Προς το περιεχόμενο

Ηλεκτρικος ηχος και "χωρος" aka Τι reverb/delay χρησιμοποιειτε


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπερα ΝΟΙΖ,

 

Μπαινω κατευθειαν στο θεμα. Πως προσθετετε "χωρο" στις κιθαρες σας;

 

Αφορμη για την ερωτηση μου αποτελεσε το εξης:

 

Τους τελευταιους μηνες με την μπαντα ηχογραφουμε την καθε προβα μας, χρησιμοποιουμε ενα sm57 για κιθαρα που τελευταια εχει δωσει την θεση του σε ενα sennheiser e906.

 

Χρησιμοποιω αυτες τις ηχογραφησεις για να βελτιωσω τους ηχους μου με γνωμονα το τι ακουει ενα μικροφωνο μπροστα απο τον ενισχυτη, ωστε πχ σε ενα live να εχω οσο το δυνατον καλυτερο ηχο.

 

Και εδω προκυπτει το θεμα γιατι θελω να προσθεσω "χωρο" στη κιθαρα, κυριως στις ρυθμικες crunch κιθαρες, η οποιες απο μονες τους ειναι ξεραΐλα σκετη λαιμαι.  Εχω δοκιμασει διαφορα reverbs, συνηθως καποιο plate ή spring με ουρες που ποικιλουν απο 1,4-2,2-2,3 seconds. To αποτελεσμα ειναι o ηχος να παραμενει αρκετα dry καθως παιζω και μονο στις παυσεις να γινεται αντιληπτο το reverb (οχι αυτο που θελω).

 

Προσφατα δοκιμασα και την λυση ενος κοντου delay στο τελος τις αλυσιδας με λιγο καλυτερα αποτελεσματα, αλλα και παλι repeats και χρονος ηταν ψηλα με αποτελεσμα στην οποια παυση να ακολουθουν ta repeats με...rockabily αποτελεσμα  ;D ( οχι αυτο που θελω).

 

Ελπιζω να γινομαι κατανοητος, δεν ψαχνω καποιον wet ηχο με reverb/delay, απλα με χαλαει πολυ ο τελειως dry ρυθμικος ηχος και ψαχνομαι πως να του δωσω λιγο αερα.

 

Αν εγραφα μονο κιθαρες χωρις μπαντα, χωρις να γνωριζω πολλα, θα δοκιμαζα να ντουμπλαρω, να απομακρυνω το μικροφωνο απο το ηχειο ή να προσθεσω καποιο ακομα πιο μακρια απο την πηγη και μετα να μιξαρω, σε live παιξιμο ομως με 1 μικροφωνο τι γινεται?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προωπικα αποφευγω εντελως το reverb (πλην ελαχιστων εξαιρεσεων οπου αυτο απαιτειται πχ καποιο ριφ στο οποιο εσκεμμενα να θελω να δωσω μια σερφ χροια) και προσπαθω να δινω χωρο στις κιθαρες μου αποκλειστικα και μονο με τη χρηση delay.

 

Oταν προκειται για καποιο lead συνηθως (αλλα χωρις αυτο να σημαινει οτι ειναι γραμμενο σε πετρα) h standard ρυθμιση μου εινια καποιο delay γυρω στα 460-500ms σχετικα ψηλα στη μιξη (φυσικα πολυ μακρια απο το 100%) και 2-4 επαναληψεις. Φυσικα το πραγμα αλλαζει εντελως στα ρυθμικα οπου δεν θελεις τοσο πολυ delay γιατι θα γινει ο ηχος σου ενα συνοθυλευμα λασπης. Εκει προτιμω κατι πολυ πιο subtle με το πολυ δυο επαναληψεις, σαφως χαμηλα στη μιξη  και ο πλεον συνηιθσμενος χρονος του delay μου στα ρυθμικα ειναι καπου γυρω απ τα 300ms.

2 things are infinite:the universe&human stupidity

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τι reverb χρησημοποιεις? - μπορει να μην σου αρεσει το συγκεκριμενο

Απο ενταση που το εχεις? Εγω συνηθως καπου πανω απο τη μεση (αν και δε λεει τιποτα αυτο μιας και αλλαζει απο reverb σε reverb)

Εχε υποψιν σου οτι καθε χωρος που παιζεις εχει φυσικο reverb το οποιο πρεπει να υπολογιζεις οταν ρυθμιζεις το δικο σου. Μπορει αυτο που ακους στην ηχογραφηση σαν ξερο, να ειναι υπερβολικο σε εναν χωρο με λιγο κοσμο και χωρις defusers στους τοιχους....

www.facebook.com/BlackBodyRadiationAthens

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εδω προκυπτει το θεμα γιατι θελω να προσθεσω "χωρο" στη κιθαρα, κυριως στις ρυθμικες crunch κιθαρες, η οποιες απο μονες τους ειναι ξεραΐλα σκετη λαιμαι.  Εχω δοκιμασει διαφορα reverbs, συνηθως καποιο plate ή spring με ουρες που ποικιλουν απο 1,4-2,2-2,3 seconds. To αποτελεσμα ειναι o ηχος να παραμενει αρκετα dry καθως παιζω και μονο στις παυσεις να γινεται αντιληπτο το reverb (οχι αυτο που θελω).

 

Εννοείς ότι έχεις δοκιμάσει διάφορα πετάλια; Γιατί γενικά μια ηχογράφηση με μικρόφωνο πάνω στο μεγάφωνο του ενισχυτή (κι εγώ έτσι γράφω παρεμπιπτόντως και μάλιστα το ένα μικρόφωνο είναι e906) δεν μπορεί να "πιάσει" το βάθος που βγαίνει απ' τον ενισχυτή.

 

Μία γνωστή μέθοδος που χρησιμοποιώ κι εγώ είναι ένα πυκνωτικό μικρόφωνο, σε απόσταση ενάμιση-δύο μέτρων από τον ενισχυτή για να πιάνει τον χώρο.

 

Μια άλλη είναι να γράφεις χωρίς καθόλου (ή με λίγο) βάθος και να το προσθέτεις κατόπιν ψηφιακά από το daw.

 

Ή και συνδυασμός των δύο παραπάνω.

 

 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

 επειδη στο reverb που βγαινει απο τον ενισχυτη στα λαιβ προστιθεται το reverb του χωρου, θελει πολλη προσοχη για να μην λασπωσεις τον ηχο σου, κανοντας τον πολυ συγκεχυμενο, η να μην ξεχωριζει, ειδικα με φουλ μπαντα. ειναι δυσκολο να καταλαβεις απο την σκηνη πως ακουγεσαι κατω.

 

 στα περισσοτερα ειδη μουσικης εγω δεν χρησιμοποιω reverb λαιβ, η βαζω πολυ λιγο απο τον ενισχυτη. εκτος αν το θελω σαν εφφε, να κολυμπαει δηλαδη η κιθαρα σε αυτο, που παλι θελει προσοχη. σε τετοιες περιπτωσεις χρησιμοποιω συνηθως hall η plate reverb με μεγαλη ουρα και χαμηλη σταθμη.

 

 μια αλλη καλη λυση για ambiance ειναι ενα αναλογικο delay, μια επαναληψη πολυ χαμηλα. το mad professor blue delay ειναι τα αγαπημενο μου για αυτη τη δουλεια, always on και ορκιζεσαι οτι ειναι reverb, αλλα πολυ πιο καθαρο

 

συνηθως επισης καβω αρκετα πριμα ειτε απο το delay ειτε απο το reverb ωστε να ξεχωριζει καλυτερα το καθαρο σημα απο το εφφε

 

γενικα ρυθμιζοντας τον ηχο μου σε εναν χωρο, με απασχολει πολυ το eq του, τι καταλαβαινω δηλαδη οτι κανει στον ηχο και τι πρεπει να δωσω/κοψω στον ενισχυτη για να το ισορροπησει (ολα τα modulation εφφε -chorus, vibes, rotary κτλ- επηρρεαζονται πολυ απο αυτο),  και η αντηχηση, ποσο wet δηλαδη με παιρνει να ειμαι στον ενισχυτη σε delay - reverb. με τα χρονια καπως καταλαβαινεις και πριν παιξεις, απο τα υλικα και τη γεωμετρια του μαγαζιου. και το πιο ενδιαφερον ειναι το ποσο καλα ακουγονται ολα τα ποιοτικα μηχανηματα σε συναυλιες ανοιχτου χωρου, χωρις επιστροφες, κυματα, συντονισμους κτλ. εκει καπως καταλαβαινεις τον κανονικο ηχο καθε μαρκας .. :)    

 

τωρα για ηχογραφησεις, εχεις δοκιμασει delay λιγων ms (doubling ουσιαστικα)? ειναι συνηθισμενο τρυκ σε πολλα ειδη μουσικης, καμμια σχεση με reverb, αλλα προσθετει ''χωρο'' στις κιθαρες. το ιδιο και το doubling των tracks ξαναπαιζοντας τα, η το παιξιμο της θεσης στο stereo image

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχας να σας ευχαριστησω ολους για τις απαντησεις σας!

 

Συγχωρεστε με που δεν το ξεκαθαρισα απο την αρχη, αλλα το περιβαλλον στο οποιο αναζητω την λυση ειναι αυστηρα σε live παιξιμο με μπαντα, ειτε σε rehearsal room ειτε στο οποιο stage.

 

Για εφφε χρησιμοποιω το G-System της TC, το οποιο υστερα απο 5-6 χρονια παρεα τα παμε καλα οι δυο μας.  ;D

 

Ουτε εγω ειμαι φαν του reverb σε live χρησεις εκτος και αν απαιτειται απο το κομματι. Την λυση του chorus ας την αποκλεισουμε προς το παρον μιας και θα χρωματισει πολυ.

 

Ουσιαστικα αυτο που θελω να πετυζω ειναι αυτο που λεει ο Jazzjoker:

Μία γνωστή μέθοδος που χρησιμοποιώ κι εγώ είναι ένα πυκνωτικό μικρόφωνο, σε απόσταση ενάμιση-δύο μέτρων από τον ενισχυτή για να πιάνει τον χώρο.

 

Μονο που θελω να το πετυχω με ενα μικροφωνο (κοντα στον ενισχυτη αναγκαστικα) , παιζοντας ταυτοχρονα με μπαντα... ::) μηπως ζηταω πολλα τελικα? ;D

 

Alter θα δοκιμασω και αυτο που ειπες για το delay σε μια επαναληψη με ενα space echo που εχω καπου. Το προβλημα που εχω συναντησει με τις delay λυσεις ειναι οτι στην οποια παυση κανει η μπαντα θα ακουστει η επαναληψη(εις)... Ισως τα κομμενα πριμα να βοηθησουν σε αυτο το σημειο.

 

Επισης τωρα που το σκεφτομαι θα δοκιμασω και καποιο room reverb με χαμηλο χρονο και ψηλα το mix μπας και ερθω λιγο πιο κοντα σε αυτο που ψαχνω.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Την λυση του chorus ας την αποκλεισουμε προς το παρον μιας και θα χρωματισει

 

Και όμως, αν χρησιμοποιήσεις ένα ψηφιακό chorus με χαμηλές ρυθμίσεις, τόσο που δεν θα ακούγεται σαν chorus, μαζί με ένα rhythm gain, νομίζω πως θα έχεις ακριβώς αυτό που θέλεις. Στη τελική, το chorus είναι ένα short delay with modulation on top. Τα κρατάς όλα χαμηλά, απλώνεις τον ήχο χωρίς να χρωματίζεις. Δεν έχω ιδέα για τον ηλεκτρονικό σχεδιασμό τους, αλλά φαντάζομαι πως delay, chorus, reverb δεν πρέπει να διαφέρουν και πολύ. Αν και δεν το προτείνω, έχω ακούσει heavy rhythm που σκοτώνει, με whammy στην λούπα και light detune setting. Φαντάζομαι πως το g system θα έχει απείρως περισσότερες δυνατότητες. Για δοκίμασε το.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε ευχαριστω πολυ φιλε darshan! Θα το δοκιμασω και θα επανελθω με εντυπωσεις. Η οποια εμπειρια μου μεχρι στιγμης λεει οτι chorus/pitch shifting etc κολακευουν αρκετα γκαζατους ηχους οπως πολυ σωστα παρατηρεις και συ. Σε crunch ομως αλλαζει λιγο το πραγμα. Ομολογω παρολα αυτα πως δεν ειχα σκεφτει να το χρησιμοποιησω με ανεπαισθητες ρυθμισεις, οποτε σου χρωσταω μια απαντηση.

 

Ενα κοντο room reverb με χρονο στα 0,3-0,4 sec και περιπου 20-25% mix που δοκιμασα προχθες εδωσε ενδιαφεροντα αποτελεσματα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εδω προκυπτει το θεμα γιατι θελω να προσθεσω "χωρο" στη κιθαρα, κυριως στις ρυθμικες crunch κιθαρες, η οποιες απο μονες τους ειναι ξεραΐλα σκετη λαιμαι.  Εχω δοκιμασει διαφορα reverbs, συνηθως καποιο plate ή spring με ουρες που ποικιλουν απο 1,4-2,2-2,3 seconds. To αποτελεσμα ειναι o ηχος να παραμενει αρκετα dry καθως παιζω και μονο στις παυσεις να γινεται αντιληπτο το reverb (οχι αυτο που θελω).

"Παιξε" (προσθεσε) με το predelay του reverb.

Το αντιθετο απο αυτο που θελω εγω δλδ, που θελω συνηθως μπροστα τον ηχο και μονο λιγο "ουρα" στο τελος.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου