Προς το περιεχόμενο

BrickWall Limiter : ποιό, πόσο, πότε και γιατί...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δεν αμφιβάλλω ότι υπάρχει χρέωση με την ώρα αλλά θα μου επιτρέψεις να πω ότι υπάρχει μία ελαφρά υπεκφυγή στις απαντήσεις που δόθηκαν. Πόσος χρόνος χρειάζεται για να δοθεί ένα επαγγελματικό και όχι καλλιτεχνικό όχι;

 

Μα νομίζω ότι σου απάντησα σαφέστατα. Στην πρώτη περίπτωση στο παράδειγμά σου που οι μίξεις είναι super και δεν χρειάζονται παρέμβαση, προχωράς στα απολύτως τυπικα που περιέγραψε ο Nikodemos και καθαρίζεις σε 2 ωρίτσες π.χ, ενώ στην 2η περίπτωση οι ώρες θα είναι φυσικά περισσότερες.

 

Δεν μπορεί να μην χρεώσει κάτι ο μηχανικός αφού υπάρχουν στάνταρ διαδικασίες που πρέπει να γίνουν.

 

Εσύ θα στείλεις τις σούπερ μίξεις σου στον μηχανικό. Αυτός όμως θα πρέπει να βάλει σε σειρά τα κομμάτια, να κάνει leveling, να βάλει τα απαραίτητα χρονικά κενά ώστε να "κυλάει" το υλικό σωστά, να κάνει fades, να κάνει resampling αν χρειάζεται, και dithering να φτιάξει Track/cue list να κόψει το red book για να πάει στο πιεστήριο, και φυσικά θα πρέπει να ακούσει όλο το υλικό τουλάχιστον 1 φορά! Αυτά θέλουν τον χρόνο τους.

 

Που είναι η υπεκφυγή σε όλα αυτά? :)

 

Eπαγγελματικό όχι δεν μπορεί να σου πει. Αν σου πει ότι το υλικό δεν χρειάζεται mastering και στο επιστρέψει, τότε ποιος θα τα κάνει όλα αυτά που σου ανέφερα?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 69
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ναι ρε συ, δεν αμφιβάλλω ότι υπάρχει όλη αυτή η διαδικασία η οποία πρέπει να πληρωθεί. Απλά θέλω να εστιάσουμε μόνο στην παρέμβαση αυτή καθ' αυτή. Μπορεί κάποιος να χρεώσει π.χ. 80 ευρώ για να ακούσει ένα κομμάτι και να μην κάνει καμμία απολύτως παρέμβαση; Αν ναι, τότε προφανώς τα χρήματα αυτά πληρώνουν την επαγγελματική του γνώμη ανεξαρτήτως αν έκανε ή δεν έκανε κάποια παρέμβαση.

 

Ανέφερα αυτό το παράδειγμα, γιατί έχω ιδία εμπειρία την οποία έχω συζητήσει σε άλλο forum (δυστυχώς σε αυξημένους τόνους) και προσωπικά νομίζω ότι δεν χρειάζομαι ούτε 50 ώρες ούτε κάποια normal χρέωση για να πω ότι κάτι δεν χρειάζεται παρέμβαση, μιας και δεν το κάνω επαγγελματικά και τονίζω την λέξη "επαγγελματικά". Παραβλέποντας λοιπόν όλες τις υπόλοιπες διεργασίες τις οποίες πολύ σωστά παρέθεσε ο Νικόδημος, συζητείστε αν πρέπει να ο mastering engineer πρέπει να πληρωθεί για να μην κάνει απολύτως καμμία παρέμβαση.

 

Φυσικά, δεν χρειάζεται να πω ότι δεν υπάρχει κανενός είδους υστεροβουλία ή μομφή προς κανέναν mastering engineer - απλά ακούμε γνώμες.  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Γιάννη εγώ όπως κατάλαβες είμαι στην "πλευρά" της "μη -αισθητικής-παρέμβασης"....εννοώντας βέβαια παρεμβάσεις που θα αλοιώσουν την λογική πάνω στην οποία χτίστηκε το μιξ και όχι παρεμβάσεις που θα ενισχύσουν ολοκληρώσουν την όλη διαδικασία. ;)....τώρα σε ότι αφορά την χρέωση του μάστερινγκ δε νομίζω πως θα μπορούσε να είναι με βάση το"ποσοστό" επέμβασης σε κάθε κομμάτι γιατί:

Α) Θα οδηγούμασταν σε καταστάσεις όπου ο μαστεράς θα "ξέσκιζε" κάθε κομμάτι για να πείσει τον πελάτη (τον μέσο πελάτη που δεν πολυκαταλαβαίνει την όλη διαδικασία)  ότι δούλεψε....

Β) Δεν μπορεί να κρίνει κάποιος πόσο "σημαντική" είναι μια παρέμβαση από το πόσο ξεκάθαρη είναι η ίδια παρά μόνο από το πόσο επηρεάζει το σύνολο...κατά συνέπεια δεν μπορούμε να πουμε πως μια απλή φαινομενικά παρέμβαση κατά την διάρκεια του μάστερ δεν είναι προιόν πλύπλοκης επεξεργασίας και πνευματικής εργασίας

Γ) Στο θέμα του χρόνου...θα σου πω το εξής....ας υποθέσουμε πως εγώ και εσύ κάνουμε μάστερ στο ίδιο κομμάτι και ενώ εγώ χρειάζομαι 6 ώρες για να φτάσω στο επιθυμητό αποτέλεσμα εσύ χρειάζεσαι μία (για να φτάσεις στο ίδιο αποτέλεσμα)...δε νομίζεις πως θα ήταν άδικο να χρεωθεί αυτή η δουλειά με την ώρα?...να χρεωθεί δηλαδή παραπάνω η δική μου ανικανότητα?...κάποια πράγματα δεν είναι και τόσο εύκολο να κοστολογηθούν.

 

Γενικά πιστεύω πως σε διαδικασίες όπως το μάστερ η χρέωση με την ώρα είναι απαράδεκτη......προτιμώ σαφέστατα μια προσέγγιση του στυλ "με το κομμάτι" ή "με το άλμπουμ". Είναι πολύ πιο ειλικρινής η προσσέγγιση που περιγράφει ο Bob Katz στο Mastering Audio ότι δηλαδή το 1ο κομμάτι θα του πάρει μία ώρα, το 2ο 40 λεπτά, το 3ο μισή ώρα και τα υπόλοιπα από ένα τέταρτο...το πρόβλημα είναι πως στην Ελλάδα έχουμε μάθει να τα βλέπουμε όλα και κάτω από το πρίσμα της καχυποψίας...όλοι πάνε να μας κλέψουνε....δεν είναι ακριβώς έτσι....ελεύθερη αγορά είναι και επιλέγεις να πάς κάπου γιατί εκεί θέλεις....αλλά ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ.....δεν είσαι υποχρεωμένος.....και ούτε είναι κανείς υποχρεωμένος να δικαιολογηθεί για τον τρόπο με τον οποίο χρεώνει την δουλειά του.... 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θέλω να πω πως πολλοί - μα πάρα πολλοί - αγαπημένοι μου δίσκοι θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως "κάκιστες ηχογραφήσεις" (Cure,Stooges,Ramones,Bauhaus,MC5,Velvet,RokyErickson κλπ κλπ)...δεν μπορώ να τα "φανταστώ" όμως αλλιώς.....και δεν ξέρω αν θα μου άρεσαν αν ηχούσαν διαφορετικά....το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ήταν και διαφορετική μουσική.

 

+200

 

Μα, υπάρχει πιο χείριστη ηχογράφηση από το Imagine του John Lennon;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

...το πρόβλημα είναι πως στην Ελλάδα έχουμε μάθει να τα βλέπουμε όλα και κάτω από το πρίσμα της καχυποψίας...όλοι πάνε να μας κλέψουνε....δεν είναι ακριβώς έτσι....ελεύθερη αγορά είναι και επιλέγεις να πάς κάπου γιατί εκεί θέλεις....αλλά ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ.....δεν είσαι υποχρεωμένος.....και ούτε είναι κανείς υποχρεωμένος να δικαιολογηθεί για τον τρόπο με τον οποίο χρεώνει την δουλειά του.... 

 

Επειδή αυτό μου ακούγεται λίγο βαρύγδουπο και ίσως να εκληφθεί ως κατηγορία θα ήθελα να το εξηγήσω....

Το πρόβλημα λοιπόν είναι πως ΟΛΟΙ οι εμπλεκόμενοι συμμετέχουν στην διαδικασία έχωντας στομυαλό τους μια υπόνοια....αυτό από μόνο του αρκεί για να καταστρέψει την όλη διαδικασία....από την άλλη οι περισσ'οτεροι επαγγελματίες αντί να μπουν στον κόπο να εξηγήσουν στον (πολύ συχνά άπειρο ή ακόμα χειρότερα με πρότερη κακή εμπειρία) πελάτη ότι πληρώνονται για το "έργο" που θα παράγουν και όχι για την ώρα που θα ξοδέψουν, όπωε επίσης και το γεγονός ότι μια πιο subtle ή ντελικάτη αν θέλετε επέμβαση μπορεί να είναι επίσης προιόν σκέψης,επεξεργασίας και εμπειρίας...ίσως και σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από μια πιο "εμφανή" αισθητικά επέμβαση.....

Το βασικό πρόβλημα είναι πως σαν χώρα δεν έχουμε αναπτύξει ακόμη κουλτούρα στο θέμα της παραγωγής μουσικής (δεν αναφέρομαι βέβαια στην δημιουργία...το λέω για να μην ξεκινήσει καμμιά τρελή συζήτηση περι Ελληνικής μουσικής κλπ αναφέρομαι στην ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ παραγωγής) με αποτέλεσμα να ευδοκιμούν πολλά άσχημα φαινόμενα που καθιστούν την "Ελληνική μουσική βιομηχανία" στην καλύτερη περίπτωση συνοικιακή βιοτεχνία υπό πτώχευση.

 

Ν

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιάννη εγώ όπως κατάλαβες είμαι στην "πλευρά" της "μη -αισθητικής-παρέμβασης"....εννοώντας βέβαια παρεμβάσεις που θα αλοιώσουν την λογική πάνω στην οποία χτίστηκε το μιξ και όχι παρεμβάσεις που θα ενισχύσουν ολοκληρώσουν την όλη διαδικασία. ;)....τώρα σε ότι αφορά την χρέωση του μάστερινγκ δε νομίζω πως θα μπορούσε να είναι με βάση το"ποσοστό" επέμβασης σε κάθε κομμάτι γιατί:

Α) Θα οδηγούμασταν σε καταστάσεις όπου ο μαστεράς θα "ξέσκιζε" κάθε κομμάτι για να πείσει τον πελάτη (τον μέσο πελάτη που δεν πολυκαταλαβαίνει την όλη διαδικασία)  ότι δούλεψε....

 

:)

 

Εκεί ακριβώς θέλω να καταλήξω! Υπάρχουν πελάτες που έχουν φύγει από mastering engineers δυστυχείς γιατί δεν μπορούν να εννοήσουν και να αντιληφθούν τι ακριβώς πληρώνουνε. Είναι επομένως λογικό επόμενο να υπάρχει μία δυσπιστία για τις προσφερόμενες υπηρεσίες - και γίνεται πολλές φορές ένας "αρρωστημένος" συμβιβασμός καθότι δεν μπορεί να φεύγουν πελάτες άρδην! Έτσι δεν είναι;

 

Γενικά πιστεύω πως σε διαδικασίες όπως το μάστερ η χρέωση με την ώρα είναι απαράδεκτη......προτιμώ σαφέστατα μια προσέγγιση του στυλ "με το κομμάτι" ή "με το άλμπουμ".

 

Αν ένα κομμάτι είναι 30 λεπτά (που είναι μία αρκετά συνηθισμένη διάρκεια στην ηλεκτρονική μουσική, π.χ.) τότε και πάλι δεν είναι άδικο για τα pop - rock κομμάτια των 5 λεπτών; Μήπως έτσι καταλήγουμε πάλι στην χρονοχρέωση;

 

Με το album μου φαίνεται ίσως πιο λογικό, μιας και θεωρώ ότι θα γεμίσει πάνω κάτω με την ίδια ηχητική διάρκεια, χωρίς βέβαια αυτό να είναι απαραίτητο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

:)

 

 

Αν ένα κομμάτι είναι 30 λεπτά (που είναι μία αρκετά συνηθισμένη διάρκεια στην ηλεκτρονική μουσική, π.χ.) τότε και πάλι δεν είναι άδικο για τα pop - rock κομμάτια των 5 λεπτών; Μήπως έτσι καταλήγουμε πάλι στην χρονοχρέωση;

 

Με το album μου φαίνεται ίσως πιο λογικό, μιας και θεωρώ ότι θα γεμίσει πάνω κάτω με την ίδια ηχητική διάρκεια, χωρίς βέβαια αυτό να είναι απαραίτητο.

 

γιου χεβ α πόιντ ;).....νόμιζω πως είναι αυτονόητο πως η χρέωση με το κομμάτι ή με το άλμπουμ δεν μπορεί να είναι κάτι απλό σε στυλ τιμοκαταλόγου ταβέρνας (αν και αναγκαστικά από κάπου πρέπει να ξεκινήσεις)......γι'αυτό όμως υπάρχει και αυτό το προνόμιο που έχουμε έναντι των υπολοίπων θηλαστικών....ο λόγος, η δυνατότητα διαλόγου δηλαδή, σωστά?.....είμαι σχεδόν σίγουρος πως αυτός είναι ο λόγος που οι θαλάσιοι ελέφαντες δεν ηχογραφούν τα κομμάτια τους ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ...δεν τα βρίσκουν με τις φώκιες ηχολήπτες ;D ;D ;D ;D ;D

 

σορρυ για τα "μάπα" αστεία γκάυς .......έχω χάσει εδώ και μισή ώρα την σοβαρότητα μου και δεν την βρίσκω πουθενά....μάλλον κάπου θα παράπεσε :P ;D

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

....να προσθέσω κι εγώ ότι προχθες έστειλα μια δουλειά 5.5 λεπτών με 2 κομμάτια και πλήρωσαμε...(για ένα πελάτη) 340ευρω...σε γνώστό μαστερά του εξωτερικού με τον οποίο συνεργάζομαι αρκετά...Το αποτέλεσμα ηταν τόσο καλο που ουτε καν τέθηκε το ζητημα του πόσο κόστισε ακόμα και απο τον πελάτη που κατάλαβε ποσο σημαντίκη διαδικασία ειναι....αυτο που θέλω να πω είναι οτι οταν κανεις μια μίξη πρεπει να εχεις μια εικόνα του τι θα κάνει το μαστερινγ στη μιξη σου μετα και να λειτουργεις αναλογα...γιαυτο και η σχεση μεταξυ μαστερα και mixing engineer ειναι πολυ σημαντικη...και όταν υπαρχει σχεση εινα πολυ πιο απιθανο να νιωσεις οτι σε κλεβουν....gtg

www.fabliquid.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

είμαι σχεδόν σίγουρος πως αυτός είναι ο λόγος που οι θαλάσιοι ελέφαντες δεν ηχογραφούν τα κομμάτια τους ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ...δεν τα βρίσκουν με τις φώκιες ηχολήπτες ;D ;D ;D ;D ;D

 

Διαφωνώ  ;D νομίζω ότι οι θαλάσιοι ελέφαντες δεν τα βρίσκουν με τις φώκιες ηχολήπτες επειδή τα studio τους δεν έχουν την απαραίτητη μόνωση και ακούγεται hum + noise από τον παφλασμό των κυμάτων.  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαφωνώ  ;D νομίζω ότι οι θαλάσιοι ελέφαντες δεν τα βρίσκουν με τις φώκιες ηχολήπτες επειδή τα studio τους δεν έχουν την απαραίτητη μόνωση και ακούγεται hum + noise από τον παφλασμό των κυμάτων.  ;D

 

για να μην αναφέρω τις συχνότητες που παράγουν οι φάλαινες

αχχ δράμα η κατάσταση

ΕΙΜΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου