Προς το περιεχόμενο

Κλωνοποίηση Stradivarius!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator

Κυρίες και κύριοι... ιδού η λύση για όλους τους vintagoλάτρες: Η κλωνοποίηση των μουσικών οργάνων  :o :o :o Αφού λεφτά για Fender του '56 (πχ) δεν υπάρχουν, πάρε έναν κλώνο  :).

 

Ξεκίνησαν με τα Stradivarius. (Το θέμα είναι από το in.gr)

 

«Ήχος υψηλής πιστότητας

Κλωνοποίηση βιολιών Στραντιβάριους με τη βοήθεια τομογράφου

 

Αποτελεί το όνειρο κάθε βιολονίστα και αιώνες τώρα κανένα άλλο βιολί δεν έχει κατορθώσει να παραγάγει τον αξεπέραστο ήχο του. Ένα Στραντιβάριους, εκτός του ότι είναι σπάνιο, θεωρείται ανεπανάληπτο. Τώρα όμως μια ομάδα Αμερικανών ερευνητών διακηρύσσει ότι μπορεί να φτιάξει πιστά αντίγραφά του με τη βοήθεια αξονικού τομογράφου.

 

Οι τρισδιάστατες απεικονίσεις της δομής του αρχικού «μοντέλου» – ενός Στραντιβάριους που είναι γνωστό ως «Betts», κατασκευάστηκε το 1704 και ανήκει στη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου – μαζί με τις λεπτομέρειες της μεθόδου αναπαραγωγής του παρουσιάστηκαν στο συνέδριο της Ακτινολογικής Εταιρείας της Βορείου Αμερικής (RSNA) στο Σικάγο.

 

Οι τρεις ειδικοί που βρίσκονται πίσω από το εγχείρημα φιλοδοξούν, κατά κάποιο τρόπο, να «εκδημοκρατίσουν» τη μουσική. Υποστηρίζουν ότι η μέθοδός τους θα δώσει την ευκαιρία σε πολλούς επαγγελματίες αλλά και ερασιτέχνες μουσικούς να αποκτήσουν εύκολα πρόσβαση σε μια ποιότητα ήχου που σήμερα αποτελεί προνόμιο των πολύ λίγων.

 

Εξονυχιστική εξέταση

 

Ο ακτινολόγος Στίβεν Σερ και οι κατασκευαστές βιολιών Τζον Γουόντλ και Στίβ Ρόσοου συγκέντρωσαν περισσότερες από 1.000 απεικονίσεις της δομής του «Betts» περνώντας το πολύτιμο βιολί από αξονικό τομογράφο με στόχο να μελετήσουν την παραμικρή λεπτομέρεια στην κατασκευή του.

 

«Χρησιμοποιήσαμε τις αξονικές τομογραφίες για να προσδιορίσουμε την πυκνότητα των ξύλων από τα οποία αποτελείται το βιολί – ο μόνος άλλος τρόπος να το κάνουμε θα ήταν αν κόβαμε και μετρούσαμε το βιολί και φυσικά κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει» δήλωσε ο κ. Σερ.

 

Οι ειδικοί μετέτρεψαν τις αξονικές τομογραφίες σε αρχεία ενός προγράμματος σχεδιασμού στον ηλεκτρονικό υπολογιστή (CAD) και πέρασαν αυτά τα αρχεία σε ένα μηχάνημα ψηφιακού ελέγχου (CNC). Το μηχάνημα χρησιμοποίησε τα δεδομένα για να «σκαλίσει» τα διάφορα μέρη του βιολιού επιλέγοντας διάφορα είδη ξύλου ώστε να μοιάζουν όσο το δυνατόν περισσότερο με αυτά του πρωτοτύπου. Τα κομμάτια συναρμολογήθηκαν και γυαλίστηκαν με το χέρι.

 

Αντιγραφή στην παραμικρή λεπτομέρεια

 

Η αναπαραγωγή του «Betts» έγινε λαμβάνοντας υπόψη την παραμικρή λεπτομέρεια. «Φτιάχνοντας το βιολί αντιγράφουμε τις μεταβολές που έχουν συντελεστεί επί τριακόσια και πλέον χρόνια, συμπεριλαμβανομένων αυτών του ξύλου – μικρές παραμορφώσεις στο μπροστινό μέρος και την πλάτη που σημειώνονται με τον χρόνο εξ αιτίας των δυνάμεων των χορδών και των άλλων τμημάτων του βιολιού».

 

Ο ήχος των αντιγράφων, όπως λέει όχι μόνο ο κ. Σερ αλλά και άλλοι ειδικοί που τα άκουσαν, μοιάζει πολύ με αυτόν του πρωτοτύπου, δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερους μουσικούς να παίξουν με ένα εξαιρετικής ποιότητας βιολί.

 

Τα βιολιά που βγήκαν από τα χέρια του Αντόνιο Στραντιβάρι τον 17ο αιώνα και επιζούν ως τις μέρες μας είναι πολύ λίγα και οικονομικά περισσότερο από δυσπρόσιτα – ένα Στραντιβάριους γνωστό ως «Lady Blunt» πωλήθηκε τον περασμένο Ιούνιο έναντι 15,9 εκατομμυρίων δολαρίων (11,90 εκατομμύρια ευρώ).»

 

 

 

 

all this has happened before and will happen again

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Ξεκίνησαν με τα Stradivarius. (Το θέμα είναι από το in.gr)

 

Όχι, όπως έγραψα και στο Νόιζμποξ κάτι ώρες πριν, το θέμα είναι από δω: http://www.bbc.co.uk/news/technology-15926864

 

...από όπου και το in.gr (και ως εκ τούτου και το vima.gr) το διασκεύασαν/αντέγραψαν με καθυστέρηση μιας μέρας. Από εκεί βέβαια πάει και πιο πριν (πχ. http://www.newscientist.com/blogs/nstv/2011/11/x-ray-images-help-create-best-stradivarius-rip-offs.html) αλλά ως γνωστόν, τη σήμερον ημέρα που ο διαδικτυακός πλαγιαρισμός πραγματοποιείται μέσα σε δευτερόλεπτα (και που δεν φαίνεται να απασχολεί κανέναν), η original story σπάνια παίρνει το credit που της αξίζει.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Όχι, όπως έγραψα και στο Νόιζμποξ κάτι ώρες πριν, το θέμα είναι από δω: http://www.bbc.co.uk/news/technology-15926864

 

...από όπου και το in.gr (και ως εκ τούτου και το vima.gr) το διασκεύασαν/αντέγραψαν με καθυστέρηση μιας μέρας.

 

Ουπς, δεν το πήρα χαμπάρι. Πάντως επί της ουσίας, μου φαίνεται πολύ αισιόδοξο το εγχείρημα της «κλωνοποίησης» ενός τόσο ιδιαίτερου οργάνου.

all this has happened before and will happen again

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kαλά ντε, δεν ήθελα να πω για σένα τίποτα, για όνομα. Μια μικρή επισήμανση ήταν.

 

Τα CT scans είναι μια ωραία λύση, αλλά πώς μπορούν να κάνουν αναπαραγωγή της παλαίωσης του ξύλου, και πώς μπορούν να πετύχουν έναν ύψιστο βαθμό ακρίβειας στην αναπαραγωγή των μικροδιαφορών πχ. της πυκνότητας? Αυτοί λένε απλά πως πήραν τα ξύλα που θεώρησαν πιο κατάλληλα, αλλά δεν δίνουν αρκετές λεπτομέρειες για το τι κάνουν από τη στιγμή που έχουν τα αποτελέσματα της ανάλυσης στα χέρια τους. Εκεί βρίσκεται ένα τεράστιο κομμάτι της όλης υπόθεσης.

 

 

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Kαλά ντε, δεν ήθελα να πω για σένα τίποτα, για όνομα. Μια μικρή επισήμανση ήταν.

 

Τα CT scans είναι μια ωραία λύση, αλλά πώς μπορούν να κάνουν αναπαραγωγή της παλαίωσης του ξύλου, και πώς μπορούν να πετύχουν έναν ύψιστο βαθμό ακρίβειας στην αναπαραγωγή των μικροδιαφορών πχ. της πυκνότητας? Αυτοί λένε απλά πως πήραν τα ξύλα που θεώρησαν πιο κατάλληλα, αλλά δεν δίνουν αρκετές λεπτομέρειες για το τι κάνουν από τη στιγμή που έχουν τα αποτελέσματα της ανάλυσης στα χέρια τους. Εκεί βρίσκεται ένα τεράστιο κομμάτι της όλης υπόθεσης.

 

 

 

Όχι βρε... δεν παρεξηγήθηκα  ;D

 

Το θέμα που θίγεις είναι αυτό ακριβώς που σκέφτηκα όταν διάβαζα την είδηση. Για να πετύχουν τον τέλειο κλώνο, αν μη τι άλλο θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν ξυλεία των τελών του 17ου- αρχών 18ου αιώνα και μάλιστα όχι ότι και ότι, αλλά να κάνουν τους ντετέκτιβ για να μάθουν από ποια περιοχή έπαιρνε την δική του ο Κρεμονέζος.

 

Τότε θα μιλούσαμε για «κλώνο». Δεν θα θίξω όλους τους θρύλους για τα βερνίκια του, γιατί εκεί δεν βγαίνει άκρη...

all this has happened before and will happen again

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν μη τι άλλο θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν ξυλεία των τελών του 17ου- αρχών 18ου αιώνα

Λές να μην βρουν 2-3 τραπεζάκια?...όπως έκανε ο WiliamSats με την Tele που φτιάχνει? ;D ;D

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Sorry για το double post (μεταφέρθηκαν από άλλο θέμα που είχα ανοίξει μιας και δεν είχα δει ότι υπήρχε ήδη).

...When i got the music i gotta place to go...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Παντως θα΄ναι πολυ ενδιαφερον να δουμε τις αντιδρασεις των κατοχων των αυθεντικων... Οχι οτι θα ναι ....λιγακι απαξιωτικες,ε?  ::) ::) ::)

 

  Και επισης αναρωτιεμαι αν θα πεσουν οι τιμες τους.... αν και μαλλον τα πιο "ζορικα" κομματια θα ακριβηνουν κι αλλο και τα πιο "δευτερα" θα φτηνηνουν...

.... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου