Προς το περιεχόμενο

Μουσικά διαστήματα


killbill

Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 λεπτά πριν, Αρχή Διαλόγου είπε

βοηθάει κάπου εδώ?

Στο "σε ποιες κλιμακες βρίσκονται οι νότες x, y;"

 

Πιστεύω ναι, είναι στην ουσία το δεύτερο βήμα, που κοιτάμε "σε ποιους οπλισμούς" συναντούμε τις x, y. Οι οπλισμοί πάνε με τον κύκλο τον πεμπτών. Ένα σολ# δε θα το βρούμε στην πλευρά των υφέσεων (ματζόρε φα, σιβ, μιβ, λαβ, ρεβ, σολβ, ντοβ) αλλά στην άλλη "πλευρά", ματζόρε λα, μι, σι, φα#, ντο#)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, Αρχή Διαλόγου είπε

Έχει ακούσει κανένας ποτέ για τον Κύκλο των 5ων? βοηθάει κάπου εδώ?

Παντου βοηθαει. Κ αν βοηθαει μια να τον μαθεις, βοηθαει 100 να μαθεις να τον διαβαζεις κ να οργανωνεις σχεδον ολη τη θεωρια, ερμηνευοντας τον.

Αλλα αυτος θελει ενα ολοκληρο θρεντ για παρτυ του, θελει εικονιτσες κ καποιον που να το εξηγησει με πιο πατροπαραδοτο τροπο απ'οτι εγω

  • Like 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα διάστημα μπορεί να το συναντάμε σε μια αρμονική ελάσσονα αλλά όχι σε κάποια μελωδική και αντίστροφα?

Μπορεί να το συναντάμε και σε αρμονική και σε μελωδική ελάσσονα.. ?

Μπορεί να το συναντάμε στην ανιούσα της μελωδικής αλλά όχι στην κατιούσα αυτής?

μήπως όταν λέμε ότι το τάδε διάστημα το συναντάμε στην τάδε μελωδική ελάσσονα πρέπει να διευκρινίζουμε αν αναφερόμαστε στην ανιούσα ή στην κατιούσα ή και στα δύο?

Τα πράγματα αρχίζουν και γίνονται περίπλοκα...

 

Επεξεργασμένο από killbill
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

50 λεπτά πριν, killbill είπε

Ένα διάστημα μπορεί να το συναντάμε σε μια αρμονική ελάσσονα αλλά όχι σε κάποια μελωδική και αντίστροφα?

Μπορεί να το συναντάμε και σε αρμονική και σε μελωδική ελάσσονα.. ?

Μπορεί να το συναντάμε στην ανιούσα της μελωδικής αλλά όχι στην κατιούσα αυτής?

μήπως όταν λέμε ότι το τάδε διάστημα το συναντάμε στην τάδε μελωδική ελάσσονα πρέπει να διευκρινίζουμε αν αναφερόμαστε στην ανιούσα ή στην κατιούσα ή και στα δύο?

Τα πράγματα αρχίζουν και γίνονται περίπλοκα...

 

Διαλεξες ημι πολυπλοκο παραδειγμα, γι'αυτο.

Ουσιαστκα ετσι οπως το εξεταζεις (που μπορουμε να βρουμε το ΡΕ-ΦΑ#?), εγω στα γρηγορα θα εβαζα μονο τις βασικες ματζορε (κ σχετικες μινορε). 

Ετσι οπως το ρωτας μοιαζει πιο πολυ με ερωτηση σε βιβλιο θεωριας, που θελει να σε βαλει να υπολογισεις ολες τις πιθανοτητες.

Ε, αν πρεπει να το κανεις, απλα παρ'το βημα βημα κ καν'το.

Αφου δηλαδη παρεις τις απλες ματζορε κ μινορε, εξετασε την αρμονικη.

 

Αν μπερδευεσαι καπου στη διαδικασια, πες κατσε να βαλω τη ΡΕ σε καθε μια απο της βαθμιδες να δω τι βγαινει.

 

ΡΕ 1η:   ----------> κλιμακα   ΡΕ    μινορε αρμονικη:            δεν εχει ΦΑ#

ΡΕ 2η:   ----------> κλιμακα  ΝΤΟ  μινορε αρμονικη:            δεν εχει ΦΑ#

ΡΕ 3η:   ----------> κλιμακα    ΣΙ    μινορε αρμονικη:                εχει ΦΑ#

ΡΕ 4η:   ----------> κλιμακα   ΛΑ   μινορε αρμονικη:            δεν εχει ΦΑ#

ΡΕ 5η:   ----------> κλιμακα  ΣΟΛ  μινορε αρμονικη:                 εχει ΦΑ#

ΡΕ 6η:   ----------> κλιμακα   ΦΑ#  μινορε αρμονικη:                 εχει ΦΑ#

ΡΕ 7η:   ----------> κλιμακα   ΜΙb  μινορε αρμονικη:            δεν εχει ΦΑ#

 

 (*η τελευταια κλιμακα, ΜΙb  μινορε αρμονικη εχει τις εξης νοτες:  MIb,   ΦΑ,  ΣΟΛb,   ΛΑb,   ΣΙb,   NTOb  κ ΡΕ.

Η ΣΟΛb που εχει ειναι ο ιδιος ηχος με τη ΦΑ# σε συγκερασμενο συστημα, αλλα επειδη στη θεωρια η ονοματολογια παιζει ρολο, την ονομαζουμε αλλιως. Ειναι δηλαδη εναρμονιοι φθογγοι. Εσυ το εξεταζεις απο τη πλευρα θεωριας, οχι ηχου, οποτε αυτη η κλιμακα δε σου κανει)

 

 

Κανε τωρα με την ιδια μεθοδο, ακριβως το ιδιο κ για τις μελωδικες κ θα εχεις ολα τα αποτελεσματα σου

Στην κατιουσα δε σε νοιαζει γιατι τις μινορε τις εχεις βρει ηδη

Επεξεργασμένο από ex - v27, bk27

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

54 λεπτά πριν, killbill είπε

Ένα διάστημα μπορεί να το συναντάμε σε μια αρμονική ελάσσονα αλλά όχι σε κάποια μελωδική και αντίστροφα?

Μπορεί να το συναντάμε και σε αρμονική και σε μελωδική ελάσσονα.. ?

Ναι, το δείξαμε ήδη αυτό στο παράδειγμα που πιάσαμε. Ρε φα# έχει η λα μελωδική μινόρε στο ανέβασμα. Η λα αρμονική όμως όχι.

 

Αν πούμε δυο άλλες νότες όμως π.χ. λα ντο, κι οι δύο υπάρχουν και στη λα μελωδική μινόρε, και στη λα αρμονική μινόρε.

 

Άρα ναι και στα δύο, ανάλογα το διάστημα που εξετάζουμε.

 

56 λεπτά πριν, killbill είπε

Μπορεί να το συναντάμε στην ανιούσα της μελωδικής αλλά όχι στην κατιούσα αυτής?

Κι εδώ ναι. Λα σι ντο ρε μι φα# σολ# λα σολ φα μι ρε ντο σι λα.

 

57 λεπτά πριν, killbill είπε

μήπως όταν λέμε ότι το τάδε διάστημα το συναντάμε στην τάδε μελωδική ελάσσονα πρέπει να διευκρινίζουμε αν αναφερόμαστε στην ανιούσα ή στην κατιούσα ή και στα δύο?

Τα πράγματα αρχίζουν και γίνονται περίπλοκα...

Υπάρχουν ασκήσεις και ασκήσεις. Τις ασκήσεις τις τυπολατρικές δεν τις συμπαθώ. Προσωπικά, μου αρκεί η απάντηση που θα αναφέρει τις ματζόρε και τις σχετικές μινόρε. Τους χειρισμούς και τις εκφάνσεις της μινόρε είτε ως μελωδικής στο ανέβασμα, είτε ως φυσικής στο κατέβασμα, είτε ως αρμονικής στο ανεβοκατέβα τους θεωρώ περιστασιακούς.

  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάτι ενδιαφέρον!

Πιο πάνω σε άλλο post μου, παρέθεσα έναν τρόπο που βρήκα σε ένα βιβλίο που σου λέει πως θα βρεις τις ελάσσονες που συναντάται ένα διάστημα, με βάση τον χαρακτηρισμό του διαστήματος. Παραθέτει 22 κανόνες (αν τους μέτρησα σωστά!) 

Οι τρόποι που προτάθηκαν εδώ από φίλους στηρίζονται πρώτα στην εύρεση των ματζόρε κλιμάκων και στη συνέχεια στην εξέταση των σχετικών και ομώνυμων προς αυτές μινόρε.

Αναρωτήθηκα γιατί να μην υιοθετήσουμε τον δεύτερο τρόπο που μοιάζει ποιο "στρωτός" και να μην ασχοληθούμε καθόλου με τον 1ο τρόπο. Ε λοιπόν ο λόγος είναι, τι γίνεται όταν σου δοθεί ένα διάστημα που ανήκει σε κάποια ελάσσονα αλλά σε καμία ματζόρε? !!!!

Τότε θα πρέπει να ακολουθήσουμε τον τρόπο με τους 22 κανόνες. !

 

Για παράδειγμα:

Να βρείτε σε ποιές κλίμακες συναντάμε το διάστημα ΣΙb-ΦΑ# ? χαχα

E, λοιπόν αυτό το διάστημα φυσικά δεν το συναντάμε σε καμία ματζόρε!

Όμως το συναντάμε στην Σολ ελάσσονα μελωδική!!

 

Την απάντηση στη δίνει ο τρόπος με τους κανόνες που παρέθεσα όπου σου λέει πως θα βρεις τις ελάσσονες που ανήκει ένα 5ης αυξημένο διάστημα (όπως είναι το ΣΙb-ΦΑ#) ενώ δεν υπάρχουν μείζονες!

 

Ελπίζω να σας άρεσε το παράδειγμα :)

Επεξεργασμένο από killbill
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, killbill είπε

 

Για παράδειγμα:

Να βρείτε σε ποιές κλίμακες συναντάμε το διάστημα ΣΙb-ΦΑ# ? χαχα

E, λοιπόν αυτό το διάστημα φυσικά δεν το συναντάμε σε καμία ματζόρε!

Όμως το συναντάμε στην Σολ ελάσσονα μελωδική!!

 

Την απάντηση στη δίνει ο τρόπος με τους κανόνες που παρέθεσα όπου σου λέει πως θα βρεις τις ελάσσονες που ανήκει ένα 5ης αυξημένο διάστημα (όπως είναι το ΣΙb-ΦΑ#) ενώ δεν υπάρχουν μείζονες!

 

Ελπίζω να σας άρεσε το παράδειγμα :)

 

Το συγκεκριμένο παράδειγμα είναι πολύ εύκολο.

Έχεις ΣΙb και ΦΑ#.

Το ΣΙb, είναι ο οπλισμός της ΦΑ μείζονος, στην οποία δεν μπορεί να ανήκει όμως το ΦΑ# (αφού υπάρχει το ΦΑ φυσικό).

Το ΦΑ# είναι ο οπλισμός της ΣΟΛ μείζονος, και το ΣΙb, είναι ελάττωση της τρίτης του, που από μεγάλη τρίτη γίνεται μικρή, άρα το αποτέλεσμα είναι ΣΟΛ ελάσσονα με μεγάλη έβδομη και μεγάλη έκτη, άρα ΣΟΛ μελωδική ελάσσονα.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, killbill είπε

Για παράδειγμα:

Να βρείτε σε ποιές κλίμακες συναντάμε το διάστημα ΣΙb-ΦΑ# ? χαχα

E, λοιπόν αυτό το διάστημα φυσικά δεν το συναντάμε σε καμία ματζόρε!

Όμως το συναντάμε στην Σολ ελάσσονα μελωδική!!

 

1 ώρα πριν, fusiongtr είπε

άρα ΣΟΛ μελωδική ελάσσονα.

ΣΟΛ αρμονική μινόρε?

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Αρχή Διαλόγου είπε

 

ΣΟΛ αρμονική μινόρε?

 

 

ναι και στη σολ αρμονική μινόρε

σολ αρμονική.png

Επεξεργασμένο από killbill
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Αρχή Διαλόγου είπε

 

ΣΟΛ αρμονική μινόρε?

 

 

Σωστότατος.

Έγραψα πριν για έκτη μεγάλη, όμως δεν υπάρχει καθόλου έκτη στους φθόγγους του διαστήματος.

Υπάρχει μόνο η μεγάλη έβδομη (ΦΑ#) και η μικρή τρίτη (ΣΙb) του ΣΟΛ.

Οπότε φυσικά και η αρμονική ελάσσονα είναι μέσα.

  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου