Προς το περιεχόμενο

FM Synthesis tutorial


Προτεινόμενες αναρτήσεις

H FM είναι εκ μακράν η αγαπημένη μου μορφή ηχοσύνθεσης.  Σεβόμενος πάντα την προσωπικότητα τον αναλογικών  συνθεσαίζερ , η FM άνετα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως analogue -killer γιατί πολύ απλά οι ηχοι της είναι ριζοσπαστικοί σε ύφος και χαρακτήρα. Όμως όπως συμβαίνει πάντα το καλύτερο έχει το τίμημα του , η FM είναι σίγουρα δύσκολη μορφή ηχοσύνθεσης με αποτελέσματα δύσκολα να προβλεφθούν.

 

Βρήκα όμως ένα video tutorial το οποίο θα βοηθήσει πολύ αυτούς που ξεκινάνε με FM.

 

Απολάυστε

 

http://www.sonicstate.com/video/?manid=211

www.myspace.com/thekilon

www.soundclick.com/kilon

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Mα... ποια analogue killer; Αφού υπήρχε και σε αναλογικά συνθ. O μόνος λόγος που ξεκίνησε από ψηφιακά ήταν το ότι οι ψηφιακοί oscillators ήταν πιο σταθεροί και ξεκουρδίζονταν πιο δύσκολα από τους αναλογικούς. Συνιστώ προς διάβασμα:

 

http://www.soundonsound.com/sos/apr00/articles/synthsecrets.htm

 

As a direct consequence of Yamaha's amazing success throughout the '80s -- the company sold millions of FM synthesizers, organs and home keyboards -- we now think of FM as an exclusively digital process. But that is not the case. It is more practical to implement it in digital form, but the theory of FM is just as applicable to analogue oscillators, as we shall see...

 

Although the proof of these statements and the calculation of the side bands' amplitude spectrum is a nightmare, the basics are easily understood. And, whether we perform FM using an analogue synth or a digital one, these principles remain the same. So here's this month's Synth Secret (which, as usual, is no secret at all):

 

Frequency Modulation is a powerful method of synthesis that is as relevant to analogue synthesizers as it is to digital ones, and which is capable of generating sounds unobtainable by any other method.

 

 

Kαι από εδώ: http://www.soundonsound.com/sos/may00/articles/synth.htm

 

(γενικά τα πάντα από κει που λέει "FM Synthesis On Analogue Synthesizers" και κάτω - και στο YouTube έχει μερικά βίντεο σχετικά με το θέμα)

 

For some people, the last two months of this series may have looked like a DX7 tutorial, and it's true that everything I have written (except for the last example above) is applicable to this instrument, plus the dozens of other digital FM synthesizers produced by Yamaha, Korg and Elka. But that's to miss the point... everything I have written is applicable to any synthesizer that lets you direct the output of one oscillator to the pitch CV input of another. That includes the ARP 2600, the Minimoog (switch VCO3 to modulate VCO1 at audio frequencies), and the EMS VCS3, not to mention many other monosynths, DCO-based polysynths with 'cross modulation' or FM capabilities and, of course, all freely patchable modular synths.

 

So don't ignore FM -- it's a powerful part of analogue synthesis. What's more, it produces sounds that conventional forms of subtractive synthesis cannot, filling holes in your sonic armoury that you never knew you had.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Mα... ποια analogue killer; Αφού υπήρχε και σε αναλογικά συνθ. O μόνος λόγος που ξεκίνησε από ψηφιακά ήταν το ότι οι ψηφιακοί oscillators ήταν πιο σταθεροί και ξεκουρδίζονταν πιο δύσκολα από τους αναλογικούς. Συνιστώ προς διάβασμα:

 

http://www.soundonsound.com/sos/apr00/articles/synthsecrets.htm

 

As a direct consequence of Yamaha's amazing success throughout the '80s -- the company sold millions of FM synthesizers, organs and home keyboards -- we now think of FM as an exclusively digital process. But that is not the case. It is more practical to implement it in digital form, but the theory of FM is just as applicable to analogue oscillators, as we shall see...

 

Although the proof of these statements and the calculation of the side bands' amplitude spectrum is a nightmare, the basics are easily understood. And, whether we perform FM using an analogue synth or a digital one, these principles remain the same. So here's this month's Synth Secret (which, as usual, is no secret at all):

 

Frequency Modulation is a powerful method of synthesis that is as relevant to analogue synthesizers as it is to digital ones, and which is capable of generating sounds unobtainable by any other method.

 

 

Kαι από εδώ: http://www.soundonsound.com/sos/may00/articles/synth.htm

 

(γενικά τα πάντα από κει που λέει "FM Synthesis On Analogue Synthesizers" και κάτω - και στο YouTube έχει μερικά βίντεο σχετικά με το θέμα)

 

For some people, the last two months of this series may have looked like a DX7 tutorial, and it's true that everything I have written (except for the last example above) is applicable to this instrument, plus the dozens of other digital FM synthesizers produced by Yamaha, Korg and Elka. But that's to miss the point... everything I have written is applicable to any synthesizer that lets you direct the output of one oscillator to the pitch CV input of another. That includes the ARP 2600, the Minimoog (switch VCO3 to modulate VCO1 at audio frequencies), and the EMS VCS3, not to mention many other monosynths, DCO-based polysynths with 'cross modulation' or FM capabilities and, of course, all freely patchable modular synths.

 

So don't ignore FM -- it's a powerful part of analogue synthesis. What's more, it produces sounds that conventional forms of subtractive synthesis cannot, filling holes in your sonic armoury that you never knew you had.

 

Δεν είπα ότι σώνει και καλά δεν μπορεί να γίνει FM σε αναλογικό σήμα. Εξάλου το frequency modulation δεν έχει να κάνει με το αν το σήμα είναι αναλογικό ψηφιακό. Παρόλα αυτά όμως η FM  τουλάχιστον στην μορφή που την καθιέρωσε του DX7 συναντιέται κατά κόρον σε ψηφιακά σύνθ.

 

Η FM σε αναλογικά σύν είναι αρκετά περιορισμένη  (και απλώ αποτελεί έξτρα χαρακτηριστικό και όχι προταγωνιστή όπως και θα έπρεπε) και εξάλλου θα ήταν πανάκριβο και άσκοπο να εξομιωθεί η αρχιτεκτονική του DX7 , που ακόμα και αυτό πλέον αποτελεί μια περιορισμένη και ξεπερασμένη μορφή FM ειδικά όταν συγκρίνετια με αντίστοιχο software όπως FM8 και OCTOPUS.

 

 

www.myspace.com/thekilon

www.soundclick.com/kilon

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εξάλλου θα ήταν πανάκριβο και άσκοπο να εξομιωθεί η αρχιτεκτονική του DX7

 

Η αρχιτεκτονική του DX7 έχει εξομοιωθεί εδώ και αρκετό καιρό στο Nord Modular G2 και μάλιστα με αρκετή επιτυχία. Όλοι οι αλγόριθμοι είναι παρόντες και φυσικά πάντα υπάρχει το πλεονέκτημα της *οπτικοποίησης* του ήχου, αφού μιλάμε για visual περιβάλλον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εξάλλου θα ήταν πανάκριβο και άσκοπο να εξομιωθεί η αρχιτεκτονική του DX7

 

Η αρχιτεκτονική του DX7 έχει εξομοιωθεί εδώ και αρκετό καιρό στο Nord Modular G2 και μάλιστα με αρκετή επιτυχία. Όλοι οι αλγόριθμοι είναι παρόντες και φυσικά πάντα υπάρχει το πλεονέκτημα της *οπτικοποίησης* του ήχου, αφού μιλάμε για visual περιβάλλον.

 

 

To G2 είναι ψηφιακό όχι αναλογικό.

www.myspace.com/thekilon

www.soundclick.com/kilon

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εξάλλου θα ήταν πανάκριβο και άσκοπο να εξομιωθεί η αρχιτεκτονική του DX7

 

Η αρχιτεκτονική του DX7 έχει εξομοιωθεί εδώ και αρκετό καιρό στο Nord Modular G2 και μάλιστα με αρκετή επιτυχία. Όλοι οι αλγόριθμοι είναι παρόντες και φυσικά πάντα υπάρχει το πλεονέκτημα της *οπτικοποίησης* του ήχου, αφού μιλάμε για visual περιβάλλον.

 

 

To G2 είναι ψηφιακό όχι αναλογικό.

 

Το γνωρίζω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εξάλλου θα ήταν πανάκριβο και άσκοπο να εξομιωθεί η αρχιτεκτονική του DX7

 

Η αρχιτεκτονική του DX7 έχει εξομοιωθεί εδώ και αρκετό καιρό στο Nord Modular G2 και μάλιστα με αρκετή επιτυχία. Όλοι οι αλγόριθμοι είναι παρόντες και φυσικά πάντα υπάρχει το πλεονέκτημα της *οπτικοποίησης* του ήχου, αφού μιλάμε για visual περιβάλλον.

 

 

To G2 είναι ψηφιακό όχι αναλογικό.

 

Το γνωρίζω.

 

 

To γνωρίζω οτι το γνωρίζεις.

 

Άλλοι όμως μπορεί να μην το γνωρίζουν.

 

Ο λόγος που εμαφινίσθηκε πρώτα σε ψηφιακά σύνθ είναι όχι κυρίως λόγω σταθερότητας ταλαντοτών αλλά κυρίως γιατί θα ήταν πολύ πιο ακριβό να εισαχθούν 6 αναλογικοι ταλαντωτές και θα εκτόξευε την τίμη του. 

 

 

www.myspace.com/thekilon

www.soundclick.com/kilon

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

.. ξέρετε κάποιο αναλογικό σύνθ που κάνει εκτενή χρήση FM, που να πλησιάζει το DX7?

 

Ειναι περιεργο που το ρωτας αυτο , εφοσον εχεις δωσει την απαντηση μονος σου:

γιατί θα ήταν πολύ πιο ακριβό να εισαχθούν 6 αναλογικοι ταλαντωτές και θα εκτόξευε την τίμη του

 

Το μονο αναλογικο FM synth που ξερω ειναι το GS1 και GS2 της Yamaha , τα οποια αν θυμαμαι καλα ειχαν 2 ή 3 operators.

Ειχε ενα ο Κορκολης αν ενδιαφερεσαι :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου