μέσο μαζικής αποθήκευσης και αναπαραγωγής ήχου στην θέση του cd το οποίο παραμένει το ίδιο ακριβώς από την πρώτη μέρα που εμφανίστηκε ενώ η τεχνολογία των ψηφιακών ηχογραφήσεων έχει προχωρήσει πολύ παραπέρα (σε όλους τους τομείς) πόσο πιστεύετε ότι επηρεάζει όχι μόνο την πορεία της ίδιας της μουσικής βιομηχανίας (σε οικονομικό επίπεδο) αλλά και τον τρόπο που προσεγγίζουν την μουσική παραγωγή οι επίδοξοι αλλά και οι καταξιωμένοι συντελεστές της (δημιουργοί, παραγωγοί, εκτελεστές, τεχνικοί)?

 

το 95% των ακροατων πλεον ακουει μονο mp3 οποτε μια και η ποιοτητα τους ειναι εκ φυσεως τραγικη και πολυ χειροτερη απο αυτη του cd δεν νομιζω να τιθεται θεμα... ;D

 

- Για πολλά χρόνια τα recording studios ήταν αποκλειστικό (σχεδόν) προνόμιο των δισκογραφικών εταιριών.....πόσο πιστεύετε ότι επηρέασε (θετικά και αρνητικά) η απελευθέρωση της "αγοράς" και η έκρηξη των project studios?...Σίγουρα δώθηκε η ευκαιρία σε πολλούς δημιουργούς να υλοποιήσουν το όνειρο τους κάτι που διαφορετικά ίσως θα ήταν αδύνατο.....μήπως όμως ταυτόχρονα "έπεσε" το επίπεδο και αντίστοιχα σιγά σιγά μειώθηκαν (μετριάστηκαν) οι αντίστοιχες προσδοκίες και απαιτήσεις του κοινού?.....σίγουρα πάντως η μουσική βιομηχανία το εκμεταλεύτηκε προς ώφελος της (μείωση του κόστους παραγωγής, εξάλειψη της ανάγκης για ιδιόκτητα στούντιο των δισκογραφικών).....

 

και εδω κατ'εμε τα πραγματα ειναι ΠΟΛΥ απλα: εχεις ΤΑΛΕΝΤΟ και ΔΟΥΛΕΥΕΙΣ σκληρα?Θα παραξεις εξαιρετικη μουσικη ειτε στο σπιτι σου ειτε στα Ocean Wave....ΔEN εχεις?Μαπες θα βγαλεις οπου και να πας...

 

 

- η εμμονή στην τεχνολογία και στις , καθημερινές πλέον, ευκολίες της (editing, απεριόριστα tracks , επεξεργασία κλπ) μήπως αποπροσανατολίζει τους εμπλεκόμενους από το πραγματικό(?) ζητούμενο δηλαδή την αποτύπωση της δημιουργίας ώς συμβάν?....είναι πλέον η ηχογράφηση κομμάτι της δημιουργίας (ακόμα και σε πρωτογενές επίπεδο-σύνθεσης) και ώς ποιο βαθμό?.....και αυτό είναι θετικό ή αρνητικό?

 

απο τη στιγμη που στα credits των cd εκτος απο την μιξη και την παραγωγη αναφερεται & το editing βεβαιως και ειναι πλεον κομματι της δημιουργιας,υπαρχουν πολλα ειδη μουσικης που απλα δεν υφιστανται ΧΩΡΙΣ αυτη.

 

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

 

 

το 95% των ακροατων πλεον ακουει μονο mp3 οποτε μια και η ποιοτητα τους ειναι εκ φυσεως τραγικη και πολυ χειροτερη απο αυτη του cd δεν νομιζω να τιθεται θεμα... ;D

 

 

......ναι αλλά μήπως αυτό το 95% ακούει μόνο mp3 γιατί η έλειψη ενός ποιοτικού (με τα δεδομένα της τελευταίας 15ετίας) μέσου αποθήκευσης και αναπαραγωγής δεν επέτρεψε την "εκπαίδευση" μιας νέας γενιάς audiophiles?

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μπα ,τα ακουνε γιατι ειναι ΤΖΑΜΠΑ.. ;D ;D

 

(οτι δηλ.συνεβαινε στα 70s & 80s με τις πειρατικες κασσετες... ;D αλλα σε τραγικα μεγαλυτερη κλιμακα βεβαια...)

 

ΠΟΤΕ ο μεσος ακροατης δεν ενδιαφερονταν για την ΠΟΙΟΤΗΤΑ του ηχου και αυτο δεν προκειται να αλλαξει.(για τον περισσοτερο κοσμο η μουσικη ειναι απλα ενα "χαλί" ΠΙΣΩ απο την καθημερινοτητα του και οχι η ΙΔΙΑ η καθημερινοτητα του οπως σε εμας τους βαρεμενους.. ;D ;D)

 

Πηγαινε σε ενα οποιοδηποτε πανακριβο σπιτι καποιου γνωστου σου (που ΔΕΝ ειναι μουσικος) μπορει να εχει 2 Μερσεντες,τα καλυτερα επιπλα,BOSCH εντοιχισμενες κουζινες και τζακουζι..το στερεοφωνικο του ομως  κατα 99% θα κανει... 23 ευρω (απο το Praktiker ;D) και παλι η γυναικα του θα του φωναζει "ΠΙΟ ΣΙΓΑ!!!!"

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

....αν και κατά βάση συμφωνώ μαζί σου....δεν θα συμμεριστώ (ή καλύτερα θα προσποιηθώ ότι δεν την συμμερίζομαι ;)) στο σύνολο της αυτή σου την διαπίστωση γιατί την βρίσκω ιδιαίτερα απαισιόδοξη και αποκαρδιωτική ;D ;D ;D ;D

 

....η ουσία όμως είναι κατά πόσο αυτή η κατάσταση επηρεάζει τον τρόπο παραγωγής μουσικής είτε από την πλευρά του δημιουργού είτε από την πλευρά του studio....πόσο δηλαδή θα "ψάξουν" το θέμα από την στιγμή που το αποτέλεσμα θα είναι στην καλύτερη περίπτωση ένα μέσο ηλικίας 30 ετών (με την αντίστοιχη ποιότητα) και στην χειρότερη ένα κακοσυμπιεσμένο κακόηχο mp3 για το myspace......

 

και με αφορμή το myspace, τα mp3, την σημασία της επεξεργασίας και του editing και τα περισσότερα από τα παραπάνω προσθέτω και τον εξής προβληματισμό....

 

μήπως τελικά όταν κάποιος πλέον λέει "θα φτιάξω μπάντα και θα φτιάξω μουσική" εννοεί απλά "θα φτιάξω σελίδα στο myspace"? ??? ::)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καθε τεχνολογικη εξελιξη εχει απο πισω της οικονομικο λογο. Ειναι δηλαδη κατι σαν επενδυση. δεν υπαρχει λοιπον λογος για επενδυση και εξελιξη σε ενα "αγαθο" που ετσι κι αλλιως η αγορα του δεν παει πολυ καλα. μεχρι να εμφανιστουν οι ψηφιακες (και τζαμπε) μορφες ηχου πηγαινε καλα και γιαυτο και εξελισσοταν. πλεον ομως μπορουμε να πουμε οτι στο συγκεκριμενο προιον επικρατει "αρνητικο κλιμα για επενδυση η εξελιξη" αφου οπως λεει ο SF αλλες ειναι οι προτεραιοτητες του κοινου. Δεν αποκλειω ομως να εμφανιστει μια καινουρια μορφη audio που θα απευθυνεται σε πραγματικους ακροατες και θα στοιχιζει πολυ!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Καθε τεχνολογικη εξελιξη εχει απο πισω της οικονομικο λογο. Ειναι δηλαδη κατι σαν επενδυση. δεν υπαρχει λοιπον λογος για επενδυση και εξελιξη σε ενα "αγαθο" που ετσι κι αλλιως η αγορα του δεν παει πολυ καλα. μεχρι να εμφανιστουν οι ψηφιακες (και τζαμπε) μορφες ηχου πηγαινε καλα και γιαυτο και εξελισσοταν. πλεον ομως μπορουμε να πουμε οτι στο συγκεκριμενο προιον επικρατει "αρνητικο κλιμα για επενδυση η εξελιξη" αφου οπως λεει ο SF αλλες ειναι οι προτεραιοτητες του κοινου. Δεν αποκλειω ομως να εμφανιστει μια καινουρια μορφη audio που θα απευθυνεται σε πραγματικους ακροατες και θα στοιχιζει πολυ!!!

 

....μπορούσε εδώ και πολλά χρόνια να έχει υιοθετηθεί το DVD Audio........δυστυχώς όμως αυτό θα σήμαινε πως ως ένα ήδη "υπαρκτό" format και το ίδιο ως μέσο αποθήκευσης αλλά και οι συσκευές αναπαραγωγής (εν μέρει) δεν θα αποτελούσε "νέο" προιόν (με ότι αυτό σημαίνει για την τιμή διάθεσης) και έτσι δεν θα αποτελούσε και σοβαρή πηγή κέρδους για αυτούς που θα το εκμεταλεύονταν.....ταυτόχρονα θα σήμαινε την εγκατάλειψη ενός τεράστιου υπάρχοντος στοκ απούλητων cd τίτλων και συσκευών αναπαραγωγής ;)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω πως, τόσο στη μουσική, όσο και στον κινηματογράφο, που είναι εξάλλου και οι δύο μορφές τέχνης με την ισχυρότερη σύνδεση με την τεχνολογική εξέλιξη, βρισκόμαστε σε ένα turning point. Ο "εκδημοκρατισμός" του μέσου, δηλάδη η σχετική ευκολία με την οποία μπορεί ο "δημιουργός" να αποκτήσει τα απαραίτητα εργαλεία, οδηγεί σε μια ελευθερία, αλλά και  ταυτόχρονα επιδρά καταλυτικά  στην δημιουργική διαδικασία. Σε γενικές γραμμές και για να μην μακρηγορώ, θεωρώ πως, από μία συλλογική διαδικασία, που έχουν υπάρξει στο παρελθόν τόσο η μουσική, όσο και το σινεμά, οδηγούμαστε σε μια "ιδιωτική", "προσωπική", ενδεχομένως και ¨απομονωμένη" δημιουργία, με ό,τι κι αν αυτό συνεπάγεται.

 

It's a shame stupidity isn't painful.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πηγαινε σε ενα οποιοδηποτε πανακριβο σπιτι καποιου γνωστου σου (που ΔΕΝ ειναι μουσικος) μπορει να εχει 2 Μερσεντες,τα καλυτερα επιπλα,BOSCH εντοιχισμενες κουζινες και τζακουζι..το στερεοφωνικο του ομως  κατα 99% θα κανει... 23 ευρω (απο το Praktiker ;D) και παλι η γυναικα του θα του φωναζει "ΠΙΟ ΣΙΓΑ!!!!"

 

...ή θα είναι ένα πανάκριβο high-end σύστημα - για να είναι στο ίδιο επίπεδο κύρους με τις Μερσεντές και την ελσιντοτιεφτοπλάσμακαιδεσυμαζεύεται τηλεόραση των 1200 ιντσών - με τα ηχεία πίσω από τον καναπέ για να μην χαλάνε την κιτς-νεοπλουτίστικη αισθητική του χώρου (μη γελάτε, το έχω δει με τα μάτια μου). Και φυσικά θα παίζει σκυλοπόπ.

Σόρυ για το οφτόπικ σε ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα. Παρακαλώ συνεχίστε...

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σε μια "ιδιωτική", "προσωπική", ενδεχομένως και ¨απομονωμένη" δημιουργία, με ό,τι κι αν αυτό συνεπάγεται.

 

+10000

 

εκατομμυρια "δημιουργοι" σε ολο τον κοσμο ..δημιουργουν πλεον με αποκλειστικο ακροατη τον...εαυτο τους...(χωρις αυτο να ειναι απαραιτητα κακο,ισα-ισα μπορει να ειναι και καλο)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου