Προς το περιεχόμενο

Τελική παραμόρφωση σε χαμηλές εντάσεις


dimitrisp

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γεια χαρά σε ολους,

 

μιας και είμαι καινούριος στο φόρουμ θα έπρεπε να πώ οτι είμαι σχετικα άσχετος στον τομέα της ηλεκτρικής κιθάρας αφου μόλις πρόσφατα κατάφερα να αγοράσω μια κιθάρα και έναν ενισχυτή της προκοπής (είχα κάτι δανικές που και πού). Κλασσική παίζω εδώ και 4-5 χρόνια (δανική και αυτή :) ).

 

Τέλος πάντων μια και ασχολούμαι αποκλειστικά με "μουσική δωματίου" πήρα τον μικρότερο (σε watt) ενισχυτή που μπόρεσα να βρώ (6W, Class A) αλλα, όπως ήταν αναμενόμενο, οι βασικές μου επιλογές είναι α) χαμηλό gain, υψηλό master για καθαρά και β) υψηλό gain, χαμηλό master για βρώμικα. Απο κεί και πέρα οι εντάσεις γινονται απαγορευτικές οχι μόνο για τους γείτονες αλλα και για μένα.

 

Και ωραία τα καθαρά αλλα τα βρώμικα... Δε λέω κάλη η παραμόρφωση απο την προενίσχυση αλλα τι στο κάλο τον έχουμε κοτσάμ τελικό; ¶λλωστε, εκτός του ότι ακούγεται καλύτερα, βολεύεσαι με λιγότερο gain και συνεπώς λιγοτερο θόρυβο απο τις χορδές κλπ. Και για να φτάσουμε στο ζήτημα:

 

α) Αυτα τα hotplates και λοιπά dummy loads απ' ότι κατάλαβα έχουν μέσα ένα μάτσο αντιστάσεις, πυκνωτές και πηνία για να προσομοιώσουν το φορτίο ενός ανύπαρκτου ηχείου. Γιατι ακριβώς κοστίζουν όσο ενας μικρός ενισχυτής; Είναι ακριβά τα κομμάτια, πληρώνεις το QA ή βασίζονται στο ότι θα φοβηθείς να φτίαξεις ένα μόνος σου για να μήν κάψεις κανέναν μετασχηματιστή.

 

β) Υπάρχει κάποια άλλη σχετικά φθηνή λύση (οχι iso-boxes κλπ.) για να πετύχουμε τον στόχο μας; Έχω δει κάτι L-pads και T-pads τα οποία φαίνονται πολύ απλά σαν κυκλώματα. Γιατι δεν είναι πιο διαδεδομένα; Είναι επικύνδυνα για την υγεία του ενισχυτή;

 

γ) Έχω διαβάσει για ενδεχόμενους κινδύνους με μερικές προσεγγίσεις. Πόσο σοβαροί είναι αυτή. Είναι ωραίος ο ενισχυτής, δεν θέλω να μου πάθει τιποτα.