Προς το περιεχόμενο

Πρόωρο Gospel Drumming? Led Zeppelin Outtake


After_Hours

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στο παρακάτω κομμάτι από τα ακυκλοφόρητα των Zeppelin, έκατσε τ' αυτί μου στα break του Bonham εκεί γύρω στο 1.27 - 1.45. Είναι εξάηχα μοιρασμένα στο σετ, με μια χαρακτηριστική θέση στη μπότα, πιθανότατα επηρεασμένος από τον Elvin Jones, τα οποία έχουν γίνει ψωμοτύρι απ τους σημερινούς gospel drummers. Είναι το παλαιότερο δείγμα του συγκεκριμένου ''lick'' μέσα σε rock beat, που έχω ακούσει.

 

Υ.Γ.1 Δυναμίτης ο Bonzo σε όλο το κομμάτι, αξεπέραστος.

Υ.Γ.2 Αναφέρομαι στη σημερινή μορφή Gospel drumming και όχι την εκκλησιαστική των 70's.   

 

‘You gotta be willing to die for the motherf@cker.’

 

-Elvin Jones

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχεις δίκιο, είναι ένα συνηθισμένο - και πολύ έξυπνο - lick των λεγόμενων "gospel" ντράμερς (οι οποίοι δεν έχω καταλάβει ακριβώς γιατί αποτελούν ξεχωριστό είδος, αφού ούτε όλοι παίζουν σε εκκλησίες, ούτε έχουν κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στο ύφος τους, πέρα από τα τερατώδη chops τους...).

 

Όσο για το Bonham, ανέκαθεν έβρισκα αξιοθαύμαστο το ότι ένας 20-κάτι τότε Άγγλος είχε μελετήσει τόσο καλά τους παλιότερους Αμερικάνους τζαζ ντράμερς, ενσωμάτωσε μοναδικά τις επιρροές αυτές στο παίξιμό του και δημιούργησε ένα τόσο προσωπικό, "βαρύ" στυλ.

 

Ευχαριστούμε για το ποστ.

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Την ίδια απορία έχω κι εγώ. Η αλήθεια είναι ότι ξεπιδούν πολλές και πραγματικά ενδιαφέρουσες ιδέες από τους μπροστάρηδες του είδους, αλλά η gospel πλευρά που είναι; Χτυπάνε αλύπητα και κατά 99% χωρίς μπλουζάκι ώστε να ποζάρουν και τα μούσκουλα..  Περίεργος τρόπος να εκφράσεις τη πίστη σου βρε αδερφέ :P

 

Εντελώς αντικειμενικά προσπαθώ να το δω, δεν με θίγει ή οτιδήποτε.

 

 

 

 

‘You gotta be willing to die for the motherf@cker.’

 

-Elvin Jones

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

πρωτη φορα που πηγα σε gospel εκκλησια στην αμερικη, ανεβαινει ενας πιτσιρικας 14-15 στα ντραμς, και μαζι με εναν ακομα στο οργανο αρχιζουν να παιζουν ενα 2/4 boogie του σκοτωμου. ακριβως το ιδιο beat που παιζουν σε απειρα punk κομματια.. σκοτωμος...

 

.. την επομενη εβδομαδα κανανε μπαρμπεκιου.. ΜΕΣΑ στην εκκλησια..  ;D ολη η γειτονια

 

γενικως αμα τους πεις να καθησουν ακινητοι, να μην τραγουδανε να μη χορευουν κτλ μαλλον θα αλλαζαν θρησκεια...  ;D

 

οσον αφορα το gospel υφος, ουσιαστικα ολα τα ειδη της μοντερνας μουσικης απο εκει ηρθαν. τα παιξιματα τους ειναι εντελως συγκεκριμενα οταν παιζουν παραδοσιακο υλικο, απλα σημερα η gospel περιεχει στοιχεια απο ολα τα ειδη οποτε και οι μουσικοι παιζουν αναλογα. ο λογος που ακουγεται τοσο πολυ η gospel στην αμερικη ειναι οτι, μαζι με την country μουσικη, ειναι απιστευτα δημοφιλη ειδη εκει, με σταδια και εκκλησιες δεκαδων χιλιαδων θεσεων και μουσικους που κανουν καρριερα η βιοπορισμο αποκλειστικα στο ειδος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οσον αφορα το gospel υφος, ουσιαστικα ολα τα ειδη της μοντερνας μουσικης απο εκει ηρθαν. τα παιξιματα τους ειναι εντελως συγκεκριμενα οταν παιζουν παραδοσιακο υλικο, απλα σημερα η gospel περιεχει στοιχεια απο ολα τα ειδη οποτε και οι μουσικοι παιζουν αναλογα. ο λογος που ακουγεται τοσο πολυ η gospel στην αμερικη ειναι οτι, μαζι με την country μουσικη, ειναι απιστευτα δημοφιλη ειδη εκει, με σταδια και εκκλησιες δεκαδων χιλιαδων θεσεων και μουσικους που κανουν καρριερα η βιοπορισμο αποκλειστικα στο ειδος.

Απόλυτα σωστά όλα αυτά, αλλά όροι όπως "gospel drumming" και "gospel chops" έχουν επικρατήσει για περιγράψουν την, ομολογουμένως τρομερή, τεχνική αυτών των ντράμερς, ή οποία όμως δεν είναι αποκλειστικό τους προνόμιο, αφού τη συναντάμε και σε πολλούς άλλους που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα gospel ή την εκκλησία.

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πρωτη φορα που πηγα σε gospel εκκλησια στην αμερικη, ανεβαινει ενας πιτσιρικας 14-15 στα ντραμς, και μαζι με εναν ακομα στο οργανο αρχιζουν να παιζουν ενα 2/4 boogie του σκοτωμου. ακριβως το ιδιο beat που παιζουν σε απειρα punk κομματια.. σκοτωμος...

 

.. την επομενη εβδομαδα κανανε μπαρμπεκιου.. ΜΕΣΑ στην εκκλησια..  ;D ολη η γειτονια

 

γενικως αμα τους πεις να καθησουν ακινητοι, να μην τραγουδανε να μη χορευουν κτλ μαλλον θα αλλαζαν θρησκεια...  ;D

 

οσον αφορα το gospel υφος, ουσιαστικα ολα τα ειδη της μοντερνας μουσικης απο εκει ηρθαν. τα παιξιματα τους ειναι εντελως συγκεκριμενα οταν παιζουν παραδοσιακο υλικο, απλα σημερα η gospel περιεχει στοιχεια απο ολα τα ειδη οποτε και οι μουσικοι παιζουν αναλογα. ο λογος που ακουγεται τοσο πολυ η gospel στην αμερικη ειναι οτι, μαζι με την country μουσικη, ειναι απιστευτα δημοφιλη ειδη εκει, με σταδια και εκκλησιες δεκαδων χιλιαδων θεσεων και μουσικους που κανουν καρριερα η βιοπορισμο αποκλειστικα στο ειδος.

:P που ειναι αυτες οι εκκλησιες ρε συ ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
αφού τη συναντάμε και σε πολλούς άλλους που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα gospel ή την εκκλησία.

 

κι ομως, οι περισσοτεροι σεσσιοναδες στην αμερικη, αν μιλαμε για R&B, soul, funk, pop, jazz κτλ, ειναι κατι μαυρικουλες που εχουν βγει και μαθει να παιζουν στις εκκλησιες (και στις μπαντες των σχολειων).. στα δε βιογραφικα των τζαζ μουσικων ας πουμε, δεν εχω διαβασει ουτε ενα που αν ειναι μαυρος να μην επαιζε σε εκκλησιες μικρος

 

να μερικα βιντεακια gospel σε ενα προχειρο playlist που εχω στο youtube μου

 

 

 

και στα υποψιν οτι στην ελλαδα, μπορει να μην εχουμε εκκλησιες βαπτιστων με μαυρη αμερικανικη μουσικη, αλλα υπαρχουν αρκετες εκκλησιες αφρικανων τουλαχιστον στην αθηνα, οπου γινεται παρομοια κατασταση, με πολλη μουσικη, αλλα με αφρικανικες φυσικα κυριως μουσικες καταβολες

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Όσο για το Bonham, ανέκαθεν έβρισκα αξιοθαύμαστο το ότι ένας 20-κάτι τότε Άγγλος είχε μελετήσει τόσο καλά τους παλιότερους Αμερικάνους τζαζ ντράμερς, ενσωμάτωσε μοναδικά τις επιρροές αυτές στο παίξιμό του και δημιούργησε ένα τόσο προσωπικό, "βαρύ" στυλ.

 

 

Υποθέτω πως ''τον καιρό εκείνο'', βάλε δηλαδή 1960, η τζάζ ήταν αν όχι η μοναδική τουλάχιστον η βασική ουσιαστική ντραμιστική επιρροή που θα μπορούσε κανείς να έχει μελετήσει σε βάθος. Το λέω αυτό γιατί έχω παρατηρήσει οτι ακόμα και στις αρχές της ενσωμάτωσης drumset στη latin υπάρχουν jazz fill-ins. Πόσο μάλλον δε στη gospel - RnB που έχουν τις ίδιες ρίζες.

 

Κατα τ άλλα τιτανοτεράστιος ο Bonham...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου