Προς το περιεχόμενο

Βιβλία θεωρίας μουσικής


killbill

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πέρα  από τη θεωρητική μελέτη, πιστεύετε η θεωρητική γνώση πάνω στην αρμονία - αντίστιξη θα με βοηθήσει στη σύνθεση μουσικής? Εγώ συνθέτω τραγούδια, αλλά το κάνω εμπειρικά, έχοντας μεγάλη πρακτική εμπειρία στα πλήκτρα. δηλαδή συνθέτω με το αίσθημα, την εμπειρία από χιλιάδες κομμάτια που έχω παίξει. Κάθομαι στο πιάνο, και μου βγαίνουν μελωδίες, ακκόρντα κλπ. Εμπειρικά, με το αυτί δηλαδή. Κάπως έτσι.

Αν είναι όλα αυτά (αρμονία - αντίστιξη) να είναι καθαρά θεωρίες χωρίς να έχουν κάποια πρακτική εφαρμογή, τότε καλύτερα να το ξεχάσω. Μόνο αν με βοηθήσουν σαν μουσικό στη σύνθεση, τότε πιστεύω αξίζει τον κόπο.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ότι υποψιάζεσαι πως υπάρχουν πράγματα στη μουσική που δεν καταλαβαίνεις είναι καλό σημάδι. Η εξερεύνηση της θεωρίας της μουσικής μόνο καλό θα κάνει στην σύνθεση και τις ιδέες

  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
25 λεπτά πριν, killbill είπε

Πέρα  από τη θεωρητική μελέτη, πιστεύετε η θεωρητική γνώση πάνω στην αρμονία - αντίστιξη θα με βοηθήσει στη σύνθεση μουσικής?

Υπό μια αίρεση ναι, ιδιαίτερα αν ασχοληθείς με τη σύνθεση πιο σύνθετων και "απαιτητικών" μουσικών. Αλλά ακόμα και αν δεν το κάνεις ότι μαθαίνει κανείς καλό είναι, χαμένο δεν πάει. 

  • Ευχαριστώ 1

all this has happened before and will happen again

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Κοιτα:

 

 Για να σε βοηθησει πρακτικα η κλασσικη προσεγγιση, πρεπει και να την εφαρμοσεις.

 

 Και οχι, δεν ειναι απαραιτητο να την εφαρμοσεις σε μεγαλες φορμες.

 

 Μπορω να σου πω οτι ειναι ΠΑΜΠΟΛΕΣ φορες που ενα νορμαλ 😆 ενα κανονικο ποπ κομματι μου τραβαει την προσοχη, και αν κατσω ετσι να το δω λιγο στο πιανακι διαπιστωνω οτι "τηρει", με μια ευρεια εννοια, τις "οδηγιες" που παιρνει κανεις απο την κλασσικη προσεγγιση.

 

 Διοτι, οσο παραξενο και να σου φανει, δεν υπαρχει ΤΙΠΟΤΑ το θεωρητικο στην Αρμονια και την Αντιστιξη. Οι θεωριες τελειωνουν με τη θεωρια 😆 Η Αρμονια κτλ ειναι ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΑΤΗ, εχεις μια μελωδια και την εναρμονιζεις, η ενα μπασο και γραφεις τις υπολοιπες φωνες, η αντιστιξη εχεις ενα δοσμενο cantus firmus και κανεις τα δικα σου κλπ.

 

 Το οτι υπαρχουν καποιες προτροπες και καποια suggestions, δεν ειναι θεμα θεωριας, ειναι ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ λυσεις για τα προβληματα με το voice leading.

 

 Οταν λοιπον αυτες τις πρακτικες λυσεις τις συναντας στη Madonna, στους ABBA, στον Τσιτσανη, στους Bad Religion 😆 ε τοτε μπορουν να βοηθησουν τον καθε συνθετη, ειτε μουσικης ειτε τραγουδιων.

 

 Υπαρχουν τωρα δυο ενδεχομενα: Πρωτον, πολυ υψηλη αισθητικη, η οποια καλυπτει αυτες τις αναγκες χωρις μελετη αλλα με το μελωδικο ενστικτο. Αν λοιπον εισαι ικανοποιημενος απο το αποτελεσμα που βγαζεις, εισαι ΟΚ, ο τσιτσανης ας πουμε δε μελετουσε Μπαχ 😆  Το αλλο ενδεχομενο ειναι η μουσικη που κανεις να μην εχει καν την αναγκη για εκλεπτυσμενη μελωδικοτητα και δεν ξερω τι αλλο, αν γραφεις ξερω γω τραπ 😁 σιγα μην κανεις και φουγκα 😆

 

 

  • Like 1
  • Συμφωνώ 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 ώρες πριν, killbill είπε

Πέρα  από τη θεωρητική μελέτη, πιστεύετε η θεωρητική γνώση πάνω στην αρμονία - αντίστιξη θα με βοηθήσει στη σύνθεση μουσικής? Εγώ συνθέτω τραγούδια, αλλά το κάνω εμπειρικά, έχοντας μεγάλη πρακτική εμπειρία στα πλήκτρα. δηλαδή συνθέτω με το αίσθημα, την εμπειρία από χιλιάδες κομμάτια που έχω παίξει. Κάθομαι στο πιάνο, και μου βγαίνουν μελωδίες, ακκόρντα κλπ. Εμπειρικά, με το αυτί δηλαδή. Κάπως έτσι.

Αν είναι όλα αυτά (αρμονία - αντίστιξη) να είναι καθαρά θεωρίες χωρίς να έχουν κάποια πρακτική εφαρμογή, τότε καλύτερα να το ξεχάσω. Μόνο αν με βοηθήσουν σαν μουσικό στη σύνθεση, τότε πιστεύω αξίζει τον κόπο.

 

Πηγαινε ρωτα τους beatles,  τον Van halen, τους rolling stones, τους pink floyd , doors, sex pistols, radiohead, queen, δηλαδη γρουπακια μετριας επιτυχιας αν ηξεραν φουγκα-αρμονια-αντιστιξη. Θυμαμαι να ρωταει ενας δημοσιογραφος τον van halen τι ξερει απο θεωρια και αυτος να του απανταει οτι υπαρχουν 12 νοτες που τις ανακατευω κατα το δοκουν........

 

Τωρα απο εκει και περα αν θες για την προσωπικη σου καλλιεργειανα μαθεις κατι παραπανω, κακο δεν σου κανει.

  • Like 1

2 things are infinite:the universe&human stupidity

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

35 λεπτά πριν, fenderiarhs είπε

Θυμαμαι να ρωταει ενας δημοσιογραφος τον van halen τι ξερει απο θεωρια και αυτος να του απανταει οτι υπαρχουν 12 νοτες που τις ανακατευω κατα το δοκουν....

 

Άμα είχαν κάνει την ίδια ερώτηση στους Sex Pistols θα απαντούσαν "υπάρχει μία νότα που την ανακατεύουμε κατά το δοκούν, έχω ακούσει ότι τη λένε ΛΑ".

 

(σ.σ. σόρυ για την παρένθεσις).

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα ακριβώς επειδή δεν είμαι ο Van Halen, ούτε ο Waters, ούτε ο Keith Richards, αλλά συνθέτω τελείως ερασιτεχνικά και εμπειρικά, ρωτάω αν οι γνώσεις αρμονίας και αντίστιξης θα με βοηθήσουν στη σύνθεση ώστε να συνθέτω πιο σωστά, και πιο εύκολα ώστε να πάω ένα βήμα παραπέρα.  Αν έχουν πρακτική εφαρμογή δηλαδή στη σύνθεση. Αλλιώς ας μείνω στην "εμπειρική" σύνθεση που κάνω, "ανακατεύοντας" τις νότες δηλαδή όπως αναφέρθηκε και παραπάνω. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@killbill ολα τα εχει απαντησει ο Μανος με αυτην του την απαντηση

 

19 ώρες πριν, manosx είπε

 Κοιτα:

 

 Για να σε βοηθησει πρακτικα η κλασσικη προσεγγιση, πρεπει και να την εφαρμοσεις.

 

 Και οχι, δεν ειναι απαραιτητο να την εφαρμοσεις σε μεγαλες φορμες.

 

 Μπορω να σου πω οτι ειναι ΠΑΜΠΟΛΕΣ φορες που ενα νορμαλ 😆 ενα κανονικο ποπ κομματι μου τραβαει την προσοχη, και αν κατσω ετσι να το δω λιγο στο πιανακι διαπιστωνω οτι "τηρει", με μια ευρεια εννοια, τις "οδηγιες" που παιρνει κανεις απο την κλασσικη προσεγγιση.

 

 Διοτι, οσο παραξενο και να σου φανει, δεν υπαρχει ΤΙΠΟΤΑ το θεωρητικο στην Αρμονια και την Αντιστιξη. Οι θεωριες τελειωνουν με τη θεωρια 😆 Η Αρμονια κτλ ειναι ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΑΤΗ, εχεις μια μελωδια και την εναρμονιζεις, η ενα μπασο και γραφεις τις υπολοιπες φωνες, η αντιστιξη εχεις ενα δοσμενο cantus firmus και κανεις τα δικα σου κλπ.

 

 Το οτι υπαρχουν καποιες προτροπες και καποια suggestions, δεν ειναι θεμα θεωριας, ειναι ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ λυσεις για τα προβληματα με το voice leading.

 

 Οταν λοιπον αυτες τις πρακτικες λυσεις τις συναντας στη Madonna, στους ABBA, στον Τσιτσανη, στους Bad Religion 😆 ε τοτε μπορουν να βοηθησουν τον καθε συνθετη, ειτε μουσικης ειτε τραγουδιων.

 

 Υπαρχουν τωρα δυο ενδεχομενα: Πρωτον, πολυ υψηλη αισθητικη, η οποια καλυπτει αυτες τις αναγκες χωρις μελετη αλλα με το μελωδικο ενστικτο. Αν λοιπον εισαι ικανοποιημενος απο το αποτελεσμα που βγαζεις, εισαι ΟΚ, ο τσιτσανης ας πουμε δε μελετουσε Μπαχ 😆  Το αλλο ενδεχομενο ειναι η μουσικη που κανεις να μην εχει καν την αναγκη για εκλεπτυσμενη μελωδικοτητα και δεν ξερω τι αλλο, αν γραφεις ξερω γω τραπ 😁 σιγα μην κανεις και φουγκα 😆

 

 

 

Δεν υπαρχει περιπτωση η αρμονια να μη σου ανοιξει το κεφαλι κ να μη σε μαθει να βρισκεις λυσεις.

Αλλα εδω κρυβεται κ η απαντηση σου. Στο λυσεις. Λυσεις σε προβληματα συνθετικα που προκυπτουν (κ κυριως λυσεις κ κατανοηση στο voice leading). Αυτο φυσικα προυποθετει πως γραφεις (που οπως λες κ εσυ ο ιδιος ισχυει).

 

Βοηθαει να τα σκεφτεις ολα αυτα με το εξης κλισε κ χιλιοειπωμενο:

Οι κανονες της αρμονιας δεν ειναι εκει για να σου επιβαλουν πως συνθετεις κ να σου κοψουν την δημιουργηκοτητα.

Αφου καποιοι τεραστιοι γραφαν κατι, τοσο σπουδαιο, οι κανονες βγηκαν (μετα) για να σου πουν πως οταν κανεις αυτο, θα ακουστει ετσι (φυσικα αφου το κανεις κτημα σου).

Γνωριζεις δηλαδη μετα απο πολλη τριβη, πως ο ταδε "κανονας" αφου εφαρμοστει θα εχει το ταδε αποτελεσμα.

Κ κανει τα παντα πιο ξεκαθαρα στο να βγαλεις αυτο που εχεις στο κεφαλι σου, εξω στον κοσμο.

Θα βλεπεις δηλαδη τα παντα σαν ηχο. Θα ακους κατι μεσα σου κ θα ειναι ξεκαθαρο το τι πρεπει να κανεις κ το πως θα βγει εξω ως ηχος, ως μουσικη. Θα εχεις δηλαδη μια δεξαμενη πιθανων ηχων, λυσεων κ κατευθυνσεων μεσα σου. Δε πηγαινουμε δηλαδη σε ολα μπουσουλώντας κ αν βρουμε καπου, ή γυρναμε πισω ή πηγαινουμε σε αλλη κατευθυνση παρακαλώντας να μη βρουμε εμποδιο κ προς τα εκει.

 

Επεξεργασμένο από vrasidas27
  • Like 1
  • Συμφωνώ 2

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Και πιο "σωστα" θα συνθετεις, αν με το "σωστα" βεβαια εννοεις τα tried and true κλασσικα προτυπα, και πιο ευκολα σιγουρα. Οτι ειδους μελετη και να εκανες αλλωστε η ευκολια θα βελτιωνοταν, ενω και οι περισσοτερες μουσικες που αξιζει να μελετησει κανεις εχουν αμεσες η εμμεσες επιρροες απο τα ιδια κλασσικα προτυπα.

 

 Αυτο δε σημαινει βεβαια οτι ξαφνικα αυτα που θα γραφεις θα γινουν οι κομματαρες του αιωνα, ετσι; Ειναι σαν τη μπαλα η φαση, ρωτας αν η προπονηση θα σε κανει καλυτερο παιχτη, και ναι θα σε κανει, ειδικα αν κανεις προπονηση περουκας 😆 την πιο επιστημονικα τεκμηριωμενη προπονηση του κοσμου. 😆 Αλλα Μεσι γεννιεσαι, δε γινεσαι.

 

 Παντως, το να ξεφυλλισεις απλα ενα βιβλιο δε λεει και τιποτα. Αν δε σε κλασει ο μαστορας δε γινεσαι τεχνιτης 😆

Επεξεργασμένο από manosx
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου