Προς το περιεχόμενο

Πρόβλημα - απορία με το Cubase - Group Tracks


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παιδιά, καλησπέρα και χρόνια πολλά. :)

 

Όπως φαίνεται και από τον τίτλο του θέματος αντιμετωπίζω ένα πρόβλημα με το Cubase. Πιο συγκεκριμένα δουλεύω με το Cubase SX. Έχω ψάξει αρκετό καιρό να βρω λύση, διάβασα 2 και 3 φορές το manual αλλά δυστυχώς δεν κατάφερα να βρω λύση στο πρόβλημά μου. Λοιπόν, στο ψητό.

 

Έχω σε ένα project του Cubase 5-6 Mono Tracks. Αυτά τα έχω επεξεργαστεί ξεχωριστά το καθένα με διάφορα effects και EQ. Αυτό που θέλω είναι να επεξεργαστώ το ηχητικό αποτέλεσμα που βγαίνει από αυτά τα κανάλια σε ένα άλλο stereo κανάλι. Για την ακρίβεια έχω κάποια tracks με τύμπανα (ταμπούρα, toms κτλ) και θέλω το σύνολο των drums να το επεξεργαστώ σε ένα ξεχωριστό κανάλι.

 

Τόσο καιρό έκανα export τα drums σε stereo mixdown και τα εισήγαγα ξανά στο project (ξέρω ότι είναι λίγο ηλίθιο, αλλά βλέπεται η άγνοια...). 8O

 

Κάτι διάβασα στο manual του Cubase για Group και FX channels αλλά ομολογώ πως δεν τα κατάφερα. Δεν είμαι και απόλυτα εξοικειωμένος με όλες τις λειτουργίες του Cubase. :oops: Οποιαδήποτε βοήθεια δεκτή.

 

Τhanks σε όποιον ασχοληθεί.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πρόβλημά σου δεν είναι ότι δεν είσαι εξοικειωμένος με το Cubase, αλλά ότι δεν έχεις καμία εμπειρία με πραγματικές κονσόλες ήχου. Τα FX channels είναι το αντίστοιχο των aux "καναλιών" που έχουν οι κονσόλες. Η ιδέα είναι ότι παίρνει κανείς την ηχητική έξοδο ενός καναλιού και την στέλνει τόσο στην master έξοδο όσο και σε ένα ή περισσότερα aux "κανάλια". Σε ένα τέτοιο aux κανάλι, συνδέεις ένα εφέ (π.χ. ένα βάθος της Lexicon). Το εφέ της Lexicon το ρυθμίζεις ώστε να είναι 100% wet, οπότε καθώς παίζεις με το σχετικό ποτενσιόμετρο στο κανονικό κανάλι σου, ρυθμίζεις το ποσοστό του send (προς το aux κανάλι) άρα ρυθμίζεις πόσο βάθος θα έχει το κανάλι σου.

 

Στο cubase ισχύει η ίδια αρχή, όπου θα πάρεις κάθε ένα από τα tracks με τα τύμπανά σου και θα τα στείλεις (με το ίδιο ή διαφορετικό ποσοστό send) στο κατάλληλα διαμορφωμένο fx channel.

 

Αυτό που κάνεις τώρα (όπου βάζεις διαφορετικό insert effect σε κάθε κανάλι, εκτός του ότι πιθανότατα γονατίζει τον υπολογιστή, δημιουργεί και την κατάσταση που αναφέρεις, η οποία δεν έχει κανένα νόημα, εκτός αν όντως στοχεύεις κάθε ένα από τα τύμπανα να περνάει από εντελώς διαφορετικά εφέ. Το EQ καλώς το ρυθμίζεις σε επίπεδο καθενός από τα track.

 

Στις πραγματικές κονσόλες, ο αριθμός των aux καναλιών είναι ασφαλώς πεπερασμένος (π.χ. οκτώ) αλλά στο Cubase μπορείς να φτιάξεις όσα χρειάζεσαι. Επίσης μπορείς να στέλνεις την έξοδο καθένός από αυτά στην είσοδο ενός άλλου τέτοιου καναλιού (και πάει λέγοντας).

 

Αυτά ξέρω, ελπίζω να βοήθησαν.. :)[/i]

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφού ανοίξεις το group/fx channel στείλε την έξοδο των καναλιών που θέλεις να είναι στο group/fx αυτό στο group/fx channel. Πατώντας πάνω σε κάθε κανάλι αριστερά φαίνεται η είσοδός του και η έξοδος του. Για αυτή την έξοδο μιλάω. Το ίδιο κάνεις και από το mixer και τα in/outs ελιναι πάνω πάνω.

 

Η διαφορά group από fx channel είναι ότι στο δεύτερο μιξάρεις τον καθαρό σου ήχο (συμπεριλαμβανομένων των inserts του κάθε καναλιού σου) με το αποτέλεσμα των fx που θα βάλεις στο fx channel. To πρώτο το αντιμετωπίζεις σαν ένα audio channel με inserts, sends κτλ και δεν ακούς πλέον τα κανάλια που είναι μέσα σε αυτό ξεχωριστά παρα μόνο από τη έξοδο του group channel.

 

Όταν βάζεις fx στο insert του fx channel έχε υπ'όψην σου ότι η σειρά που θα τα βάλεις στα inserts παίζει ρόλο καθώς το σήμα θα μπαίνει απο το πρώτο στο δεύτερο κοκ...και ως εκ τούτου καλό είναι να έχεις ένα fx σε κάθε fx channel αν θέλεις να έχεις καθαρή εικόνα του κάθε fx και όχι το συνολικό αποτέλεσμα....αν το θέλεις έτσι φυσικά.

 

Υπάρχουν όμως και περιορισμοί στο λογισμικό που δεν υπάρχουν στο hardware...από aux σε aux δεν πας (ή σε όρους cubase δεν μπορείς να ανοίξεις fx channel στο fx channel). Aν θες πχ να έχεις ένα delay να χτυπάει μόνο αριστερά και την επιστροφή του delay 100% wet με reverb μόνο δεξιά τότε θα έχεις το delay παναριμένο αριστερά (το delay όχι το κανάλι) σε insert του καναλιού και το reverb σε fx channel παναρισμένο δεξιά (το fx channel) και θα παίξεις με τα ποσοστά send και wet/dry των delay και reverb για φτιάξεις τη μίξη τους και να έχεις και το αρχικό σου σήμα. (τα είχα κάνει #%^# με τα left και right στην παράγραφο αυτή και τα διόρθωσα)

 

Aν θες κάτι σαν το παραπάνω αλλά δε θες να κάνεις την παραπάνω διαδικασία απλά διπλασίασε το κανάλι με το αρχικό σου σήμα και θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα με fx channel σε κάθε κανάλι, στο ένα με d αριστρά και το άλλο με d και r δεξιά. Απλά σε αυτή την περίπτωση χαμήλωσε τις εντάσεις των καναλιών γιατί πάει αθροιστικά το διπλασίασμα. Αυτό είναι καλύτερο γιατι το delay σε insert δεν κάνει για την ποιότητα του αρχικού σήματος και για λόγους χρήσης του delay.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά σας ευχαριστώ και τους δυο για τις συμβουλές. :lol:

 

Τελικά τα κατάφερα. Η βλακεία που έκανα ήταν ότι ενώ έστεινα τα FX Channels κανονικά και έστελνα τα sends, ξέχναγα να ανοίξω την φωνή των sends με αποτέλεσμα τα fx μου να είναι νεκρά. :roll:

 

Εύχομαι και πάλι καλή χρονιά.

 

8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου