Προς το περιεχόμενο

Ο ΕΙΚΟΣΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΣΤΟΥ SOUNDCHECK


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Προς ΟΛΟΥΣ τους φίλους μουσικούς και ηχολήπτες, συγκέντρωσα εδώ τα λάθη ΜΑΣ από προσωπική εμπειρία, όταν πάμε να κάνουμε soundcheck. Όλα τα παραπάνω έχουν συμβεί, τα περισσότερα από μένα ώστε να μπορώ ένα ένα να τα διορθώνω με τα χρόνια. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε τα λάθη μας κατά τη διάρκεια του στησίματος ώστε να κάνουμε τη δουλειά μας εύκολα και γρήγορα ώστε να απολαμβάνουμε το live και εμείς και το κοινό όσο το δυνατόν περισσότερο. Καλή μελέτη!

 

 

1. EΛΑ στο soundcheck

Η διαδικασία αυτή είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ για όλους για να ακούμε ΤΙ παίζουμε, και ΠΩΣ το παίζουμε. Επίσης είναι απαραίτητη για να καταφέρει το κοινό που πλήρωσε για να σε δει, να ακούσει κάτι ΤΗΣ ΠΡΟΚΟΠΗΣ και όχι μια συνεχή μικροφωνισμένη ΦΑΣΑΡΙΑ!

 

2. EΛΑ στο soundcheckΣΤΗΝ ΩΡΑ ΣΟΥ!

Αν έρθεις μία ώρα μετά, δεν βοηθάς ούτε τους συμπαίχτες σου, ούτε τον ηχολήπτη, ούτε τους εργαζόμενους στο μαγαζί που θα εμφανιστείς, γιατί πολύ απλά όλη η διαδικασία του soundcheck βασίζεται στη ΣΕΙΡΑ των γεγονότων. Αν τα γεγονότα γίνουν με λάθος σειρά τότε, guesswhat…όλο το βράδυ θα ακούς ΣΚΑΤΑ (και θα βρίζεις τον ηχολήπτη για αυτό) και το κοινό σου από κάτω θα ακούει ΣΚΑΤΟΤΕΡΑ (και θα βρίζει εσένα για αυτό…)

 

3. Γνώριζε πριν φτάσεις στο venue, τα ακριβή χρονοδιαγράμματά σου, δηλαδή: ΑΚΡΙΒΩΣ πόση ώρα θέλεις να στήσεις τον εξοπλισμό σου και να πεις «είμαι έτοιμος όποτε θέλεις ξεκινάμε» στον ηχολήπτη σου. Αυτός ο χρόνος συμπεριλαμβάνει και το χρόνο που θες για να ξεφορτώσεις, ακόμη και για να παρκάρεις, καθώς συχνά μπορεί να αργήσεις στο soundcheck μια ωραιότατη Παρασκευή απόγευμά στο κέντρο οποιασδήποτε ευρωπαϊκής πόλης που ΔΕΝ έχει πάρκινκ ούτε για μηχανάκι

 

4. ΤΣΕΚΑΡΕ τον εξοπλισμό σου ΠΡΙΝ φτάσεις στο venue! Μην περιμένεις να ξεκινήσει το soundcheckγια να διαπιστώσεις ότι τα καλώδιά σου είναι προπολεμικά και κάνουν χρουτσου – χρούτσου, ή δεν έχεις μπαταρία στο ασύρματο, ή έχεις να κουρδίσεις τη κιθάρα σου από τον καιρό του ΝΩΕ, ή το μπράτσο της έχει πάρει αρκετά για να γίνει τοξοειδής γέφυρα που ενώνει τη Θάσο με τη Θασοπούλα…

 

5. Κούρδισε το γαμημένο έγχορδό σου σωστά…. (πρέπει να το εξηγήσω; ) και βάλτο σε μία αξιοπρεπή θήκη που να μην ξεκουρδίζει εύκολα.

 

6. Μόλις στήσεις τον εξοπλισμό σου, ΕΞΑΦΑΝΙΣΕ από τη σκηνή όλες τις θήκες και όλα τα άχρηστα αντικείμενα. Το soundcheck είναι πρόβα ήχου και γενικότερου στησίματος. Πρέπει να δεις από πριν τι χώρο έχεις για να κινείσαι, για να μην πάρεις σβάρνα τα καλώδια. Λίγη καλή ταινία, ΣΩΖΕΙ αφού θα σε προστατεύσει από το να τα πάρεις μαζί σου ή ακόμη και να σαβουρντιχτείς επί σκηνής και να γίνεις ρεζίλι…

 

7. ΕχεΠΑΝΤΑbackupplanγια τεχνικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν. Αν παίζει με ασύρματο, έχε και ένα έξτρα καλώδιο. Αν παίζεις κιθάρα, έχε ένα σετ χορδές μαζί σου.

 

8. Έχε τον ΒΑΣΙΚΟ εξοπλισμό μαζί σου. Οκ ο ηχολήπτης θα σου παρέχει μόνιτορ (κακώς – πάρε Inear– μπαίνουν στη τσέπη σου και γλυτώνεις χρόνο, κακό ήχο, άπειρα db, μικροφωνισμούς, και ΧΩΡΟ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ!), και καλώδια για το PA, άντε και κάνα μικρόφωνο, (κακώς – τραγουδιστής χωρίς μικρόφωνο = αμάξι χωρίς ρόδες) αλλά μην ΑΠΑΙΤΕΙΣ περιφερειακά τύπου: Αναλόγιο, σταντ για το όργανό σου κτλπ. Οκ ΑΝ έχει και ΑΝ θέλει θα σου δώσει. Διαφορετικά είναι ΔΙΚΗ ΣΟΥ δουλειά να τα έχεις. Itis part of your FUCKIN JOB!

 

9. Επικοινώνησε με τον ηχολήπτη ΠΡΙΝ το event, ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ ΑΝ: α) δουλεύετε μαζί πρώτη φορά, β) δουλεύετε στο συγκεκριμένο μαγαζί μαζί για πρώτη φορά ή γ) υποπτεύεσαι/έχεις την ανησυχία ότι κάτι δεν θα πάει καλά και σε προβληματίζει κάτι τεχνικό. Μια 5 λεπτη συζήτηση από το τηλέφωνο, μπορεί να προλάβει ΤΕΡΑΣΤΙΑ προβλήματα που μπορεί να προκύψουν Onstage από αμέλεια και των 2 πλευρών. Άνθρωποιείμαστε, ξεχνάμε (όχι τη κιθάρα σπίτι μας….)

 

10. ΣΕΒΑΣΟΥ τον εξοπλισμό του venue. Eπειδή το μικρόφωνο ή το μόνιτορ δεν είναι δικό σου, δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα κοπανάς, ούτε να ξερνάς πάνω τους….

 

11. ΑΚΟΥ τι έχει να σου πει ο ηχολήπτης. Κάνει τη δουλειά για την οποία πληρώνεται και εσύ τη δική σου. Σε περίπτωση που τύχεις σε κακό επαγγελματία, γιατί υπάρχει και αυτό (ιδίως όταν πχ ανοίγει μία γνωστή μπάντα και εσένα δεν σου δίνει ΑΠΟΛΥΤΩΣ καμία σημασία) βοηθάει πάρα πολύ να έχεις εφαρμόσει τα βήματα 1-9…

 

12. ΜΑΘΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣ! Αυτό που ακούς στο μόνιτορ είναι αυτό που παίζεις. Αν εσύ παίζεις σκατά ή ο ήχος σου είναι ένα μάτσο από σκουπίδια, ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΗΧΟΛΗΠΤΗΣ.

 

13. ΜΑΘΕ ΝΑ ΖΗΤΑΣ αυτό ΑΚΡΙΒΩΣ που θέλεις να ακούς για να γουστάρεις και για να κάνεις ευχάριστη τη δουλειά όλων. Δεν είναι δύσκολο, απλά σκέψου από πριν ένα βασικό μπούσουλα του τύπου: «Θέλω να ακούω όλα τα όργανα από λίγο, με λίγο παραπάνω τις φωνές και τη κιθάρα μου». Σε μία φράση έχεις κάνει το 80% της δουλειάς. Με λίγες διορθώσεις, σε 5 λεπτά, και με τη προϋπόθεση όλων των προηγούμενων, έχεις τελειώσει και έχεις πάει για καφέ – μπύρα – καμάκι τη σερβιτόρα (ΟΧΙ), ύπνο – ότι ΣΚΑΤΑ θες !

 

14. Όταν ο ηχολήπτης λέει «Θέλω μόνο μπότα» πάει να πει ότι θέλει ΜΟΝΟ μπότα. Οπότε καλό θα ήταν να μην παίζει ο κιθαρίστας Metallica, ο μπασίσταςGRADLEOFFILTH, κ ο πληκτράςBONJOVI, ΟΛΟΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, την ώρα που κάποιος προσπαθεί να ρυθμίσει τις συχνότητες ενός μόνο οργάνου…. Υπομονή, θα έρθει η σειρά σας.

 

15. Όταν επιτέλους σου δίνεται ο χρόνος που θες να ρυθμίσεις το όργανό σου και το μόνιτόρ σου, μη παίζεις Τσαικόφσκι αν δεν είναι μέσα στο πρόγραμμά σου. Παίξε κάτι από αυτά που θα παίξεις και μετά, ώστε τα σήματα που θα δώσεις στη κονσόλα να είναι όσο πιο κοντά σε αυτό που θα ακολουθήσει μετά.

 

16. Έχε στο νου σου ότι το venue ΑΔΕΙΟέχει εντελώς διαφορετικό ήχο από αυτόν που θα έχει σε λίγο, με κόσμο. Οπότε αν εσένα σου ακούγεται κάτι με πολύ βάθος, δεν είναι τίποτα,είναι απλά επειδή ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΑΘΟΣ! (Σε λίγο δεν θα υπάρχει…. Γκεγκε?)

 

16. Έχε στο νου σου ΠΑΝΤΑ ότι όσο περνάει η ώρα το αυτί σου κουράζεται και «χαλάει» τον ήχο σου στον εγκέφαλό σου. Γι’ αυτό πρέπει να εφαρμόσεις ΟΛΑ τα παραπάνω βήματα, και να μην αρπάζεις τον τεχνικό ΗΧΟΥ (το τονίζω όχι τυχαία…) για πράγματα που δεν ευθύνεται.

 

17. Έχε στο νου σου ότι όσο περνάει η ώρα, αν κάνεις τη μαλακία να πίνεις, συμβαίνουν τα εξής τινά: α) παίζεις ΣΚΑΤΑ (εκτός αν είσαι ο Rory) β) ακούς ΣΚΑΤΑ γ) είσαι ευέξαπτος και μπορεί να υπερεκτιμήσεις τις δυνατότητές σου (πχ πάνω σε ένα σόλο και να κάνεις μία μαλακία που θα σκίσει παντελώς τον ήχο).

 

18. Μαζεψε τον εξοπλισμό σου ΕΓΚΑΙΡΑ ώστε να μην αναγκάσεις τον ηχολήπτη να αφήσει τον εξοπλισμό σου σε μία γωνία του μαγαζιού που δεν θα σου αρέσει. Επίσης με αυτό τον τρόπο θα αποτρέψεις οποιοδήποτε ΜΠΕΡΔΕΜΑ μεταξύ εξοπλισμού δικού σου και του ηχολήπτη. Αν πάλι θες χρόνο να ξεκουραστείς μετά το σόου, απλά εξήγησέ του, ζήτα του μισή ώρα διάλειμα (ναι είναι διάλειμμα γιατί η δουλειά σου δεν τελείωσε ακόμα) και μαζεύετε μαζί μετά.

 

19. Πιες μια μπύρα με τον ηχολήπτη σου, (όπως και με τον ιδιοκτήτη του venue–για άλλους λόγους). Μία καλή ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ σχέση με τον πιο ΔΙΚΟ ΣΟΥ άνθρωπο των liveσου, offstage, βοηθάει και onstage. Σε μία στιγμή που κάτι θα ξεχάσεις ή θα κάνεις λάθος, θα τρέξει να σε βοηθήσει. Αλλιώς θα κάνει τα τυπικά και καλά θα κάνει.

 

20. Γενικά, ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΜΑΛΑΚΑΣ! Γκρίνια Onstageδεν αποφέρει τίποτα! Φέρσου όμορφα, ευγενικά και πολιτισμένα σε όλους τους εργαζόμενους εκείνη τη βραδιά, συμπεριλαμβανομένου και του τεχνικού σου. Είναι το 6ο μέλος (αν είστε 5…) είτε το θες είτε όχι!

 

  • Like 9

www.thedamnationproject.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 minutes ago, cigaret13 said:

21. ΜΗΝ φέρεις την γυναίκα-γκόμενα-ο e.t.c.... μαζί σου.  Εννοείτε ούτε στο live, γιατί ποτέ δεν ξέρεις....😎

 

Άσε, έχω κάνει χειρότερα.

Ήρθε σε live η κοπέλα μου (και μετέπειτα γυναίκα μου) και έφερε και δύο φίλες της μαζί.

Στο διάλειμμα κατέβηκα, και τις βρήκα περιτριγυρισμένες από πέντε αρσενικά που τους την έπεφταν.

Ευτυχώς όταν ήρθε η Κουλιανού δεν ήταν εκεί.:classic_biggrin:

  • Like 1
  • Χαχα 2

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

28 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

Άσε, έχω κάνει χειρότερα.

Ήρθε σε live η κοπέλα μου (και μετέπειτα γυναίκα μου) και έφερε και δύο φίλες της μαζί.

Στο διάλειμμα κατέβηκα, και τις βρήκα περιτριγυρισμένες από πέντε αρσενικά που τους την έπεφταν.

Ευτυχώς όταν ήρθε η Κουλιανού δεν ήταν εκεί.:classic_biggrin:

To έχω πάθει εγώ αυτό το 2007.

 Ερχεται η τότε γκόμενά μου και μετέπειτα γυναίκα μου με μια φιλη της να με δουν και οπως παιζαμε βλέπω εναν τυπο να της την πεφτει, αυτη βεβαια εβλεπα εγω πως τον απεφευγε αλλα αυτός συνέχιζε. Ηταν φιλος του μπασίστα μου, απο μια παρέα και ο μπασιστας να με βλέπει να έχω φουντώσει (τότε παιδια ήμουν μποντυμπίλντερ ..... μπίλντερμπεργκ μιλάμε και είχα φουσκώσει που είχα φουσκώσει με την κινηση απο το παίξιμο στα πλήκτρα, ανεβηκε και η πίεση και ως μποξέρ που είμαι ήμουν έτοιμος να μπώ στο ρινγκ και με τον anthony joshua. χαχαχαχαχαχαχαχαχα)

 Στο διάλειμμα παει ο μπασιστας και του λεει και με δείχνει.

 

 Ηταν ευγενικός όμως, ηρθε μετα και μου είπε συγνώμη.

 ( ε βεβαια ετσι οπως με ειδε και ηταν σκνιπα μπροστα μου τι να πει....... χαχαχαχα)

Ημουν κι εγώ ευγενης όμως και του ειπα, ενταξει, δεν μπορούσες να το ξέρεις.

 Και του σκασα ενα δεξι κροσε στη μουρη με όλη μου τη δύναμη*

 

 *χαχαχα πλάκα κανω φυσικά, τον αφησα να ζήσει χαχαχαχαχχαχα

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου