Προς το περιεχόμενο

Το Voicing Πασπαρτού (Μελέτη)


Ali Barout

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Διαστηματα:

Τα 2ας, 3ης, 6ης, 7ης ειναι ή μικρα ή μεγαλα. (κ μπορουν να γινουν αυξημενα ή ελαττωμενα αν μεγαλωσεις ή μικρυνεις αυτα τα διαστηματα)

Τα 4ης κ 5ης ειναι καθαρα, ελαττωμενα ή αυξημενα

 

Για οσους σκεφτονται με νοτες: 

2: Ολα μεγαλα εκτος απο ΣΙ-ΝΤΟ    κ    ΜΙ-ΦΑ

3: ΡΕ-ΦΑ,   ΜΙ-ΣΟΛ,   ΛΑ-ΝΤΟ    κ   ΣΙ-ΡΕ  μικρα, τα υπολοιπα μεγαλα 

6: ΦΑ-ΡΕ,   ΣΟΛ-ΜΙ,   ΝΤΟ-ΛΑ    κ  ΡΕ-ΣΙ.  μεγαλα, τα υπολοιπα μικρα (το αναποδο απο 3ης δηλαδη)

7: Ολα μικρα εκτος απο ΝΤΟ-ΣΙ  κ ΦΑ-ΜΙ                                                 (το αναποδο απο 2ας δηλαδη)

 

Τωρα αν βαλεις αλλοιωση σε καποια απο τις 2 νοτες, προσαρμοζεις αναλογα κ το διαστημα (αν πεις ΡΕb-ΦΑ επειδη ειναι μεγαλυτερο απο 3ης μεγαλο, θα το πεις κ αυτο αυξημενο)

 

4: Ολα καθαρα εκτος του ΦΑ-ΣΙ που ειναι αυξημενο (αυτο που λεμε τριτονο)

5: Ολα καθαρα εκτος του ΣΙ-ΦΑ που ειναι ελαττωμενο (παλι τριτονο το αναποδο της 4ης)

 

Τα αναποδα που λεω ειναι φυσιολογικα γιατι ουσιαστικα τα 7ης ειναι η αναστροφη της 2ας, τα 6ης της 3ης κ τα 4ης της 5ης. Οποτε τα μικρα γινονται μεγαλα, τα καθαρα μενουν καθαρα κ τα αυξημενα ελαττωμενα οταν τα αναστρεφεις

 

Τωρα ολα αυτα σε καποιον που σκεφτεται σχηματικα στην κιθαρα αλλα συγχρονως με διαστηματα ειναι:

2ας μικρης:                                              1 ημιτονιο 

2ας μεγαλης:                                           2 ημιτονια

3ης μικρης:                                              3 ημιτονια 

3ης μεγαλης:                                           4 ημιτονια 

4ης καθαρης:                                           5 ημιτονια 

4ης αυξημενης- 5ης ελαττωμενης:    6 ημιτονια           (Τριτονο)

5ης καθαρης:                                           7 ημιτονια 

6ης μικρης:                                               8 ημιτονια 

6ης μεγαλης:                                            9 ημιτονια 

7ης μικρης:                                              10 ημιτονια 

7ης μεγαλης:                                           11 ημιτονια 

 

 

Αν προκυψει καποιο περιεργο διαστημα (οπως απο αυτα που ευκολα θεωρητικα μπορει σαν ερωτηση μπορει να προκυψουν οταν σκεφτεσαι με νοτες πχ 3ης αυξημενο οπως ειπα πριν, ε τοτε απο 4 ημιτονια γινεται 5, δε χρειαζεται να σκεφτεις ονοματολογια, θεωρια κ απο που προκυπτει δηλαδη, απλα το παιζεις)

 

Τα γραφω εδω μαζεμενα για να τα βρισκει καποιος ολα μαζι

Επεξεργασμένο από vrasidas27
  • Like 2

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, vrasidas27 είπε

Τα 2ας, 3ης, 6ης, 7ης ειναι ή μικρα ή μεγαλα.

 

Πρόσεξε όμως Νίκο εδώ κάτι.

Όταν αλλάζουμε οκτάβα, η 9η (στην ουσία η 2η είναι) και η 13η (που είναι η 6η), δεν είναι πια μικρές/μεγάλες.

Είναι αυξημένες ή ελαττωμένες (ή φυσικές, που τότε λέμε απλά τον αριθμό τους χωρίς κάποιον άλλο προσδιορισμό).

  • Like 3

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, Freedom είπε

Οπότε π.χ. η μεγάλη 6η της μεγάλης 6ης είναι η 5η...λακαμίες λέω?

 

 

Συγνωμη, ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΛΕΩ, η μεγαλη 6η της μεγάλης 6ης ειναι το τριτονο...

 

(Στράτο, δεν ξεκινησαμε καλά με το Lyrica, δεν βλέπω να κρατάει πολυ η υποθεση)

 

Μην ασχολειστε, όλα καλά, απλά θα διαβάζω...

  • Χαχα 2

Με λέγανε Freedom...

...τώρα με λένε...ΑpussyΑ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Freedom είπε

Στράτο, δεν ξεκινησαμε καλά με το Lyrica, δεν βλέπω να κρατάει πολυ η υποθεση

 

 

Να τα αφήσεις αυτά φίλως.

Εκεί, στην αγωγή σου.

Να χαλαρώσεις και να ρίξεις και κανένα καλό ύπνο.

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, Freedom είπε

Γιατι δεν λετε κατευθειαν τριτονο να τελειώνει η υποθεση?

Κοίτα τώρα κάτι πολύ ενδιαφέρον φίλε Νίκο, που ήταν και η ουσία όλου αυτού του θρεντ, έτσι;

 

Έχουμε αυτό το μόρφωμα. G#-D-G. Βλέπω εγώ ο παρτιτουράκιας G# και D. Λέω ωωωωωωπ! Εδώ είμαστε. Υπονοοείται Ε μπάσο, άρα χρήση πέμπτης βαθμίδας της λα μινόρε. Γκραν γκρουν το έλυσα.

 

Τώρα, έρχεται ο άλλος, και μου δίνει ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΟΡΦΩΜΑ, αλλά μου γράφει Ab-D-G. Το βλέπω εγώ ο παρτιουράκιας, λέω ωωωωωπ! Τιιιι έχουμε εδώ μινόρε, 6 9; Κάτσε να βάλω ένα φα μπάσο!

 

Και υπάρχουν κι άλλες τόσες πιθανότητες για το τι ρόλο βαράνε αυτές οι νότες όταν συνδυάζονται μαζί με άλλες.

 

Στην "πραγματικότητα" όμως, όπως λέει και ο κυρφιουζιονάρας, δεν παύουν να είναι οι "ίδιες νότες". Που πάνω στο όργανο όταν παίζεις χωρίς να πολυσκέφτεσαι, σε οδηγούν σε άααααλλους δρόμους, από το να σκέφτεσαι "διανοητικά" χρήσεις και λύσεις συγχορδιών. Είναι ταυτόχρονα πιο απλή, αλλά και πιο πολύπλοκη προσέγγιση. Είναι πάνω στο όργανο, θεωρώ, και λειτουργεί υπέροχα. (όπως όλα, με μέτρο)

4 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Όταν αλλάζουμε οκτάβα, η 9η (στην ουσία η 2η είναι) και η 13η (που είναι η 6η), δεν είναι πια μικρές/μεγάλες.

Αυτό δεν το ξερα.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

Να τα αφήσεις αυτά φίλως.

Εκεί, στην αγωγή σου.

Να χαλαρώσεις και να ρίξεις και κανένα καλό ύπνο.

 

Στράτο μου, το σκορ μου σε relative pitch (αρα και στην ονομασια χωρις να λαμβάνω υποψιν οκτάβες) ειναι (ήταν? μαμημενο Lyrica) 3 λάθη στις 1000 ακροάσεις (app) και προς τις 2 κατευθυνσεις (η πρωτη νοτα σε σχεση με την δευτερη, και η δευτερη σε σχεση με την πρώτη).

 

Αν ξαφνικα μπερδεψα την μεγαλη 6η της μεγαλης 6ης, φακ ιτ.

 

@Ali Barout καλέ μου Γιώργη τιτανοτεράστιε, μην χαλάς τον χρόνο σου, μιλας με τενεκε που δεν ξερει στατικές νοτές. Συνεχισε σε παρακαλω, μου αρεσει πολυ.

 

Βγαζω το σκασμο, ειναι υπεροχο θρεντ, δεν θελω να το καταστρεψω, συνεχιστε, γουστάρω πολυ!

Επεξεργασμένο από Freedom

Με λέγανε Freedom...

...τώρα με λένε...ΑpussyΑ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια χαρα ειμασταν με τα stacked Marshalls τωρα εχουμε και stacked 4ths

  • Χαχα 3

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Ali Barout είπε

Έχουμε αυτό το μόρφωμα. G#-D-G. Βλέπω εγώ ο παρτιτουράκιας G# και D. Λέω ωωωωωωπ! Εδώ είμαστε. Υπονοοείται Ε μπάσο, άρα χρήση πέμπτης βαθμίδας της λα μινόρε. Γκραν γκρουν το έλυσα.

 

Τώρα, έρχεται ο άλλος, και μου δίνει ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΟΡΦΩΜΑ, αλλά μου γράφει Ab-D-G. Το βλέπω εγώ ο παρτιουράκιας, λέω ωωωωωπ! Τιιιι έχουμε εδώ μινόρε, 6 9; Κάτσε να βάλω ένα φα μπάσο!

 

Και υπάρχουν κι άλλες τόσες πιθανότητες για το τι ρόλο βαράνε αυτές οι νότες όταν συνδυάζονται μαζί με άλλες.

 

 

Α γειά σου κυρ Αλή μου.

Εγώ πχ αν έβλεπα Ab-D-G, θα έλεγα "τι έχουμε εδώ? Ab-D, μπάσο Bb, το G είναι η 13η, πέμπτη βαθμίδα του Ebmaj".

  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, dimsonic είπε

Μια χαρα ειμασταν με τα stacked Marshalls τωρα εχουμε και stacked 4ths

 

Τι μια χαρά? 10% ακοή μας εχει μεινει και στα 2 αυτιά assουμε...

 

(ΟΚ, ΟΚ, τουμπέκα, δεν θελω να χαλασω και αυτο το θρεντ)

  • Χαχα 1

Με λέγανε Freedom...

...τώρα με λένε...ΑpussyΑ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να το συνεχίσω λίγο (για όσους δεν βαριούνται) ...

Αν πάρουμε αυτή την διαστηματική αλληλουχία που είπε ο κυρ Αλής (G#-D-G), που είναι 4η αυξημένη - 4η καθαρή, και προσθέσουμε άλλη μια 4η αυξημένη από πάνω, έχουμε G#-D-G-C#.

 

Για να του ρίξουμε μια ματιά.

Έχουμε G-G#, και C#-D, δύο διαστήματα ημιτονίου μέσα, που απέχουν μεταξύ τους διάστημα τρίτονου (αυξημένης τέταρτης).

 

Ωωωω, οποία έντασις περικλείεται εδώ μέσα ....

Και επίσης, αν "ανακατέψω" την σειρά στις νότες?

Αν πάω στο πιάνο και παίξω G-G#-C#-D?

Αν παίξω G#-C#-D-G?

(Για δοκίμασέ τα αυτά κυρ dim μου, και μετά μου λες ότι δεν θέλεις αναστροφές).

Τι στο διάολα μπορεί να είναι αυτό αρμονικά?

 

Αμανείστε μάγκες και δεν βαριέστε, βάλτε το πάνω και από τους 12 φθόγγους (θεωρείστε καθέναν από τους 12 φθόγγους ως μπάσο/τονική), και πείτε μου, αν κάποιος/οι σας κάνει/ουν, για να ονοματίσετε και να χρησιμοποιήσετε αυτή την συγχορδία.

 

Hint: Είναι πολύ εύκολο και μάλλον κοινότοπο.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου