Προς το περιεχόμενο

Χειροποίητα Αναλογικά Πετάλια


Archelaos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εγω παλι δεν θελω να βλεπω..."αναλογικο" (δηλ.τραντζιστορατο) πεταλακι ουτε...ζωγαρφιστο πλεον... ;D

 

Και για να εξηγουμαι....απο το 1980 περιπου πρεπει να εχουν περασει αποτα...ποδια μου τουλαχιστον...200-300...αναλογικα πεταλια...

 

 

777297106c7f3578ddd2c00b8dcc692cb45209ec1925001b790915b166712a43c865b439.jpg

 

full?photo_id=81745527

 

31149017a7241d376df37683f7d4161acd332770b738e822ba642df6.jpg

 

και πολλα αλλα...

 

παντα χρησιμοποιουσα ωραιους λαμπατους ενισχυτες και παντα...αυτο που με ενοχλουσε ειδικα στα πεταλια "βρωμας" ηταν το εξαιρετικα περιορισμενο περιθωριο ρυθμισης eq που μου προσεφεραν...οσο για τα ..αναλογικα φιλτρα,modulations & delay (reverb δεν χρησιμοποιω) παντα με εκνευριζαν με την περιεργη συμπεριφορα τους σε σχεση με το Overall volume,τις μηδενικες δυνατοτητες tap tempo & φυσικα τον ΘΟΡΥΒΟ τους.....

 

βεβαια παντα μου αρεσε να βλεπω τα...πολλα χρωματιστα κουτακια στα ποδια μου και φυσικα να το παιζω "ωραιος" ;D στους διαφορους συναδελφους αλλα & στο απλο ακροατηριο το οποιο ...θαμπωνονονταν απο τις πεταλιερες...αεροπλανοφορα που κατα καιρους ειχα (καποια στιγμη ειχα μια πεταλιερα βαρους 35 κιλων με 37 πεταλια πανω... ::))

 

οποτε εβλεπα κανα "κακομοιρη" με κανα πολυεφε τον "σνομπαρα" και "ακουγα" με περιφρονηση τον...ψηφιακο του ηχο...ο οποιος βεβαια ηταν πολυ..κατωτερος απο τον...τραντζιστορατο μου... ;D ;D

 

καποια στιγμη πριν 5-6 χρονια ενας πολυ καλος μου φιλος με εφερε σε επαφη με την...ακατανομαστη ;D ;D (Vox TL SE),στην αρχη βεβαια...ουτε που να το ακουσω δεν ηθελα! ΕΓΩ ο αρχοντας των πεταλιων ;D να παιξω με ΨΗΦΙΑΚΗ πεταλιερα?ΠΟΤΕ,πρωτα θα πεθανω και μετα θα γινει αυτο ελεγα... ;D

 

παρολα αυτα δεχτηκα να την..δοκιμασω και την πηρα παραμασχαλα & χωρις βοηθεια  (μια και το μικροσκοπικο της μεγεθος μου το επετρεπε ;D ;D) στο στουντιο για τεστ....

 

για να μην τα πολυλογω 6 χρονια μετα δεν εχω ουτε ΕΝΑ τραντζιστορατο πεταλακι με εξαιρεση εναν λαμπατο κομπρεσσορα της EH (οταν παιζω με Fender δηλ.σχεδον παντα ;D) & ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ και το σημαντικοτερο ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΟ ηχο που ειχα ποτε στη ζωη μου....ουτε φυσιματα,ουτε βζζζζζζ,ουτε καλωδιακια να χαλανε ,ουτε προβληματα unity gain & βεβαια τα πλεον ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΑ και ΚΑΣΤΟΜΑΡΙΣΜΕΝΑ (μεσω των....ατελειωτων eq options που προσφερουν οι καλες ψηφιακες πεταλιερες) βρωμικα που ειχα ποτε μου (και χωρις...ΘΟΡΥΒΟ)....δεν αναφερομαι καν στα φιλτρα,modulation & delays μια και οταν θυμαμαι τον ηχο των αντιστοιχων αναλογικων πεταλιων που ειχα..με πιανουν απλα τα ...γελια.. ;D

 

Και το βασικοτερο?Ακουσα επιτελους τον ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ηχο του λαμπατου ενισχυτη μου,απαλλαγμενο απο το loading των...34 πεταλιων και των κυκλωματων τους,(ναι ξερω θα μου πειτε υπαρχουν και tbp strips & ενα καρο αλλες λυσεις..αλλα θα σας προλαβω..ακομα και με αυτες ο ηχος μεσα απο μια μονο πεταλιερα και μετα στον ενισχυτη ειναι απλα καλυτερος (στην περιπτωση της TL που εχει και λαμπατη buffered εξοδο ειναι ακομα καλυτερος και απο καρφι στον ενισχυτη...)

 

Ψαχνοντας λοιπον και ΑΛΛΑ κορυφαια πολυεφε (BOSS GT8-GT10,LINE 6 M13,ZOOM GT2 κτλ)...ανακαλυψα ως δια..μαγειας οτι ΚΑΙ ΑΥΤΑ μου προσεφεραν τον ιδιο εκπληκτικο ηχο με σωστο προγραμματισμο....

 

Η πλακα ειναι οτι και αλλοι φανατικοι "πεταλακηδες" φιλοι μου το εχουν γυρισει στο ψηφιακο ειτε χρησιμοποιωντας αναλογικα πεταλια μονο για τα βρωμικα τους σε συνδιασμο με ενα καλο πολυεφε ,ειτε γυρνωντας το στο full digital...

 

Σιγουρα υπαρχουν και θα υπαρχουν κιθαριστες που λατρευουν τα..πολυχρωμα κουτακια (ακομα και εγω κολλαω και κοιταζω σαν ματακιας οταν τσεκαρω μεγαλη πεταλιερα),για εμενα ομως και πολλους αλλους που τα ζησαμε και τα φαγαμε στη μαπα για ...αιωνες πιστευω οτι το digital (με σωστο προγραμματισμο ο οποιος οντως "πηγαζει" απο τη γνωση μας για την συμπεριφορα των αναλογικων εφε) δεν εχει τιποτα να ζηλεψει.....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 61
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Δεν θυμαμαι πως τον λενε τον τυπο, παντως αν καποιοσ Νοιζας (Μεταλας) ενδιαφερετε, μπορω με ενα τηλεφωνο να μαθω!

αυτα ;p

 

Δώσε καμιά πληροφορία αν μπορείς

 

 

Επίσης sf η προσομοίωση του tubescreamer στην tonelab τι λέει;

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης sf η προσομοίωση του tubescreamer στην tonelab τι λέει;

 

Αν και δεν τη χρησιμοποιω ποτε μου (προτιμω τους "βρωμικους" ενισχυτες της για od ηχους) ειναι μια χαρα.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα σταθώ σε αυτή σου την φράση :

(με σωστο προγραμματισμο ο οποιος οντως "πηγαζει" απο τη γνωση μας για την συμπεριφορα των αναλογικων εφε) δεν εχει τιποτα να ζηλεψει.....

 

Γιατί ωραία όλη η ιστορία για την σωτηρία του ήχου σου, αλλά Superfunk πόσο σίγουρος είσαι οτι θα ήσουν σε θέση να εκτιμήσεις και να προγραμματίσεις σωστά την TL (και οποιαδήποτε άλλη top of the line πεταλιέρα) αν δεν είχε προηγηθεί αυτός ο γολγοθάς πεταλιών?

Νομίζω ότι όλα αυτά τα ''πολύχρωμα κουτάκια'' είναι εκείνα τα οποία, το καθένα ξεχωριστά, δίνουν την απαραίτητη φινέτσα και αντίληψη για το τι πραγματικά θέλει κανείς από τον ήχο του και μαθαίνει πώς ακριβώς να το πάρει (μέσα από άπειρες απογοητεύσεις και αλλαγές καλωδίων  ;D).

Γιατί στην τελική, δεν ειναι ο προορισμός που μετράει, αλλά το ταξίδι. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι γιατί ισχύει και το αντίστροφο: παίρνοντας μια πεταλιέρα και επενδύοντας χρόνο να μάθεις να τη χρησιμοποιείς σωστά, αξιοποιείς το γεγονός ότι αποτελεί ένα πρώτης τάξεως "σχολείο" για τις παραμέτρους, ιδιοτροπίες και ήχους όλων των άπειρων εφφέ που σου παρέχει απλόχερα σε οικογενειακή συσκευασία. Για να γίνει αυτό με πετάλια, θα ξόδευες υπερπολλαπλάσια χρήματα και δεν θα σου δίνονταν οι άπειρες πιθανότητες παραμετροποίησης που σου δίνει ένα πολυεφφέ. Αν μετά από αυτά τα πολύτιμα "μαθήματα" επιθυμήσεις κάτι διαφορετικό, μπορείς κάλλιστα να προχωρήσεις σε πιο εξειδικευμένες λύσεις: τα πεταλάκια. Είναι μια πολύ λογική πορεία που ακολουθούν (ή μάλλον θα έπρεπε να ακολουθούν) πολλοί.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι γιατί ισχύει και το αντίστροφο: παίρνοντας μια πεταλιέρα και επενδύοντας χρόνο να μάθεις να τη χρησιμοποιείς σωστά, αξιοποιείς το γεγονός ότι αποτελεί ένα πρώτης τάξεως "σχολείο" για τις παραμέτρους, ιδιοτροπίες και ήχους όλων των άπειρων εφφέ που σου παρέχει απλόχερα σε οικογενειακή συσκευασία. Για να γίνει αυτό με πετάλια, θα ξόδευες υπερπολλαπλάσια χρήματα και δεν θα σου δίνονταν οι άπειρες πιθανότητες παραμετροποίησης που σου δίνει ένα πολυεφφέ. Αν μετά από αυτά τα πολύτιμα "μαθήματα" επιθυμήσεις κάτι διαφορετικό, μπορείς κάλλιστα να προχωρήσεις σε πιο εξειδικευμένες λύσεις: τα πεταλάκια. Είναι μια πολύ λογική πορεία που ακολουθούν (ή μάλλον θα έπρεπε να ακολουθούν) πολλοί.

 

;)

Πολύ σωστή άποψη, την οποία συλλαμβάνω τον εαυτό μου να εφραμόζει σιγά σιγά, αφου πρώτα εξοικειώνομαι με την tonelab.

one colour: black - and shades of grey

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Εγώ εξακολουθώ να πιστεύω ότι η όποια εμπορική εξάπλωση των αναλογικών και δη χειροποίητων πεταλιών τα τελευταία 10-15 χρόνια, οφείλεται:

 

1) Στο καλοστημμένο marketing που ξέρει να εκμεταλεύεται το Mojo.

2) Στα δεκάδες αντίγραφα από την Άπω Ανατολή ΠΑΣΙΓΝΩΣΤΩΝ εδώ και δεκαετίες σχεδίων πεταλιών

3) Στην κατακόρυφη πτώση των τιμών, συνεπεία του (2).

 

Κατά τα άλλα, ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ πάρα πολύ αν κάποιος μπορεί να καταλάβει σε απλή ηχογράφηση τη διαφορά για "ίδια" πετάλια (π.χ. ένα αναλογικό phaser και την ψηφιακή "αντιγραφή" του). Για μέσα σε μίξη.... άστο καλύτερα.

 

Επίσης έχει αποδειχθεί ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΕΝΑ ότι, ακόμα και ειδικοί, ακούνε με τα... μάτια, ή γεύονται με τ'αυτιά. Παράδειγμα, που έχει αναφερθεί πολλές φορές, οι γευσιγνώστες κρασιού που εξυμνούν το κρασί που τους σέρβιραν σαν limited παραγωγή διάσημου αμπελώνα... μόνο που ήταν χύμα κρασί των 3€ το κιλό...  ::) ::)

 

Δηλαδή αν κάνω μια ηχογράφηση με ένα πολυεφφέ του συρμού και το δηλώσω όλοι θα περιμένουν να ακούσουν κάτι "μέτριο" ηχητικά. ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΑΚΟΥΣΟΥΝ! Γιατί το ασυνείδητό τους θα τους το "υπενθυμίζει". Είναι κάτι που κανείς δεν μπορεί να αποφύγει...

 

Αν από την άλλη γράψω ότι το τάδε κλιπάκι ηχογραφήθηκε με Dumble, οι 99 στους 100 θα έχουν να πουν τα καλύτερα για την... κορυφαία ποιότητα που μόνο ένας τέτοιος μπουτίκ ενισχυτής μπορεί να βγάλει...  ::)

 

Πράγμα που μας αφήνει το ζήτημα της "αίσθησης". Εκεί πράγματι υπάρχουν πετάλια (π.χ. θα πω το Ziggy του συνφορουμίτη electrictabs) που ξεχωρίζουν και υπηρετούν το βασικό σκοπό του gear: να μας εμπνέει για να παίζουμε καλύτερα. Αλλά αυτά είναι εξαιρέσεις και πιθανότατα όχι για όλους/για όλες τις δουλειές.

 

Ας προσπαθήσουμε να μη μασάμε κουτόχορτο please...

 

 

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2) Στα δεκάδες αντίγραφα από την Άπω Ανατολή ΠΑΣΙΓΝΩΣΤΩΝ εδώ και δεκαετίες σχεδίων πεταλιών

 

Ποια εννοείς? Δεν το καταλαβαίνω...

 

Κατά τα άλλα, ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ πάρα πολύ αν κάποιος μπορεί να καταλάβει σε απλή ηχογράφηση τη διαφορά για "ίδια" πετάλια (π.χ. ένα αναλογικό phaser και την ψηφιακή "αντιγραφή" του). Για μέσα σε μίξη.... άστο καλύτερα.

 

Επίσης έχει αποδειχθεί ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΕΝΑ ότι, ακόμα και ειδικοί, ακούνε με τα... μάτια, ή γεύονται με τ'αυτιά. Παράδειγμα, που έχει αναφερθεί πολλές φορές, οι γευσιγνώστες κρασιού που εξυμνούν το κρασί που τους σέρβιραν σαν limited παραγωγή διάσημου αμπελώνα... μόνο που ήταν χύμα κρασί των 3€ το κιλό...  ::) ::)

 

Κοίτα, αν πάρεις εμένα, θα σου φέρω το εξής παράδειγμα: για ένα χόμπυ στο οποίο έχω αφοσιωθεί διαθέτω ορισμένες ικανότητες, πχ. όχι μόνο μπορώ να ξεχωρίσω πανεύκολα ένα blend από ένα single malt, αλλά και τα έτη ενός single malt και την περιοχή στην οποία έχει φτιαχτεί. Αυτό συμβαίνει και στην "αίσθηση" των πεταλιών που γράφεις, και υποθέτω ότι ίσως συμβαίνει και σε πολλούς άλλους που επίσης το έχουν σαν χόμπυ σε διάφορους τομείς του music tech.

 

Από κει και πέρα, είναι χρήσιμο μια τέτοια γνώση να μη μας βάζει παρωπίδες αλλά να μας τις αφαιρεί (δεν μιλάω για σένα!). Στην ηχογράφηση έχουμε ξαναπεί πως αυτά δεν περνάνε... (κλασσικό το φαιδρό "έλα να τα στήσουμε σε τυφλό τεστ κι αν το καταλάβεις, γράψε μου"). Εδώ έχουμε φτάσει σε επίπεδα εκπληκτικής απόδοσης σε Amplitube, Guitar Rig κλπ. και θα περιμένουμε να τα ξεχωρίσουμε? Δεν είναι εκεί το θέμα αλλά ακριβώς σε αυτό που έβαλες σε bold: στο τι μας εμπνέει περισσότερο. Και αυτό αποκτά ακόμη μεγαλύτερο νόημα αν κοιτάμε πετάλια που κάνουν πράγματα που δεν καταφέρνουν τα άλλα.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου