Προς το περιεχόμενο

Σύγχυση για εναλλακτικά κουρδίσματα κιθάρας.


jks4050

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπερα,

Εχω ακουσει διαφορετικές γνώμες με φιλους ερασιτέχνες.

Και θα ηθελα καποιος που παίζει να με βοηθήσει.

Δοκιμαζω καποια περίεργα κουρδισματα για Blues  ;D

 

1. Το κομματι εχει τα ακκορντα πχ Em, D, C. εγω εχω κουρδισει απο Εb ως και  Cb.

Εχω τα ιδια πιασιματα οπως και αν ημουν σε Ε κουρδισμενος ή οχι ???

Χαζο αλλα θα το ρωτησω και στα σολο και ολα τα ακκορντα  ???

 

2. Παιζω με αλλους, αν εχουνε ριξει ολοι - ειμαστε οκ  ???

Αν οχι τι κανουμε  ???

 

3. Το dropped που λενε  ;D ειναι να ριξεις και αλλο την πρωτη χορδη  ???

 

4. Με τι εχετε δοκιμασει ή παιζετε εσεις  ???

 

5. Να προσθεσω οτι τα Εb, D, DB ειναι ολες οι χορδες μισο, ενα ή εναμιση τονο  κατω απο το EADGBe, σε ενα κουρδισμα G open DGDGBg τι κανεις  ???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 24
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μπορείς να αλλάξεις κούρδισμα σε όποιο τραγούδι θες κυρίως για να ταιριάζει με τη φωνή σου ή τη φωνή του τραγουδιστή.

Αν θές όμως να παίξεις με κάποιο backing track ή μαζί με το κανονικό τραγούδι πρέπει να βρίσκεσαι στο ίδιο κούρδισμα ή αν δεν είσαι να μετατρέψεις κατάλληλα τις συγχορδίες. (για τις κλίμακες του σολο ισχύει ακριβώς ότι ισχύει και για τις συγχορδίες.)

 

2) αν είστε όλοι στο ίδιο κούρδισμα είστε οκ

3)dropped είναι πόσο ρίχνεις την 6η χορδή (μετρώντας πάντα από κάτω προς τα πάνω)

4) προσωπικά παίζω πάντα σε κανονικό κούρδισμα και αλλάζω μόνο αν είναι να παίξω Guns n roses οι οποίοι παίζουν ένα ημιτόνιο κάτω (ή άλλως Half step down) και επίσης χρησιμοποιώ πολύ καποτάστο στην ακουστική για να ταιριάζουν στη φωνή μου τα τραγούδια ή για να μην πεθαίνει το χέρι μου στο μπαρέ.

Ελπίζω να σε βοήθησα!  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο G open που προσέθεσες εγώ θα ακολουθούσα πιστά κάποιο tab γιατί δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ. Αν θέλεις τώρα να γράψεις κομμάτι σε αυτό το κούρδισμα δεν ξέρω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1.Μονος μου ειμαι οκ - παιζω σαν να ημουν σε Ε και τα ακκορντα και τα σολο.

2.Με backing track ή παρεα οχι - η ριχνουμε ολοι ή κανεις.

Το επιασα...

 

3.Kαι με το drop εισουν κατατοπιστικός στο τι ειναι, στις περιπτωσεις 1 και 2 τι κανεις  ???

 

Εξηγησε μου λιγο αυτο...

να μετατρέψεις κατάλληλα τις συγχορδίες. (για τις κλίμακες του σολο ισχύει ακριβώς ότι ισχύει και για τις συγχορδίες.)

και επίσης χρησιμοποιώ πολύ καποτάστο στην ακουστική για να ταιριάζουν στη φωνή μου τα τραγούδια ή για να μην πεθαίνει το χέρι μου στο μπαρέ.

και αυτο γιατι η μονη χρηση του καποταστου ειναι στο σεταρισμα...

 

 

Ευχαριστω για τις μεχρι τωρα απαντησεις σου.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο G open που προσέθεσες εγώ θα ακολουθούσα πιστά κάποιο tab γιατί δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ

 

Καλα σιγουρα απλα περνω και γνωμες απο πιο εμπειρους...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά τα λέει ο φίλος από πάνω.

1)Αν ΟΛΕΣ οι χορδές είναι κουρδισμένες 1 ή 2 ή 3 (ή παρακάτω) ημιτόνια κάτω, τότε τα πιασίματα στις συγχορδίες είναι ίδια με το standard tunning δεν αλλάζει κάτι.

3)Το drop tunning είναι όταν ξεκουρδίζεις μόνο την ΜΙ (6η χορδή). Έχεις δηλαδή ένα κούρδισμα του τύπου DADGBe αντί για το κλασικό EADGBe (η ΜΙ είναι ένα τόνο κάτω).

4)Προτιμώ να παίζω με standard tunning.

5)Όσον αφορά τα open tunnings, δεν τα γνωρίζω πολύ καλά. Απ' ότι έχω διαβάσει, χτυπώντας τις χορδές όλες ανοιχτές, είναι σαν να παίζεις μια συγχορδία. Στην προκειμένη περίπτωση, το open G tunning είναι σαν να παίζεις μια συγχορδία ΣΟΛ χωρίς να πατάς τίποτα στην ταστιέρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και στις 2 περιπτώσεις κάνεις το ίδιο.

Αν θες να παίξεις το κομμάτι στον κανονικό του τόνο και είσαι σε πιο κάτω κούρδισμα (πχ 1 ημιτονιο) πρέπει να παίζει κάθε συγχορδία τόσο πιο ψηλά όσο έχεις κατεβάσει το κούρδισμα (συγκεκριμένα στο 1 ημιτόνιο κάτω ας πούμε αν θες να παίξεις Ε (νότα ή συγχορδία) θα πρέπει να παίξεις Ε# (ή Db τό ίδιο είναι)

 

Αν βέβαια υπάρξει τέτοιο σενάριο φρόντισε να κουρδίζεις στο κούρδισμα που πρέπει για να μην κάνεις όλη την ώρα μετατροπές στο κεφάλι σου.

 

Το καποτάστο τώρα σου δίνει τη δυνατότητα να ανεβάσεις το κούρδισμα αν θέλεις (πράγμα που δεν γίνεται κουρδίζοντας πιο πάνω γιατί οι χορδές κοβονται) έτσι ώστε να ταιριάξει ο τόνος της κιθάρας με τη φωνή αυτού που τραγουδάει.

Το άλλο που είπα για την ευκολία είναι ότι σε κάποια τραγούδια βλέπεις συνέχεια συγχορδίες του τύπου Db, Eb, Abm, G# οι οποίες είναι όλο μπαρέ και αν παίζει για πολλή ώρα μπαρε ψοφάει το χέρι σου οπότε βάζοντας το καποτάστο σε κάποιο σημείο "προσαρμόζεις" το κούρδισμα ώστε να μετατραπούν οι συγχορδίες σε πιο εύκολες όπως G, D, Em , C

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

iron maiden κουρδισμένοι σε ΜΙ

gun'n'roses κουρδισμένοι σε ΡΕ δίεση,ένα ημιτόνιο πιο κάτω δηλαδή.

 

Τα πιασήματα σε συχορδίες κτλ είναι στα ίδια τάστα μόνο που αλλάζει το κούρδισμα.

 

Αν κατάλαβα καλά αυτό που ρωτάς.

 

Το θέμα είναι πως με την αλλαγή κουρδίσματος αλλάζει και η ρέγουλα του σεταρίσματος της κιθάρας.

 

Δηλαδή αν από ΜΙ πας σε ΡΕ# το relief του μπράτσου θα ελατωθεί και μπορεί και να σου ταστάρει κάπου,δεν είναι τσάνταρ αλλά υπάρχει πιθανότητα.

Flying High Again

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1. Το κομματι εχει τα ακκορντα πχ Em, D, C. εγω εχω κουρδισει απο Εb ως και  Cb.

Εχω τα ιδια πιασιματα οπως και αν ημουν σε Ε κουρδισμενος ή οχι ???

Χαζο αλλα θα το ρωτησω και στα σολο και ολα τα ακκορντα  ???

 

Τι εννοείς έχεις κουρδίσει από Eb έως Cb;

 

Τα "πιασίματα" παραμένουν τα ίδια αν τα μουσικά διαστήματα μεταξύ των χορδών παραμένουν κι αυτά τα ίδια. Το μόνο που αλλάζει είναι το ύψος πάνω στην ταστιέρα που θα πιάνεις τα ακόρντα σου ή θα κάνεις τα σόλο σου. Π.χ. έχοντας κουρδίσει όλες τις χορδές ένα ημιτόνιο κάτω, το Μι στην πρώτη μπάσα χορδή, βρίσκεται πλέον στο 1ο τάστο αφού η χορδή ανοιχτή είναι Eb. Αντιστοίχως, αν πιάσεις ένα Em ακόρντο (στο ύψος του έπιανες με το παλιό κούρδισμα), αυτό που ακούγεται πλέον δεν είναι Em αλλά Ebm.

 

2. Παιζω με αλλους, αν εχουνε ριξει ολοι - ειμαστε οκ  ???

Αν οχι τι κανουμε  ???

 

Όποιος δεν αλλάζει το κούρδισμά του, προσαρμόζει το παίξιμό του στο κούρδισμα της πλειοψηφίας. Π.χ. εσύ ως κιθαρίστας έχεις ρίξει το κούρδισμά σου ένα ημιτόνιο κάτω. Ο μπασίστας έχει κρατήσει το κανονικό του κούρδισμα. Αν εσύ παίξεις ένα μπλουζ από Ε όπως θα το έπαιζες με το παλιό σου κούρδισμα, αυτό πλέον είναι Eb. Ε, ο μπασίστας που έχει διατηρήσει το κούρδισμά του, θα παίξει μπλουζ από Eb.

 

4. Με τι εχετε δοκιμασει ή παιζετε εσεις  ???

 

Προσωπικά έχω πειραματιστεί αρκετά με ανοιχτά κουρδίσματα αλλά και με άλλα δικά μου που βολεύουν για το εκάστοτε κομμάτι που παίζω.

 

5. Να προσθεσω οτι τα Εb, D, DB ειναι ολες οι χορδες μισο, ενα ή εναμιση τονο  κατω απο το EADGBe, σε ενα κουρδισμα G open DGDGBg τι κανεις  ???

 

Εδώ δεν κατάλαβα καθόλου τι ρωτάς.

 

και αυτο γιατι η μονη χρηση του καποταστου ειναι στο σεταρισμα...

 

Φυσικά και δεν ισχύει αυτό.

 

 

 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι εννοείς έχεις κουρδίσει από Eb έως Cb;

Cb μου έφυγε καταλαθος Db ηθελα να πω Jazzjoker.

Οτι απο Ε εχω πεσει σε Εb (ημιτονιο) κουρδισμα και εχω δοκιμασει και το Db (εναμιση τονο)

το σκεπτικο μου ειναι οτι τα ακκορντα τα πιανω οπως πριν σε Ε κουρδισμα ή αλλαζω ή μεταφερω το πατημα πιο κατω στην ταστιερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου