Προς το περιεχόμενο

Μεγαλο ποστ σχετικα πως να βελτιωσω το παιξιμο μου


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θελω συμβουλες σχετικα με σολο αυτοσχεδιασμο.

Ωδειο πιτσιρικι 3 χρονεια αρμονιο , κ κιθαρα Αυτοδιδακτος ... θεωρια τα βασικα ...

 

Γενικα υστερω , αλλα θεωρητικα εχω στα +

σχετικα γρηγορη πενα ,τελευταια 3-4 χρονια παλευω να στρωσω economy+sweep picking k με εχει βοηθησει αρκετα σε θεμα ταχυτητας (αpπρετζια οχι τπτ τρελα, σε κλασικους μπαρεδες της μι,λα κυριως , συντομα κ της ντο (μαρεσει ο gilbert)

εχω δουλεψει πολλα χρονια 3ηχα 4ηχα σε στυλ σολο αρχη malmsteen-rising force η maiden phantom of the opera k τετοια

 

τα πολλα κακα

οποτε παω να αυτοσχεδιασω σε σολο περα απο καποια παραλλαγη στα σχηματακια που δουλευω συνηθως δε μου βγαινει καποια παραπανω μουσικοτητα να συνεχισω το σολο μου (εξαιρεση ~1 φορα το χρονο)

διαβαζω καινουργια σολα κ μαθαινω ,κ σχεδον ολα 'βγαινουν' αν ασχοληθεις οσο χρειαστει ειτε εισαι καλος/κακος , αλλα η φαση ειναι οτι περα απο το οτι εμαθα το ταδε σολο (κανα2 το χρονο) (αν δε τα ξεχασω στη πορεια) , κ εστρωσα καποια ισως προβληματικη περιοχη στα δακτυλα που δεν εχω δουλεψει , δε κερδιζω τπτ σε μουσικοτητα.

οποτε διαβαζω (συνηθως unplugged) εκτος απο οτι ασκησεις/αλλα σολα αφιερωνω παντα λιγο χρονο για αυτοσχεδιασμο , αλλα κυριως θα ελεγα παιζω μπουρδες

εχω κατεβασει κατι βιβλια κατα καιρους κ μεθοδους αλλα κ μονο που βλεπω το μπουγιο τους (πολλες σελιδες) δε καθομαι να ασχοληθω

 

ετσι ελεγα να μου δωσετε ορισμενες κατευθηνσεις

εχουμε ενα πολυ απλο κομματι σε λα- (λα- , σολ+ ,φα+ ,σολ+ , λα-)

θελω να παιξω ενα γρηγορο σολο (η να ξεκινησω αργα κ να γκαζωσω κ να κοψω μετα)

απο ποιες θεσεις/νοτες ειναι καλο να ξεκινω (λα,ντο,μι?) κ σε ποιες να κοβω ? (σολ,ρε?)

κ κυριως ποιες νοτες δε δινουν κατι το ιδιαιτερο κ να τις εχω μονο για περαστικες στα γρηγορα ?

 

ποιες αλλες κλιμακες μπορω να χρησιμοποιησω εκτος απο λα- η τη καθεμια μια στο μετρο της κ με ποια τονικη θα ακουστουν πιο σωστα.

συνηθως η μπερδευομαι προσπαθωντας να αποφασισω τι να πρωτοπαιξω η κολαω με τη λα κ οπως βγει με τυχαιες νοτες σε σειρα προσπαθωντας να πιαστω απο καπου κ να συνεχισω με feeling αλλα γινεται σπανια

τι αλλο να προπονησω για να φτιαχνω καλυτερη φρασεολογια κ αυτοσχεδιασμο γενικοτερα

ear training isos ?

[εδιτ:oxi kommatia] σολα δυσκολα αυτοσχεδιαζω/βγαζω ,τη φαντασια την εχω αλλα δε βγαινει

 

προτιμω πρακτικες συμβουλες για αμεση επεμβαση , με σειρα προτεραιοτητας κ εμφασης (πχ δουλεψε το α,β,γ με σειρα γ,β,α) οχι στυλ διαβασε θεωρια ... ;D

 

επισης εδω εχω ενα σχεδιο που μελετουσα για λιγο ,κατι εχει να κανει με τις 5ες αλλα telika δε καταλαβα πως δουλευει ... σα παζλ ειναι , οποιος βοηθησει κ εδω ...

CIRCLE_OF_5ths.gif.27c5c2f261fcf0ce19b8040b9e927e02.gif

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

περα απο οτι προσωπικα θα συμβουλευα να βρεις ενα φιλο να παιζεται μαζι ή ενα δασκαλο να σου δειξει καποια πραγματα ...

 

... οσο αφορα τις νοτες που θα παξεις στη φα-σολ-λα (δα) : Χρησιμοποίησε λα μινορε κ λα πεντατονικη/μπλουζ (τι αλλο...) κ προσπαθησε να κανεις φρασεις, δηλαδη λιγες νοτες που να φτιαχνουν μια μελωδια. Επισης, απαραιτητο ειναι να ξερεις τις νοτες καθε συγχορδιας και που βρισκονται αυτες ωστε να μπορεις να τις συμπεριλαβεις στο σολο σου.  Πχ , δες το σολο του page στο stairway to heaven... Η πρωτη φραση τελειωνει σε ενα Φα , στη τονικη δλδ της συγχορδιας που 'πεφτει' εκεινη την ωρα. Ενω οι τελευταιες του νοτες ειναι ενα λα-μινορε παιγμενο πολυ χαμηλα (στην ταστιερα, ψιλα στο 5γραμμο)

 

Αλλο κομματι με παρομοιες συγχορδιες (απο αλλο κλειδι) ειναι το all along the watchtower , οπως το παιζει ο Hendrix.

 

Τελος, απ αυτα που γραφεις, αισθηση μου ειναι οτι αν θελεις 'μουσικοτητα' στα σολο σου πρεπει να σταματησεις να διαβαζεις/παιζεις μαλμστην , αρπετζιος κ ολα αυτα τα περιεργα!  :D  ξεκινα με τα κλασσικες αξιες: gallagher, hendrix, zeppelin, purple, floyd.... ακου τους δίσκους τους με τη κιθαρα στα χερια και βγαζε με το αυτι οτι μπορεις. μικρες φρασουλες κλπ... Ξεχνα για λιγο tabs, guitar pro etc...  αυτα απο μενα, σε πρωτη φαση. τα αλλα παιδια θα εχουν να συμπληρωσουν πολλα κ διαφορα

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα πάντως με βοήθησε πάρα πολύ σε μπασοπερπατήματα, να έχω μια ακολουθία απο chords, πχ F-G-A-C που λέει κ ο Νικόλας και να βρίσκω εύκολες προσεγγίσεις.

 

Έτσι πχ αν σε ένα μέτρο πας από F και στο επόμενο σε G, κινούμενος με τέταρτα μόνο (για απλοποίηση του ρυθμικού) μπορείς να παίξεις, F-C (η πέμπτη)-F (οκτάβα) -F# (προσέγγιση στη G) οπότε στο νέο μέτρο μπαίνεις στη G. Και μετά δοκιμάζεις εσύ και άλλους συνδυασμούς που να σου ακούγονται ωραίοι.

 

Βάλε σε κανένα band-in-a-box απλά chord progressions, με ένα απλό ρυθμικό που να σου αρέσει και παίζε λίγα λίγα και σιγά.

 

Δε ξέρω αν η μινιμαλιστική προσέγγιση του μπασίστα βοηθάει, αλλά παρά να λιώσεις σε Malmsteen ξέρω γω δοκίμασέ το ;D

 

Εν τω μεταξύ η εικόνα που παρέθεσες, δεν έχω ιδέα τι την κάνει κανείς, που τι βρήκες; Πάντως μπορεί να χρησιμεύσει για να βρεις τον οπλισμό (διέσεις/ υφέσεις) κάθε κλίμακας. Έτσι ξεκινώντας από τη Fmaj έχει Bb, Cmaj καμία, Gmaj έχει F# και η Dbmaj έχει τις F##(διπλή δίεση), C#, G#, D#, A#, E#, B#.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+ οτι σου ειπε ο φιλος εγω θα προσθετα οτι πρεπει να ακους πολυ καλα την συνοδεια αν δεν εχεις πληρη γνωση της συνοδειας τοτε μονο απο τυχη μπορει να κατσει κατι. Σιγουρα θες καποιον που ξερει να σου δειξει.

 

Εγω για εξασκηση μαθαινα τα αρπετζιος* και εφτιαχνα μελωδιουλες με απλες στην αρχη συνοδειες..

 

*Αρπετζιο ειναι η αναλυση της συγχορδιας και οχι ενα πολυ γρηγορο και εφφετζιδικο πραγμα! (ειναι και αυτο αλλα η αρχικη εννοια ειναι αυτη) Ετσι θα μπορεις να εισαι παντα μεσα στο παιξιμο σου χωρις να παιζεις νοτες που δεν ''πρεπει''. Για διαφορα ακουσματα μετα βαζεις και την πετατονικη και αλλες κλιμακες αλλα αν ξερεις τις ''δυνατες'' νοτες μιας συγχορδιας θα μπορεις να λυσεις μια φραση (οπως σου ειπε και ο φιλος απο πανω στο stairway to heaven) την καταλληλη στιγμη η να κανεις καποιο αλλο συνδιασμο.

 

καλη μελετη !

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επισης εδω εχω ενα σχεδιο που μελετουσα για λιγο ,κατι εχει να κανει με τις 5ες αλλα telika δε καταλαβα πως δουλευει ... σα παζλ ειναι , οποιος βοηθησει κ εδω ...

 

- Στην έξω πλευρά είναι οι ματζόρε κλίμακες, από μέσα οι σχετικές μινόρε.

- Αρχική κλίμακα η ντο (κορυφή), από δεξιά οι κλίμακες με διέσεις, από αριστερά οι κλίμακες με υφέσεις.

- Πρώτη από δεξιά η σολ με μιά αλλοίωση μετά η ρε με 2 κτλ. Το αντίστοιχα από αριστερά με υφέσεις.

- Συγχορδίες που κινούνται με 5ες είναι από τις πιο δυνατές ακολουθίες μέσα σε μία κλίμακα και γενικά στη μουσική. Έχουν χρησιμοποιηθεί σε όλα τα είδη. Π.χ.

Am-Dm-G-C-F-Dm-(Bm7b5 χωρίς μπάσσο στην ουσία)-Ε-Αm (πχ i will survive) κτλ ή σε jazz Α7-D7-G7-C7-F7...κτλ

 

Και άλλα πολλά, αλλά θα γίνει πολύ περίπλοκο, όπως με διαγράμματα-αστέρια που σχηματίζονται από τη μία πλευρά στην άλλη για τις whole tone και half-diminished κλίμακες κτλ - μη δίνεις και πολλή σημασία... :)

 

Αν όμως (...λέω αν) δεν ξέρεις πιο βασικά πράγματα στη θεωρία όπως πχ τα διαστήματα που είναι πολύ σημαντικά όλα αυτά θα σου φανούν πολύπλοκα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλό είναι να δοκιμάζεις με ένα γνωστό backing track να σολάρεις και να δεις τι σου αρέσει και τι όχι. Να φτιάχνεις μουσικές "εκφράσεις" που θα σου αρέσουν ή όχι. Ξέροντας τι έπαιζε στο backing track θα δεις περίπου ποιες κλίμακες ταιριάζουν και σε ανάλογες νότες ρυθμικού κομματιού θα μπορείς να τις επαναλαμβάνεις τις εκφράσεις που σου άρεσαν. Σιγά σιγά θα σχηματίσεις ολοκληρωμένες "εικόνες". Καλό θα ήταν να βρεις κάποιον φίλο σου να παίζεται μαζί. Επίσης ο αυτοσχεδιασμός δεν είναι κάτι εύκολο και θα παίζεις πολλές ακυρίλες μέχρι να βρεις κάτι που να σου αρέσει. Μην πτοήσε. Να θυμάσε πως όπως είπε και ο κ. Έντισον "Δεν απέτυχα, απλώς βρήκα 10000 τρόπους που δεν λειτουργούσαν".

 

LA ROJΑ ARMADA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ απλά θα σου προτείνω να διαβάσεις ένα μόνο βιβλίο,που κατ'εμέ θα σε βοηθήσει πάρα πολύ να καταλάβεις τη σημασία της κάθε κλίμακας και τη σχέση τους με τις συγχορδίες.

Είναι η μέθοδος του κ.Μπαλταζάνη και είναι πολύ ευκολοδιάβαστο και κατανοητό.

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

http://www.justinguitar.com/

του ριχνω καμια ματια που και που, μπορει να μην ειναι του ειδους σου

ομως νομιζω ειναι οι βασικες αρχες...

έχω και δικαιώματα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα φίλε μου ! Αν και δεν συνηθίζω να γράφω, εν τουτις επειδή πανω κάτω είμαι σε παρόμοιοα φάση θα ήθελα αν μπορούσα να σε βοηθήσω κάπως...

 

Καταρχην.... Ξέρεις αγγλικά ? Στο ρωτάω γιατί αν ξέρεις μπες σε αυτό το site http://www.all-guitar-chords.com/ έχει άπειρο υλικό όπως θα διαπιστώσεις.

 

Για να φτάσουμε στο σημείο να αυτοσχεδιάζουμε θα πρέπει να έχουμε πάρα πολυ καλό θεωριτικό υπόβαθρο.. (κάτι αντίστοιχο... για να γράψεις μία ωραία έκθεση θα πρέπει να γνωρίζεις την κατάλληλη γραμματική, ορθογραφία κτλ). Αυτο φυσικά πετυχαίνεται μόνο με διαβασμα όσο και βαρετό και άθλιο να ακουγεται (ισχυει και για μένα αυτό)...

Δεν γινεται να παίξεις ένα σόλο, έστω και απλό, αν δεν ξέρεις απο ποιες νότες απαρτιζεται η συγχορδία - κλίμακα πάνω στην οποία θα πρέπει να αυτοσχεδιάσεις..

 

Αρα θα πρέπει να ξεκινήσεις απο τα βασικά κατα την γνωμη μου και όχι απο το να προσπαθήσεις να παίξεις κατι γρήγορα όπως malmsteen stuff...

 

Tέλος για να μην σε ζαλίζω περισσότερο αν θες ψάξε στο youtube για ένα βιντεάκι του Satriani για τa modes lesson  (δεν θέλω να σε μπερδεψω με το τι είναι modes αν δεν το γνωρίζεις) θα σου εξηγήσει εν ολίγις όλο το ζουμί του αυτοσχεδιασμου

 

 

για να μην ψάχνεις  ;D: http://www.youtube.com/watch?v=ZTQolymKmDA

 

και το μερος 2 :      http://www.youtube.com/watch?v=DCdZwASSKuk&feature=related

 

Συγνωμη απο όλους για την μακρυγορία μου  :)

 

Όλοι κάνουμε όνειρα........ (custom shoP & V.O.S)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δοκίμασε να "συνθέσεις" ένα σόλο χωρίς την κιθάρα. με τη φωνή ή με το μυαλό. Αν δε σου έρχεται έμπνευση, προσπάθησε να βρεις το ρυθμο πρώτα και μετά τις νότες. Μετά προσπάθησε να το παίξεις.

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου