Προς το περιεχόμενο

Μόνο ή στέρεο?


Minoru

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αυτο το γραφε ξερά προσωπικά δε μου λέει.

Πολλες φορές ή μαλλον ολες το εφε σου δίνει έμπνευση να πας παρακατω. Πχ ενα σολο (και οχι μονο ) που ειναι να βγει πχ με od κλπ δεν γίνεται να βγει ξερο και μετα να δώσεις od.

Ή αντίστοιχα το wah. ΠΡΕΠΕΙ να το γραψεις wet.

Εχω καταλήξει μετά απο αποτυχιες να γραφω πια στερεο με ενα κανάλι dry και ενα wet και μετα να αποφασίζω.

Επίσης σημαντικό ειναι πχ ο κομπρεσσορας να μπαίνει μετα. Αναλογα με τα δυναμικά του κομματιού.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο το γραφε ξερά προσωπικά δε μου λέει.

Πολλες φορές ή μαλλον ολες το εφε σου δίνει έμπνευση να πας παρακατω. Πχ ενα σολο (και οχι μονο ) που ειναι να βγει πχ με od κλπ δεν γίνεται να βγει ξερο και μετα να δώσεις od.

Ή αντίστοιχα το wah. ΠΡΕΠΕΙ να το γραψεις wet.

Εχω καταλήξει μετά απο αποτυχιες να γραφω πια στερεο με ενα κανάλι dry και ενα wet και μετα να αποφασίζω.

Επίσης σημαντικό ειναι πχ ο κομπρεσσορας να μπαίνει μετα. Αναλογα με τα δυναμικά του κομματιού.

Το od και το wha δεν παει στο "ξερα".

Νομιζα οτι ειχα γινει κατανοητος για ποια κατηγορια εφφε μιλαμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρόσφατα αποφάσισα να δοκιμάσω το stereo των πεταλιών μου αλλά είμαι σε δίλημμα για τις βρώμικες κιθάρες ( οι καθαρές μου αρέσουν πολύ stereo).

 

Έγραψα δυο όμοια tracks το ενα σε stereo και το άλλο mono.

παρακαλώ τις απόψεις σας.

 

 

στο συγκεκριμενο θεμα , το 'mono ' χανει σε ατμοσφαιρα και χανεται ο υποβλητικος χαρακτηρας  του ριφ (προσγειωνεται )  .Στερεο σαφως ειναι καλυτερο ,πιο ογκωδες ,πιο μυστηριωδες .

 

στο συγκεκριμενο πιστευω θα εδινε ωραιο αποτελεσμα ,2 κιθαρες ,mono , δεξια αριστερα παιγμενες ξεχωριστα ,ωστε αυτη η ανθρωπινη ατελεια στο παιξιμο μεταξυ των 2

να γαργαλουσε ευχαριστα τα αυτια .

 

και με λιγοτερο 'βαθος ' πιθανων

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο το γραφε ξερά προσωπικά δε μου λέει.

 

Εξαρταται απο το τι παιζεις και πως παιζεις αλλα και τι θες να πετυχεις,αν εισαι ο Andy Summers ή o Εdge που βασιζουν ολο τον ηχο τους στα εφε φυσικα και δεν λεει,αν παιζεις blues &  θες απλα να βαλεις λιγο βαθος ή delay στο σολο σου μια χαρα ειναι.    

 

 

Πολλες φορές ή μαλλον ολες το εφε σου δίνει έμπνευση να πας παρακατω

 

Ακριβως.Προσωπικα εγω ειμαι της σχολης ....print the effect during recording μια και στην εποχη μας σπανια θα βρεις κιθαριστα με κατω απο...10 πεταλια στην πεταλιερα του  ;D..κριμα ειναι να μην τα χρησιμοποιησει...

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαρταται απο το τι παιζεις και πως παιζεις αλλα και τι θες να πετυχεις,αν εισαι ο Andy Summers ή o Εdge που βασιζουν ολο τον ηχο τους στα εφε φυσικα και δεν λεει,αν παιζεις blues &  θες απλα να βαλεις λιγο βαθος ή delay στο σολο σου μια χαρα ειναι.   

 

 

Ακριβως.Προσωπικα εγω ειμαι της σχολης ....print the effect during recording μια και στην εποχη μας σπανια θα βρεις κιθαριστα με κατω απο...10 πεταλια στην πεταλιερα του  ;D..κριμα ειναι να μην τα χρησιμοποιησει...

Αυτο το γραφε ξερά προσωπικά δε μου λέει.

Πολλες φορές ή μαλλον ολες το εφε σου δίνει έμπνευση να πας παρακατω.

 

Έχετε δίκιο ο ήχος που έχεις σε εμπνέει να παίξεις και ανάλογα , νομίζω όμως πως ο Σπύρος εννοούσε την διαδιακασία μιας ηχογράφησης αφου έχεις τελειώσει με την συνθεση και πως θα παίξεις κάθε τι.

Βέβαια μου φαίνεται πιο ειλικρινές σαν μουσικός να έχεις στην ηχογράφηση τον ήχο που σε εμπνέει, ακόμα και αν αυτό είναι τo στερεο output των πεταλιών σου  :P.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Έχετε δίκιο ο ήχος που έχεις σε εμπνέει να παίξεις και ανάλογα , νομίζω όμως πως ο Σπύρος εννοούσε την διαδιακασία μιας ηχογράφησης αφου έχεις τελειώσει με την συνθεση και πως θα παίξεις κάθε τι.

Βέβαια μου φαίνεται πιο ειλικρινές σαν μουσικός να έχεις στην ηχογράφηση τον ήχο που σε εμπνέει, ακόμα και αν αυτό είναι τo στερεο output των πεταλιών σου  :P.

Eννοειται οτι πρεπει να ακους το effect που πρεπει, για να παιξεις και καταλληλα. Ιδιως οταν βασιζεται αυτο που παιζεις στο effect (πχ delay edge gilmour κλπ)

Το θεμα αφορα αν πρεπει να το ηχογραφεις και παραλληλα  ;)

Εκει παιζει αναλογα την περιπτωση.

Παντως σε ολες τις περιπτωσεις μπορει να μην ηχογραφηθει το effect (ενω μπορεις να το ακους οταν παιζεις) και να μπει μετα στη μιξη, οσο πρεπει.

Ακομα και αν προκειται για effect απο πεταλακια και να να βγαινει και απο τον ενισχυτη (reamping και τα σχετικα).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

αν "μισείς" τον ηχολήπτη (και τους παραγωγό, ενορχηστρωτή αν υπάρχουν), καταγράφεις mono ή stereo το όραμα σου όπως το βίωσες ως δαμαστής δεκάδων άγριων πεταλακίων στο δωματιάκι σου (βρίσκοντας το φως το αληθινόν γιατί θα σου ακούγεται σίγουρα όμορφο κατά μόνας), αφήνοντας σε δεύτερο χρόνο αυτόν τον "κακό" άνθρωπο (που ξερω συνήθως σε ταλαιπωρεί) να τραβάει τα βυζιά του, προσπαθώντας στο τελικό mix να συμμαζέψει πολλές φορές τα ασυμμάζευτα για να ταιριάξει την υπόλοιπη μπάντα πάνω σου (χωρίς φυσικά να μπορεί να κάνει σχεδόν τίποτα ειδικά σε τυχόν κακές δυναμικές, αταίριαστες χροιές, άσχετους χρόνους, "λασπωμένους" χώρους κλπ)... 8)

 

αν "σε μισεί" ο ηχολήπτης, όχι μόνο δεν θα σε εμποδίσει, αλλά θα σε παροτρύνει κιόλας, να καταγράψεις μη "κάθετα" διαχειρίσιμο ("παραμετροποιήσιμο") - μη αναστρέψιμο σε δεύτερο χρόνο σήμα*... γιατί όχι άλλωστε... οι αρκετές ώρες αποτυχημένης διόρθωσης, συν αυτές της της επανεκτέλεσης και ξαναμανα επαναρύθμισης κλπ, είναι ότι πρέπει για να αυγατίσουν την προίκα της κόρης του)... ;D

 

αν "αγαπάτε" και οι δυο την δουλειά και την τέχνη σας, ο πρώτος θα σεβαστεί (για το ίδιον συμφέρον του μάλιστα) την έτσι κι αλλιώς τελικά ορθώς επικρατούσα άποψη της "ηχητικής συνισταμένης" του συνόλου, που θα "επιβληθεί κατά κανόνα στην συχνοτική και δυναμική συμπεριφορά της συνιστώσας του ήχου του οργάνου του κατά μόνας... όσο για τον δεύτερο?... απλά θα χρησιμοποιήσει ένα ταπεινό σπλιτεράκι κι όλοι θα ζήσουν καλά και το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα καλύτερα...

 

 

ΥΓ. φίλε κιθαρίστα, μην αρνείσαι στον ηχολήπτη την δυνατότητα να σου ανοίξει νέους κόσμους που ενδέχεται να μην έχεις ακόμα γνωρίσει... π.χ. το να αντικαταστήσει (κατά περίπτωση) το φτωχό πλην τίμιο κομπρεσοράκι σου με ένα manley της ρακιέρας του, μπορεί και να σ' αρέσει... που ξερς... :P ;D

 

ΥΓ2 φίλε ηχολήπτη, το κομμάτι δεν είναι δικό σου ρε φίλε... αν στρώσεις λίγο τον κ#λ@ σου και προσπαθήσεις να προσεγγίσεις το ηχητικό "όραμα" του πελάτη σου (εις βάρος της ευκολίας σου και πολλές φορές της τυχόν γεροντοκόρης εύθικτης ημιμάθειας σου), θα ξανάρθει σε σένα... σε χαλάει η προοπτική?...  :P ;D

 

ΥΓ3 ναι... υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που ένας "επεξεργασμένος" ήχος (από πραγματικά έμπειρο και ικανό μουσικό) μπορεί να εξυπηρετήσει ένα καλό τελικό αποτέλεσμα... όμως είναι τόσες ώστε απλά να υπηρετούν την εξαίρεση στον κανόνα μιας καλής παραγωγής, έχοντας όμως πάντα τον κίνδυνο (και χωρίς ουσιαστικό λόγο) να εμποδιστεί ένα εν δυνάμει καλύτερο... ;)

 

 

* για όσους μη έμπειρους δεν γνωρίζουν την διαφορά, η επέμβαση (κατά κανόνα insert ή σε σειρά) ενός "επεξεργαστή" (EQ, Compressor, Exciter κλπ) στο αρχικό σήμα, το διαφοροποιεί "δομικά" ανάλογα την δράση του...

από την άλλη (κατά κανόνα πάλι), ένα "effect" (reverb, delay, chorus, flanger κλπ) απλά "προστίθεται" μέσω ενός return buss στο αρχικό σήμα χωρίς να επεμβαίνει στην δομή του (αφού στείλουμε πριν μέσω ενός aux send ένα ποσοστό του)...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

από πραγματικά έμπειρο και ικανό μουσικό

 

Ε ναι ρε αρχηγε μου...για τον Edge & τον Summers σου ειπα οχι για τον Μπαμπη τον Σουγια που εχει ρυθμισει το delay στα 80 bpm με το feedback στο τερμα  & το κομματι ειναι στα 120 bpm  ;D ;D ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου