Προς το περιεχόμενο

Σύγχρονη Τέχνη (εικαστική και όχι μόνον)


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Συγνώμη για το άσχετο, αλλά θυμήθηκα αυτό το βιντεάκι με όλη αυτή την κουβέντα...

 

Θα ήθελα να δω τα μούτρα της καθαρίστριας, όταν θα πήγε στη δουλειά νομίζοντας ότι θα τελειώσει με ένα ξεσκόνισμα-σκούπισμα-σφουγγάρισμα και τελικά είδε αυτό!!  :o  ;D

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 44
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Θα ηθελα με αφορμη αυτη τη συζητηση να προσθεσω το παρακατω βιντεο, οπου ο Ted Forbes αναφερεται στο πως περιπου λειτουργει η high-end αγορα τεχνης. Αφηνωντας κατα μερους αναλυσεις περι της σημασιας και ουσιας της μοντερνας τεχνης, υπαρχουν καποια πραγματα σχετικα με το πως, γιατι και ποιοι ξοδευουν τεραστια ποσα ωστε να αποκτησουν τετοια εργα που παρα πολυς κοσμος αγνοει, με ο,τι συμβολη μπορει να εχει αυτο στην αντιληψη τους περι συγχρονης τεχνης.

 

Επειδη λοιπον ο Ted τα λεει καλυτερα απο μενα παραθετω το βιντεο το οποιο ελπιζω ισως φανει ενημερωτικο ή και ενδιαφερον για ορισμενους.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Την πιο έντιμη/χρήσιμη ερώτηση την έκανε ο Ραίη. Την συμπληρώνω : πότε ακούσατε για πρώτη φορά να γίνεται λόγος για "τέχνη" και που;

 

Αν είσαστε έλληνες (και μάλλον είσαστε, εφ' όσον διαβάζετε το παρόν κείμενο), σας μάθανε σε πολύ μικρή ηλικία, τα εξής :

 

α) Τέχνη είναι κάτι που βρίσκεται σε κάποιον προστατευμένο χώρο που λέγεται Μουσείο.

β) Ασφαλώς, αυτά τα Μουσεία είναι τίγκα με ελληνικά προϊόντα.

γ) Όλοι οι άλλοι (λαοί, έθνη, πλανήτες) πασχίζουν μάταια να ξεφύγουν από την επιρροή της ελληνικής τέχνης.

 

Όλα τα παραπάνω, είναι απλώς ατάκες που θα έλεγε ο αξιοσέβαστος κος Πορτοκάλος (από τη σχετική ταινία) και δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με την αλήθεια του ζητήματος. Αν μάλιστα προσθέσετε ότι Μουσεία στην Ελλάδα (μέχρι σχετικά πρόσφατα) νοούνταν μόνο εκείνα που υπάγονται στο ελληνικό δημόσιο, ε... κάθε άγνοια είναι αυτονόητη.

 

Στα παραπάνω προσθέστε ότι ο όρος "Μοντέρνα Τέχνη" έχει πολύ-πολύ συγκεκριμένο περιεχόμενο. Οι σαχλαμάρες (σαν αυτές που είδαμε) δεν είναι "Μοντέρνα Τέχνη" - στην καλύτερη (γι' αυτές) περίπτωση είναι προτάσεις κάποιων για υποψηφιότητα να ενταχθούν στην κατηγορία "Έργο Τέχνης", πολλά χρόνια μετά την παρουσίασή τους, συχνά με τον ίδιο το δημιουργό τους νεκρό.

 

Οπότε, οι μόνες έγκυρες τοποθετήσεις που θα μπορούσαν να γίνουν είναι κάτι σαν "Έχω δει  πολλά σύγχρονά (μου) δημιουργήματα και δε νομίζω ότι πρόκειται να αντέξουν στο χρόνο", αλλά ακόμη και αυτή η δήλωση μπορεί να γίνει μόνο από όποιον ενδιαφέρεται όντως για το αντικείμενο (ενδιαφέρον που θα έχει πιστοποιηθεί από το χρόνο που δαπανά προς την κατεύθυνση του να παραμένει ενημερωμένος, αν μη τι άλλο;).

 

Το κόστος τέτοιων δημιουργημάτων, δεν μας αφορά. Κάποιοι άνθρωποι καταλήγουν να είναι εξαιρετικά πλούσιοι και (αφου εκπληρώσουν κάποιες εμμονές και επιθυμίες) κρίνουν σκόπιμο να έχουν... χόμπυ. Ότι και αν αγοράσουν (σε αυτό το πλαίσιο) το κάνουν με την κομψότητα του Κίνγκ-Κονγκ, παραμορφώνοντας πλήρως την ιδέα της αξίας (αρκεί να πέσετε σε κάποιον "λεφτά" που προσπαθεί να αγοράσει φωτογραφική μηχανή, θα με θυμηθείτε). Αν πετάνε χρήματα σε σαχλαμάρες, είναι μία συζήτηση για τις διαστροφές του Καπιταλισμού, όχι για την Τέχνη.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βλέπουμε ένα πίνακα ζωγραφικής όπου ο ζωγράφος ζωγράφισε ένα ζευγάρι γυαλιά σε ένα πάτωμα. Το θεωρούμε τέχνη αυτό που βλέπουμε. Βλέπουμε σε ένα πραγματικό πάτωμα την ίδια ακριβώς εικόνα με ένα πραγματικό ζευγάρι γυαλιά. Δεν το θεωρούμε τέχνη.

Ο ζωγράφος δηλώνει ότι τον πίνακα τον δημιούργησε στα πλαίσια της τέχνης. Ο τυπάς που άφησε το ζευγάρι γυαλιών στο πάτωμα δηλώνει ότι το έκανε στα πλαίσια της τέχνης. Γιατί το ένα είναι τέχνη ενώ το άλλο δεν είναι;

Αν ο ζωγράφος θέλει να αναδείξει μία ιδέα με τα γυαλιά στο πάτωμα και θεωρείται τέχνη γιατί δεν θεωρείται τέχνη αν θέλει να αναδείξει την ίδια ιδέα ο τυπάς που άφησε τα γυαλιά στο πάτωμα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βλέπουμε ένα πίνακα ζωγραφικής όπου ο ζωγράφος ζωγράφισε ένα ζευγάρι γυαλιά σε ένα πάτωμα. Το θεωρούμε τέχνη αυτό που βλέπουμε. Βλέπουμε σε ένα πραγματικό πάτωμα την ίδια ακριβώς εικόνα με ένα πραγματικό ζευγάρι γυαλιά. Δεν το θεωρούμε τέχνη.

Mε αυτο το σκεπτικο ωρε Αχταρμα, τα παντα ειναι τεχνη. Σαν να λεμε οτι ενα φυσικο τοπιο και ο πινακας ζωγραφικης που το απεικονιζει ειναι και τα δυο τεχνη. painting.gif

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Mε αυτο το σκεπτικο ωρε Αχταρμα, τα παντα ειναι τεχνη. Σαν να λεμε οτι ενα φυσικο τοπιο και ο πινακας ζωγραφικης που το απεικονιζει ειναι και τα δυο τεχνη. painting.gif

 

Όχι, αυτό που λές δεν είναι το ίδιο πράμα επειδή στην περίπτωση του φυσικού τοπίου, δεν μπήκε ανθρώπινο χέρι, στην περίπτωση των γυαλιών, άνθρωπος τα άφησε στο πάτωμα, δεν αφέθηκαν μόνα τους όπως στην φύση.  Άρα μιλάμε για τον ανθρώπινο παράγοντα στο αποτέλεσμα του τεχνιτού αντικειμένου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι, αυτό που λές δεν είναι το ίδιο πράμα επειδή στην περίπτωση του φυσικού τοπίου, δεν μπήκε ανθρώπινο χέρι....

Μπηκε ομως το χερι του Θεου, my friend Axtarmas! oldman3.gif
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου