Προς το περιεχόμενο

Περί κριτικής


menelaos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

lΈχετε υπ' όψιν σας κάτω από ποιες συνθήκες έγραψε ο Oldfield το Tubular Bells (που πούλησε τα κέρατά του σε όλο το κόσμο;).

 

Αχ..με το τετρακαναλο fostex στην αρχη ( με την κολλητικη ταινια στη κεφαλη εγγραφης και τα overdub σε καναλι ) και στη συνεχεια στο πρωτογονο στουντιο της αγνωστης Virgin,ε?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 60
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Η γνωμη μου ειναι οτι οποσδηποτε η κριτικη πρεπει να γινεται με βαση το τελειο.Αλλιως δεν εχει και πολυ αξια.Οπως ο αθλητης εχει στο νου του το παγκοσμιο ρεκορ που προσπαθει η να το ξεπερασει η να φτασει πιο κοντα του, ετσι και εμεις κανουμε ενα αθλημα πνευματικο και αλοιμονο αν το προτυπο μας ειναι η μετριοτητα.Αλωστε αυτο το forum αφορα κατα ενα μεγαλο μερος την μουσικη τεχνολογια αν δεν κανω λαθος.Eυκαιρια να μαθουμε πραγματα.

Εχθρός τού κέρδους είναι ή αντοχή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μενέλαε κανείς δεν κατηγόρησε τον εξοπλισμό για σκάρτη μουσική. Αλλα και ο εξοπλισμός για να αποδώσει 100%, ας είναι κ χάλια θέλει χρόνο για να τον μάθεις. Κάποιος ανέφερε "δοκίμασε αυτές τις ρυθμίσεις". Ε απο ένα zoom πετάλι υπάρχει περίπτωση να βγάλεις ζεστούλα παραμόρφωση, ό,τι ρυθμίσεις και να κάνεις?

 

Θα συμφωνήσω με αυτά που λέει ο eye, αλλά και η ηχοληψία είναι θέμα σερβιρίσματος. Ο ειδικός που θα ακούσει ένα κομμάτι θα καταλάβει πού πάσχει. Αν είναι θέμα ήχου ή αν είναι θέμα μουσικής. Ο μη ειδικός ακροατής (τον οποίο προσπαθώ να εξομοιώνω όταν μιξάρω και γράφω) δεν θα ξέρει τι του φταίει. Μπορεί να είναι μια ΤΕΛΕΙΑ παιγμένη κιθάρα, αλλα η παραμόρφωση της να είναι σκατά. Αυτός δεν θα πεί "ωραία παίζεις ρε φίλε, αλλα σε αδικεί ο ήχος". Θα πεί "σκατά παίζεις φίλε" επειδή η κιθάρα που ακούει, πολύ απλά ΔΕΝ του αρέσει. Αυτό το ξέρω και απο τα live. Παίζω στην Κρήτη κιθάρα με λυρα, λαούτο μαντολινο. Όταν ο ήχος μας είναι σκατά - ακουγόμαστε σκατά - είμαστε σκατά για τον κόσμο όσο καλά και αν παίζουμε.

 

Το να ανεβάσω ένα κομμάτι με μέτριο ήχο (είς γνώση μου) και να μου πούνε "μέτριος ήχος αδερφέ" δεν βοηθάει νομίζω... Και δεν μιλάω για πράγματα που διορθώνονται όπως το πανάρισμα π.χ. Αλλα για ουσιαστικά πράγματα όπως ο ήχος του κάθε οργάνου. Σχολίασε την μουσική. Αν γνωρίζεις το εκάστοτε στύλ. Αλλιώς μην σχολιάσεις τίποτα.  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θαυμάσιο το μακροσκελές ποστ του Eye της προηγούμενης σελίδας, και με βρίσκει σύμφωνο 100%.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να αναφερθω κι εγω λιγο στο θεμα παραγωγης με μια καθαρα προσωπικη σκοπια.

 

Η δικη μου αποψη ειναι πως ενα κομματι πρεπει να εχει 2 στοιχεια:

 

1) Καλοδουλεμενη συνθεση ( και στην εξελιξη της ενορχηστρωση )

2) Προσεγμενη παραγωγη

 

Το πρωτο θεωρειται δεδομενο για να ξεχωρισει ενα κομματι και να μπορει να ακουγεται ευχαριστα χωρις να προκαλει συμπτωματα δυσπεψιας ( ακουστικης ) στον ακροατη. Δεν θα επεκταθω σε αυτο, γιατι ο καθενας οριζει με το δικο του τροπο τι ειναι καλη συνθεση και τι οχι.

 

Εδω αναζητουμε παραπανω το θεμα παραγωγης.

Προσωπικα δεν θελω κανενα, μα κανενα κομματι μου να "βγει" στα αυτια του ακροατη ως "ημιτελες" ή "οκ, το τελειωνω οπου να ειναι".

Σιγουρα στην αρχη, το εκανα αυτο, ομως οσο περισσοτερο "τριβεσαι" με τα ηχητικα και διαβαζεις για τεχνικες παραγωγης, τοσο περισσοτερο απαιτεις και απο εσενα να εχεις καλο ηχο.

 

Προτιμω να κατσω 10-20-30 ωρες σε μια απλη μιξη ( ακομα και 2 οργανων ) ή 100 ωρες στην ηχογραφηση ενος μονο οργανου ( συνηθως κιθαρας ), μεχρι να βρω αυτο που θα ειναι το "κλικ".

Εννοειται πως το "πως" και το "με τι διαδικασια" ειναι προσωπικα θεματα, ομως αποτρεπω τον εαυτο μου να ενθουσιαστει με την πρωτη "εκτελεση". Το αφηνω λιγο καιρο και το ξαναπιανω αργοτερα, προσπαθωντας να το ξεχασω τελειως και να συμπεριφερθω σαν ακροατης που δεν το ξερει το κομματι.

 

Ομως ποτε, δεν θα υποβιβαζα τοσο την ποιοτητα μου, οσο και την νοημοσυνη του ακροατη με κακες παραγωγες, φτηνες δικαιολογιες και "ετσι πρεπει να ειναι".

 

Επειδη πολλοι λενε

"Αχ ρε γαμωτο, εχω μια on board καρτα και τι σκατα θα κανω με αυτη;"

εχω ως απαντηση το εξης:

"Η ψηφιακη τεχνολογια που εχουμε στη διαθεση μας ειναι τοσο πλουσια, ωστε τα κολληματα hardware που ειχαν οι παλαιοτεροι, τα λυνουμε με απομιμησεις. Μη ριχνεις ολο το βαρος σου σε κομματι της αλυσιδας παραγωγης. Διαβασε, μελετα και ψαξου πρωτα. Μπορει αυτη η realtek να κανει θαυματα κι εσυ να μη το ξερεις."

 

Ενδεικτικα αναφερω πως στη ζωη μου εχω αλλαξει 2 καρτες ηχου μονο. Και οι 2 ειναι φτηνες.

Η μια ηταν η Audigy Platinum 1 eX που με "οδηγησε" στην εννοια της ηχογραφησης και η δευτερη η ESI ESP1010.

Ουτε η μια, αλλα ουτε και η αλλη ειναι καρτες που μπορει καποιος να πει "Πω ρε φιλε". Ομως οσο περισσοτερο τις δουλευα, μαθαινα πως και γιατι βγαζουν καποιο συγκεκριμενο ηχο.

 

Ναι, δεν κανω παραγωγες που συγκρινονται με παραγωγες μεγαλων στουντιων.

Ομως κανω παραγωγες για τις οποιες ειμαι περηφανος πως εκανα το καλυτερο που μπορουσα, διατηρωντας τις αρχες μου. Και σιγουρα στο μελλον θα βρεθω μπροστα τους με το πιο κριτικο βλεμα βρισκοντας σημεια που θα μεκ ανουν να στραβωσω..Αλλα αυτο θα ειναι καλο, γιατι θα ειναι η εξελιξη μου πανω στα ακουσματα και στη δουλεια μου.

 

Αυτα τα ολιγα ( θα ηθελα,ε? :P )

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μενέλαε κανείς δεν κατηγόρησε τον εξοπλισμό για σκάρτη μουσική. Αλλα και ο εξοπλισμός για να αποδώσει 100%, ας είναι κ χάλια θέλει χρόνο για να τον μάθεις.

 

Το να ανεβάσω ένα κομμάτι με μέτριο ήχο (είς γνώση μου) και να μου πούνε "μέτριος ήχος αδερφέ" δεν βοηθάει νομίζω... Και δεν μιλάω για πράγματα που διορθώνονται όπως το πανάρισμα π.χ. Αλλα για ουσιαστικά πράγματα όπως ο ήχος του κάθε οργάνου. Σχολίασε την μουσική. Αν γνωρίζεις το εκάστοτε στύλ. Αλλιώς μην σχολιάσεις τίποτα.  ;)

Ρε συ Λάμπρο, κάτσε δυο λεπτά. Αν δεν είσαι διατεθειμένος να διαθέσεις ούτε λεφτά (που εντάξει, κι εγώ δεν έχω για να διαθέσω), ούτε χρόνο, ούτε προσπάθεια, ούτε τίποτα τελικά δίκιο θα έχουμε να σου πούμε ότι πάσχει το αποτέλεσμά σου. Λογικό δεν είναι;

 

Επιπλέον, πού θες να ξέρουμε εμείς αν ο ήχος σου είναι κακός εν γνώσει σου; (δε λέω ότι είναι, ως παράδειγμα το χρησιμοποιώ) Και τέλος πάντων, δε μιλούσαμε μόνο για τον ήχο. Όταν ένα κομμάτι είναι τίγκα στο φάλτσο δεν είναι πρόβλημα ήχου των μηχανημάτων. Και τέλος πάντων, εγώ δεν είπα ότι πρέπει ντε και καλά να κράζεις. Αν όμως απαντήσεις κάνοντας υποτίθεται κριτική και ακούς φάλτσα, ακούς κακό ήχο, ακούς κακή ενορχήστρωση..... εεεε μην πεις "μπράβο, συνέχισε έτσι", γιατί ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ κρατάει πίσω τον άλλον. Δεν είπα εγώ ότι είναι κανείς υποχρεωμένος να πει τη γνώμη του, ούτε (ακόμη περισσότερο) ότι πρέπει η γνώμη του να ταυτίζεται με τη δικιά μου υποκειμενική γνώμη. Απλώς λέω αν την πει την $#@μένη, να την πει ειλικρινά και πλήρως ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνω με τους προλαλησαντες αλλα θα διαφωνησω(οπως παντα χα χα χα) σε ενα σημειο.

Καλο ειναι να λαμβανονται υποψιν οι σημειωσεις του εκαστοτε δημιουργου και βασιζομενοι σε αυτα που μας αναφερει, να κανουμε (αν κανουμε) την οποιαδηποτε κριτικη μας.

Αυτος ειναι και ο λογος που αναγκαστηκα να αλλαξω την υπογραφη μου, γιατι αλλα ζητουσα και αλλα ακουγα, μηπως και ετσι προσεξουν τις απαντησεις τους, μα ματαια.

Ξαφνικα, θελω να ασχοληθω επαγγελματικα, ειδα, πραγμα που εγω ΠΟΥΘΕΝΑ δεν ειχα γραψει, οτι μου αρεσει ο Καρβελας,που παλι ΠΟΥΘΕΝΑ δεν ειχα γραψει κ.λ.π.και τα λοιπα.

Εγραψα ως προς την συνθεση(αναφερομαι στο τελευταιο κομματι που ανεβασα)και διαβασα οτι αλλο θες εκτος απο αυτο που ζηταγα.

Ο ηχος σου ειναι χαλια,εισαι outlet,εισαι τυρρανοσαυρος, η φωνη φαλτση,η κιθαρα ακουγεται μαπα κ.λ.π

Λετε να μην το ξερω;Αυτο σας ζητησα;

Βεβαιως βεβαιως υπηρξαν και εξαιρεσεις.

Και με τιμα  το γεγονος οτι προσωπικα ο αγαπητος Yameth, μπηκε στο κοπο να ακουσει τα κομματια μου και να μου γραψει ΟΤΙ ακριβως ζητουσα.Αν και περιμενω ακομη καποιες απαντησεις απο αυτον που του ειχα θεσει αλλα....

Και εδω μπαινει το θεμα μας.

Τι περιμενω εγω και πιστευω και τα αλλα παιδια;

Μια ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΗ (ποσες φορες την εχω γραψει αυτη την λεξη) κριτικη και οχι μια κακια, που πηγαζει απο τον ανταγωνισμο που εχει απο την φυση του ο ανθρωπος, μια βοηθεια, οπως σωστα αναφερετε απο καποιο παλληκαρι πιο πανω,να διωρθωσω, να αλλαξω, να προσθεσω η τελος παντων κατι,που θα κανει το κομματι μου(μας) πιο καλο, παντα ως προς την κατευθυνση που μου δινει ο δημιουργος.

Δεν θα ειχα την αναγκη(ουτε ολοι αλλωστε) πιστευω να βρισκομαστε εδω και να στελνουμε τραγουδια, να συζηταμε τα τυχων προβλημα που εχουμε στα software /hardware μας, αν ειμασταν επαγγελματιες στο συγκεκριμενο χωρο.

 

 

Πρώην VARTANIS 🙂

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τις καλύτερες κριτικές μια εποχή της είχε αυτη η ιστοσελίδα

 

www.ctgmusic.com

 

αλλά και αυτό ερήμωσε πια όπως γίνεται συνήθως. Δεν ξέρω υπάρχουν ώρες που πιστεύω οτι το internet παρακμάζει σε ποιότητα και ακμάζει σε ποσότητα. Πρέπει να είναι αυτή η τάση της ποσότητας να πνίγει την ποιότητα και να μας κάνει όλους να φαινόμαστε τόσο ασήμαντοι.

www.myspace.com/thekilon

www.soundclick.com/kilon

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξαφνικα, θελω να ασχοληθω επαγγελματικα, ειδα, πραγμα που εγω ΠΟΥΘΕΝΑ δεν ειχα γραψει

 

Ωπα ωπα ωπα, σ'αυτό φταίω εγώ νόμιζα ότι έτσι είχες πει!!! Χίλια συγνώμη!  :-[ :-[ :-[ :-[

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου