Προς το περιεχόμενο

'Ενας κλασικός εναντίον λαϊκού-ρεμπέτικου


ex-mauromouris

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εκτός από σολίστ/ βιρτουόζος στο όργανό του, αν δεν κάνω λάθος είναι και διευθυντής ορχήστρας, που από τα λίγα που ξέρω από μουσική είναι μια πολύ δύσκολη δουλειά

 

Προσωπικά, τον αντιπαθώ, εξ' αιτίας του γεγονότος ότι είχε ζητήσει να εξαιρεθεί από την υποχρέωση για στρατιωτική θητεία (για να μη χαλάσει τα δάκτυλά του). Όμως, είναι master musician, δεν θα βάλω τη γνώμη μου και τη δική του στο ζύγι.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 81
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Χαλαλι του ομως , που ειναι το εργο του να το ακουσω και να πω μετα " κοιτα τον κερατα μπορει να λεει και καμια χοντραδαα αλλα εγραψε κομματαρα! " ; Εκει βρισκεται το θεμα μου , μενει στην αναπαραγωγη εργων τριτων .

 

 

Τα λες αυτά γιατί νομίζεις ότι η "κομματάρα" για την κλασσική μουσική είναι τρια ακκορντάκια στη σειρά όπως στο ροκ και τα λαϊκά. Ε λοιπόν δεν είναι. Όπως και η εκτέλεση δεν είναι να μάθω δυο ριφάκια και ένα σόλο. Είναι τάξεις μεγέθους δυσκολότερη, και τα περιθώρια ερμηνείας και καλλιτεχνικής έκφρασης είναι αντιστοίχως μεγαλύτερα.

 

 

Πάρε εδώ ένα απλό παράδειγμα: Άκουσε το πρώτο λεπτό, κυριολεκτικά μέχρι το 1.00, το πρώτο μέρος του πρώτου μέρους.  ;D

 

 

Αυστηρότητα, βεβαιότητα, και μια αίσθηση σχεδόν αισιόδοξη.

 

Τώρα άκου αυτό μέχρι το 1.47

 

 

Λυρικότητα, ηρεμία, ελαφριά θλίψη και ο διάλογος των πάνω φωνών να γίνεται ξεκάθαρος σαν μια ανταλλαγή απόψεων.

 

Αυτή είναι η δύναμη αυτής της μουσικής, αυτή είναι η ενέργεια που σου βγάζει, αυτή είναι η ανταμοιβή που παίρνει ο εκτελεστής, να μπορεί να βλέπει διαφορετικές πλευρές της ύπαρξης, όπως στα μεγάλα κείμενα και στα κορυφαία εικαστικά, όπου ο καθένας αντιλαμβάνεται και κάτι διαφορετικό.

 

Μην τα συγκρίνεις με τους ουρακοτάγκους που χοροπηδούν μαστουρωμένοι, εκεί όσο και να ψάξεις τέτοιες αποχρώσεις δεν θα βρεις.

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Επειδή ρωτήθηκα πριν, και δεν είχα χρόνο να απαντήσω.

 

Να πω μερικές σκέψεις μου σχετικά με τους εκτελεστές vs συνθέτες.

 

Καλλιτέχνης δεν είναι μόνο ο δημιουργός. Αν ήταν έτσι τότε όλοι οι ηθοποιοί τι είναι; Και, μιας και έπιασα τους ηθοποιούς, εδώ έχουμε σαφή όρια μεταξύ του συγγραφέα και των ηθοποιών. Αλλά για κάποιο λόγο στη μουσική αυτά τα όρια δεν υπάρχουν, πράγμα που δε πολυκαταλαβαίνω.

 

Η μουσική, στη μορφή που υπάρχει στη κλασσική μουσική (παρτιτούρα), χρειάζεται μετάφραση προς μια μορφή την οποία να μπορεί να καταλάβει ο κόσμος που δε διαβάζει νότες, σε ήχους. Οι μεταφραστές, λοιπόν, είναι οι εκτελεστές, και είναι τεράστια η σημασία αυτού του μεταφραστή, ο οποίος έχει ξοδέψει όλη τη ζωή του στην άσκηση να μεταφέρει από το χαρτί στα αυτιά μας τη μουσική.

 

Ως συνθέτης μπορώ, σαφέστατα, να πω ότι άλλοι εκτελεστές που έχουν πάρει έργα μου έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά, και το πιο σημαντικό, καλύτερη δουλειά από εμένα (ως εκτελεστής των έργων μου). Μάλιστα αυτό είναι κάτι που υπάρχει αρκετά στη κλασσική μουσική.

 

Η ηχογραφημένη μουσική έχει την "αυθεντική" εκτέλεση, πολύ ψηλά στο βάθρο, και κάθε εναλαγή από αυτήν την αυθεντική εκτέλεση είναι, αυτόματα, ένα κόβερ, ή μια διασκευή με λίγη παραπάνω φαντασία/προσπάθεια. Στη κλασσική μουσική (κατεξοχήν ζωντανή μουσική) δεν υπάρχει καν η έννοια "αυθεντική" εκτέλεση. Όλες οι εκτελέσεις είναι δεκτές. Καλύτερες ή χειρότερες με κάποια κριτήρια, αλλά δεκτές!

 

Αυτή είναι η γνώμη μου.

 

Τώρα, ο Καββάκος, πρέπει να καταλάβετε ότι ζει σε άλλο κόσμο, και ως εκ τούτου δε πολύαντιλαμβάνεται την βαρύτητα αυτών που λέει. Αν και δε λέει κάτι τόσο σοβαρό (ως ένας απλός άνθρωπος, εκτός κυβέρνησης, εκτός Ελλάδος σχεδόν (λόγω δουλειάς, αν και νομίζω ότι μένει Ελλάδα με την οικογένειά του). Λέει ότι στην συνείδησή μας έχουμε πάει την Ελλάδα πολύ στην Ανατολή, ενώ θα μπορούσαμε να είμαστε πιο Δυτικά... Και κάνει λάθος, γιατί δε θα μπορούσαμε. Δε μπορεί η Αθήνα να λειτουργήσει σαν την Βιέννη, πώς να το κάνουμε... Αλλά γνώμη του, με γειά του και χαρά του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τώρα, ο Καββάκος, πρέπει να καταλάβετε ότι ζει σε άλλο κόσμο, και ως εκ τούτου δε πολύαντιλαμβάνεται την βαρύτητα αυτών που λέει.

 

Τι σημαίνει αυτό;

???

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Τι σημαίνει αυτό;

???

Όχι, δεν εννοώ αυτό που νομίζει ο καταράκτης.

 

Λέω, όμως, ότι όπως ένας κάτοικος της Βιέννης (πχ) δεν έχει και μεγάλη ιδέα για την Ελληνική πραγματικότητα, το ίδιο συμβαίνει, πιθανώς, και με τον Καββάκο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι, δεν εννοώ αυτό που νομίζει ο καταράκτης.

Λέω, όμως, ότι όπως ένας κάτοικος της Βιέννης (πχ) δεν έχει και μεγάλη ιδέα για την Ελληνική πραγματικότητα, το ίδιο συμβαίνει, πιθανώς, και με τον Καββάκο.

 

Α, μάλιστα.

Διαφωνώ βέβαια επ' αυτού.

:)

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Και μένα μια χαρά άποψη μου φάνηκε  ότι έχει για την Ελλάδα.

Είπε ότι οι Έλληνες δεν ακούν κλασσική μουσική, και είναι πιο πολύ στο τσιφτετέλι.

 

Ισχύει μια χαρά αυτό!

 

Όταν είπε ότι οι Έλληνες ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να είναι πιο κοντα στον Μπαχ και όχι στον αμανέ, είπε την γνώμη του (όχι ότι ισχύει).

 

Και το δικαιολόγησε γιατί κατά την γνώμη του ο Πλάτων είναι πιο κοντά στον Μπαχ παρά στον αμανέ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Α, μάλιστα.

Διαφωνώ βέβαια επ' αυτού.

:)

Ομολογώ ότι μάλλον το έθεσα λίγο πόντια... αλλά τι να κάνω... εδώ πάνω ξεχνάω σιγά σιγά τα Ελληνικά μου!
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Το πιθανότερο είναι ότι αν ο Χατζιδάκης άκουγε Dream Theater που μου αρέσουν να το απέρριπτε και αυτό. Ναι κι εγώ μπορεί να ακούω σκουπίδια, αλλά το ξέρω. Δεν το βάζω σαν μοναδικό κέντρο επειδή δεν γνωρίζω τίποτε άλλο.

 

 

 

θα διαφωνίσω. Ο χατζιδάκης υπήρξε ένας πολυ ανοιχτόμυαλος άνθρωπος.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου