Προς το περιεχόμενο

Το ακόρντο D13b5b9


Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 ώρα πριν, gmoukou είπε

Πάντως εγώ έχω το εξής απορία απο χθές και περίμενα μήπως απαντηθεί κάπως και δε γίνω ρεντικολο :classic_rolleyes:

 

Αν δεν λέει πουθενά ο συγγραφέας του βιβλίου περί μή παιξίματος της D (4η χορδή), και δεν το συμβολίζει κάπως (με ένα x στο σχεδιάγραμμα) , και δεν είναι section με movable chords (αυτό θα μας το πει ο dim), για ποιό λόγο το ονομάζει D και όχι τόσα άλλα που θα μπορούσε;
Ξέρω οτι 3η και 5η αν δεν υποστούν αλλοίωση δεν αναγράφονται στο όνομα της συγχορδίας και άρα εννοούνται αλλά απο τη στιγμή που η ονομασία της συγχορδίας ξεκινάει με το D γίνεται να παραληφθεί η ίδια της η βάση;

 

Θα μου πεις, τζαζ είναι, όλα γίνονται και εξηγούνται με κάποιο τρόπο, οκ.

Αλλά όταν έχουμε μια Universal γλώσσα δε πρέπει να έχουμε και κοινούς κανόνες;

Δλδ όταν κάποιος δει στη παρτιτούρα του D13b5b9 (ανευ σχεδιαγράμματος) δεν εννοείται οτι θα συμπεριλάβει τονική και 3η;

Πιθανώς, το ονομάζει D γιατί θα παίζει το μπάσο D, που συνήθως δίνει την τονικότητα.

Γενικότερα, η συγκεκριμένη είναι μια δεσπόζουσα της G.

Σε G λύνεται, έτσι αναφέρθηκε τουλάχιστον.

Ή το ονομάζει D γιατί έτσι του ήρθε αυτουνού 😉.

Για παράδειγμα, μου βγήκε μια πολύ ωραία συγχορδία κάποια στιγμή που γρατσούναγα την κιθάρα η οποία ήταν D Ab C G, στο πέμπτο τάστο της Α η D.

Κατευθείαν σκέφτηκα κάτι σε D minor είναι.

Όταν έκανα ανάλυση όλου του θέματος με αυτά που προηγούνταν και αυτά που ακολουθούσαν μου βγήκε ότι είναι Fm7 9 13.

Χωρίς να έχει F.

Όταν κάποιος δει στην παρτιτούρα κάτι μόνο με ονομασία ρωτάει και τους άλλους τι παίζουν εκεί και παίζει ό,τι του αρέσει περισσότερο.

Κάτι που προσεγγίζει το D13b5b9, αντίστοιχα με 2-3-4-5-6-7-όσες-θέλει-νότες συγχορδία.

  • Like 1

I can saw a woman in two, but you won't wanna look in the box when I'm through...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, gmoukou said:

 

Δλδ όταν κάποιος δει στη παρτιτούρα του D13b5b9 (ανευ σχεδιαγράμματος) δεν εννοείται οτι θα συμπεριλάβει τονική και 3η;

 

Σε μια τρίφωνη συγχορδία, η 1η και η 5η δίνουν το τονικό βάρος και η 3η την ποιότητα (μινόρε-ματζόρε).

Αν εμείς θέλουμε να κάνουμε την συγχορδία πιο "ομιχλώδη", της αφαιρούμε τονικό βάρος μην παίζοντας την 5η (εδώ βέβαια η 5 είναι ελαττωμένη, οπότε καλό θα είναι να παιχτεί, γιατί η αλλοίωσή της είναι ενεργό μέρος της αρμονίας).

 

Την πρώτη/τονική, συνήθως την παίζει το μπάσο (αν υπάρχει) οπότε υπάρχει, και έτσι η κιθάρα μπορεί (και ίσως να χρειάζεται καμιά φορά) να μην την παίξει, και να ασχοληθεί περισσότερο με upper structures.

 

Ακόμα όμως και μπάσο να μην υπάρχει, πολλές φορές θέλουμε να αφήσουμε την τονική να υπονοείται χωρίς να την παίξουμε, και αυτό εξαρτάται από το context.

Κάποιες φορές μπορεί να είναι επιθυμητό επίσης, να μην υπάρχει σαφής αναφορά στην τονική, έτσι ώστε το που πάει η αρμονία να μην είναι ξεκάθαρο.

 

Υπάρχουν επίσης φορές, που από μια τριάδα, μπορούν και οι τρεις βασικές νότες να μείνουν απ' έξω, και να παιχτούν επεκτάσεις της συγχορδίας και μόνο, όλα αυτά εξαρτώνται από την αισθητική που θέλουμε να δώσουμε, πώς ακούμε, κλπ.

 

EDIT: ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΟ NOIZ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 4

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
25 λεπτά πριν, gutter είπε

20200625_191611.thumb.jpg.4a1020ef3c8be295ee994062bab7d923.jpg

 

Χρήση της συγχορδίας (G7#9) μέσα σε περιεχόμενο, απόσπασμα από smoke eyes του bucky pizzarelli

Άλλες εποχές, άλλα ήθη. 🙂

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, pipityri said:

Ακούγεται σαν rocket science, αλλά με μικρά βήματα, εστιασμένα σε ήχους που σου αρέσουν, βγαίνει άκρη.

Too old to rock n roll.

Υπενθυμιζω εκλεισα τα 63 πριν λιγες μερες.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
4 λεπτά πριν, gutter είπε

Συμφωνώ, πολύ μάστορες οι παλιοί, είχαν πολύ στυλ 

Εννοείται. Όπως και οι κατοπινοί. Ο Sco παίζει το ίδιο ακόρντο μόνο με δύο νότες(Β-Α#, σε απόσταση 7ης). O Frisell από την άλλη, FA#BG, με το ημιτόνιο εσωτερικά. Όρεξη να΄χουμε να ψάχνουμε. 🙂

 

  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, fusiongtr said:

 

EDIT: ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΟ NOIZ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ

 

Αν δεν ημουν εγω ακομα για τον οδοντίατρο θα λέγαμε

  • Χαχα 3

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, dimsonic said:

Too old to rock n roll.

Υπενθυμιζω εκλεισα τα 63 πριν λιγες μερες.

 

Δεν μιλάμε για rock n roll εδώ.

Αυτά τα παίζεις και μεγαλύτερος ...

Να τα χιλιάσεις ρε dim.

  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
1 λεπτό πριν, dimsonic είπε

Too old to rock n roll.

Υπενθυμιζω εκλεισα τα 63 πριν λιγες μερες.

Στην περίπτωση αυτή, αναλύεις το κάθε grip που μαθαίνεις σε σχέση με την τονική-είτε αυτή υπάρχει είτε όχι. Και το κάνεις είτε από την χαμηλότερη νότα του voicing είτε από την ψηλότερη. Λες, δηλαδή...για το συγκεκριμένο voicing του D7/b9/#11/13.. χτίζεται πάνω στην b5 ή κάτω από την 13. Κι έτσι το μεταφέρεις και σε άλλες τονικότητες.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου