Προς το περιεχόμενο

Tο γράφημα των ισοσταθμιστών :?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στο γράφημα των ισοσταθμιστών, η περιοχή από 20Hz ως 1kHz

έχει την ίδια έκταση με αυτήν από 1 kHz ως 16 kHz ή και 20 kHz

 

sshot_big_q10_01.jpg

 

Γιατί συμβαίνει αυτό; :?

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όπως βλέπεις όση απόσταση έχουν τα 31 από τα 62 Hz και τα 1000 από τα 2000 έχουν και οι 10Κ από τα 20Κ. Αυτό γίνεται γιατί και ο άνθρωπος έτσι αντιλαμβάνεται τις συχνότητες. Πχ τα 55Ηz είναι Λα το ίδιο και τα 110 και τα 220 και 440. Δλδ κάθε διπλασιασμός είναι οκτάβα. Για το ανθρώπινο αυτί όση απόσταση έχει η διαφορά 20-40Hz (20 Hz μία οκτάβα) έχουν και τα 10000 - 20000 (10000 Hz πάλι μια οκτάβα)

εμμμ.... Αυτά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχει επικρατήσει στον χώρο της ακουστικής η κατανομή των συχνοτήτων σε λογαριθμική κλίμακα. Αυτό σημαίνει ότι η απόσταση απο 10 εώς 100 είναι ίση με την απόσταση απο 100 εώς 1000 που είναι ίση με την απόσταση από 1000 εώς 10000 και ίση με την απόσταση 10000 εώς 100000 κ.λπ. Το γιατί έχει επικρατήσει η log scale από την απλή linear έχει πολλές εξηγήσεις και έχει να κάνει με psychoacoustics περισσότερο... απαυτά που γνωρίζω τουλαχιστον

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά αυτό μπορείς εύκολα να το καταλάβεις αν ας πούμε προσθέσεις 5db στα 100Hz. Τώρα τράβα τα στα 200, ή στα 300Hz. Η διαφορά στον ήχο είναι τεράστια. Βάλε τώρα 5db στα 8k. Και τώρα τράβα τα στα 8.1 ή στα 8.2. Η διαφορά είναι ελάχιστη. Έτσι ακούμε, ακούμε λογαριθμικά :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η λειτουργεία του αυτιού προσομιάζεται περισσότερο με το 1/3 οκτάβας.

 

Αν....

 

και ακόμα δεν έχουν εξακριβώσει τι και πώς σε σχέση με το αυτί και πώς ακούμε.

 

Αυτός ο κοχλιάς του αυτιού είναι μεγάλο μπλέξιμο......

 

όπως επίσης και η αντίληψη και ο τονικός διαχωρισμός των ήχων........

 

 

 

Επίσης....

 

 

εκτός από τη μέθοδο του σταθερού λόγου συχνοτήτων....

 

υπάρχουν και άλλες με(-)θόδοι(η)...... :lol:

 

 

 

δεν μπορώ αυτή την στιγμή να τις ονομάσω... είμαι εκτός του άντρου μου.. και δεν έχω τα "εργαλεία" μου παρέα........

 

 

 

Όσο για το "γράφημα"...

 

τα προηγούμενα πόστ απάντησαν ......

 

 

 

Υ.Γ. Τα +-5 ντι μπι που ανάφερε ο χρήστης μενέλαος...

 

δεν είναι αποκλειστικά και μόνο β'αση του τονικού διαχωρισμού του ανθρώπου.

 

Φαντ'αζομαι οτι οι πιο πολλοί είστε εξοικιωμένοι με την σκάλα Α....

 

παίζει και "αυτή" τον "ρόλο" της.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και μια παρατήρηση σχετική με τον συσχετισμό νοτών-συχνοτήτων:

 

Όπως κατάλαβες Ιχνηλάτη (ή πιθανόν ήξερες από πριν), όσο ανεβαίνουμε οκτάβες, τόσο η συχνοτική απόσταση των νοτών μεγαλώνει. πχ η Α1 απέχει από την Β1 μόλις 6,74Hz, ενώ οι ίδιες νότες σε 5 οκτάβες πάνω απέχουν 216Hz.

 

Αυτό πρακτικά σημαίνει (για ένα "μέσο" αυτί) ότι ένα φάλτσο στον μπαγλαμά ή στο βιολί θα ακουστεί πιο έντονα απ'ό,τι ένα φάλτσο στο κοντραμπάσο (το οποίο ενδεχομένως στο μέσο αυτί να περάσει κι απαρατήρητο). :wink:

Μη φεύγεις θηρίο,

θηρίο με τα σιδερένια δόντια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kαιρός να αρχίσω κοντραμπάσο δηλαδή :lol:

 

Χωρίς πλάκα,δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι,thnx Lost_Highway :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kαιρός να αρχίσω κοντραμπάσο δηλαδή :lol:

 

Χωρίς πλάκα' date='δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι,thnx Lost_Highway :)[/quote']

 

Με πρόλαβες :lol:

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου