Προς το περιεχόμενο

Το ακόρντο D13b5b9


Προτεινόμενες αναρτήσεις

49 minutes ago, pipityri said:

Στην περίπτωση αυτή, αναλύεις το κάθε grip που μαθαίνεις σε σχέση με την τονική-είτε αυτή υπάρχει είτε όχι. Και το κάνεις είτε από την χαμηλότερη νότα του voicing είτε από την ψηλότερη. Λες, δηλαδή...για το συγκεκριμένο voicing του D7/b9/#11/13.. χτίζεται πάνω στην b5 ή κάτω από την 13. Κι έτσι το μεταφέρεις και σε άλλες τονικότητες.

 

Από την μια κάνεις αυτό οπωσδήποτε για να θυμάσαι τα πιασίματα και την σχέση τους με την τονική, από την άλλη, μπορείς να συνηθίσεις να χρησιμοποιείς κάποιες αντικαταστάσεις πχ εδώ Ab7#9, στην θέση του D13b5b9* (δεν χρειάζεται να θυμάσαι τις ακριβείς επεκτάσεις, παρά μόνο τον ρόλο και την ποιότητα της συγχορδίας πχ dom7alt).

 

Στην αρχή βασικές πχ τρίτονο, μικρές τρίτες σε dominants, και αργότερα τις εμπλουτίζεις πχ βάζεις και το II πριν, και πιο μετά προχωράς και σε άλλες, πχ μεγάλες τρίτες.

 

Αυτό θα σε βοηθήσει και στον αυτοσχεδιασμό, όπου μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις με τον ίδιο τρόπο είτε τις παίζει και το ρυθμικό μέρος είτε όχι, για να κάνεις το παίξιμό σου πιο απρόβλεπτο, και spicy.

 

*EDIT: Και ναι, μόλις έμαθες, ότι ο Hendrix δεν έπαιζε E7#9 όπως νομίζουν όλοι οι άσχετοι, αλλά έπαιζε Bb13b5b9 χωρίς την τονική.

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

34 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Από την μια κάνεις αυτό οπωσδήποτε για να θυμάσαι τα πιασίματα και την σχέση τους με την τονική, από την άλλη, μπορείς να συνηθίσεις να χρησιμοποιείς κάποιες αντικαταστάσεις πχ εδώ Ab7#9, στην θέση του D13b5b9

Ή και ντιμινουίτες που δίνουν ωραία arpeggios.

Βέβαια, μπορείς να το αναλύσεις και λίγο περισσότερο και να γίνει πόλεμος.

Αυτή εδώ, ας πούμε, η D13b5b9 (ή αλλιώς η 10 σελίδες thread σε λιγότερο από 24 ώρες αποκλειστικά και μόνο για μια συγχορδία) σχηματίζει 2 τρίτονα.

Αν θεωρήσουμε το Ab ως G# τότε έχουμε F#-C και D-G#.

Χαμός.

  • Like 1

I can saw a woman in two, but you won't wanna look in the box when I'm through...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 minutes ago, Flotzen said:

 

Βέβαια, μπορείς να το αναλύσεις και λίγο περισσότερο και να γίνει πόλεμος.

Αυτή εδώ, ας πούμε, η D13b5b9 (ή αλλιώς η 10 σελίδες thread σε λιγότερο από 24 ώρες αποκλειστικά και μόνο για μια συγχορδία) σχηματίζει 2 τρίτονα.

Αν θεωρήσουμε το Ab ως G# τότε έχουμε F#-C και D-G#.

Χαμός.

 

Το D βέβαια δεν παίζεται αλλά δεν έχει σημασία.

Είδες που σου είπα χθες να κοιμηθείς?

Μια χαρά τον βλέπω τον εγκέφαλό σου.

 

 

 

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, fusiongtr said:

 

*EDIT: Και ναι, μόλις έμαθες, ότι ο Hendrix δεν έπαιζε E7#9 όπως νομίζουν όλοι οι άσχετοι, αλλά έπαιζε Bb13b5b9 χωρίς την τονική.

 

έλα μου ντε...

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Μια χαρά τον βλέπω τον εγκέφαλό σου.

Κουρεύτηκα και έπεσε η θερμοκρασία του.

 

13 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Το D βέβαια δεν παίζεται αλλά δεν έχει σημασία.

Είπα να αφήσω τα chords και να το πάω και λίγο στο σόλο.

Δεν θα παίξω D, χαλάλι.

  • Χαχα 1

I can saw a woman in two, but you won't wanna look in the box when I'm through...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 minutes ago, Flotzen said:

Κουρεύτηκα και έπεσε η θερμοκρασία του.

 

 

Κι εγώ που νόμιζα ότι ήπιες τις μπύρες και έκαναν δουλειά ...

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 hours ago, gmoukou said:

 

Αν δεν λέει πουθενά ο συγγραφέας του βιβλίου περί μή παιξίματος της D (4η χορδή), και δεν το συμβολίζει κάπως (με ένα x στο σχεδιάγραμμα) , και δεν είναι section με movable chords (αυτό θα μας το πει ο dim), για ποιό λόγο το ονομάζει D και όχι τόσα άλλα που θα μπορούσε;
Ξέρω οτι 3η και 5η αν δεν υποστούν αλλοίωση δεν αναγράφονται στο όνομα της συγχορδίας και άρα εννοούνται αλλά απο τη στιγμή που η ονομασία της συγχορδίας ξεκινάει με το D γίνεται να παραληφθεί η ίδια της η βάση;

 

το περι μή παιξίματος της D το ξεκαθάρισα εγώ στο πρώτο ποστ.

Γενικά το βιβλίο είναι πολύ συμπυκνωμένα γραμμένο και χωρίς πολλές επεξηγήσεις.

πχ έχει ένδειξη για μερικό μπαρέ σε διάφορες θέσεις και από εκεί (μερικό) καταλαβαίνεις ότι ό,τι δεν έχει βούλα δεν παίζεται.

 

Το αναλύει εδώ αυτός ο καλός άνθρωπος στο 4.20

 

Επίσης η περίφημη σελίδα 1 του βιβλίου με τα βασικά ακόρντα είναι αυτή. Βέβαια όλα τα ακόρντα είναι κατα γενική ομολογία γνωστά, αλλά πιστεύω η λογική του βιβλίου όπως συνεχίζεται και ο τρόπος που θελει να προσεγγίσει ο συγγραφέας είναι συγκεκριμένος και αν θέλεις να μπεις στο πνεύμα του θα χορέψεις.

 

20200625_220451.jpg

Επεξεργασμένο από dimsonic

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Κι εγώ που νόμιζα ότι ήπιες τις μπύρες και έκαναν δουλειά ...

Φαντάσου να έπινα τι θα γινόταν...

  • Χαχα 1

I can saw a woman in two, but you won't wanna look in the box when I'm through...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 minutes ago, dimsonic said:

 

 

 

20200625_220451.jpg

 

 

Εδώ δεν είναι ξεκάρφωτα ακκόρντα dim.

Αυτό που προσπαθεί να προσεγγίσει, είναι να μάθεις να παίζεις κάποιους βασικούς κύκλους στηριζόμενος στο voice leading.

Να ξέρεις δηλαδή ποιες νότες παίζεις και να γίνεται η μετάβαση από την μια συγχορδία στην άλλη ομαλά μετακινώντας κάποιες φωνές/νότες ανά μικρά διαστήματα.

Σκέψου το σαν ξεχωριστές μελωδίες που σχηματίζονται από τις κινήσεις των φωνών/νοτών κατά την μετάβαση από το ένα ακκόρντο στο άλλο.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

είπα εγώ ξεκάρφωτα?

(δεν ξέρω μπορεί κι όλας). Αλλά το νόημα είναι αυτό που έγραψα στο προηγούμενο ποστ. 

Σου δίνει 26 ακόρντα και σου λέει "μη ρωτάς μάθε τα θα χρειαστούν"

 

Το τι κάνουν είναι προφανές και το καταλαβαίνει και ένα μικρό παιδί. 

Απλά έχει το βιβλίο αυτό το παλιομοδίτικο στυλ με την αποξενωμένη πληροφορία

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου