Προς το περιεχόμενο

κουβεντα για τα ωδεια


feather

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 35
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Δεν είναι όλοι από Αθήνα, όμως φαίνεται πολύ ενδιαφέρον θέμα και νομίζω ότι αξίζει η συζήτηση. Στο κάτω - κάτω μπορούμε να γράψουμε εμπειρίες και από άλλα μέρη της Ελλάδας.

www.pramnos.net

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι κάποιοι απ'αυτούς απλά κοιτάνε να στα πάρουνε από παντού. για παράδειγμα, είχα το διευθυντή του ωδείου μου να μου λέει ότι για δίπλωμα χρειάζεσαι πτυχίο οργάνου, οργανογνωσία, μορφολογία, ιστορία, και όχι μόνο αρμονία, αλλά και ανίστοιξη, φούγκα και σύνθεση... ενώ τα τρία τελευταία δεν είναι απαραίτητα... απαταιωνιά... me thinks... (αν κάνω λάθος διορθώστε με... γιατί δεν το έχω διασταυρώσει ότι αρκεί η αρμονία... απλά το έχω ακούσει από δυο-τρεις ανθρώπους που ξέρουν τι τους γίνεται)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχάς, δεν νομίζω ότι στο θέμα ωδεία υπάρχουν φοβερές διαφορές ανάμεσα σε Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα (απλά στην Αθήνα έχεις πολλές επιλογές και υπάρχουν και μερικά κορυφαία). Το κυριότερο πρόβλημα είναι αυτό που αναφέρει ο skatemporas, δηλαδή η εσκεμμένη παραπλάνηση των μαθητών από τους ιδιοκτήτες ωδείων. Όντως φιλαράκι, το δίπλωμα αρμονίας από μόνο του αρκεί, τα υπόλοιπα σε κάνουν πιο ολοκληρωμένο και "γνώστη" μουσικό. Και τέτοια γίνονται κάθε μέρα, όχι μόνο σε αρμονία αλλά και σε οτιδήποτε επιδέχεται δουλέματος! Τώρα έχει γίνει και μια νέα φάμπρικα, πολύ έξυπνη ομολογώ. Έχουν γίνει στα ωδεία τμήματα για σύγχρονη μουσική, όπου απλά σου μαθαίνουν 10 συγχορδίες στην κιθάρα ή το πιάνο, κάνεις καμιά-δυό ασκήσεις φωνητικής, σου μαθαίνουν και ένα μάτσο τραγουδάκια και κάνεις το κέφι σου στην παρέα άνετος κι ωραίος! Δεν είναι κακό βέβαια. Δεν είναι κάποιος υποχρεωμένος να φάει χρόνια με παρτιτούρες, αρμονία και ώρες εξάσκησης απλά για να ασχοληθεί με ένα όργανο που του αρέσει. Είναι όμως κάτι το οποίο είναι μάλλον πρωτοποριακό για ωδεία όπου υποτίθεται πως διδάσκεσαι κλασική μουσική (τουλάχιστον στα περισσότερα) και για μένα, δείχνει το κυνήγι του χρήματος που έχουν ξεκινήσει οι ιδιοκτήτες ωδείων. Τέλος, θα αναφερθώ στο θέμα των τιμών που νομίζω ότι πάει να ξεφύγει εντελώς! Αν πάς δηλαδή σε σοβαρό ωδείο, με καλούς καθηγητές και σωστή δουλειά, πρέπει να τα χώσεις γερά. Σε αντίθετη περίπτωση, θα πέσεις σε κανένα συνοικιακό ωδειάκι της πλάκας, ή θα σου τύχει η εξαίρεση όπου θα βρεις ωδείο που να το έχει κάποιος μουσικός που αγαπάει αυτό που κάνει και όχι επιχειρηματίας που κοιτάει να κονομήσει από την επιθυμία του κόσμου να γνωρίσει καλύτερα τη μουσική. Ευτυχώς, υπάρχουν και τέτοιες περιπτώσεις, προς παραδειγματισμό και συμμόρφωση πολλών! :wink:

Yes it is!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που θα ήθελα να πω για τα ωδεία είναι ότι μπορεί μεν να σε βλέπουν σαν «αιώνιο πελάτη» -όπως και όλα τα μαγαζιά που πουλάνε υπηρεσίες- αλλά οι καθηγητές είναι πολλές φορές που κάνουν την διαφορά.

Από την άλλη μεριά ποτέ δεν συνέδεσα (ούτε ένοιωσα ποτέ την ανάγκη να το κάνω) τα ωδεία ως χώρους τέχνης αλλά σε αυτό ίσως να φταίει και ο αστικός μου χαρακτήρας…κρίμα που δεν ένοιωσα κάτι τέτοιο όσο διάστημα βρισκόμουν σε ωδεία. Βέβαια μην τους βάλουμε και όλους στο ίδιο καζάνι –υπάρχουν πολλά και ευπρεπή ωδεία με ενθουσιώδεις δασκάλους – …αλλά απλώς προτιμώ να γράφω όταν έχω κάποιο παράπονο :roll:

Άκου να δεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα σας πω τη δική μου άποψη εκ πείρας για τα ωδεία...

Είναι όπως τα λέτε, ότι τους σπουδαστές τους βλέπουν σαν αιώνιους πελάτες που προσπαθούν να τους φορτώσουν ένα κάρο μαθήματα για να πάρουν τα λεφτά και όχι μόνο.

Αρχίζουμε με την εγγραφή γύρω στα 100Ευρώ.

Έχουμε τα μηνιαία δίδακτρα 50-150 Ευρώ.

Σε πολλά ωδεία έχουμε 2 εξεταστικές το χρόνο, Φεβρουάριο και Ιούνιο, το οποίο προσωπικά το θεωρώ κοροϊδία. 30 Ευρώ περίπου τα εξέταστρα, απ' τα οποία ένα μέρος πηγαίνει στον Καλλ/κο διευθυντή του ωδειου, και τα υπόλοιπα ξέρετε που....

Αν έχεις κάποιο όνομα στο χώρο αυτό, τότε έχει καλώς, έχεις και κάποιες απαιτήσεις οικονομικές. Αν όχι, κλάφτα Χαράλαμπε.

Εγώ εργάζομαι σε κάποιο ωδείο στην Αθήνα, διδάσκοντας θεωρητικά (υποχρεωτικά και ανώτερα), έχω την χορωδία του ωδείου, και κάποια ιδιαίτερα φωνητικής.

Είμαι απόφοιτος ακαδημίας μουσικής του εξωτερικού και δουλεύω για 2 χρόνια. Τα λεφτά που παίρνω είναι ΤΙΠΟΤΑ. Από τα ιδιαίτερα το 60% (δεν έχω παράπονο) αλλά από τα ομαδικά ΤΙΠΟΤΑ. Είναι περίπου στις 2000δρχ +ένσημο. Όπως καταλαβαίνετε άντε να συντηρήσεις σπιτικό και οικογένεια.

Η δουλειά που γίνεται στα ωδεία είναι από σοβαρή (όπου τα παιδιά ψιλοξενερώνουν) εως αρπακολατζίδικη ( που ναι μεν μπορεί να κρατήσει τα παιδιά "πελάτες" αλλά μετά από κάποιο καιρό αναρωτιέται και το παιδί και οι γονείς τι έχουν κάνει τόσα χρόνια στο ωδείο).

Οι καιροί είναι δύσκολοι. Τα παιδιά έχουν τόσα φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, ιδιαίτερα, τα λεφτά συνολικά είναι πάρα πολλά, που από ένα σημείο και μετά οι γονείς αναγκάζονται να "στερήσουν" κάτι στα παιδιά για να ανταπεξέλθουν, και το πρώτο πράγμα που κόβουν είναι το ωδείο. Κι εδώ δεν μιλάω για τα παιδιά που βλέπουμε ότι έχουν έφεση στη μουσική και είναι αμαρτία να σταματήσουν, αλλά για τη μεγάλη μάζα των παιδιών που και τους αρέσει αλλά και δεν θα πεθάνουν αν το σταματήσουν. Κι εδώ φταίει ο τρόπος διδασκαλίας και οι μέθοδοι βεβαίως αν και τα τελευταία χρόνια ή διδασκαλία έχει γίνει πιο προσιτή στα παιδιά. Θυμάμαι όταν άρχισα να κάνω μαθήματα πιάνου, το πρώτο μου μάθημα ήταν με ένα ΒΕΥΕR για όσουν θυμούνται.... Χάλια.. Θυμάμαι πως έπαιζα και δεν ήξερα τι και γιατί παίζω, βαριόμουνα αφάνταστα, δεν έβρισκα ενδιαφέρον, και ποιός, εγώ, που από τότε που με θυμάμαι παίζω με μια μελόντικα των πανηγυριών ή με το μπουζούκι και το κλαρίνο του πατέρα μου. Φανταστείτε πόσο έυκολά μπορεί να καταστραφεί ένα παιδί. Όχι πως αν κάνει πλέον προπαιδεία θα μπει στο δρόμο του σιγά σιγά και θα ανακαλύψει τι θέλει να κάνει. Για μένα η μεγαλύτερη απατεωνιά είναι η προπαιδεία ή το μουσικό νηπιαγωγείο όπως το λένε άλλοι... ΤΙ ΠΟ ΤΑ.... χάλια.. Να μη σας κουράζω άλλο γιατί θα μπορούσα να μιλάω με τις ώρες γι αυτά τα πράγματα γιατί τα έχω ζήσει σαν σπουδαστής, αλλά πλέον και σαν καθηγητής.

 

Υ.Γ Είναι δύσκολο πάντως να διδάξεις σε ωδείο.... Τον Αύγουστο έστειλα 52 βιογραφικά.... Ούτε ένας δεν απάντησε....

 

Καλαϊτζίδης Γιάννης

 

Καθηγητής ανωτέρων Θεωρητικών

Διευθυντής χορωδίας & ορχήστρας

Ενορχηστρωτής

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Alchemist,

δεν πρόκειται να δεις για πολύ ακόμα ωδεία με μουσικό ιδιοκτήτη και όχι επιχειρηματία, γιατί όταν ο άλλος είναι μουσικός και έχει τη μουσική πάνω απ΄ όλα δεν πρόκειται να αντέξει. Θα το κλείσει το ωδείο...

 

Καλαϊτζίδης Γιάννης

 

Καθηγητής ανωτέρων Θεωρητικών

Διευθυντής χορωδίας & ορχήστρας

Ενορχηστρωτής

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι ρε φίλε, δεν διαφωνώ πως και το ωδείο είναι επιχείρηση και θέλει και τέτοια διαχείρηση. Ούτε θα πει κανείς στον ιδιοκτήτη να μάθει μουσική στον κόσμο τσάμπα. Νομίζω όμως ότι υπάρχει μια διαφορά με το να ακολουθεί τακτική φραγκοφονιά! Σίγουρα εσύ που έχεις εμπειρία μέσα στα ωδεία, θα ξέρεις καλύτερα. Ίσως να είμαι πολύ αισιόδοξος και να πιστεύω κάτι τελείως ανέφικτο. Τι να γίνει, δεν μπορώ να φανταστώ ότι η μουσική μπορεί να γίνει τόσο κερδοσκοπική... Πες με ρομαντικό!

Yes it is!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είμαι ένας από αυτούς που δεν ΘΕΛΕΙ να φανταστεί τη μουσική τόσο κερδοσκοπική. Αλλά δυστυχώς φοβάμαι πως έτσι είναι... Όσο και να είναι μερικοί ιδιοκτήτες υπεράνω χρημάτων, κάποια στιγμή λυγίζουν απέναντι στους φόρους, στο κόστος ζωής, στην καλοπέραση (άλλο αυτό), κ.τ.λ...

Καλό θα ήταν να είμαστε όλοι ρομαντικοί... Θα ήταν αλλιώς ο κόσμος..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά τα ωδεία ρε παιδιά, αλλά τί γίνεται με το μάθημα της μουσικής στα σχολεία και τα γυμνάσια: Γιατί ένα ωδείο απο τη στιγμή που λειτουργεί σαν κερδοσκοπική επιχείρηση πάντα θα αντιμετωπίζει τα προβλήματα που ανέφεραν οι προηγούμενοι. Αν όμως υπήρχε σωστή διδασκαλία στη δημόσια εκπαίδευση (το οποίο προϋποθέτει βέβαια και τα απαραίτητα κονδύλια για εξοπλισμό, όργανα, καθηγητές, βιβλία) πολλά πράγματα θα ήταν καλλίτερα για όλους, μαθητές και μουσικούς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου