Προς το περιεχόμενο

Θεωρία:Χτίσιμο μιάς συγχορδίας


trigga

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Όλες οι βαθμίδες έχουν 5η καθαρη εκτός από την VII που έχει b5.

πράγμα πολύ λογικό εφόσον η b5 υπάρχει στην κλίμακα ενώ η καθαρή 5η είναι εκτός.

ο χειρότερος τρόπος για να μάθει κάτι κανείς είναι ο τρόπος της παπαγαλίας.

όλες οι αλλοίωσης- επεκτάσεις- αυξημένες- ελαττωμένες κλπ κλπ των συνχορδιων που χρησιμοποιούμε προκύπτουν απτις νότες που περιέχει η κλίμακα απτήν οποία συνεπάγονται οι συνχορδιες αυτές.

 

προσεχε τι λες...ειμαι κρυφος modulator!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ο χειρότερος τρόπος για να μάθει κάτι κανείς είναι ο τρόπος της παπαγαλίας.

 

Όχι ακριβώς. Παρότι τις πρώτες φορές θα πρέπει κανείς να κατασκευάσει τις συγχορδίες μόνος του για να εξοικειωθεί με τη μέθοδο, θα πρέπει μετά να αποστηθίσει τις τρίφωνες/τετράφωνες συγχορδίες, τις δυνατές επεκτάσεις/αλλοιώσεις τους και τους αντίστοιχους τρόπους για μία γενική κλίμακα. Π.χ. για την κλίμακα ματζόρε (1,2,3,4,5,6,7), καλό είναι να γνωρίζει κανείς απέξω τον παρακάτω πίνακα:

 

Imaj7(9,11,13)Ionian

IIm7(9,11,13)Dorian

IIIm7(b9,11,b13) Phrygian

IVmaj7(9,#11,13) Lydian

V7(9,11,13) Mixolydian

VIm7(9,11,b13) Aeolian

VIIm7b5 (b9,11,b13) Locrian

 

Παρόμοια για την αρμονική μινόρε (1,2,b3,4,5,b6,7):

 

Immaj7(9,11,b13)Harmonic Minor

IIm7b5(b9,11,13)Locrian αναίρεση 6

bIIImaj7#5(9,11,13) Ionian #5

IVm7(9,#11,13) Dorian #4

V7(b9,11,b13) Phrygian Dominant

bVImaj7(#9,#11,13) Lydian #2

VIIdim7 (b9,b11,b13) Locrian b4 bb7 (Altered bb7)

 

και για τη μελωδική μινόρε (1,2,b3,4,5,6,7):

 

Immaj7(9,11,13)Melodic Minor

IIm7(b9,11,13)Dorian b2

bIIImaj7#5(9,#11,13) Lydian #5

IV7(9,#11,13) Lydian Dominant

V7(9,11,b13) Mixolydian b6

VIm7b5(9,11,b13) Locrian αναίρεση 2

VIIm7b5 (b9,b11,b13) Locrian b4 (Altered)

 

(διορθώστε με αν μου ξέφυγε κάτι)

 

Μόνο έτσι θα μπορεί αργότερα να καταλαβαίνει αμέσως τι ρόλο παίζει μία συγχορδία σε μία δεδομένη ακολουθία και τι νότες/κλίμακες/arpeggios μπορούν να χρησιμοποιηθούν στον αυτοσχεδιασμό. Π.χ. αν εμφανιστεί η ακολουθία Ε7#9-Am7, οι τρόποι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν πάνω από την Ε7#9 είναι αυτοί που περιέχουν b7 και δεν περιέχουν καθαρή 9η η οποία δεν ταιριάζει με την #9. Επίσης επειδή η #9 μπορει να θεωρηθεί και ως b3, επιτρέπονται και μινόρε τρόποι. Από τους πίνακες βλέπει κανείς ότι οι τρόποι που επιτρέπονται είναι 6. Στην πράξη συνήθως χρησιμοποιούνται οι E Phrygian Dominant (Α αρμ. μινόρε - "ανατολίτικος" ήχος) και E Altered (F μελ. μινόρε - πιο jazzy ήχος).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ο χειρότερος τρόπος για να μάθει κάτι κανείς είναι ο τρόπος της παπαγαλίας.

 

Όχι ακριβώς. Παρότι τις πρώτες φορές θα πρέπει κανείς να κατασκευάσει τις συγχορδίες μόνος του για να εξοικειωθεί με τη μέθοδο, θα πρέπει μετά να αποστηθίσει τις τρίφωνες/τετράφωνες συγχορδίες, τις δυνατές επεκτάσεις/αλλοιώσεις τους και τους αντίστοιχους τρόπους για μία γενική κλίμακα.

Μόνο έτσι θα μπορεί αργότερα να καταλαβαίνει αμέσως τι ρόλο παίζει μία συγχορδία σε μία δεδομένη ακολουθία και τι νότες/κλίμακες/arpeggios μπορούν να χρησιμοποιηθούν στον αυτοσχεδιασμό.

προέχει η πραγματική κατανόηση σχέσης κλιμακων και συνχορδιων και αντίστροφα και μετά έρχεται η αποστήθιση των ακολουθιών αυτών, καθαρά για πρακτικούς λόγους(άσε που η αποστήθιση έρχεται θέλεις δεν θέλεις με τον καιρό και είναι το εύκολο της υπόθεσης)

προσεχε τι λες...ειμαι κρυφος modulator!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου