Προς το περιεχόμενο

Iron Maiden - The Trooper short version


Spyros Delta

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η κιθάρα πάντως κάτω δεξιά πήρε φωτιά.... :o ;D

Το πρώτο σόλο πάντως (του Adrian Smith) ειναι πολυ πιο δύσκολο και άσχετα απο αυτο προσωπικά μαρεσει περισσότερο.

Στο 2ο σόλο μαρεσει περισσότερο η τελευταία φράση που έχει ξεσηκώσει το κόλπο του Hendrix.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μεταφερω εδω να υπαρχει για οποιον εχει την ιδια απορια, μια απαντηση/αναλυση που εδωσα σε ενα παιδι που με ρωτησε :

τι σημαίνει, lead/rhythm Left channel - right channel;; 1st, 2nd voice;;;

αν υπάρχουν 2 κανάλια για lead και 2 για rhythm τότε μιλάμε ότι πρέπει να παίζουν 4 κιθάρες, φυσικά αυτό δεν γίνεται, στην ουσία παίζουν 2 κιθάρες αλλά πως ξεχωρίζουν σε 2 κανάλια που παίζουν διαφορετικά στο κάθ' ένα;;;

 

Ωραία ερώτηση, ουσίας.

Μιας κι έχω αρκετά χιλιόμετρα ως session recording musician (δεν εχω ακριβη μεταφραση στα Ελληνικα), ενορχηστρωτης και παραγωγος,  ξέρω οτι στο στούντιο ειναι διαφορετικές οι απαιτήσεις στην ενορχήστρωση απο οτι στο live.

 

Όπως θα ξέρεις το κομμάτι ξεκινάει με το ριφ της 1ης κιθάρας 4 φορες και στην 3η και 4η επανάληψη μπαίνει και η 2η κιθάρα (που παίζει τη 2η φωνή).

Αν ξεκιναγε με την 1η κιθάρα μονο στο αριστερο ηχείο και έμπαινε η 2η κιθάρα στην 3η επανάληψη στο δεξί ηχείο, ο "όγκος" του ήχου στην αρχη θα ήταν φτωχός, και η μίξη θα "εγερνε" αριστερα.

Το ζητούμενο προφανώς ειναι το μπασιμο του κομματιου να " σκοτώνει".

Έτσι λοιπόν ηχογραφησαν δυο φορες την 1η κιθάρα (το λεγόμενο ντουμπλαρισμα), τις τοποθετησαν αριστερα δεξια (εγώ τις έβαλα 75% left 75% right) και στη μέση που έμεινε "χώρος" τοποθετησαν την 2η κιθάρα που μπήκε στην 3η επανάληψη.

(άκουσε προσεκτικά και το original κομμάτι, με καλα ακουστικα ει δυνατον, οχι hifi ή gaming ακουστικα, αλλα πιο flat, αλλιως κατσε σωστα μπροστα στα ηχεια, στο κεντρο, οχι μακρυα, σε γωνια 45 μοιρες τα ηχεια και με ιση αποσταση απο εσενα, και τα τουιτερ στο υψος των ματιων σου. Και προσαπθησε να ειναι καλη η κοπια του τραγουδιου. Οχι 128αρι mp3 και απο ηχειακια λαπτοπ. 320 ειναι ΟΚ ή wav φυσικα)

 

Για να λυσω την απορια που σου γεννιεται τωρα με το "ντουμπλαρισμα" που ανεφερα, δεν γινεται να κανουμε copy την ιδια ηχογραφημενη κθαρα  και να τη βαλουμε και στο αλλο ηχειο γιατι δημιουργουνται θεματα out of phase και δεν ακουγεται ο ογκος οπως οταν παιζουμε παλι σε νεο καναλι το θεμα της κιθαρας.

Βεβαια υπαρχουν τεχνητοι τροποι να δημιουργηθει ψευτοντουμπλαρισμα, αλλα το αποτελεσμα δεν ειναι οπως με τον φυσικο τροπο και φυσικα δεν ειναι και τιποτα σοβαρα δυσκολο για τα περισσοτερα θεματα να παιχτουν 2 φορες.

Το εχω κανει μεχρι και σε σολο οπου δεν με ικανοποιουσε ο ογκος της μιας κιθαρας. Eδω το βιντεο.

Το σολο το εχω παιξει δυο φορες το ενα πανω στο αλλο. Αυτο που ακους σαν εφφε, σαν να εχει chorus, δεν ειναι chorus. Ειναι το αποτελεσμα της συνήχησης της πρωτης με τη 2η κιθαρα. Φυσικο chorus δηλαδη.

(Γιαυτο και οταν ντουμπλαρουμε, δεν βαζουμε chorus ή γενικα modulating effects στην κιθαρα, γιατι ειναι σαν να βαζουμε δυο chοrus στη σειρα. Αχταρμας).

Kαι οι ρυθμικες ειναι ντουμπλαρισμενες, ασχετα αν στο βιντεο φαινεται να παιζω τη μια.

Μαλιστα ο Lifeson των Rush ειναι μεγαλο σχολείο στο πως να κανεις μια κιθαρα να ακουγεται "τεραστια". Στο ντουμπλρισμα που κανει (και εχω ακολουθησει και στην ηχογραφηση του cover), παιζει με διαφορετικο τροπο τις συγχορδιες βαζωντας πχ την 9η στο ακκορντο στις μπασες χορδες, ενω στην πρωτη κιθαρα την 9η την εχει στα καντινια.

Φτιαχνει μεχρι και διαφορετικες χροιές EQ, Gain, και compressions στις 2 κιθαρες, για να συμπληρωνει η μια οτι λειπει στην αλλη. Αυτες οι κιθαρες συνηθως δεν θελουν hard balance δλδ μακρυα αριστερα δεξια η μια απο την αλλη, γιατι ουσιαστικα δεν θελουμε στερεοφωνια σε αυτο το θεμα, αλλά πλουσιο ηχητικα στο παιξιμο αποτελεσμα και οχι στη μιξη.

Oλοκληρο σεμιναριο μπορει να γινει με αυτα τα πραγματα.

 

Όπως βλέπεις στο βίντεο που βιντεοσκοπω όλα τα κανάλια τη στιγμή που  τα ηχογραφω, έχω γράψει και τις ρυθμικες κιθάρες (rhythm gtrs) δυο φορες (δλδ ντουμπλαρισμα) κι έχω κανει δυο λήψεις με την κάμερα.

Φυσικα όταν λέμε "βάζω τις κιθάρες αριστερα και δεξια) δεν εννοούμε πάντα τέρμα δεξια αριστερα.

Αυτά μπορούν να αλλάζουν και μέσα στη ροή του κομματιου ανάλογα το focus που θέλουμε να γίνεται απο το ακροατη, αλλα και για να δημιουργούμε χώρο για τις κιθάρες που ενδέχεται να προστεθουν στην ροή του κομματιου.

Παράδειγμα στο trooper, οτι ενώ τις κιθάρες στο μπάσιμο του κομματιου τις εχω στο 75% left right, όταν μπαίνουν οι ρυθμικες κιθάρες και full μπαντα τέμπο, βάζω αυτές στο 75% και φέρνω τις lead στο 50% left right.

Αυτά κι αλλα πολλα συμβαίνουν στο κομμάτι.

 

 

Και η χρήσιμη συμβουλή για όλους, όταν μελετατε ένα κομμάτι, να προσέχετε και να αναλυετε την μιξη που έχει γίνει, για να μπορείτε να μαθαινετε σιγα σιγα  να κάνετε τις δικες σας παράγωγες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πρώτο σόλο πάντως (του Adrian Smith) ειναι πολυ πιο δύσκολο και άσχετα απο αυτο προσωπικά μαρεσει περισσότερο.

Στο 2ο σόλο μαρεσει περισσότερο η τελευταία φράση που έχει ξεσηκώσει το κόλπο του Hendrix.

Να προσθέσω και μια πληροφορία για όσους δεν το γνωρίζουν ήδη, ο Smith συνθέτει τα σόλο του πριν μπει στο studio ενώ ο Murray τα αυτοσχεδιάζει εκείνη τη στιγμή.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου