Προς το περιεχόμενο

Πετάλι EQ & Compressor για κιθαρίστες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα στην παρέα. 

 

Δύο πετάλια που ποτέ δεν είχα (και συνεχίζω να μην έχω), είναι το equalizer και ο compressor. 

 

Πόσο επηρεάζουν (προς το καλύτερο) τον ήχο ή πόσο σημαντικά είναι; Δεδομένου ότι EQ έχεις πέρα από τον ενισχυτή (bass, treble, mid), και στα διάφορα πετάλια. Τι παραπάνω θα σου δώσει το ξεχωριστό πετάλι EQ? 

 

Compressor δεν έχουμε σε κάποιο πετάλι οπότε τι το σημαντικό δίνει στον ήχο. Αρχικά διαβάζοντας τι κάνει πιο πολύ μου έδινε την εντύπωση ότι "χαλάει" τον ήχο αφού τον συμπιέζει, παρά τον βελτιώνει. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν ψαχνεις την λεπτομέρεια στον ήχο, και θες να μπουσταρεις ή να κόψεις συγκεκριμένες συχνότητες, τότε χρειάζεσαι ένα eq pedal. Συνήθως το βάζω μετά τα drive, και διαμορφώνω τον τελικό ήχο όπως τον θέλω, για να κόβει καλύτερα στο μιξ. Μαζί με αυτό, χρησιμοποιώ τόσο το eq section του ενισχυτή, όσο και eq plugin στο daw.

 

Όταν τζαμαρω με φίλους, δεν χρησιμοποιώ eq pedal.

 

 

Ο κομπρεσορας έχει πολλές χρήσεις. Εάν τον χρησιμοποιείς σωστά, και με ρεγουλα, σου φτιάχνει το καθαρό σήμα (βγαζει στην "επιφάνεια" όλες τις συχνότητες). Όσο πιο "στεγνα" και ακομπρεσαριστα τα καθαρά, τόσο πιο απαραιτητο πχ για να παίξεις ρυθμικα. Σου μπουσταρει το drive και στο κάνει πιο smooth και με sustain. Το βάζεις στο τέλος την αλυσίδας και σου "συγκρατεί" το level του ήχου σου, εάν πχ ηχογραφείς. Κάνει πολλές δουλειές και το χρησιμοποιώ παντού, εκτός των τζαμ με φίλους... Εκεί χρησιμοποιώ 1-2 drive, delay, και κοιτάζω να περάσω καλά...

Επεξεργασμένο από gkourmoul1
  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δες το παρακατω βιντεο για να παρεις μια ιδεα περι των χρησεων ενος compressor. Ειναι θα ελεγα απο αυτα τα πραγματα που περισσοτερο τα καταλαβαινεις οταν παιξεις ο ιδιος, με την διαφορα στην αποκριση που προσφερει, παρα σε ηχογραφημενο ηχο, αλλα σε καθε περιπτωση παιρνεις μια ιδεα. 
 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

33 λεπτά πριν, odis13 είπε

Δες το παρακατω βιντεο για να παρεις μια ιδεα περι των χρησεων ενος compressor. Ειναι θα ελεγα απο αυτα τα πραγματα που περισσοτερο τα καταλαβαινεις οταν παιξεις ο ιδιος, με την διαφορα στην αποκριση που προσφερει, παρα σε ηχογραφημενο ηχο, αλλα σε καθε περιπτωση παιρνεις μια ιδεα. 
 

 

Αν παίζεις με strat και δη με τον bridge μαγνήτη θα σου πρότεινα να έχεις το eq μετά το τελικό drive σου. Και θα κάνεις shaping στις συχνότητες και θα έχεις και boost (αν θες). 

  • Like 1

InfluenSir!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
1 ώρα πριν, broxopios είπε

Δεδομένου ότι EQ έχεις πέρα από τον ενισχυτή (bass, treble, mid), και στα διάφορα πετάλια. Τι παραπάνω θα σου δώσει το ξεχωριστό πετάλι EQ? 

 

Δεν είναι το ίδιο. Επειδή βρίσκεται σε διαφορετικό μέρος στο path.

Δές το κάτι σαν pre-shaping: αλλάζεις τον ήχο της κιθάρας πριν καν φτάσει στον ενισχυτή.

Εκτός αυτού τα EQ του ενισχυτή είναι πολύ wide σε bandwidth. Ένα πεταλάκι μπορεί να είναι λιγότερο.

 

Δεν υπάρχουν κανόνες, το δοκιμάζεις και βλέπεις αν σου αρέσει ή όχι.

  • Like 1

https://www.bigfootsound.com | Studio Ηχογραφήσεων | Metal, Rock, Jazz, Acoustic, Electronic

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, broxopios είπε

Άρα θα λέγατε ότι είναι περισσότερο χρήσιμα εγγραφή και λιγότερο για τζαμαρισμα ή live? 

 

Δεν υπάρχει σωστή απάντηση. Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Εάν τζαμάρεις μικρό λαμπατο, που κομπρεσάρει, εάν παίζεις μόνο με distortion, εάν είσαι η μοναδική κιθάρα και δε σε νοιάζει να πάρεις συγκεκριμένη συχνοτική θέση στο μιξ κλπ, τοτε δεν είναι απαραίτητα. Προσωπικά, δεν τα χρησιμοποιώ.

 

Από την άλλη, εάν παίζεις με καθαρό ήχο, ή crunchy,  σε μεγαλο ενισχυτή (που δεν κομπρεσάρει), χωρίς πολλά βρωμοπέταλα, μαζί με μπόλικα άλλα όργανα κλπ, τότε υπάρχει χώρος για τα πετάλια αυτα.

 

Στην πράξη, κάποια στιγμή έρχεται η ώρα που ψάχνεις το κάτι παραπάνω, διότι κάτι σε χαλά στον ήχο σου. Tweakάρεις τα πάντα και βλέπεις ότι ο ήχος θελει το κάτι παραπάνω (λίγο παραπάνω μπασο, ή μεσαία, ή απλά να κοψεις τις πολύ χαμηλές συχνότητες για να μη μπερδεύεται με το μπασο). Βάζεις eq pedal και ξεκινας δοκιμές. Προσπαθείς να παίξεις ρυθμικά φάνκι, σου ξεφεύγει η πένα (βαράς με παραπάνω δύναμη) και ξεκουφαίνεσαι. Βάζεις κομπρεσσορα για να διατηρεί ίδια την ένταση, ασχέτως δύναμη. Εάν δεν νιώθεις ανάγκη για όλα αυτά και είσαι ευχαριστημενος με τον ήχο σου, το αφήνεις ως έχει.

  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, broxopios είπε

Άρα θα λέγατε ότι είναι περισσότερο χρήσιμα εγγραφή και λιγότερο για τζαμαρισμα ή live? 


Το eq ειναι χρησιμο για τους λογους που σου γραφει ο administaror. Με λιγα λογια μπορεις να φτιαξεις τον ηχο της κιθαρας σου οπως γραφει και ο Νεστωρ, μεχρι που μπορεις να κανεις την κιθαρα σου να ακουγεται και σαν ακουστικη.
Το κομπρεσορα τον χρησιμοποιουσα καποτε εγω στο παιξιμο ακορτων....σου τα στρωνει καπως στο πιατο ας πουμε..... αλλα αν εχεις σταθερη πενα εισαι οκ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Slew Rate
Το post επιλέχθηκε από τον Slew Rate.

Στον odis13 απονεμήθηκε το badge 'Πρόθυμος να βοηθήσει' και 5 πόντοι συμμετοχής.

Νομιζω οτι για να καταλαβεις πως λειτουργει ενα compressor, και κατα ποσο χρειαζεσαι/θες ενα τετοιο πεταλι, κλειδι πρωτα ειναι να προσπαθησεις να καταλαβεις την εννοια του compression ως συστατικο του ηχου σου και πως συνδεεται με την εννοια του attack και του decay. 
 

To compression ειναι κατι που θα ειναι παντα παρων στον ηχο σου, ο,τι εξοπλισμο και αν εχεις. Μην το σκεφτεσαι σαν εφε οπως το chorus ή το fuzz πχ, που τα "προσθετεις" στον βασικο ηχο της κιθαρας σου και αποκτας ενα διακριτο νεο ηχο. Το compression ειναι ΠΑΝΤΑ παρον, σε ενα βαθμο. 

 

Για αρχη την εννοια του compression μπορεις να την καταλαβεις στο οργανο αυτο καθαυτο. Ειτε παιζεις ηλεκτρικη κιθαρα, ειτε ακουστικη, ειτε τσελο, θα παρατηρησεις την ιδια ακριβως συμπεριφορα. Αν χτυπησεις τις χορδες με ελαχιστη δυναμη, ακους εναν χαμηλο, αδυναμο ηχο. Αν χτυπησεις πιο δυνατα, ακουγεται πιο δυνατα ο ηχος. Ακομα πιο δυνατα, ακομα πιο δυνατος ο ηχος. Αλλα μεχρι ενος σημειου - γρηγορα θα φτασεις σε ενα σημειο οπου οσο και πιο δυνατα να βαρας τη χορδη η ενταση δεν ανεβαινει αλλο. Δεν πα να βαρας σαν τον Mike Tysson και να εχεις μαγικες χορδες που δε σπανε με τιποτα, η κιθαρα σου ακουστικα ποτε δε θα ακουστει δυνατα αρκετα για να σε κουφανει. Εχεις φτασει στα ορια του οργανου σου, σε κομπρεσσαρει πλεον η μηχανικη κατασκευη του. Και μπορεις να το ακουσεις αυτο το effect ξεκαθαρα - ανεβαζεις δυναμικες και ο ηχος δεν γινεται δυνατοτερος σε ενταση, γινεται ομως ολο και πιο σφιχτος στην ατακα του, τουτεστιν κομπρεσσαρισμενος. 

Και αυτο ειναι μονο το πρωτο κομματι της αλυσιδας. Μετα εχεις του μαγνητες της κιθαρας σου, που εισαγουν και αυτοι το δικο τους compression. Οι humbuckers πχ ειναι κατα κανονα πολυ πιο κομπρεσσαρισμενοι απο τους singlecoils, εξ'ου και θα δεις πολλους να λενε πως ο compressor ειναι απαραιτητος αν παιζεις καθαρα με μονους μαγνητες αλλα οχι τοσο αν παιζεις με διπλους. Εχεις τα αλλα πεταλια που χρησιμοποιεις για drive/distortion τα οποια εισαγουν το δικο τους compression στο σημα. Εχεις τον ενισχυτη, που και αυτος κομπρεσσαρει το σημα, ειδικα οταν εχεις πιασει το headroom του και πλεον μπαινει σε breakup.

 

Oταν λοιπον μαθεις να "αναγνωριζεις" αυτο το συστατικο στον ηχο που ακους / θες να πετυχεις, θα καταλαβεις και πιο ευκολα κατα ποσο χρειαζεσαι ενα διακριτο πεταλι που θα ελεγχει/αυξανει το compression του σηματος σου. Αλλοι βρισκουν οτι ενα compressor μονιμα αναμμενο σε πολυ ελαφρυ subtle ρυθμισεις ειναι ο,τι πρεπει για να δωσουν ενα εξτρα oomph στον πρωταρχικο ηχο τους, ειδικα αν παιζουν με μονους. Αλλοι το χρησιμοποιουν μαζι με ενα drive για να το κανουν ακομα πιο smooth και να αυξησουν ακομα παραπανω το sustain της νοτας. Αλλοι μπορει να το χρησιμοποιησουν σε ακραια settings για να δημιουργησουν σχεδον pad-like ηχους με αφυσικο (για κιθαρα) attack και sustain. Αλλοι μπορει να το χρησιμοποιησουν σαν ενα πολυ πρακτικο εργαλειο κατα την ηχογραφηση, ενεργωντας πανω στον τελικο ηχο, οπως σου περιεγραψαν παραπανω. 

 

 

  • Like 5
  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου