Προς το περιεχόμενο

Πρισματική καρέκλα... Ενα κομμάτι από το παρελθόν


dimsonic

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

(Κοινώς οταν εγώ βύζαινα εσείς κάνατε εξαιρετική και εμνευσμένη δουλεία ως μουσικοί. χαχααχχαχαχχαχ)

 

Very nice.

 

καλά....άμα θες να σε παρηγορήσω, μπορώ να σου πώ άλλα όμορφα αντίστοιχα για μερικά χρόνια μετά... ;D ;D ;D

 

ευχαριστώ.

 

Πάντως γενικά παίδες, θεωρώ τα σχόλια περί θεμάτων "αρμονίας" όντως εποικοδομητικά, και εννοείται ότι δεν απολογήθηκα πριν, αλλά σίγουρα ΘΕΛΩ  γνώμες για την παραγωγή και την τελική μίξη (εγώ ήδη έχω εντοπισμένα πράγματα, που αν θελήσω να τα κάνω θα φτιάξω άλλες 200 εκδόσεις του...) αλλά βοηθείστε...μην τα βρίσκετε όλα καλά....χαίρομαι ειλικρινά, αλλά θέλω λίγο ζόρισμα.  :angel:

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 29
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

σχετικά με τα ακόρντα στο 6.τόσο....(με βάλατε σε σκέψεις....βρε λες να... ;D)

 

λοιπόν το ριφ είναι

A E A > A

G D G> D9

C G C >Cmaj7

A# F A# > A#maj7

A E A > A

F# C F# >Ab7#5

 

 

A E A > A

G D G> D9 αντικατάσταση του άσχετου/ξένου D9 με κάποια συγχορδία της Σολ

C G C >Cmaj7

Βb F Bb > Bbmaj7

A E A > A

F# C F# >Ab7#5 Η F# είναι παράταιρη, ίσως έπρεπε να την κάνεις F ή G. Οπότε αν την κάνεις F θα βάλεις ένα Φα ακόρντο και αν την κάνεις G θα βάλεις ένα Nτο

 

Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος αλλά έχω την εντύπωση ότι το κομμάτι είναι σε Λα φρύγια ή όχι?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

A E A > A

G D G> D9 αντικατάσταση του άσχετου/ξένου D9 με κάποια συγχορδία της Σολ

C G C >Cmaj7

Βb F Bb > Bbmaj7

A E A > A

F# C F# >Ab7#5 Η F# είναι παράταιρη, ίσως έπρεπε να την κάνεις F ή G. Οπότε αν την κάνεις F θα βάλεις ένα Φα ακόρντο και αν την κάνεις G θα βάλεις ένα Nτο

 

Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος αλλά έχω την εντύπωση ότι το κομμάτι είναι σε Λα φρύγια ή όχι?

 

καλά βρε....όλη η γλύκα ήταν η 9η...!

όσο για τη F# πως είναι παράταιρη, αφού το ακόρντο είναι αυτό που είναι. Τώρα μη μου πεις γιατί είναι αυτό το ακόρντο και όχι ένα άλλο. Αυτό είναι... ;D

 

Σου εξήγησα πιό πάνω τις βασικές αρχές που δούλευα και εγώ και ο μακαρίτης ο Κωνσταντινίδης τότε τα κομμάτια. Γιατί, όλα αυτά της πρώτης περιόδου φτιάχτηκαν (και αγαπήθηκαν) με τον τρόπο αυτό.

 

 

Να σου πω την αλήθεια, τόσα χρόνια ποτέ δεν έσκασα να μάθω αν είναι κάποια κλίμακα ή όχι.  ;D

Είναι αυτό που ήταν. Ενα θέμα εδώ, μετά πως θα πάει, θα πάει με εκείνο το θέμα, πως?  έτσι.... Τότε κανείς μας δεν ήξερε καν τι είναι frygian ή mixolydian.

Σωτήριον έτος 1977.

Δεν έχει αλλάξει τίποτα από την αρχική ενορχήστρωση, ρόλους οργάνων, φωνές, time signature (είναι συγχρονισμένο με κασέτες από τις τότε εμφανίσεις) , ήχοι οργάνων, ακόμα και πετάλια που χρησιμοποιούσαμε τότε. (εννοώ όχι τα ίδια, αλλά όπου είχε overdrive>overdrive, όπου phaser>phaser).

Οι μόνες αλλαγές είναι το πιάνο που δεν το πέρασα ακόμα και το σόλο του που αντικαταστάθηκε με ένα προσωρινό σόλο κιθάρας...που το συνήθισα τόσο που δεν το έσβηνα.  ;D) , το σόλο φλάουτο που λείπει, και τα παραπανίσια timpales-μια φράση). Α, και το μπάσο που επειδή είναι άταστο πού και που σε παρασύρει ακόμα και σε λάθη ή υπερβολές.

Όλα αυτά τα λεω γιατί ο σκοπός μου ήταν, και είναι για τα υπόλοιπα, να φτιάξω μια πιστή εικόνα αυτών που έπαιζε τότε το γκρουπ σαν να είχε μπεί στο στούντιο. 

 

και εννοείται, ούτε θεωρώ ότι "μου τη λες" ούτε και εγώ "στη λέω"... :D

Απλά εξηγώ ορισμένα πράγματα μιας άλλης εποχής.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγνώμη αλλά λόγω δουλειάς δεν μπόρεσα να ασχοληθώ εκτενέστερα πιο πριν. Το κομμάτι απ' ότι φαίνεται είναι σε Λα μιξολύδια (7ος τρόπος της Σι μινόρε δηλαδή) και στο 6ο λεπτό περνάει για λίγο σε Λα φρύγια (5ος τρόπος της Ρε μινόρε)

 

Οπότε οι πιθανές συγχορδίες που πρέπει να χρησιμοποιήσεις όσο είσαι στη μιξολύδια ειναι:

A, A7, Asus4 ,Asus2, Aadd9,

Bm, Bm7, Bsus2, Bsus4

C#dim

D, Dmaj7, Dsus4, Dsus2, Dadd9, Dmaj9

E, Em7, Esus2, Esus4

F#m, F#m7, F#sus4

G, Gmaj7, Gsus2, Gadd9, Gmaj9

 

και όταν είσαι στη φρύγια

 

Αm, Am7, Asus4

Bb, Bbmaj7, Bbsus2, Bbmaj9, Bbadd9

C, C7, Csus4, Csus2, Cadd9

Dm, Dm7, Dsus2, Dsus4

Edim

F, Fmaj7, Fsus4, Fsus2, Fadd9, Fmaj9

Gm, Gm7, Gsus4, Gsus2

 

καλά βρε....όλη η γλύκα ήταν η 9η...!

Τόσα 9αρια σου έχω  ;D

 

όσο για τη F# πως είναι παράταιρη, αφού το ακόρντο είναι αυτό που είναι. Τώρα μη μου πεις γιατί είναι αυτό το ακόρντο και όχι ένα άλλο. Αυτό είναι... ;D

Κακώς, δεν πετάμε ακόρντα και όποιον πάρει ο χάρος. Σε μια κλίμακα παίζεις συγκεκριμένα ακόρντα  ;)

 

και εννοείται, ούτε θεωρώ ότι "μου τη λες" ούτε και εγώ "στη λέω"... :D

Δεν αισθάνθηκα ότι μου την "είπες" κάπου. Ούτε εγώ σου την "είπα", αν αισθάνθηκες έτσι τότε συγνώμη. Αλά επειδή μου άρεσε το κομμάτι γι' αυτό και ασχολήθηκα και είναι κρίμα να το χαλάς έστω και στιγμιαία. Το ότι είναι παλιό δεν έχει να κάνει, μπορείς ακόμα να το διορθώσεις έστω και τώρα  :)

 

Παρεμπιπτόντως επειδή είναι αργά και είμαι ελαφρώς κουρασμένος αν έκανα λάθος στις κλίμακες τότε τα παραπάνω ακόρντα σαφώς και δεν ισχύουν 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Εμένα πάλι, δεν με ενόχλησε κάτι. Εκεί στο D9 , αυτό που συμβαίνει το ακούμε σχεδόν σε κάθε μπλουζ που έχει παιχτεί. Θα μπορούσε να είναι πιο, ας πούμε, ορθόδοξη η εναρμόνιση, αλλά έχεις ήδη τοποθετηθεί επί του θέματος.

Το F# στο Ab7#5 φυσικά και ενοχλεί-αλλά μόνο στο μάτι. Αν το γράψεις Gb, ως δια μαγείας γίνεται η b7 του ακόρντου. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα πάλι, δεν με ενόχλησε κάτι. Εκεί στο D9 , αυτό που συμβαίνει το ακούμε σχεδόν σε κάθε μπλουζ που έχει παιχτεί.

Δηλαδή εσύ ακούς στα μπλουζ το μπάσο να παίζει Σολ συγχορδία και η κιθάρα Ρε; μάλλον κάτι δεν κατάλαβες καλά.

Το F# στο Ab7#5 φυσικά και ενοχλεί-αλλά μόνο στο μάτι. Αν το γράψεις Gb, ως δια μαγείας γίνεται η b7 του ακόρντου. :)

Θα ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε  :D Φυσικά και ενοχλεί γιατί η συγχορδία αυτή δε δικαιολογείται ούτε μπορεί να σταθεί αρμονικά σε καμία από τις 2 περιπτώσεις, ούτε στη Λα φρύγια ούτε στη Λα μιξολύδια.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Mea culpa για την αναφορά στο blues-νόμιζα πως ο OP αναφερόταν στην μελωδία. Επαναδιατυπώνω λοιπόν. η συγκεκριμένη συνήχηση υπάρχει κατά κόρον και σε κλασική και σε τζαζ και σε φιούζιον.

 

Σε σχέση με το δεύτερο σκέλος, είμαι φυσικά ο τελευταίος που θα ήθελε εσύ ή κάποιος άλλος να ξεχάσει αυτά που ξέρει. Θα σου θυμίσω λοιπόν πως οι αρμονικές τεχνικές που χρησιμοποιούμε για να εξηγήσουμε κάτι πρέπει να συνάδουν με το στυλ , την εποχή και τις προθέσεις του συνθέτη. Ο OP έχει ήδη περιγράψει το πως περίπου σκεφτόταν την αρμονία τότε. Η προσέγγιση που προτείνεις, με την αναφορά στις συγκεκριμένες σκάλες, είναι να σαν να προσπαθείς να εξηγήσεις σε έναν μεταλά πως το Iron Man είναι λάθος επειδή δεν έχει καλό voice leading.

Παρόλα αυτά, αν θέλαμε να δούμε το θέμα στο context που προτείνεις, τότε θα σου θυμίσω πως υπάρχει μια σκάλα σε Λα που δικαιολογεί απόλυτα  την Ab7#5. ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Δεν σε αποκάλεσα άσχετο. Απλά, εκτίθεσαι όταν μιλάς με αφοριστική σιγουριά για πράγματα που ίσως  δεν γνωρίζεις τόσο καλά όσο νομίζεις. Είμαστε εδώ και για να μάθουμε, δες το σαν μια ευκαιρία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το κομμάτι απ' ότι φαίνεται είναι σε Λα μιξολύδια (7ος τρόπος της Σι μινόρε δηλαδή) και στο 6ο λεπτό περνάει για λίγο σε Λα φρύγια (5ος τρόπος της Ρε μινόρε)

 

Κακώς, δεν πετάμε ακόρντα και όποιον πάρει ο χάρος. Σε μια κλίμακα παίζεις συγκεκριμένα ακόρντα  ;)

 

καλημέρα.

Δεν ήθελα να δημιουργηθούν αντιπαραθέσεις.  :(

Ιδίως με κάτι τόσο αγαπημένο για το οποίο αφιέρωσα ένα σημαντικό κομμάτι από τη ζωή μου τότε και τώρα που το ξαναπαρουσιάζω.

 

εξήγησα παραπάνω, ότι το κομμάτι παρουσιάζεται όπως παρουσιάστηκε τότε.

Δεν υπάρχει κλίμακα, και δεν υπήρξε ποτέ στο κομμάτι αυτό. Ήταν μια διαδοχή από νότες ή ακόρντα, που δεν υπήρχε καν κανόνας ποιό προηγείται και ποιό ακολουθεί το άλλο. Μια διαδοχή που στα αυτιά μου και στα αυτιά των άλλων αποτελούσε ένα ενδιαφέρον άκουσμα.

Συγχωρέστε μας αλλά ...τότε έτσι τό'χαμε.

Στους A priori η διαφορετικότητα και η αντισυμβατικότητα ήταν το ζητούμενο.

 

Σήμερα οποιοσδήποτε μουσικολόγος μπορεί να κάτσει να αναλύσει τι ακριβώς είναι. Αλλά αν είναι ΄"σωστά" ή όχι.... Αυτό έχει κριθεί εδώ και πολύ καιρό.

 

 

 

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου