Προς το περιεχόμενο

Πνευματική ιδιοκτησία και τεχνολογικές εξελίξεις


skantzos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Wasted, μια και μας έκανες τη τιμή να συμμετέχεις, σου προσφέρω μία σοβαρή απάντηση.

 

Προς Θεού, εσείς με τιμήσατε που με διαβάσατε...  ;D

 

Άκου να δεις αη-τρόλλεϋ, θα κάνω τα πάντα για να μην εξελιχθεί σε αντιπαράθεση μεταξύ μας. Φοβάμαι ότι θα χάσω αν κάνω κάτι τέτοιο, και ελπίζω να σου περνά από το μυαλό ο λόγος.

 

Εξάλλου είναι σαφές ότι εκεί που εγώ βλέπω με ψυχραιμία εξέλιξη και νέα δεδομένα, τα οποία και προσπαθώ να ερμηνεύσω βάζοντας κάποια ερωτήματα κλειδιά, εσύ βλέπεις καταστροφές και συμφορές και ηττοπάθειες.

 

Είμαι όμως υποχρεωμένος, για να προστατεύσω την προσωπικότητα μου, να σου επιστήσω την προσοχή σε δυο πράγματα που με ενόχλησαν:

 

Πρώτο, λες κατ' επανάληψην "Όμως εσάς σας αρκεί " , "θέλετε κάτι περισσότερο" , "Και αν ανήκετε". Ο πληθυντικός που χρησιμοποιείς δε με αφορά, είναι άλλη μια ολοκληρωτική γενίκευση, και τον χρησιμοποιείς εσκεμμένα για να εντάξεις την άποψή μου σε ένα πλαίσιο κάποιων κακών "εσείς" σε αντίθεση με τους καλούς "εμείς" στους οποίους συνεκδοχικά ανήκεις εσύ.

 

Δεύτερο, είναι δικαίωμά σου να νομίζεις ότι με όσα έγραψα συμβάλλω στη γενίκευση της "αναισθησίας" που βλέπεις παντού γύρω σου. Δεν ξέρω όμως αν συγκαταλέγεις και τον εαυτό σου σε αυτούς που δεν παραγουν τίποτα, γιατί εγώ δεν έχω την ίδια άποψή για τον εαυτό μου, για υτό κράτα το συμπέρασμα για τον εαυτό σου, και για όσους έχεις άμεση αντίληψη τι παράγουν.

 

Αυτά εκτός θέματος. Απο δω και πέρα για την ταμπακιέρα σε παρακαλώ.

Empty Rooms

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 341
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μήπως το cd θα πρέπει να έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του downloading, να σου προσφέρει δηλαδή artwork, ή άλλες παροχές (free ticket πχ ή δεν ξέρω τι άλλο) ώστε να καταστεί πλεονεκτικότερο του Mp3;

Μήπως το ίντερνετ άλλαξε άρδην τη διακίνηση του μουσικού υλικού, και εμείς αρνούμαστε να το πάρουμε χαμπάρι; Μήπως αυτή ακριβώς είναι η ουσία της έννοιας εξέλιξη;

Λογικό δεν είναι ότι ένας φορέας που αναπτύχθηκε για την αποκομιδή εσόδων τέτοιου τύπου ΠΡΙΝ την "επανάσταση" της τεχνολογίας να ΜΗ μπορεί να λειτουργεί σωστά ΜΕΤΑ την "επανάσταση";

  Για μένα σε αυτές τις δύο παραθέσεις κρύβεται όλο το νόημα.Θα πρέπει ο καλλιτέχνης/δισκογραφική να αποκτήσουν ουσιαστικό προβάδισμα έναντι της ευκολίας του ίντερνετ προσφέροντας κάτι παραπάνω(το τι,θα πρέπει να το βρουν αυτοι,η ιδέα πχ δωρεάν εισιτηρίων μέσω του cd ακούγεται ενδιαφέρουσα).Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως η τεχνολογία έχει κάνει άλματα και δεν είναι βιώσιμο να χρησιμοποιούν τεχνικές και αντιλήψεις περασμένων δεκαετιών.

  Η άλλη λύση είναι να επαπροσδιορίσουμε τις αξίες και την παιδεία που λαμβάνουμε από όλους τους φορείς(σπίτι,οικογένεια,σχολείο κτλ) και σε καμιά 60ριά χρόνια να δούμε αποτελέσματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άκου να δεις αη-τρόλλεϋ, θα κάνω τα πάντα για να μην εξελιχθεί σε αντιπαράθεση μεταξύ μας.

 

Δεν τίθεται τέτοιο θέμα.

 

Εξάλλου είναι σαφές ότι εκεί που εγώ βλέπω με ψυχραιμία εξέλιξη και νέα δεδομένα, τα οποία και προσπαθώ να ερμηνεύσω βάζοντας κάποια ερωτήματα κλειδιά, εσύ βλέπεις καταστροφές και συμφορές και ηττοπάθειες.

 

Λυπάμαι αν εξέπεμψα εικόνη μη-ψύχραιμου συζητητή. Δεν ανταποκρίνεται στη πραγματικότητα, είμαι πολύ ψύχραιμος και αρκετά ψυχρός.

 

Είμαι όμως υποχρεωμένος, για να προστατεύσω την προσωπικότητα μου, να σου επιστήσω την προσοχή σε δυο πράγματα που με ενόχλησαν:

 

Παρακαλώ.

 

Πρώτο, λες κατ' επανάληψην "Όμως εσάς σας αρκεί " , "θέλετε κάτι περισσότερο" , "Και αν ανήκετε". Ο πληθυντικός που χρησιμοποιείς δε με αφορά, είναι άλλη μια ολοκληρωτική γενίκευση, και τον χρησιμοποιείς εσκεμμένα για να εντάξεις την άποψή μου σε ένα πλαίσιο κάποιων κακών "εσείς" σε αντίθεση με τους καλούς "εμείς" στους οποίους συνεκδοχικά ανήκεις εσύ.

 

Είμαι ένας μόνος στο δωμάτιο μου και υπάρχουν δυνάμει δεκάδες που θα διαβάσουν αυτό που έγραψα. Αυτό το λέω "εγώ" και "εσείς". Πως αλλιώς να το πω δηλαδή;

 

Δεύτερο, είναι δικαίωμά σου να νομίζεις ότι με όσα έγραψα συμβάλλω στη γενίκευση της "αναισθησίας" που βλέπεις παντού γύρω σου. Δεν ξέρω όμως αν συγκαταλέγεις και τον εαυτό σου σε αυτούς που δεν παραγουν τίποτα, γιατί εγώ δεν έχω την ίδια άποψή για τον εαυτό μου, για υτό κράτα το συμπέρασμα για τον εαυτό σου, και για όσους έχεις άμεση αντίληψη τι παράγουν.

 

Δεν είπα ότι συμβάλεις εσύ στην επέκταση των φαινομένων αναισθησίας, είπα ότι είναι όλων μας υποχρέωση να μη το κάνουμε.

 

Επίσης, ασφαλώς δεν έχω για τον εαυτό μου την αντίληψη ότι δεν παράγω τίποτε, ούτε εσύ την έχεις, ούτε κανένας μας. Το σχόλιο για το ότι "δεν παράγουμε τίποτε" είναι πλέον διεθνής αντίληψη όμως, όπως ξέρεις πολύ καλά. Σε καλώ να κοιτάξεις γύρω σου αυτή τη στιγμή και αν βρεις κάτι που να παράγεται στη χώρα μας, πες μου τι ήταν.

 

Αυτά εκτός θέματος. Απο δω και πέρα για την ταμπακιέρα σε παρακαλώ.

 

Α... η ταμπακιέρα η περιβόητη. Μάλλον δεν κατάλαβες ότι ήδη απάντησα, και μάλιστα πολλές φορές: τα προβλήματα που δημιούργησε η τεχνολογία θα λυθούν με ακόμη περισσότερη τεχνολογία.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τα προβλήματα που δημιούργησε η τεχνολογία θα λυθούν με ακόμη περισσότερη τεχνολογία.

 

Σημαντική παρατήρηση. Από την επανάσταση των ολοκληρωμένων μέχρι σήμερα η ανθρωπότητα έχει στραφεί στα εργαλεία και όχι στις απαραίτητες διαδικασίες. Όταν υπάρχει κάποια ανάγκη πάντα ψάχνουμε το τι και λιγότερο το πως. Και εκεί είναι που πρέπει να ποντάρει η οικονομία στην μουσική, στις αλλαγές των διαδικασιών αλλά και στην εισαγωγή νέων. Παραδείγματα αρκετά εύστοχα είναι αυτά που ανέφερε ο wasted.

 

Ο έλεγχος είναι προφανώς αδύνατο να επιβληθεί και ίσως άδικος ανάλογα το εύρος. O σεβασμός στην νομοθεσία πρέπει να είναι δεδομένος και από την στιγμή που ένα καλλιτεχνικό έργο μετατρέπεται σε προιόν πρέπει να αντιμετωπίζεται με τον ίδιο τρόπο. Βέβαια και η νομοθεσία μερικές φορές παραπαίει, αρκεί π.χ. να δεί κανείς στην Αμερική την λογική της κατοχύρωσης πατέντας και τα δικαιώματα χρήσης αυτής.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν, παραθέτω και μία προσπάθεια για πλήρη απάντηση ώστε να κάνουμε και τίποτε άλλο στη ζωή μας:

 

Διαβάζοντας το τίτλο "Πνευματική Ιδιοκτησία και Τεχνολογικές Εξελίξεις" και γνωρίζοντας τις τάσεις για καταπάτηση των δικαιωμάτων που απορρέουν απο τη πνευματική ιδιοκτησία, ήξερα από τη πρώτη στιγμή πόσο μακρυά θα πάει η βαλίτσα.

 

Στη πραγματικότητα, ο τίτλος μπορεί να αναγνωσθεί και εντελώς διαφορετικά π.χ. "Πως θα μπορούσαν μελλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις να σταματήσουν τη καταπάτηση δικαιωμάτων που απορρέουν από τη πνευματική ιδιοκτησία;". Αλλά ο νους των περισσότερων συμμετεχόντων δεν πάει εκεί εύκολα (ούτε ο δικός μου βέβαια).

 

Τι έχουμε λοιπόν; Έχουμε την εδραιωμένη πεποίθηση ότι η πειρατεία οφείλεται στις τεχνολογικές εξελίξεις (παρ' ότι αρκετοί υπογράμμισαν ότι ως φαινόμενο προϋπάρχει αυτών των εξελίξεων).

 

Ακούστε λοιπόν ένα παράδειγμα: μέχρι πρότινος τα καρτοκινητά ήταν ανώνυμα, σωστά; Διάφοροι άνθρωποι αγόραζαν καρτοκινητά ειδικώς για να τα χρησιμοποιήσουν σε ημι-παράνομες δραστηριότητες όπως π.χ. να βρίσουν τη μάνα του εκφωνητή στο ραδιόφωνο που είπε κάτι κακό για την ομάδα τους, με ένα SMS.

 

Από την 1η Αυγούστου όμως τα καρτοκινητά είναι "επώνυμα", δηλ. κάθε φορά που τα χρησιμοποιούμε είναι ιδιαίτερα εύκολο να εντοπισθούμε ως χειριστές τους με το όνομά μας (και τη διεύθυνσή μας κλπ κλπ).

 

Περιέργως, χθες το πρωί που έβλεπα SKY (στις 6 π.μ.) κάποιος χαζός έστελνε βρισίδια στους δύο παρουσιαστές επειδή είχαν σχολιάσει αυτούς που έμπλεξαν με τον Μπάγεβιτς.. μία.. δύο.. τελικά ο παρουσιαστής τους το είπε στον αέρα "ρε παιδιά, το θυμόσαστε ότι τα καρτοκινητά είναι πλέον επώνυμα;"

 

Επί τόπου, τα μηνύματα κόπηκαν. Ήταν πολύ διασκεδαστικό παράδειγμα του πως μία εδραιωμένη νοοτροπία, δεν ξεπερνιέται με τίποτε, ακόμη και όταν έχουν καταργηθεί οι συνθήκες που τη δημιούργησαν.

 

Πιστεύω λοιπόν, ότι όλη αυτή η ιστορία με την πειρατεία θα σταματήσει με κάποιο ΤΟΣΟ απλό κόλπο: θα σταματήσει να υπάρχει πειρατεία επειδή ακριβώς αυτές οι τεχνολογίες μας είναι απαραίτητες για τη καθημερινή μας διαδρομή και θα συνεχίσουμε να τις χρειαζόμαστε ακόμη και όταν π.χ. κάποιος σε βάζει να υπογράψεις ότι ποτέ δε θα χρησιμοποιείς τη γραμμή σου (τη τηλεφωνική ντε) για το "κατέβασμα" παράνομου υλικού. Και θα υπογράψουμε (εγώ σίγουρα) αγαπητοί μου.

 

Το έξυπνο, θα ήταν να ΜΗ κατεβάζουμε παράνομο υλικό, να ΜΗ εξαρτηθούμε από αυτές τις συνήθειες, να αφήσουμε ΧΩΡΟ για να πούμε "όχι" όταν μας ζητηθούν περισσότερες προσβάσεις στα ιδιωτικά μας στοιχεία προκειμένου να έχουμε μία τεχνολογική παροχή, αλλά αυτά - ως γνωστόν - τα λέω μόνο εγώ :) :) :)

 

Είμαι εντός θέματος θείο;

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Παράθεση από: wasted στις 21:50 - 11/08/10

Μήπως το cd θα πρέπει να έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του downloading, να σου προσφέρει δηλαδή artwork, ή άλλες παροχές (free ticket πχ ή δεν ξέρω τι άλλο) ώστε να καταστεί πλεονεκτικότερο του Mp3;

Μήπως το ίντερνετ άλλαξε άρδην τη διακίνηση του μουσικού υλικού, και εμείς αρνούμαστε να το πάρουμε χαμπάρι; Μήπως αυτή ακριβώς είναι η ουσία της έννοιας εξέλιξη;

 

Ενδιαφέροντα ακούγονται αυτά, συμφωνώ πως εδώ υπάρχει χώρος για ιδέες και προτάσεις ουσίας.

 

Παράθεση από: trolley στις 22:43 - 11/08/10

Λογικό δεν είναι ότι ένας φορέας που αναπτύχθηκε για την αποκομιδή εσόδων τέτοιου τύπου ΠΡΙΝ την "επανάσταση" της τεχνολογίας να ΜΗ μπορεί να λειτουργεί σωστά ΜΕΤΑ την "επανάσταση";

 

Εδώ πάλι δε συμφωνώ. Μιά χαρά λειτουργεί η ΑΕΠΙ ;D... Αυτοί το μαχαίρι, αυτοί και το καρπούζι... Ο τρόπος που λειτουργεί είναι αποτέλεσμα επιλογών κι όχι ανημπόριας να πορευθεί εκ παραλλήλου με την οιαδήποτε εξέλιξη.

 

Η άλλη λύση είναι να επαπροσδιορίσουμε τις αξίες και την παιδεία που λαμβάνουμε από όλους τους φορείς(σπίτι,οικογένεια,σχολείο κτλ) και σε καμιά 60ριά χρόνια να δούμε αποτελέσματα.

 

Η άλλως πως, ν'αρχίσουμε απο το κεφάλι όπως έλεγα...Σωστό, μαζί σου, βρες μου όμως αρκετούς που είναι πρόθυμοι να δουλέψουν για κάτι που δε θα ζήσουν να το γευτούν...

The music you listen to, becomes the soundtrack of your life

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Trolley, όπως θα ξέρεις πολύ καλά όντας computer wizard, ο στοχευμένος έλεγχος του διαδικτυακού σύμπαντος δεν είναι πάντα τεχνολογικά δυνατός. Και πέρα αυτού, υπάρχει πάντα η πιθανότητα μαζί με τα ξερά να καούν και τα χλωρά. Είναι ένα τόσο ευαίσθητο θέμα που η ταχύτητα με την οποία αναλύεται και συζητείται υπολείπεται πολύ σε σχέση με την ταχύτητα της εξέλιξης των ψηφιακών μέσων τα οποία πάντα βρίσκονται ένα βήμα μπροστά.

 

Άρα η αλλαγή νοοτροπίας είναι προς το παρόν ο παραγωγικότερος δρόμος. Αλλά οι λέξεις "αλλαγή νοοτροπίας" μοιάζουν πλέον με αστικό μύθο, ο οποίος είναι καλυμμένος με τόσο θολούρα και αβεβαιότητα που ανάθεμα αν ξέρει κανείς τι ακριβώς πρέπει να αλλάξει και πως.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Στο θεμα οπως τεθηκε στον τιτλο συμφωνω απολυτα με την τελευταια τοποθετηση του trolley.

Σε ολες τις αλλες αναφορες για τη λειτουργια του σωματειου της ΑΕΠΙ να προσθεσω την εναλλακτηκη λυση της ΕΜΣΕ emse.gr πουδημιουργηθηκε απο διαφωνουντες δημιουργους.

Επιμενω ομως οτι αυτο ειναι αλλο θεμα.

Χαιρετισμους απο την δροσερη σκηνη μου στην Κυπαρισσία!

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η πνευματικη ιδιοκτησια εξακολουθει να υπαρχει απλα επαναπροσδιοριστηκε η κοστολογηση της

 

Μια ματια σε online μαγαζια αρκει για να διαπιστωσει κανεις οτι οι τιμες των cd και dvd εχουν ακολουθησει πτωτικη ταση την τελευταια δεκαετια. Καποτε ο εμπλουτισμος της δισκοθηκης μας επαιρνε το μεγαλυτερο μεριδιο των οικονομιων μας αλλα πλεον εχει γινει κατι πολυ προσιτο και ευχρηστο (mp3, online players κτλ)

 

Πιστευω οτι ειναι η καλυτερη εποχη για οποιαδηποτε συγκροτημα που ξεκιναει να προωθησει την μουσικη του, με τον ορο προωθησει εννοω να διανεμει και αποκτησει περισσοτερους φαν και οχι να βγαλει λεφτα (συνηθως χρειαζονται τουλαχιστον πεντε χρονια για να γινει αποδεκτο και δημοφιλες ενα συγκροτημα)

 

Οταν ακομη και τα πιο γνωστα συγκροτηματα και δισκογραφικες εταιρειες επαναπροσδιοριζουν την τακτικη τους με μειωση των τιμων η προσφορα της μουσικης τους δωρεαν δεν μπορουν ολα τα υπολοιπα συγκροτηματα που ξεκινουν την πορεια τους με τα νεα δεδομενα να εχουν της οικονομικες απαιτησεις και βλεψεις προηγουμενων δεκαετιων

 

Ειναι πλεον δεδομενο οτι ο μουσικοφιλος μπορει να επιλεξει να υποστηριξει ενα συγκροτημα αγοραζοντας ενα cd (σπανιο πια) η να κατεβασει παρανομα την μουσικη, η πηγαινοντας σε μια συναυλια η αγοραζοντας merchandise.

 

Για μενα το cd απο προιον merchandise μετατραπηκε σε μεσο προωθησης, σαν επαγγελματικη καρτα. Η μουσικη βιομηχανια ειναι και αυτη μια νεα βιομηχανια η οποια απλα προσαρμοζεται στα νεα δεδομενα, δεν καταστραφηκε απλα επαναπροσδιοριζεται.

 

Νικος

Recording and Rehearsal Studio

www.fabricaudio.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και ρωτώ, όταν κάποιος μπορεί να ποστάρει σε ιντερνετικό φόρουμ από την σκηνή του στην Κυπαρησσία, ποιός μπορεί πραγματικά να πιστέψει ότι είναι τεχνολογικά εφικτός ο έλεγχος της παράνομης διανομής ψηφιακού υλικού; A brave new world.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου