Προς το περιεχόμενο

Τι σημαίνει άραγε "αξιολογώ ως μουσικός"


fusiongtr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

56 λεπτά πριν, yameth είπε

Το πόσοι δεν έφτασαν στ' αυτιά μας μπορείς μόνο να το φαντάζεσαι. Το πόσοι όμως έφτασαν αξίζοντας ή μη (αντικειμενικά κι υποκειμενικά) είναι εκατομμύρια. Έφτασαν μέσω της μουσικής βιομηχανίας βέβαια, με όλα τα στραβά και τα καλά της.

Οταν δεν έχεις σοβαρό εναλλακτικό επιχείρημα, πραγματοποιήσιμο και όχι στην σφαίρα της άποψης εξ αποστάσεως κάποιου μουσικού μεν αλλά όχι δημιουργού-συνθέτη, τότε θα έλεγα πως δεν μπορείς να πεις, καλύτερα να μην υπήρχε η βιομηχανία.

 

εχω υπαρξει μερος της μουσικης βιομηχανιας Γιαννη  και σαν μουσικος κ σαν δημιουργος / συνθετης.

Οι εμπειριες μου με ολο αυτο τον συρφετό των εταιρειων / παραγωγων δεν μπορω να πω οτι ηταν κ οι καλυτερες. Ο

ι αποψεις μου δεν βασιζονται λοιπον σε φαντασιες για την αδικη κοινωνια..αλλα σε πραγματικες εμπειριες..{αυτες που η μπαντα επαιρνε σβαρνα τις εταιρειες με ντεμο..κ μετα να περιμενεις τηλ μηπως το ακουσε ο παραγωγος.}

 

Ισως το ρημα αφοριζω που χρησιμοποιησα{με} δεν ηταν και το καλυτερο .

Αλλα δεν μπορω να μην δεν σκεφτομαι ποση μουσικη θα ειχε φτασει στα αυτια μας..ποσους Led Zeppelin θα ειχε η παλετα μας αν ειχε εφευρεθει την δεκαετια του 60..το youtube.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
1 ώρα πριν, vagelism είπε

συμφωνω απολυτα με τον Σπυρο.

Απο την στιγμη που μια μουσικη μπορει κ αγγιζει μια μεριδα του κοσμου ειτε συναισθηματικα ειτε εγκεφαλικα ειτε απλα κ μονο  διασκεδαστικα , για μενα εχει καλλιτεχνικο κ μουσικο ενδιαφερον.

Με αυτο το τροπο Ο Μπαχ , ο Ακης Πανου και η Sia..τους προσεγγιζω με τον ιδιο τροπο και τους δινω την ιδια σοβαροτητα οταν ακουω μουσικη.

 

Δεν είμαι σίγουρος πως μιλάμε για το ίδιο πράγμα. Δεν είπα πως δεν αντιμετωπίζω σοβαρά τους Sex Pistols. Πιστεύω πως το πόσο ΜΟΥΣΙΚΟ ενδιαφέρον έχει κάτι μπορεί να αξιολογηθεί με μεγάλη ακρίβεια βάσει της χρήσης που γίνεται εντός αυτού του κάτι στα διάφορα ΜΟΥΣΙΚΑ συστατικά. Αυτό, δε, δεν προδικάζει ούτε το πόσο απολαυστικό, σημαντικό ή επιδραστικό είναι αυτό το κάτι, ούτε την καλλιτεχνική του αξία.Ένα τραγούδι του Dylan, του Springstreen ή του Άκη Πάνου μπορεί να είναι κάτι που θα μας αγγίξει βαθιά, θα μας κάνει να σκεφτούμε, να πορωθούμε ή να κλάψουμε, άσχτετα από το γεγονός πως τα ΜΟΥΣΙΚΑ συστατικά που το αποτελούν-και η διάδραση μεταξύ τους-ενδέχεται να απλοικά, προφανή ακόμα και ευτελή. Προσωπικά, αντιμετωπίζω με σοβαρότητα οποιονδήποτε πιάνει ένα όργανο και προσπαθεί να κάνει κάτι-αυτό είναι ένα πράγμα. Η χρήση που γίνεται στο ΜΟΥΣΙΚΟ υλικό, όμως, βάσει της οποίας αξιολογώ το πόσο ΜΟΥΣΙΚΑ ενδιαφέρον είναι κάτι-αυτό είναι άλλο πράγμα. Και δεν τα συγχέω.

Επεξεργασμένο από pipityri
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

'Ενας Τζαμαϊκανός που παίζει τις κάλτσες του στη ρέγγε βρίσκει αξιόλογο μουσικά έναν απ' το μισισιπι που παίζει μαμάτα μπλουζ ο οποίος βρίσκει αξιόλογο αυτόν που παίζει κάντρι, ο οποίος θεωρεί αξιόλογο μουσικά αυτόν που παίζει φλαμένγκο, ο οποίος θεωρεί αξιόλογο αυτόν που παίζει κλασική ο οποίος βρίσκει τον Μάλμστην αξιόλογο μουσικά και πάει λέγοντας. 

 

Γενικά ένας επαγγελματίας/ερασιτέχνης μουσικός θα βρει αξιόλογα πράγματα σε διάφορα είδη μουσικής, πράγματα τα οποία είτε δεν μπορεί να παίξει είτε τα βρίσκει ενδιαφέροντα σαν ιδέες ακόμα και αν πρόκειται για κάτι απλό αλλά ιδιοφυές στη σύλληψη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα με απασχολεί από παλιά.

Πήρα αφορμή από τα παρακάτω ποστ που έτυχε να γράψει ο Βαγγέλης (θα μπορούσε να τα έχει γράψει οποιοσδήποτε άλλος βέβαια), για να θέσω τον προβληματισμό μου.

 

22 hours ago, vagelism said:

κακο δεν ειναι..Δεν κανουν κακο σε κανεναν τα παιδια - μουσικουλα παιζουν.

Εμεις σαν κοινοτητα μουσικων ομως {και οχι σαν μια απλη κοινοτητα φιλομουσων ακροατων} εξεταζουμε το πως κ το γιατι,  με μια οχι κ τοσο αθωα ματια.

Ο απλος κοσμος ακομα και αν βλεπει οτι αυτο που ακουει δεν ειναι κ πολυ original..αρκετες φορες του αρεσει που εχει σημεια αναφορας .

Ο μουσικος ομως ειναι εξειδικευμενος - ειναι  γευσιγνωστης.

Σε καποιους απο εμας το ακουσμα αυτης της  μπαντας "κλωτσησε"..

 

18 hours ago, vagelism said:

 

Το εχουμε ξαναδει αυτο το ποιημα με τις ¨"αναβιώσεις" κ τα copies.

 Προσωπικα δεν χαλιεμαι που ειναι μεσα - Καλα κανουν τα παιδια - ουτε το δισκο τους θα παρω ουτε στα Live τους θα παω

Κουβεντουλα να γινεται. Την αποψη μου σαν μουσικος ειπα.

 

 

Περισσότερο στο πρώτο από τα δύο αποσπάσματα θέλω να μείνω.

 

Ποιά είναι λοιπόν η διαφορά του μουσικού από τον απλά ακροατή, στην εξέταση και ποιοτική κατάταξη/ταξινόμιση μια μπάντας, μιας μουσικής, ενός κομματιού, κλπ.?

 

Αν επίσης χωρίσουμε τους μουσικούς στις κατηγορίες δημιουργός, εκτελεστής, επαγγελματίας εκτελεστής σύμφωνα με αυτά που έγραψα στο πρώτο ποστ του θέματος, υπάρχει εκεί (και αν υπάρχει τι είδους είναι?) διαφορά στην εγκυρότητα της εξέτασης και ποιοτικής κατάταξης/ταξινόμισης από καθένα από αυτούς?

 

Παράδειγμα

Γουστάρω πολύ την ρέγγε, μαθαίνω μπάσο με αφορμή αυτό, αλλά καταλήγω να παίζω μπάσο σε σκυλάδικα, έχοντας χάσει την αρχική μου φλόγα.

Είναι όμως πια η δουλειά μου (και μόνο).

Δεν με ενδιέφερε ποτέ να γράψω δική μου μουσική, απλά ήθελα να παίζω και να γουστάρω, η μοίρα όμως τα έφερε έτσι που παίζω και δεν γουστάρω, παίζω για να ζήσω.

 

Η δική μου άποψη σχετικά με την ποιότητα ενός μουσικού έργου, μιας μπάντας, κλπ, είναι πιο έγκυρη από του απλού ακροατή?

Γιατί ναι ή γιατί όχι.

 

 

 

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Παράδειγμα

Γουστάρω πολύ την ρέγγε, μαθαίνω μπάσο με αφορμή αυτό, αλλά καταλήγω να παίζω μπάσο σε σκυλάδικα, έχοντας χάσει την αρχική μου φλόγα.

Είναι όμως πια η δουλειά μου (και μόνο).

Δεν με ενδιέφερε ποτέ να γράψω δική μου μουσική, απλά ήθελα να παίζω και να γουστάρω, η μοίρα όμως τα έφερε έτσι που παίζω και δεν γουστάρω, παίζω για να ζήσω.

Παράδειγμα

Κάποιος εργάζεται σαν οδηγός λεωφορείου και όταν σχολάει έχει το γκρουπάκι του και παίζει (ή γράφει) τις μουσικές που γουστάρει

Κάποιος εργάζεται σαν σεκιουριτάς και όταν σχολάει έχει το γκρουπάκι του και παίζει (ή γράφει) τις μουσικές που γουστάρει

Κάποιος εργάζεται σαν δάσκαλος και όταν σχολάει έχει το γκρουπάκι του και παίζει (ή γράφει) τις μουσικές που γουστάρει

Κάποιος εργάζεται σαν δικηγόρος και όταν σχολάει έχει το γκρουπάκι του και παίζει (ή γράφει) τις μουσικές που γουστάρει

Κάποιος εργάζεται σαν πωλητής και όταν σχολάει έχει το γκρουπάκι του και παίζει (ή γράφει) τις μουσικές που γουστάρει

Κάποιος εργάζεται σαν λογιστής και όταν σχολάει έχει το γκρουπάκι του και παίζει (ή γράφει) τις μουσικές που γουστάρει

Κάποιος εργάζεται σαν μουσικός σε σκυλάδικο και όταν σχολάει έχει το γκρουπάκι του και παίζει (ή γράφει) τις μουσικές που γουστάρει

Επεξεργασμένο από VangelisV
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 hours ago, fusiongtr said:

 

 

Εκτός του οργανοπαίχτη γενικότερα, υπάρχει και η έννοια του επαγγελματία οργανοπαίχτη.

Η διαφορά τους είναι ότι ο μεν πρώτος παίζει κομμάτια άλλων και γουστάρει, ενώ ο δε το κάνει "αναγκαστικά" λόγω επαγγέλματος (μπορεί και να μην του αρέσουν αυτά που παίζει).

 

Μπορεί κάποιος να είναι και τα δύο είδη οργανοπαίχτη?

Φυσικά, είναι μάλιστα και το πιο συνηθισμένο.

 

 

Το έγραψα στο πρώτο ποστ.

Απλώς τους διαχώρησα χάριν συζητήσεως.

 

Ο "μουσικός σε σκυλάδικο και όταν σχολάει έχει το γκρουπάκι του και παίζει (ή γράφει) τις μουσικές που γουστάρει", είναι και δημιουργός και εκτελεστής, και επαγγελματίας εκτελεστής.

 

Όμως δεν απάντησες στις ερωτήσεις.

 

Η άποψη του μουσικού (σε κάθε "τύπο μουσικού ξεχωριστά") έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από αυτήν του απλού ακροατή σχετικά με την ποιότητα ενός μουσικού πονήματος?

 

 

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
18 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Η δική μου άποψη σχετικά με την ποιότητα ενός μουσικού έργου, μιας μπάντας, κλπ, είναι πιο έγκυρη από του απλού ακροατή?

Γιατί ναι ή γιατί όχι.

 

 

 

 

Γιατί εσύ fusion έχεις τουλάχιστον προσπαθήσει να παίξεις 5 νότες στη σειρά που θα βγάζουν ένα μουσικό νόημα, που θα προκαλέσουν συναισθήματα, που θα σε ολοκληρώσουν ως ύπαρξη. Ο απλός ακροατής δεν το έχει κάνει αυτό, δεν ξέρει πόσο δύσκολο είναι, δεν ξέρει τι θυσίες απαιτεί, δεν ξέρει εν τέλει τι ακούει. 

 

Εγώ δεν έχω ιδέα από κρασιά. Αν μου δώσεις ένα χύμα κρασί των 2 ευρώ/λίτρο και ένα πανάκριβο μιας εξαιρετικής χρονιάς δε θα καταλάβω διαφορά, μπορεί να προτιμήσω και το χύμα γιατί αυτό έχω συνηθίσει. Τι αξία έχει η γνώμη μου περί κρασιού; 

 

Το ίδιο ακριβώς πιστεύω και για ανθρώπους που ακούνε μουσικής ευρείας κατανάλωσης αλλά απαιτούν βαρύτητα στη γνώμη τους σε συζητήσεις για τους Led Zep, για τους Dream Theater, τους Snarky Puppy ή τον Bach. Το ίδιο πιστεύω και για τους προπονητές του καναπέ που απαιτούν βαρύτητα γνώμης ενώ δεν έχουν πατήσει ούτε σε 5x5. 

 

Δεν ακούγεται πολύ δημοκρατικό αυτό που λέω, αλλά υποστηρίζω ό,τι και ο Πλάτωνας. Πρώτα έχει βαρύτητα η γνώμη του ειδικού και μετά του υπόλοιπου κόσμου. Προς Θεού, δεν λέω να μην εκφράζεται η γνώμη του καθενός, απλά εγώ προσωπικά δεν τη λαμβάνω υπόψιν μου.

Επεξεργασμένο από BillTrantos
  • Like 1

More is more. Yngwie Malmsteen

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, BillTrantos said:

 

 

Το ίδιο ακριβώς πιστεύω και για ανθρώπους που ακούνε μουσικής ευρείας κατανάλωσης αλλά απαιτούν βαρύτητα στη γνώμη τους σε συζητήσεις για τους Led Zep, για τους Dream Theater, τους Snarky Puppy ή τον Bach.

 

Γράφεις για διαφορές μεταξύ ακροατών εδώ.

Να σου το αντιστρέψω?

 

Η γνώμη των ανθρώπων που ακούν πχ jazz, ή κλασσική, ή κάτι πιο "προχωρημένο" μουσικά, πάνω στην μουσική ευρείας κατανάλωσης έχει λιγότερη ή περισσότερη, ή την ίδια βαρύτητα με αυτή των ανθώπων που ακούν αυτή την μουσική?

 

Όμως εδώ μιλάμε για μουσικό (τριών τύπων) vs απλό ακροατή.

 

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Όμως δεν απάντησες στις ερωτήσεις.

 

Η άποψη του μουσικού (σε κάθε "τύπο μουσικού ξεχωριστά") έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από αυτήν του απλού ακροατή σχετικά με την ποιότητα ενός μουσικού πονήματος?

 

 

Ήμουν έτοιμος να σου απαντήσω ότι φυσικά και έχει, όπως μεγαλύτερη βαρύτητα έχει η γνώμη ενός γιατρού από αυτούς που "εμαθαν" ιατρική απ' το google, αλλά μετά το ξανασκέφτηκα. Πιστεύω ότι δε θα είμαι αντικειμενικός γιατί αν και μπορώ να είμαι ακροατής ωστόσο υπερισχύει η ιδιότητα σαν μουσικού.

Ένας ακροατής μπορεί εξίσου να κρίνει τη βαρύτητα ενός μουσικού έργου, του Μπαχ ή του Μπετόβεν ακόμα και αν δεν είναι μουσικός με έναν μουσικό που δεν ακούει κλασική μουσική αλλά παίζει δημοτικά?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, VangelisV said:

Πιστεύω ότι δε θα είμαι αντικειμενικός γιατί αν και μπορώ να είμαι ακροατής ωστόσο υπερισχύει η ιδιότητα σαν μουσικού.

Ένας ακροατής μπορεί εξίσου να κρίνει τη βαρύτητα ενός μουσικού έργου, του Μπαχ ή του Μπετόβεν ακόμα και αν δεν είναι μουσικός με έναν μουσικό που δεν ακούει κλασική μουσική αλλά παίζει δημοτικά?

 

ΑΥΤΟ!

 

Και επίσης αν κάποιος παπαγαλίζει μόνο, συγκεκριμένες φόρμες (είτε λόγω αδιαφορίας, είτε λόγω επαγγελματικής ενασχόλησης), έχει πιο βαρύνουσα γνώμη από έναν ακροατή με πολύ περισσότερα ή και πιο "πολύπλοκα" ακούσματα?

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου