Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ηχολήπτης δεν είμαι... απλά θέλω να γράφω καλά την κιθάρα μου και το μπάσσο των φίλων μέσω της Behringer κονσολίτσας μου (feather... σε παρακαλώ, μην αρχίσεις). Διαβάζω συνέχεια ότι σε περιπτώσεις που θέλεις να γράψεις χωρίς να βάλεις μικρόφωνο στην καμπίνα, αλλά είτε κατευθείαν από το όργανο είτε κατευθείαν από τον ενισχυτή χρειάζεσαι ένα DI Box. Έλα όμως που δεν έχω καταλάβει τι κάνει... Έριξα μια ματιά στο internet με σκοπό να καταλάβω, και αυτό που κατάλαβα (όντας λίγο άσχετος με ηλεκτρολογικά/ηλεκτρονικά) είναι ότι 1.μπορεί να μειώσει/εξαλείψει το θόρυβο από κακές γειώσεις και 2.βελτιώνει γενικά τον ήχο και τον φέρνει στη σωστή στάθμη για να μπει στην κονσόλα, και το κάνει αυτό κάνοντας κάτι σχετικό με το "impedance" που δεν ξέρω τι είναι... :roll:

 

Κάθε βοήθεια δεκτή... ( θα με ενδιέφερε να αγοράσω ένα, για να γράφω μπάσσο κατευθείαν από το όργανο, καθώς και κιθάρα κατευθείαν από ενισχυτή... χωρίς να με ενδιαφέρει να έχει εξομοίωση καμπίνας. Αλλά χωρίς να ξέρω τι κάνει... τι να πάρω;;; )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή έχουν ρωτήσει αρκετοί για DI , θα γράψω αυτή την απάντηση σαν μικρό άρθρο.

Impedance σημαίνει αντίσταση. Γενικά όταν ενώνουμε συσκευές μεταξύ τους φροντίζουμε να υπάρχει ταίριασμα των αντιστάσεων εισόδου / εξόδου (impedance matching). Όταν λέμε ταίριασμα εννοούμε ότι η αντίσταση εισόδου (πχ ενός προενισυτή μικροφώνου ) πρέπει να είναι υψηλότερη από την αντίσταση εξόδου (πχ κιθάρα , μικρόφωνο κλπ) που ενώνεται αυτήν. Οι κιθάρες , τα μπάσα κλπ επειδή χρησιμοποιούν μαγνήτες που στην ουσία είναι πηνία , έχουν πολύ μεγάλη αντίσταση εξόδου. Οι προενισχυτές μικροφώνου μιας κονσόλας έχουν αντίσταση εισόδου από περίπου 1.5 ΚΩ μέχρι περίπου 3 ΚΩ (κιλοώμ). Θα έπρεπε η αντίσταση εισόδου να ήταν της τάξεως των 2 ΜΩ (μεγκαωμ) για να μπορούσαμε να ενώσουμε στη κονσόλα μας απευθείας μια κιθάρα χωρίς να υπάρχουν αλλοιώσεις στον ήχο. Αυτή τη δουλειά κάνει το DI Box. Έχει μια είσοδο υψηλής αντίστασης που την ονομάζει συνήθως instrument input και είναι υψηλότερης αντίστασης από μια κιθάρα ή μπάσο όπως επίσης και μια έξοδο χαμηλότερης αντίστασης για να μπορεί να ενωθεί με μια κανονική είσοδο μικροφώνου μιας κονσόλας.

Υπάρχουν 2 τύποι DI box τα passive τα οποία αποτελούνται από ένα μετασχηματιστή ο οποίος δεν χρειάζεται τροφοδοσία ρεύματος και τα active που αποτελούνται από κανονικό ηλεκτρονικό κύκλωμα το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρία ή από 48V phantom power μέσω του καλωδίου μικροφώνου από τη κονσόλα. Ακόμη υπάρχει και ένας συνδυασμός active DI με μετασχηματιστή στην έξοδο. Τέλος υπάρχουν και DI που ενσωματώνουν διάφορα φίλτρα που προσομοιώνουν το χρωματισμό που θα έκανε ένα μεγάφωνο μιας καμπινας από ενισχυτη κιθάρας / μπάσου.

Τα διάφορα DI ανάλογα με την ποιότητά τους και τον τύπο τους , έχουν μεγάλες διαφορές στο κόστος μεταξύ τους. Όσο πιο καλό είναι ένα DI, τόσο αναλλοίωτο περνάει τον ήχο και αυτό μεταφράζεται στο αντίστοιχο κόστος. Για παράδειγμα ένα υψηλής ποιότητας DI όπως πχ το Countryman 85 κοστίζει από 150$ , το Rolls ADI6 70$ και το ΒΒΕ DI1000 250$ , κλπ Ενώ ένα Behringer DI20 κοστίζει μόνο 25$ ή 35$ για το DI100. Δυστυχώς σε αυτή τη περίπτωση ότι πληρώσεις παίρνεις.

Τα παραπάνω τα έγραψα εγκυκλοπαιδικά για να ξέρουμε γενικά για DI και αφορούν περισσότερο εμάς τους ηχολήπτες.

Πίσω στον πραγματικό κόσμο τώρα. Για όσους θέλουν απλά να ενώσουν την κιθάρα τους connect στη κονσόλα στο home στουντιάκι τους , ένα οποιοδήποτε οικονομικό DI πχ DOD, Samson, Behringer κλπ κατά προτίμηση active , είναι αρκετό για να επιτελέσει το σκοπό του που είναι το impedance matching. Απλά καλό είναι να γνωρίζουμε ότι τα φτηνά δεν είναι διάφανα και σε γενικές γραμμές χρωματίζουν τον ήχο ανάλογα με τις ατέλειές τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Πραγματι πολυ καλή απάντηση.

Θα ήθελα να ρωτήσω, αν συνδεοντας μετα την κιθαρα ,μια πεταλιερα τυπου Βοss GT 6, χρειάζεται παλι D.I ή η πεταλιερα (η οποία παίζει και το ρόλο προενισχυτή) αρκεί ,γιά να περάσει το σήμα κατευθείαν στην κονσόλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω νομίζω οτι αν η απόσταση είναι μικρή, 1-2 μέτρα, μπορείς να βάλεις το GT-6 κατευθείαν στο line-in της κονσόλας με απλό καλώδιο καρφι-καρφι.

DI θα χρειαζόταν σε μεγάλες αποστάσεις, για live να μην έχεις θόρυβο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν ειναι ζητημα αποστασης. ειναι ζητημα συνδεσμολογιας και αντιστασεων. ακομα και το πιο φτηνο DI θα κανει -καπως- τη δουλεια καλυτερα.

 

ΟΚ, δεν είμαι ειδικός σε αυτό.

 

1. Αλλα γιατί τότε το GT-6 πχ δεν έχει balanced εξόδους ?

 

2. Εχουμε πει ότι μόνο τα ακριβά DI δεν αλλοιώνουν το σήμα, αρα οτιδήποτε άλλο θα επηρεάσει την ποιότητα. Τι κάνουμε τότε ?

(Εγω δεν μπορώ να πώ ότι καταλαβαίνω διαφορά στην ποιότητα, αλλα δεν είναι και η δουλιά μου αυτή)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσες πεταλιέρες βγάζουν προενισχυμένη έξοδο line level με κατάλληλη αντίσταση εξόδου , δεν χρειάζονται απαραίτητα κι άλλο D.I. για να ενωθούν με μια είσοδο line ενός ένα μείκτη ή κάρτας ήχου. Αυτό όσον αφορά το ταίριασμα της σύνθετης αντίστασης , όπως επίσης και για το ταίριασμα της στάθμης του σήματος εισόδου / εξόδου μεταξύ δύο μηχανημάτων.

Εκτός από τα παραπάνω , η χρήση του σε πηγές με σήματα line όπως πεταλιέρες , synths , κλπ μπορεί να φανεί χρήσιμη για άλλους λόγους τους οποίους θα εξηγήσω παρακάτω.

Για χάριν της απλοποίησης (και γιατί βαριόμουν λιγάκι - sorry), παρέλειψα στο προηγούμενο κείμενο να μιλήσω και για κάποιες άλλες δυνατότητες των D.I.’s . Θα τις γράψω τώρα γιατί αποδείχτηκε ότι το κείμενο ήταν έλλειπες και τελικά δημιούργησε περισσότερα ερωτήματα απ’ όσα έλυσε.Εκτός λοιπόν από το ταίριασμα αντίστασης (impedance ) και στάθμης (level) , τα DI’s ανάλογα με τον τύπο τους έχουν και άλλες δυνατότητες :

 

1) Το ground lift δηλαδή την απομόνωση της γείωσης μεταξύ των διαφόρων συσκευών για την αποφυγή βόμβων ( hum ) εξαιτίας των διαφόρων ground loops που μπορούν να δημιουργηθούν. Τα passive DI’s επειδή στην ουσία αποτελούνται από ένα μετασχηματιστή δίνουν τη δυνατότητα πλήρους ηλεκτρικής απομόνωσης της εισόδου τους (Instrument input) από την έξοδο (balanced out) γιατί το πρωτεύων πηνίο ενός μετασχηματιστή δεν είναι ενωμένο με το δευτερεύον και το σήμα μεταφέρεται επαγωγικά. Έτσι υπάρχει και μιας μορφής προστασία από ηλεκτρικό σόκ και τα καθιστά χρήσιμα για συναυλίες κλπ. Στα active DI’s υπάρχει επίσης η δυνατότητα απομόνωσης της γείωσης (ground lift) για αποφυγή βόμβων αλλά δεν υπάρχει η ίδια προστασία από ηλεκτρισμό γιατί η είσοδος του δεν είναι εντελώς απομονωμένη από την έξοδο.

 

2) Τα DI’s active και passive μετατρέπουν ένα απλό σήμα σε balanced όπου υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς του σε μεγαλύτερες αποστάσεις (μεγαλύτερο μήκος καλωδίου μεταξύ DI και μείκτη) χωρίς να επηρεάζεται από θόρυβο και παρεμβολές RF (radio frequency). Επιτρέπoυν δε την χρήση των εισόδων mic ενός μίκτη για πηγές που έχουν σήμα line όπως πχ synths.

 

3) Το σήμα εξόδου στα passive DI’s έχει μια πτώση της τάξεως των 3 με 6 dB (γιατί χρησιμοποιείται stepdown μετασχηματιστής ενώ στα active μπορεί να αυξηθεί με ενσωματωμένο στάδιο προενισχυτή ή να ρυθμιστεί με ένα απλούστερο κύκλωμα από ένα διακόπτη με διαβαθμίσεις σε dB.

 

di.jpg

Το εσωτερικό ενός τυπικού passive DI.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 8 χρόνια αργότερα...

2) Τα DI’s active και passive μετατρέπουν ένα απλό σήμα σε balanced  όπου υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς του σε μεγαλύτερες αποστάσεις (μεγαλύτερο μήκος καλωδίου μεταξύ DI και μείκτη) χωρίς να επηρεάζεται από θόρυβο και παρεμβολές RF (radio frequency). Επιτρέπoυν δε την χρήση των εισόδων mic ενός μίκτη για πηγές που έχουν σήμα line όπως πχ synths.

 

3) Το σήμα εξόδου στα passive DI’s έχει μια πτώση της τάξεως των 3 με 6 dB (γιατί χρησιμοποιείται stepdown  μετασχηματιστής ενώ στα active μπορεί να αυξηθεί με ενσωματωμένο στάδιο προενισχυτή ή να ρυθμιστεί με ένα απλούστερο κύκλωμα από ένα διακόπτη με διαβαθμίσεις σε dB.

 

di.jpg

 

Το εσωτερικό ενός τυπικού passive DI.

Οπότε αν μια είσοδος mic έχει αντίσταση 1kΩ και σε αυτήν θέλεις να συνδέσεις ένα synth ή ένα guitar-synth από έξοδο line, αυτό μπορεί να γίνει διαμέσου ενός DI box.

Αυτά όμως, απ' ότι είδα, έχουν επιλογή για dB. Παίζει αυτό ρόλο για τη συνδεσμολογία; Δηλαδή μήπως θα πρέπει να μειωθεί το σήμα κατά κάποια dB ή δεν έχει σημασία;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

O dither έχει πια χαθεί βαθιά μέσα στο quantization noise και δεν θα μπορέσει να απαντήσει.

 

On another note, αν το synth σου έχει μεγάλη έξοδο, ίσως παραμορφώσει τον mic preamp οπότε μπορείς σε τέτοια περίπτωση να πατήσεις το Pad στο di που θα σου μειώσει το σήμα προς τα εκεί.

Εναλλακτικά μπορείς να μειώσεις το σήμα από το master output του synth σου.

"Δες" απλά τι ακούγεται καλύτερα από τα 2.

 

Τip. Aν "μπει" το di σε έναν vintage προενισχυτή μικροφώνου ή λαμπάτο, ίσως είναι προτιμότερο να πατήσεις το pad ή/και να ρίξεις την έξοδο του synth, ώστε να πάρεις χρώμα στον ήχο σου από τον προενισχυτή μικροφώνου (αυξάνοντας πολύ το input του).

Ή μπορείς να πατήσεις το pad (αν υπάρχει) στον ίδιο τον mic amp για να πιέσεις παραπάνω την είσοδό του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου