Προς το περιεχόμενο

Βιβλία θεωρίας μουσικής


killbill

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στη θεωρία της μουσικής, θα ήθελα να αποκτήσω γνώσεις πάνω στην Αρμονία, Αντίστιξη, και Φούγκα. 

Έχετε να μου προτείνετε κάποια βιβλία για αυτοδιδασκαλία; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Για Αρμονία. Ξεκίνα από αυτά και ανάλογα βλέπεις.
 

https://www.public.gr/product/books/greek-books/art/mousiki-artists/to-toniko-mousiko-sustima-1/1183920

 

https://www.public.gr/product/books/greek-books/art/mousiki-artists/to-toniko-mousiko-sustima-2os-tomos/1216650

 

Από μόνος σου;

Η θεωρία δεν είναι DIY

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

9 λεπτά πριν, BillTrantos είπε

Αντίστιξη και Φούγκα μόνος σου χωρίς έστω κάποια μαθήματα για τα βασικά;

 

 

Κοίτα, ασχολούμαι με τη μουσική πάρα πολλά χρόνια. Παίζω πιάνο, κιθάρα σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο.  Επίσης συνθέτω μουσική. Δεν είμαι αρχάριος δηλαδή στη μουσική. Όσον αφορά το κομμάτι της θεωρίας στη μουσική γνωρίζω , πέρα από τα βασικά, κλίμακες (ματζόρε, μινόρε αρμονικές-μελωδικές, πεντατονικές, αλλά και λαικούς δρόμους ουσάκ νιαβέντ κλπ) , συγχορδίες, διαστήματα. Διαβάζω άριστα παρτιτούρα . Θεωρώ ότι έχω το μουσικό υπόβαθρο για αυτο-διδασκαλία στα παραπάνω με το κατάλληλο βιβλίο. Θέλω απλά να επεκτείνω τις γνώσεις μου στη θεωρία που πιστεύω θα με βοηθήσουν να δω τη μουσική και από άλλη σκοπιά 

Επεξεργασμένο από killbill
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
Μόλις τώρα, killbill είπε

 

Κοίτα, ασχολούμαι με τη μουσική πάρα πολλά χρόνια. Παίζω πιάνο, κιθάρα σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο.  Επίσης συνθέτω μουσική. Δεν είμαι αρχάριος δηλαδή στη μουσική. Όσον αφορά το κομμάτι της θεωρίας στη μουσική γνωρίζω , πέρα από τα βασικά, κλίμακες (ματζόρε, μινόρε αρμονικές-μελωδικές, πεντατονικές, αλλά και λαικούς δρόμους ουσάκ νιαβέντ κλπ) , συγχορδίες, διαστήματα. Θεωρώ ότι έχω το μουσικό υπόβαθρο για αυτο-διδασκαλία στα παραπάνω με το κατάλληλο βιβλίο. Θέλω απλά να επεκτείνω τις γνώσεις μου στη θεωρία που πιστεύω θα με βοηθήσουν να δω τη μουσική και από άλλη σκοπιά 

Σεβαστό και ευτυχώς που οι συμφορουμήτες σου πρότειναν βιβλία.

 

Αν θες την ταπεινή μου γνώμη μου, η αντίστιξη και η φούγκα θέλουν δάσκαλο, γιατί θα χρειαστείς κάποιον να σε ελέγχει και να σε διορθώνει.

 

Έχω προσπαθήσει κι εγώ να κάνω κάποια πράγματα μόνος μου και αργότερα με δάσκαλο τα έβγαλα στο 1/3ο του χρόνου που θα χρειαζόμουν μόνος.

 

Πιστεύω ότι ως ένα σημείο (βασική θεωρία και πολύ αρχή αρμονίας) πας και μόνος σου. Μετά θες βοήθεια και σπρώξιμο από άνθρωπο που ξέρει.

  • Like 1

More is more. Yngwie Malmsteen

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τις προτάσεις. Μάλλον θα πρέπει να δω τα βιβλία από κοντά για να δω τι είναι στο επίπεδό μου. Γνωρίζω πολύ θεωρία μουσικής και δεν θα ήθελα ένα βιβλίο που να ξεκινάει από το τι είναι το πεντάγραμμο, ούτε να μιλάει για κλίμακες, διαστήματα, συγχορδίες κλπ Αυτά τα κατέχω. Θέλω ένα βιβλίο να πάει ένα βήμα παραπάνω, να μάθω τι είναι η αντίστιξη, η φούγκα και η αρμονία. Μπορεί αρμονία να ξέρω ήδη και απλά να μην τον γνωρίζω μιας και βασικά είμαι πληκτράς οπότε να μη μου χρειάζεται η θεωρία. Μια επίσκεψη σε έναν μουσικό όίκο νομίζω είναι το καλύτερο. Θα έχω υπόψη μου τα βιβλία που μου προτείνατε!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή, καλό είναι να πηγαίνεις βηματικά σ' αυτά τα πράγματα, την φούγκα την ξεχνάς για την ώρα.

Η αντίστιξη έτσι κι αλλιώς αρμονία είναι.

Οπότε πάρ' τα με την σειρά.

Το θέμα είναι, ότι επειδή προφανώς αναφέρεσαι σε κλασσική μουσική, υπάρχει μια "αυστηρότητα" και στην ύλη, και στην εκμάθησή της.

Γι' αυτό προτείνω σιγά σιγά, κι ας έχεις ήδη γνώσεις θεωρίας.

 

Και πάρε και βιβλία ασκήσεων (με τα λυσάρια τους, τα οποία όμως δεν θα τα κοιτάς πριν λύσεις την κάθε άσκηση).

Έτσι θα υπάρχει τριβή στην εφαρμογή των κανόνων, και δεν θα είναι μόνο στείρα πληροφορία αυτά που θα μαθαίνεις.

  • Like 2

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Τα περι δασκαλου αυτονοητα.

 

  Το οτι παιζεις και διαβαζεις καλα στα πληκτρα, ειναι πολυ καλο, οπως και τα περι θεωριας.

 

 Υπαρχουν προγραμματα και σκριπτακια για scoring φασεις που εντοπιζουν και διορθωνουν αρμονικα λαθη, θα ηταν καλο βοηθημα.

 

  Πηγαινε το βημα βημα. Ετσι και αλλιως βημα βημα παει, με απλες συγχορδιες Ι, ΙV, V ξεκιναει. Οταν ομως βαζεις την παραμετρο του στρωτου voice leading, ακομα και κατι τοσο απλο γινεται θεμα.

 

 Για μενα το σημαντικοτερο, ειτε παει καποιος σε δασκαλο ειτε προσπαθησει μονος του, ειναι να καταλαβει το ΤΙ μαθαινει.

 

 Η κλασσικη προσεγγιση της Αρμονιας και ολων των υπολοιπων, δεν ειναι ουτε μονοδρομος, ουτε η λυση δια πασα νοσο. Ειναι ομως ενα αποσταγμα της εξελιξης αιωνων της δυτικης λογιας μουσικης, και η βαση πανω στην οποια γραφτηκαν τα ΑΞΕΠΕΡΑΣΤΑ αριστουργηματα των κλασσικων δασκαλων.

 

 Πιστευεις οτι η δικια τους προσεγγιση, ο δικος τους τροπος και δρομος, εχει κατι να δωσει στη μουσικη σου και στους στοχους σου; ΙΜΗΟ ειναι πολυ δυσκολο να ΜΗΝ εχει κατι να δωσει, αν μη τι αλλο αυτη η λεπτομερης προσεγγιση δινει μια ευχερια και εναν ελεγχο στη γραφη μας, και ας κινηθουμε σε εντελως αλλα μονοπατια. Ο ελεγχος δεν ειναι ουτε απαραιτητα επιθυμητος ομως, ουτε ισως σε τοσο μεγαλη προτεραιοτητα για καποιον ωστε να αφιερωσει τον (πολυ ) χρονο που χρειαζεται η φαση.

 

 Οποτε, θα σε ρωταγα το εξης: Η ιδια η μουσικη που ακολουθει αυτην την προσεγγιση, σου λεει σαν ακουσμα κατι; Δηλαδη, σε τραβαει να ψαξεις τον τροπο λειτουργιας της; Εχεις μια ηλικια x ετσι και αλλιως, αν κανεις ηδη τη μουσικη που θες οπως τη θες, δε νομιζω οτι αξιζει η ολη ταλαιπωρια για εγκυκλοπεδικους λογους.

 

 Οποτε, αν σε τραβαει το ακουσμα σαν αυτο το κομματακι που θα βαλω να μερακλωσουμε 😆 και λες "πως το κανει αυτο ο poostis" τοτε ορμα, και οταν θα κολλησεις, γιατι θα κολλησεις καποια στιγμη αυτο ειναι σιγουρο, τοτε βλεπεις τι θα κανεις για δασκαλο. Αν παλι το κομματακι και αυτο το στυλ γενικα σου ειναι αδιαφορο, αστο να παει, πηγαινε σε καμια μοντερνα προσεγγιση να γουσταρεις.

 

 

 

 

  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1
  • Συμφωνώ 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@killbill δώσε μεγάλη βάση σε αυτό που λέει ο @manosx, γιατί ετοιμάζα σεντόνι και το έσβησα. Καλώς, γιατί τα είπε πιο μαζεμένα και ωραία.

 

Αν είναι δηλαδή να πάρεις τα βιβλία για να καταλήξεις ότι οκ, το θέμα είναι στην αρμονία να μην τα παίρνεις όλα ίσιωμα και να αποφεύγεις τις παράλληλες, στην αντίστιξη να βρίσκεις τρόπους η μία φωνή να ξεχωρίζει από την άλλη, και στη φούγκα... τι να την κάνεις τη φούγκα αν δεν την γουστάρεις; Η φούγκα είναι ένα πολύ στενό είδος, μια σύνθεση/απόδειξη ότι ξέρεις να χειρίζεσαι καλά την αντίστιξη.

 

Αν από την άλλη δε σε τρομάζει η γυμναστική και τα καινούργια πράγματα... δοκίμασε να τα πάρεις όλα αυτά που γράφουν τα βιβλία τοις μετρητοίς. Λύσε και αρμονίες, λύσε και αντιστίξεις, κάνε και διπλά κόρο 8φωνα χωρίς παράλληλες, κάνε και τετράφωνη φούγκα με διπλό κανόνα πριν το στρεττο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου