Προς το περιεχόμενο

Θόρυβος / Φασαρία / Ηχομόνωση / Φίμωμα drums


Προτεινόμενες αναρτήσεις

θα πάρω μια pearl ex 805, 20 (10-12-14) και θα τη βάλω σπίτι (όχι δε θέλω ούτε ηλεκτρονικά ούτε practice!)

 

μπορείτε να μου εξηγήσετε τι κάνουν τα παρακάτω προιόντα: remo crown ring (π.χ CC-0054-00), remo ring control (π.χ. MF-1010), remo sound control (π.χ. MF-2010) , remo "muffles" (π.χ. ΗΚ-MUFF-20)...

 

Μπαγκέτες? πατέντες? χαλάκι? στουπωμα των τυμπάνων με πανιά;

 

ευχαριστώ εκ των προτέρων.... α! θα προτιμούσα να μου δώσετε λύσει για τα συγκεκριμένα προιόντα.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για το π.μ., ελπίζω να έλαβες το δικό μου. Τώρα που έχω λίγο χρόνο σου απαντώ σχετικά με τις απορίες που έχεις σχετικά με τα προϊόντα «μαφλαρίσματος» που βρήκες από τη Remo. Όσον αφορά το crown control, απ΄ ότι καταλαβαίνω πρόκειται για ένα απλό σφουγγαράκι σε σχήμα λογότυπου της Remo, που φαίνεται πως χρησιμοποιείται για τη μείωση των αρμονικών απλά ακουμπώντας το πάνω στο δέρμα του τύμπανου που θέλεις. Αν πρόκειται γιΆ αυτό, που μάλλον αυτό είναι, μπορείς να το αντικαταστήσεις με ταινία, χαρτοπετσέτα, moon gel (κολλώδες gel που ακουμπάς πάνω σε μια άκρη του δέρματος). Τα δύο πρώτα δεν θα σου κοστίσουν τίποτα. Όσον αφορά το ring control, (τα είχα κάποτε), είναι ένα «στεφάνι που περιέχει ένα αφρώδες δακτύλιο και εφαρμόζει στο τύμπανο πριν μπει το δέρμα για κούρδισμα. Ο εσωτερικός δακτύλιος έρχεται σε επαφή με το κάτω έσω μέρος του δέρματος και κόβει από ήχο……τα κέρατά του!!! Καλό για bass drum για στακάτο ήχο. Στα υπόλοιπα τύμπανα δεν είναι πρακτικό, μια που αν δεν σου κάνει είναι ταλαιπωρία το βάλε βγάλε, άσε που θα πετάξεις αρκετά λεφτά.

Το sound control, φαίνεται πως αντικαθιστά το δέρμα του τυμπάνου, και στήνει το σετ, ως practice. Για το τελευταίο που ζήτησες, δεν βρήκα τίποτα ούτε έψαξα πολύ.

Οι πατέντες που έχουν βγάλει οι εταιρείες είναι πάρα πολλές και έχουν βγει για να μιμηθούν τις πατέντες που κάνουν οι διάφοροι ντράμερ. Ψάχνοντας στο net θα βρεις πολλές πατέντες και σε διάφορες τιμές. Μη σε αγχώνει τίποτα. Αν αποφάσισες να ασχοληθείς με τα τύμπανα τώρα και είσαι αρχάριος, ψάξε λύσεις πρακτικές και do it yourself, γιατί αν δεν ξέρεις το αποτέλεσμα που θα πάρεις θα πετάξεις λεφτά!

Τα τύμπανα pearl ex 805 αποτελούνται από λεύκα 6 φύλλων και η bassdrum από απλό ξύλο basswood. Δεν είναι και ότι καλλίτερο. Θα έχεις αρκετές αρμονικές και το set θα μαζεύεται δύσκολα. Ψάξε να βάλεις για αρχή διπλά χοντρά δέρματα, ίσως και λαδιού στα τομ και αν δεν μαζευτεί τότε επιχειρείς muffles και πατέντες. Ok! η μπότα θα χρειαστεί κάτι από την αρχή. Παίξε με κομμάτια αφρολέξ. Προσωπικά είμαι αντίθετος στο πνίξιμο των τυμπάνων ιδίως των τομ και του ταμπούρου και προτιμώ επιλογές δερμάτων (βλέπε το άρθρο με τους συνδυασμούς δερμάτων).

Αν θέλεις κάτι άλλο, στείλε συγκεκριμένη πληροφορία, αλλά όπως σου έγραψα στο π.μ., έχει καλυφθεί το θέμα σε παλαιότερα posts. ¶ντε κουράσου λίγο….

Για μπακέτες, είναι προσωπικό στυλ. Απέφυγε μάρκες που ασχολούνται καλά σε άλλη ειδικότητα. Π.χ., οι μπακέτες Zildjian δεν είναι ότι καλλίτερο. Φτιάχνει όμως ονομαστά πιατίνια!!! Καλές π.χ., είναι οι Regal, Vatter, Ahead και πολλές άλλες. Μπες σε ένα μουσικό οίκο, πιάσε στα χέρια σου ένα ζευγάρι. ¶ρχισε από μέγεθος 5Α ή λίγο πιο χοντρές. Κλείσε μάτια!!!! Ζύγισε στα χέρια, χτύπα ένα pad, χτύπα στον αέρα. Σε κουράζουν; Είναι βαριές; Είναι λεπτές; Ξεκίνα με ότι σου κάνει…..

Η επιλογή είναι δικό σου γούστο. Σιγά σιγά θα μάθουν τα χέρια σου και θα απαιτούν από μόνα τους. Υπομονή.

Ελπίζω να βοήθησα λίγο. Οι απόψεις είναι εντελώς προσωπικές και δεν χρειάζεται να τις εφαρμόσεις αν δε θέλεις.

Χάρηκα για τη «συνομιλία». Θα σε βλέπω.

Rockdrum

Then as it was, then again it will be...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για την αναλυτική απάντηση!

 

μερικές διευκρινίσεις:

τι εννοείς όταν λες ότι τα ex-805 και ότι "Δεν είναι και ότι καλλίτερο." ; εννοείς ως προς το να 'τα μαζέψω', ή γενικα;

 

ναι είμαι 'αρχάριος' , δηλαδή δεν είχα ποτέ drums, that is. Είμαι συνειδητοποιημένος ερασιτέχνης + χομπιστας μουσικός.

 

Λες "προσωπικά είμαι αντίθετος στο πνίξιμο των τυμπάνων" - ναι οκ, και εγώ θα προτιμούσα να τα πάρω και να τα κοπανάω μέχρι να τρυπήσω τα πρώτα μου δέρματα, αλλά .... ? δε νομίζω ότι οι γονείς, η γιαγιά και οι γείτονες συμμερίζονται τον ενθουσιασμό μου.... :twisted:

 

Όπως και να έχει , καταλαβαίνω από την απάντηση σου ότι μάλλον δεν αξίζει να χώσω και πολλά λεφτά εκ των προτέρων, αλλά να πάω σιγά σιγά δοκιμάζοντας πράγματα , για να δω τι θα μου κάνει, σωστά;

 

είδωμεν.... θα ενημερώσω τι έκανα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) Ναι ως προς το να τα μαζέψεις σε ήχο. Διάβασε παρακάτω και θα καταλάβεις τι ήχο θα βγάζει το set.

2) Επίσης είμαι συνειδητοποιημένος ερασιτέχνης + χομπίστας μουσικός.

3) Δικά σου είναι κάνε τα ότι θέλεις. Μιλάω για πνίξιμο, όσον αφορά το φίμωμα, μαφλάρισμα, το κόψιμο του ήχου, των αρμονικών κ.λ.π. ¶λλωστε, όταν δίνεις χρήματα για κάτι ακριβό (ξύλο), θέλεις και να το ακούς… Εκτός αν σου αρέσει ο ήχος χαρτόκουτου…

 

Διάβασε κι αυτό να καταλάβεις μερικά για τα ξύλα και τους ήχους και προσάρμοσέ το στο στυλ που θέλεις να παίξεις:

 

Ο ήχος που παράγεται από τα τύμπανά μας δεν είναι μόνο αποτέλεσμα του ξύλου που έχουμε επιλέξει. Ο ήχος επηρεάζεται από το είδος των μετάλλων, π.χ. κλειδιά στεφάνια και το πώς δένονται μεταξύ τους, ποιότητα δερμάτων, κούρδισμα μονώσεις ανάμεσα στα μέταλλα και στο κέλυφος που έρχονται σε επαφή και άλλα. Γενικά τα λεπτά κελύφη παράγουν ποιο ανοικτό ήχο ενώ τα παχύτερα ποιο στεγνό. Επίσης παίζει ρόλο αν μέσα στα τύμπανα υπάρχουν πρόσθετες ξύλινες στεφάνες (counter hoops), οι οποίες δίνουν ποιο θερμό ήχο και ελέγχουν την αντήχηση. Τέλος άλλοι υποστηρίζουν ότι το ξύλο αποδίδει καλλίτερα περασμένο μόνο με λάδι. ¶λλοι προτιμούν το βερνίκι και άλλοι όπως όλοι γνωρίζουμε επενδύουν το κέλυφος με πλαστικό διαφόρων χρωμάτων. Όλα είναι σχετικά και για όλα υπάρχουν αποδεκτές απόψεις.

Ξύλα όπως η Albasia falkata χρησιμοποιούνται ως υποκατάστατα του maple (κελεμπέκι), γιατί έχουν καλό φινίρισμα και είναι φθηνότερα σε τιμή. Παράγουν πριμαριστό τόνο και χρησιμοποιούνται κυρίως στην εσωτερική επένδυση των τυμπάνων.

Maple ή κελεμπέκι: Σκληρό ξύλο, με ζεστό τόνο, που παράγει σχεδόν πολυφασματικές συχνότητες κυρίως όμως αποδίδει πολύ καλές χαμηλές. Για να αποδώσει τα μέγιστα το δένδρο θα πρέπει να είναι κάποιας ηλικίας και να έχει αναπτυχθεί αργά και σε ευθεία ύψους, ενώ οι κύκλοι του δένδρου θα πρέπει να είναι ομόκεντροι. Είναι το ξύλο που προτιμούν οι περισσότεροι ντράμερ, ιδίως στο ταμπούρο. Αυτό το ξύλο χρησιμοποιεί κατά κόρον ο Γαβρήλος.

Mahogany ή μαόνι: Το πραγματικό μαόνι Αμερικής ή Ονδούρας δίνει 20% αύξηση των χαμηλών συχνοτήτων, σε σύγκριση με το κελεμπέκι. Στις μεσαίες και υψηλές συχνότητες, είναι σχεδόν το ίδιο αλλά επειδή έχει αυτή την αύξηση 20% στις χαμηλές από το κελεμπέκι, είναι ακόμα ποιο «ζεστό». Το μαόνι Ονδούρας είναι σπάνιο και το 99% των set που κυκλοφορούν είναι από μαόνι Φιλιππίνων.

Birch ή σημύδα: Σκληρό και ανθεκτικό ξύλο, με ανοιχτόχρωμη απόχρωση, που δουλεύεται καλά. Χάνει περίπου 10% σε χαμηλές συγκρινόμενο με το καλεμπέκι και έχει +20% αύξηση στις υψηλές, ενώ σε μεσαίες είναι περίπου τα ίδια. Έτσι, τα τύμπανα από σημύδα, γενικά ποιο σκληρά σε ήχο. Είναι ένα είδος που χρησιμοποιήθηκε πολύ σε στουντιακά σετ, ιδίως στα τέλη του ΄60, λόγω του ότι τα τύμπανα που θα πέρναγαν στην εγγραφή έπρεπε να ήταν δυνατά σε ήχο. Το beech (οξυά) μοιάζει με αυτό και είναι άλλο ένα ξύλο που χρησιμοποιεί ο Γαβρήλος.

Poplar ή λεύκα: Φθηνότερο ξύλο από τη σημύδα και το κελεμπέκι. Χρησιμοποιείται συνήθως στο εσωτερικό του κελύφους σε φύλλα, ως απομίμηση ακριβότερων ξύλων. Ακούγεται κυρίως σαν σημύδα, ή μαόνι και λιγότερο σαν καλεμπέκι.

Basswood ή φιλύρα: Καλό σκληρό αλλά φθηνότερο ξύλο, που μιμείται το κελεμπέκι ή για μερικούς το μαόνι. Υπάρχει αρκετό σε αφθονία με αποτέλεσμα να μπορούν οι κατασκευαστές να ρίχνουν την τιμή. Χρησιμοποιείται κυρίως ως πυρήνας των φύλλων του κελύφους και δίνει λίγο περισσότερες χαμηλές, γιΆ αυτό σε μερικούς θυμίζει μαόνι.

Lauan: Πρόκειται για «απομίμηση» Αμερικάνικο μαόνι. Προέρχεται από τις Φιλιππίνες, Μαλαισία και Ινδονησία από διάφορες ποικιλίες δένδρων που μοιάζουν με το Αμερικανικό μαόνι. Σε μερικούς ο ήχος του μοιάζει με σημύδα και καθόλου με μαόνι, δηλαδή σχεδόν το αντίθετο απΆ ότι περιμένουμε να ακούσουμε από αυτή την επιλογή για τα τύμπανά μας και εδώ χρειάζεται προσοχή από ποιο πραγματικά ξύλο είναι κατασκευασμένα.

Γενικότερα, το maple μπορούμε να το χρησιμοποιούμε σε ποιο fusion μουσική, παρά σε Heavy, Hard Rock κ.λ.π., που εκεί θέλει το μικρόφωνό του. Βέβαια αν ξέρουμε από καλό κούρδισμα και γενικά στήσιμο, είναι ιδανικό για τη Rock μουσική, αλλά όχι για καφροντράμερ.

Αν τώρα γουστάρουμε Heavy και βάλε, το καλύτερο, να πάρουμε drums από Birch ή beech. Πολλοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν maple σε πολλά φύλλα και στο τελευταίο για ποιο δυνατό ήχο των τυμπάνων, βάζουν ένα φύλλο σημύδας. Έτσι το set γίνεται λίγο ποιο all around. Η πλάκα είναι πως μερικοί χρησιμοποιούν το basswood ή άλλο φθηνότερο σε π.χ., 4 φύλλα και κοτσάρουν ένα μαόνι ή maple στο τέλος έτσι για να υπάρχει πιο πολύ μου φαίνεται (marketing άτιμο), παρά να βελτιώνει τον ήχο. Προσέξτε όταν ψάχνετε αυτού του είδους τα set. Δεν είναι τα φθηνότερα, αλλά είναι χαμηλού κόστους παρόλο που αναφέρεται κάπου το maple.

 

Το έχω δώσει και στο noiz, για δημοσίευση στα άρθρα. Μάλλον έχει αργήσει να το βάλει ο yameth λόγω φόρτου, και να που φαίνεται χρήσιμο.

Then as it was, then again it will be...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ φίλε μου!

 

Λοιπόν, είμαι 'καφρο-ντραμμερ", και θα αρχίσω να παίζω κυρίως Punk/hardcore σχήματα, και grindcore/powerviolence (αυτό έχει αρκετά ξεσπάσματα και blastbeat), αν υποψιάζομαι ότι μπορεί και να μην γνωρίζεις τι ακριβώς ήχο έχω στο νου μου... μου αρέσει πάντως η ιδέα να ακούγονται 'σα τενεκέδες' ειδικά το ταμπούρο, ενώ μου αρέσουν οι πιο πριμαριστες κάσες...

 

Αυτό που πιο πολύ με απασχολεί έιναι τα db της κάσας και του ταμπούρου και να μην ενοχλώ.... μάλλον θα παρω remo sound control για την κάσα και για ταμπούρο και κανα λαστιχο...

 

ευχαριστώ και παλι....

more + more gorecore!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε λίγο τα έχεις μπερδέψει. Ας ξεκινήσουμε από την αρχή. Το set που θέλεις να αγοράσεις, αν εξαιρέσουμε το είδος των φθηνών ξύλων που αποτελείται, για το στυλ που τη θέλεις, δεν κάνει. Το Punk - hardcore και η μετεξέλιξη του σε grindcore / powerviolence με τις ανάλογες επιρροές από death metal με τα γνωστά όπως ανέφερες ξεσπάσματα και blastbeats που δεν είναι τίποτα άλλο από τεχνική παιξίματος που συγκεντρώνεται στο ταμπούρο και hi-hat ή το ride και ταμπούρο με τη bassdrum να ακολουθεί μονότονο σε γενικές γραμμές τέμπο (είτε με διπέταλο είτε με μονό πετάλι), όπως βλέπε Danny Herrera (μονό πετάλι), απαιτούν βαριά δέρματα και χαμηλό κούρδισμα, καθώς και μεγαλύτερης διάστασης κελύφη τυμπάνων. Όπως έχω αναφέρει και στα άρθρα σχετικά με το κούρδισμα και τα κελύφη, δεν μπορείς να πάρεις ακουστικό αποτέλεσμα από τύμπανα με την επιλογή που έχεις κάνει. Τα 10-12-14 και η 20ρα κάσα αρμόζουν σε παίχτες του Hard rock, Classic rock για να πούμε ένα παράδειγμα. Μην ψάχνεις μπάσα σε ένα set που το μεγαλύτερο τομ είναι 14. Εσύ χρειάζεσαι 13 14 16 και 22ρα κάσα τουλάχιστο, για να ακούσεις αυτό που θες. ¶λλωστε το είδος της μουσικής, επιβάλει από όλη τη μπάντα σκληρή παραμόρφωση και χαμηλό κούρδισμα. Το χαμηλό κούρδισμα σε φθηνό set δύσκολα επιτυγχάνεται και γενικά είναι δύσκολο να γίνει και να κρατηθεί από τα στεφάνια. Αν το set σου ξεκουρδίζεται συχνά κατά το σκληρό σου παίξιμο, θα αναγκάζεσαι να τα τεντώνεις συνέχεια, που σημαίνει πως μετά από κάποια ώρα παιξίματος, η ντραμς σου θα κελαηδάει σαν καναρίνι μέσα στο death κλίμα της μπάντας σου. Το στυλ του grindcore απαιτεί τη δημιουργία ενός μπάσου τείχους από όλα τα όργανα και εσύ θα το χαλάς με τα πρίμα που θα δίνεις. Τώρα ο συνδυασμός μπάσου ήχου και μεγάλης διάστασης τομ με χαμηλό κούρδισμα, ίσως φανεί καταστροφικό για αρχή στη τεχνική σου. Το γρήγορο παίξιμο σε αυτού του στησίματος set απαιτεί γρηγοράδα και δύναμη, πράγμα που θα σε κουράσει για αρχή. Θέλει επίσης προσοχή, να κάνεις καλό ζέσταμα γιατί η τενοντίτιδα δεν θα σε ξαναφήσει να παίξεις.

Τα χαμηλά κουρδισμένα δέρματα δυσκολεύουν την αναπήδηση της μπακέτας και η προσπάθεια γρήγορων περασμάτων στα τύμπανα είναι δυσκολότερη.

Επίσης τα μεγάλης διάστασης τύμπανα είπαμε πως παράγουν πιο μπάσο ήχο, οπότε η ένταση θα καθοριστεί κατά πολύ από το είδος του ξύλου που θα είναι φτιαγμένα. Καλή λύση για ένταση είναι να ψάξεις για τύμπανα από σημύδα (birch) ή οξυά (beech), με καλύτερα τα birch. Τέτοια «φωνακλάδικα» τύμπανα έχει πολύ καλά η Tama.

Για πιατίνια πάρε σκληρά ιδίως το ride σου. Ρώτα αν βρεις κάτι που να μοιάζει με τα Zildjian τα Z. Οπωσδήποτε κοντά στο hi-hat και ένα thin για γρήγορα crash.

¶λλο τώρα: Δεν καταλαβαίνω πως μπορείς να βγάλεις ήχο τενεκέ και δεν ξέρω να σου προτείνω κάτι. Πάντως μην το παρεξηγείς με το χαρτόκουτο που ανέφερα. Είναι επίσημος όρος που χρησιμοποιούν πολλοί ηχολήπτες και λέγεται boxy sound. Πάντως πιστεύω πως για να βγάλεις τενεκεδένιο ήχο θα πρέπει να πειραματιστείς με ένα φθηνό μεταλλικό ταμπούρο!

Για να μην ενοχλείς καλά θα κάνεις να πάρεις τα λάστιχα και τα sound control ή όπως θέλουν να λέγονται, αλλά να ξέρεις βέβαια, πως δεν θα ακούς τα πραγματικά σου τύμπανα, αλλά κάτι άλλο. Πνιγμένα όπως σου είχα ξαναπεί.

Τέλος δηλώνω, πως για μένα δεν υπάρχουν καφροντράμερ η τζαζοντράμερ. Όλοι οι μουσικοί, μου είναι σεβαστοί αρκεί να κάνουν αυτό που κάνουν καλά. Η μουσική που ακούς δεν την αντέχουν τα αφτιά μου, μια που το ποιο σκληρό που μου αρέσει να ακούω, είναι μέχρι Iron Maiden. Σέβομαι όμως την επιλογή σου και σου λέω τη γνώμη μου για αυτό το στυλ.

 

Keep on Napalm Death for you…

Rockdrum

Then as it was, then again it will be...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τις αναλυτικότατες απαντήσεις! Το εκτιμώ ιδιαίτερα....

 

Αν έχω μπερδευτεί (που δε το νομίζω!) για αυτό είμαι εδώ για να ξεμπερδευτώ! Δεν ακούω μόνο punk/hc/grind, αντιθέτως ξεκίνησα με ηλεκτρονικές μουσικές κυρίως και ασχολούμαι πάρα πολλά χρόνια με το sequencing (χρησιμοποιώντας το αρχαίο πρόγραμμα midi orchestrator plus της voyetra!) και γενικώς ασχολούμαι με όλο το φάσμα της μουσικής, αν και ομολογουμένως αντιπαθώ το κλασικό ροκ, τις φανκιες, και τα λατιν-soul κτλ....

 

λόγω έλλειψης χρόνου, δεν ήμουν αναλυτικότερος, ούτε φαντάστηκα ότι έχεις άποψη για το grind. Αυτά που λες είναι σωστά και αναφέρονται στο deathgrind, και νομίζω και γενικά στις βαριές μεταλικές μουσικές (death, numetal κτλ). Κι όμως, το grindcore έχει διαφορετικό ύφος από μπάντα σε μπάντα... Συγκροτήματα όπως αυτά που γουστάρω έχουν πολύ πιο 'πανκ', πριμαριστό ήχο, και σπανια κάνουν downtuning.. συχνά προσθέτουν distortion στο μπασσο (κι άλλα πριμα και βρωμιά και όχι τόσο μπασσοπαραγωγή) και επίσης οι κιθάρες τους συχνά είναι αρκετά πριμαριστή / πανκικη ή με τα distrortion .

 

¶ρα , σύμφωνα και με αυτά που είπες, το σετάκι με μικρότερες διαμέτρους είναι μάλλον 'σωστότερο', ή κάνω λάθος; Καλή και η ιδέα με το μεταλικό ταμπούρο, αν και αυτά είναι πράγματα που θα κάνω στην πορεία, εμπειρικά και δοκιμάζοντας....

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Grindcore

http://en.wikipedia.org/wiki/Power_violence

 

power to extreme music & more power to you

stay true

 

+ θα τα ξαναπούμε :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου