Προς το περιεχόμενο

FM Synthesis tutorial


Προτεινόμενες αναρτήσεις

.. ξέρετε κάποιο αναλογικό σύνθ που κάνει εκτενή χρήση FM, που να πλησιάζει το DX7?

 

Ειναι περιεργο που το ρωτας αυτο , εφοσον εχεις δωσει την απαντηση μονος σου:

γιατί θα ήταν πολύ πιο ακριβό να εισαχθούν 6 αναλογικοι ταλαντωτές και θα εκτόξευε την τίμη του

 

Το μονο αναλογικο FM synth που ξερω ειναι το GS1 και GS2 της Yamaha , τα οποια αν θυμαμαι καλα ειχαν 2 ή 3 operators.

Ειχε ενα ο Κορκολης αν ενδιαφερεσαι :)

 

Αν είχα δώσει απάντηση μόνος μου, δεν θα ρωτούσα. Δεν γνωρίζω αν είναι λίγα ή καθόλου. Για αυτό και ρωτάω.

 

ΤΟ GS1 και GS2 σύμφωνα με το sonicstate (http://www.sonicstate.com/synth/_inc/specs_only.cfm?synthid=1339) είναι ψηφιακά και όχι αναλογικά. 

www.myspace.com/thekilon

www.soundclick.com/kilon

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διάβασε λίγο βρε kilon αυτά που παρέθεσα προηγουμένως... δεν βλάπτει - λύνονται και οι απορίες που έχεις.  ;)

 

Some analogue polysynths such as the Oberheim Matrix 6 are capable of simple, 2-oscillator FM. This is because their digitally controlled oscillators (DCOs) are stable enough to maintain the precise frequency ratios required for the technique (see last month's instalment of Synth Secrets for more on this).

 

However, FM is only truly versatile when you have access to a large number of oscillators, VCAs and contour generators. Furthermore, however many modules you need for a sound, you will need twice as many for duophony, three times as many for 3-note polyphony... This soon becomes a very large number of modules, and is undoubtedly the reason why FM never caught on in the analogue realm. Just consider the size of the modular synth that you would need to emulate a DX7: 96 oscillators, 96 VCAs and 96 multi-stage EGs for the oscillator levels, plus pitch envelope generators and their associated VCAs, innumerable mixers, and heaven-knows-what-else. The total system would incorporate hundreds of modules and would weigh many tons.

 

 

Kαι από εδώ: http://www.soundonsound.com/sos/may00/articles/synth.htm

 

(γενικά τα πάντα από κει που λέει "FM Synthesis On Analogue Synthesizers" και κάτω - και στο YouTube έχει μερικά βίντεο σχετικά με το θέμα)

 

For some people, the last two months of this series may have looked like a DX7 tutorial, and it's true that everything I have written (except for the last example above) is applicable to this instrument, plus the dozens of other digital FM synthesizers produced by Yamaha, Korg and Elka. But that's to miss the point... everything I have written is applicable to any synthesizer that lets you direct the output of one oscillator to the pitch CV input of another. That includes the ARP 2600, the Minimoog (switch VCO3 to modulate VCO1 at audio frequencies), and the EMS VCS3, not to mention many other monosynths, DCO-based polysynths with 'cross modulation' or FM capabilities and, of course, all freely patchable modular synths.

 

Κι ένα παράδειγμα από το YouTube...

 

4 operator FM patch using the Doepfer modular analog synthesizer:

 

 

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΤΟ GS1 και GS2 σύμφωνα με το sonicstate (http://www.sonicstate.com/synth/_inc/specs_only.cfm?synthid=1339) είναι ψηφιακά και όχι αναλογικά.

Πρεπει να εχεις δικιο, αν και στο service manual που εχω υπαρχουν αναλογικα κυκλωματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια σας παίδες.

Δεν ξέρω τι γνώμη έχετε για την FM σύνθεση, αλλά εγώ έχω 8 FM synths και σκοπεύω να πάρω κι άλλα, μιας και μπροστά στα όποια ROMpler (ονόματα να μην λέμε), μου ακούγονται πιο power και πιο εκφραστικά. Eπίσης δουλεύω πολύ και τα VSTi FM TOXIC III, Octopus και Blue, τα οποία γ......νε!!! με το συμπάθειο.

 

frhodes88

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Bloody_Sunday--->

 

Eννοείται ότι διάβασα τις παραθέσεις Bloody. Eξάλλου ότι αφορά FM , με ενδιαφέρει πολύ.  Εξάλλου δεν αμφέβαλλα ούτε στιγμή ότι η FM σε επίπεδο σοβαρό δεν μπορεί να αναπτυχθεί σε αναλογικά σύνθ , εξού και την κατενόμασα ως analogue killer. Απλώς θα ήθελα να διασταυρώσω ως σε πιο βαθμό ισχύει αυτό. Ίσως να υπάρχουν κάποια αναλογικά που παίζουν την FM στα δάχτυλά τους.  Βέβαια το ίδιο θα μπορούσε να επιωθεί και για την additive. Γενικώς τα αναλογικά σύνθ περιορίζονταi κατά ένα πολυ μεγάλο ποσοστό σε βασικές μορφές αφαιρετικής σύνθεσης.

 

Ευχαριστώ πάρα πολύ για το βιντεάκι bloody

 

Jack2--->

 

Δεν βάζω το χέρι μου στην φωτία , αλλά όταν στο soundonsound άρχισε να λέει οτι είναι ο προδρομος του DX7 , υποψιάστηκα.

 

frhodes 88

 

και τα τρία που αναφέρεις τα έχω δουλέψει. Το toxic 2 ήταν που με έμπασε στην FM , αρκετά νωρίς. To blue είναι υπέροχο αλλά λίγο βαρύ. Το Octopus απλά έχει τους καλύτερους ambient ήχουσ στην αγορά σύν ότι συνδιάζει additive , resynthesis , sampling και fm  με  εξαιρετικό τρόπο. Εγώ ακόμα είμαι διχασμένος μεταξύ Octopus και FM8 , δεν ξέρω τι να διαλέξω. An και τίνω προς FM8 μιας και η καταναλωσή CPU δεν ξεπερνάει το 1% (φοβερό!!!) Συν ότι to blofeld Μου γουστάρει πολύ την FM και προσφέρει σχεδόν παντού FM (oscs, filters, lfo, modulation matrix). Το μόνο που με εκνεβρίζει με το BLO είναι ότι κάνει FM-FM και όχι FM-PM όπως έχω συνηθίσει στα soft. Αλλά που θα πάει θα το συνηθίσω. 

 

www.myspace.com/thekilon

www.soundclick.com/kilon

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι να σου ρε φίλε kilon εγώ όταν είμαι διχασμένος για να μην μπαίνω στον κόπο και  τρώω τον χρόνο μου με το πιο θα μου κάτσει καλύτερα τα χρησιμοποιώ όλα. Και αν παίζεις σε επίπεδο VSTi τότε δεν το κουβεντιάζω. ΟΛΑ μέσα!!!

Το hardware είναι που θα μας γονατίσει οικονομικώς αλλά όπως και να έχει είναι αλλιώς. Όλα καλά είναι όταν χρησιμοποιούνται σωστά.

 

frhodes 88

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι να σου ρε φίλε kilon εγώ όταν είμαι διχασμένος για να μην μπαίνω στον κόπο και  τρώω τον χρόνο μου με το πιο θα μου κάτσει καλύτερα τα χρησιμοποιώ όλα. Και αν παίζεις σε επίπεδο VSTi τότε δεν το κουβεντιάζω. ΟΛΑ μέσα!!!

Το hardware είναι που θα μας γονατίσει οικονομικώς αλλά όπως και να έχει είναι αλλιώς. Όλα καλά είναι όταν χρησιμοποιούνται σωστά.

 

frhodes 88

 

Έτσι ήμουν και εγώ κάποτε. Τώρα πια χρησιμοποιώ μόνο Ableton (soft)+fm8(soft)+motif es6(hard)+waldorf blofeld(hard). Λίγα και καλά.  Και ίσως τα αλλάξω κάποτε αλλά να τα αυξήσω το αποκλείω , σπατάλησα αρκετό χρόνο με πειραματισμούς.

www.myspace.com/thekilon

www.soundclick.com/kilon

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To  συγκεκριμένο λινκ αν και μιλάει κυρίως για το SY77 λέει πάρα πολλα για την FM που είναι εκ μακράν το καλύτερο FM tutorial Που έχω βρέι ως τώρα. Απολαύστε.

 

http://www.xs4all.nl/~galink/sy-prog.pdf

www.myspace.com/thekilon

www.soundclick.com/kilon

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου